{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.565 visninger | Oprettet:

J S
J S
Tilmeldt:
8. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Mekanikerlærling - Førerkort? {{forumTopicSubject}}

Hej folk.

Jeg er i lære som lastvognsmekaniker, og har fik hængerkortet i sidste uge, så nu er alt det overstået.
Jeg skal jo som sådan ikke bruge et førerkort, da jeg kun skal køre små prøveture i lastbil, men alligevel kunne jeg nu godt tænke mig at have et førerkort, hvis jeg nu en dag skulle ud og kører en længere tur. Men hvordan foregår det med at få sådan et? Skal jeg bare ind på politiets hjemmeside og udfylde deres formular, eller er der mere i det? En kammerat har bildt mig ind at jeg skal på et eller andet kursus for at få det, er det rigtigt?

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mekanikerlærling - Førerkort?
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #1   8. okt 2012 Du skal bare udfylde denne http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/32C9C5B2-4A76-434D-9603-5E88E20FD86C/0/P017a_0408.pdf

    Og så pænt spørge mester om han betaler smiley

    Det din kammerat mener er nok kvalifikationsbeviset som du skal have hvis du skal køre som "rigtig" chauffør... Men skal du bare køre længere ture som mekaniker behøver du det ikke..


  • #2   8. okt 2012 Du skal have førekort som Mekaniker.. Eller det skal du ikke, men skal du ud og hente en bil ved en kunde eller aflevere den, så skal du køre med kort.. Så din mester skal også betale for det smiley

    Men du skal ikke på kvalifikations kursus eller eu kursus, for at få et førekort.. Eu kvalen skal du kun have hvis du skal ud og køre gods.. Altså tjene penge på at køre bil..


  • J S
    J S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1