{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.534 visninger | Oprettet:

jimmi  j
jimmi j
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 36

erfaring med volvo FH16 660 {{forumTopicSubject}}

godaften,

mig og min far går med tanken om at købe en trækker plus blokvogn til vores entreprenør firma og har fundet volvo FH 16 modelen interressant, men da vi ikke har den store erfaring med lastbiler vil jeg spørger herinde da i sikkert ved noget om dem, den vil komme til at køre fast blokvogn/maskintransport

hvad har den af pluser og minuser, det er en pusher vi kigger på

mvh jimmi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfaring med volvo FH16 660
  • jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#1   17. nov 2012 Jamen det lyder positivt. Bilen er vist med navreduktion hvad er det for noget ?

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#3   17. nov 2012 Ja det hedder den vidst smiley

• #4   17. nov 2012 Jeg har hørt at der har været rigtig mange problemer med den.

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#5   17. nov 2012 Iceman det må du gerne uddybe

• Bibi
    Bibi Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #6   17. nov 2012 Sådan en 660 er meget tørstig, og ders styrer compjuter er ikke for god og koster meget at skifte. Ellers er det da en meget god bil.
    Men jeg ville nok heller finde en god Scania 500-560 dem kan man regne med, men hver sin smag..

• thommas o
    thommas o Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #7   17. nov 2012 jeg køre fh 16 660 den er ikke mere tørstig som andre

• #8   17. nov 2012 lady og vagabonden er den lavet i to udgaver for den ene er lige blevet solgt. blev hentet i denne weekend eller også bliver det næste er sku lige i tvivl. har fået af vide der er en boogie og en twinsteer. og det er boogien der er solgt

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#9   17. nov 2012 Det er denne jeg har kig på

(link fjernet)

• #10   17. nov 2012 hmm nu ved jeg ikke hvad den står til. men den her fik et bud på 400.000kr..
    http://www.scanvo.dk/emne.asp?sid=1&rfld=1&pageload=emne&emneID=879

og det undre mig at den altid er til salg lady og vagabonden..

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#11   17. nov 2012 Den står til 330 og den kan vel forhandles lidt også

• #12   17. nov 2012 Ja det kan den helt sikkert nok..men som sagt synes den bliver solgt og købt meget og det kan da ikke være et positivt mål...
    men helt nok en fin bil den skal prøves ses og høres. smiley

• #13   17. nov 2012 men jeg ville nok helst købe en boogie bil da den er nemmest og manøvre med og kommer letter op af "hullerne" på de forskellige jord pladser som det lyder som i skal på og bedre og manøvre ind i smalle steder og stræder.

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#14   17. nov 2012 Nej der må være en grund til den har skiftet ejer så meget. Men må lige tage en snak med den gamle om vi skal se på den eller finde noget andet

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#15   17. nov 2012 Som det ser ud nu vil den ikke komme i nærheden af jord pladser. Vi arbejder med jernbanen så der er asfalt over alt smiley

• #17   17. nov 2012 ja lige præcis..
    okay jamen så det jo også fint nok. men man skal også tænke lidt langsigtet kan jo være i får et møg hul af en verdenen ud på marken hvor truckeren skal ud og lege også kan boogie bilen sku trække af sted derud i forhold til sådan en twinsteer..eller også skal man strække sig lidt længere også tag en tandem trækker men igen hvad skal man bruge den til og hvad er fremtiden med den..

• #18   17. nov 2012 Per r en pusher bil høre til ind på pusher street og ikke på landvejen smiley det er det aveste stykke lort de nogensinde har lavet.

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#19   17. nov 2012 Præcis man tænke det godt igennem. Det er ikke planen at bilen skal lave andet flytte min banemaskine rundt i landet.

• #20   17. nov 2012 hmm er det så ikke billigere og få en fed kontrakt i hus med en vognmand så han får x antal kr for det om året.
    eller ja jeg ved det ikke..

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#21   17. nov 2012 Problemet er at de kan ringe og om 4 timer skal holde i fredericia. Der er ikke mange vognmænd der har en bil og holde til det

• #22   17. nov 2012 jimmi
    jeg vil sige at det ville umiddelbart være en stor bil til at vælge i forhold til jeres behov men selvfølgelig hvis man er lige glad så kan man jo godt vælge den i kan finde mange fine biler der ikke er helt så store men den der har været meget rundt efterhånden så vidt jeg husker.
    og alle 660 er med navreduktion lige som 750 ogå er nu

• #23   17. nov 2012 vi har da en 660 også der kun køre mellem 5000 og 10000 om året bare til at flytte en maskine også lidt småting om året. du skal ikke flytte meget rundt før det bedre kan gå at have sin egne

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#24   17. nov 2012 Vores firma lever på at vi aldrig på ned på udstyr så komplet pakket skulle der gerne være 25-27 tons på så ved ikke om en 660 er for meget ?

• #25   17. nov 2012 Jeg har kørt i bilen i kigger på. Motorstyring er skiftet i den og der er lavet noget gearkasse på den der var bøvl med da den ikke var voldsomt gammel.

At den har skiftet meget ejer er en overdrivelse - Bjarne der byggede den kørte med den til han ikke gad være vognmand længere - Den nye ejer var ham der havde den mens styreboksen stod af - Han gik på røven og så kom den til at stå ved et leasingselskab hvor den vognmand jeg kørte i den for købte den - Da han så lukkede forretningen endte den hvor den står nu.

Bilen kører som sådan fint, men den er absolut KUN bygget til landevej. Den har været brugt til at køre med tiptrailer og det bærer den desværre præg af.

Vær opmærksom på, at der kun er 350 liter dieselolie på den, så den skal tankes ofte. Da jeg kørte i den gik den altid med pedalen i kælderen og kunne alligevel holde 2,6 i snit. Det er ikke så ringe for så stor en bil der får kniven fra morgen til aften.

Vær også opmærksom på, at den er på fuld luft, så den er noget levende ud af vejen.

Skulle jeg købe sådan en 660'er, så skulle der knyttes en serviceaftale til den - Stumperne er dyre og det er langtfra alt der er på lager til dem. Og ja, den har været et problembarn tidligere - Så sørg for at pres Volvo til at lave en ordentlig serviceaftale eller en god garanti på den.

Alt det der snak om, at det skal være en boogiebil er noget fordrukkent sludder, en ordentlig chauffør klarer sig stortset lige så godt i en pusher eller twinsteer, der udover er en boogiebil ikke nær så fleksibel og man bliver hurtig for lang med en boogiebil hvis ikke man har en trailer der passer rigtigt til bilen.

• #26   17. nov 2012 Mindre kan jo altid gøre det - Hvis det er det man vil er 350 HK jo nok.

Personligt mener jeg ikke man kan få kræfter nok. Det er altid rart med overskud, især hvis der er råd til det.

Men skal fornuften råde alene kunne 100-150 HK mindre sagtens klare jobbet.

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#27   17. nov 2012 Mååårten det er satme dejlig info at få for det er sku en flot bil og den tiltaler mig meget

• #28   17. nov 2012 Jimmi

Har du været ude at se på den eller har du kun set billeder af den? Jeg synes den ser noget brugt ud i forhold til da jeg afleverede den til påske sidste år.

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#29   17. nov 2012 Nej bor på sjælland så har været derovre i nu. Jamen den kan vel bliv fin igen med vilje og hjerte kommer man langt + lidt penge smiley

• #30   18. nov 2012 måårten var d hjulben du kørte hos da du havde den? for der var den jo ind til han heller ikke kunne svømme

• #31   18. nov 2012 Jeg kører selv i en...godt nok en tandemtrækker. men den kører ganske fint

• #32   18. nov 2012 Martin

Ja det var ved Hjulben jeg havde den. Hans kørte selv i den knap en måned og så fik jeg den da jeg startede ved ham.

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#33   18. nov 2012 Måårten. Lad os sige du havde penge til den og kunne få en fornuftig aftale på den ville du så turde købe den ?

• #34   18. nov 2012 Jimmi

Ja, det turde jeg godt, men det ville aldrig blive aktuelt, jeg ville ikke kunne leve med den lille tank og jeg er ikke udpræget glad for Volvo - Men ellers, så ja.

Jeg har ikke holdt på værksted med nedbrud da jeg kørte i den. Lige da jeg gik den blev der skiftet et rør til noget vandhalløj der går fra topstykket til blokken og det er det eneste jeg har fået lavet udover service - Eller hov, der blev også skiftet en føler der sidder på luftfilterhuset. En lille billig dims der er sart på sådan en Volvo.

Den har startet og kørt og trækker fint. Men det ka nemt ske, at der er lidt hængepartier i forhold til service og vedligehold, det er jo det første der bliver sparet væk når kassen er tom smiley

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#35   18. nov 2012 Jamen det lyder godt at en tidliger chauffør ville turde købe den. Den lille tank gør mig ikke det vilde.

• #36   18. nov 2012 mååten okay. har set jeg har lagt lidt af det nye faretøj ind

• #37   18. nov 2012 Det entraprenør firma jeg arbejde i bruger vi torben rafn til at flytte vores maskiner

Firmaet siger det er fordyrt og have en blokvogn og kan ikk lige huske prisen pr flytning men det er ikk særlige mange penge.. Så der skal nogle flytninger til før det åbenbart kan svare sig

Men det er vel dyre og flytte maskiner til jylland fra sjælland.. Vi høre til i randers men maskinerne bliver flyttet imellem århus og ålborg

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#38   18. nov 2012 Jamen jeg har før pendlet mellem fredericia om dagen og sønderborg om natten og der havde jeg en lastbil standby en hele uge kun til at køre mig de penge ken jeg jo lige så selv tjene

• #39   18. nov 2012 dan nnaturligvis er der forskel i prisen Rafn har en del kørsel i det område så der for har de også nogle ok riser men jeg kender også en ntrepenør i herskind ser har en fastbil selv til at flytte so han kunne holde mere indigang hver dag plus han havde en ekstra derkunne hjælpe ogs rafn til at flytte det der var for stor

• #40   18. nov 2012 Nu glemmer i jo også at Jimmi skal rykke ud med kort varsel. Det kan Rafn jo nok ikke i samme stil smiley

Personligt har jeg selv overvejet den bil, men da jeg kører Norge er en Boogiebil bare langt at foretrække. Men til dem der mener at man ikke kan bruge en pusher, de skal måske bare finde noget andet at give sig til! Sådan en mellemaksel kan altså mere end i tror, og da den har navreduktion tror jeg ikke på den bliver ringere!

• #41   18. nov 2012 morten det kommer jo meget an på hvordan du kan fordeledin vægt for hvis ike du kan fordle vægten rigig er delige så ubruglig som en tandem men dt han skal køre er det jo lige meget er er altid lavet en ordenlig plads i nærheden af en bane så der er det nok ige meget ja og jeg kender også noget der har kørt jord med en pusher og de klarede sig lige så godt som dem med boggie eller tandem biler

• #42   18. nov 2012 Jeg havde hentet en af dem her:

(link fjernet)

(link fjernet)
    Kun hvis I kan og vil skrue lidt selv - det er jo en ældre bil

(link fjernet)
    Også kun hvis i kan og vil skrue selv - dog ser den rigtig rigtig velholdt ud!

(link fjernet)
    Ved ikke hvor stort hydraulik anlæg i skal bruge - denne er "kun" med 1 strengs.

(link fjernet)
    Billigt alternativ - Dog som tandem, ved ikke om det er noget der kan bruges til jeres type kørsel? Du skriver godt nok mest landevej, men det kan jo altid ændre sig det behov.

(link fjernet)
    Vaske ægte blokvogns trækker.

• #43   18. nov 2012 1.volvo er er eller har været en blæsebil så der er teoretisk flere kørte km på den ind der står
    2. volvo synes godt om
    3. volvo får et stort 10 tal af mig
    4 og 5. får et 7tal
    6. får et 4 tal pga den er medmanuel gear

• #44   18. nov 2012 Martin

Det er da langt lettere af fordele vægten på/med en pusher, alt den stund den er kortere og derfor bedre kan placeres hvor man ønsker under sin trailer. Bilen han kigger på kan i øvrigt løfte akslen uanset belastning, den er kommet hjem med Norgesundervogn og har hydraulisk styrbar pusheraksel. Der udover er der On-Spot på den.

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#45   18. nov 2012 Okay igen positiv info hvad er det on spot for noget ?

• #46   18. nov 2012 Onspot er snekæder der sidder under bilen, de kan aktiveres ved hastighed under 30, mener jeg.

• #47   18. nov 2012 måårten jeg mener også lige så meget nå han har læsset af en maskintrailer er normalt en af de mere drøje trailer at køre med pga de små hjul og så har den en lidt større venderadius ved godt den ikke har meget at sige i det her tilfælde nok men alle ved at har man en trækker i en entrepenør virksomhed så vil den før eller siden blive udstyret med en tiptrailer

• jimmi  j
    jimmi j Tilmeldt:
    mar 2012

#48   18. nov 2012 Vi lever af maskineudlejning så en tiptrailer vil ikke værd noget værd for os. Og blokvognen skal være med drejebare ælsker

• #49   18. nov 2012 jimmi det tvivler jeg heller ikke på men det er bare sådan det mange gange det går

• #50   18. nov 2012 Thomas J

Lige præcis - Dog står der max 50 ved knappen til mine, men det vil jeg sgu nødigt køre på dem - 30 er nok mere rigtigt i praksis.

Kommentér på:
erfaring med volvo FH16 660

Annonce