{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nogen der køre med sand i dækkene??
  • #1   6. sep 2012 jeg kører med det. og det er fint, du kan ikke mærke noget, og du slipper for de der klamme klodser.... det er bare løst i dækket.

• #2   6. sep 2012 du kan få ved ndi og super dæk eller de andre steder

• #3   6. sep 2012 Sand i dækkene? Hvad går det ud på? smiley Nu har jeg været ved NDI i et halvt år, jeg har ikke leveret den slags endnu smiley

• #4   6. sep 2012 Jeg har sand i mine fordæk, og jeg klager skam ikke. Fik det anbefalet når jeg kører så meget som jeg gør, så jeg tænke hvad faen.. Det kan jo altid tages ud igen hvis ikke det duer.
    Det var løst og blev "skovlet" i fra en spand ude ved min dækmand.

Morten: Det er noget sand der afbalancerer hjulene i stedet for almindelige afbalanceringsklodser.

• #5   6. sep 2012 Jeg fik sand i mine fordæk da de blev skiftet her for 3-4 uger siden - Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal mene om det.

Jeg synes ikke det er lige så godt som en ORDENTLIG afbalancering - Til gengæld slipper man for alt det rust der samler sig under klodserne og for at det kommer til at ryste hvis man taber en klods.

Det jeg har fået i er i sådan en lille pose der er hul i og så fordeler det sig selv - Dæk og sand er fra Åbyhøj Vulkanisering - Eller det hed de i gamle dage, nu hedder de noget smart med nogen bogstaver.

• #6   6. sep 2012 Jeg har kørt med sand de sidste 15 år,
    og skal aldrig ha' klodser på mere.
    Til alufælge er det genialt.

• Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 30
    #7   6. sep 2012 Slider sandet ikke dækkene ?

• frank m
    frank m Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #8   6. sep 2012 Jeg fik også sådan en pose pulver i dækkene... meeen jeg ville nu havde foretrukket en gammeldags afballancering

• #9   6. sep 2012 henrik E Det slider vel nok dækkene, men ikke hurtigere end hvad asfalten gør smiley

• #10   6. sep 2012 Klaus P: Nu ved jeg godt sandet ikke lægger sid inde på selve fælgen, men det giver ikke noget indvendig slid på fælgene så??

Æsel: Tror du ikke det er fordi det først skal ud af posen så??
    Jeg har aldrig set det i poser, og kan heller ikke rigtig se idéen i at det skal være i poser. Det er da kun en ulempe vil jeg mene.

Jeg var også meget skeptisk, men ved nærmere eftertanke, så mærker jeg faktisk ingen rystelser i rattet ud over det almindelige. Så jeg tror nu det kommer i ALLE dæk fremover. Alt andet lige, så er det jo sundt for lejer osv at hjulene er i balance selvom det måske er et trailerhjul man alligevel ikke kan mærke.

• #11   7. sep 2012 Sand i dækene virker hver gang...

Jeg er udlært Volvo lastbil-mekker og har skiftet utallige dæk i min lære tid (holdt op med at tælle efter dæk nr. 100 på det første halve år)

Og har kun én gang haft en kunde der kom tilbage fordi det ikke virkede, og det var en bus...

Ja det er i poser, og når du så kører farer posen rundt derinde og der går meget hurtigt hul på den. Derefter kommer snadet ud og afbalancere...
    Og NEJ det slider ikke på fælg, men ja det slider på dækkets inderside, men slidbanen udvendig udslides længe før. Og tror du vil kunne regomere dækket (ligge ny slidbane på) mindst 100 gange før sandet slider igennem fra indersiden...

• #12   7. sep 2012 lyder til det er en go go

• Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #13   7. sep 2012 Jeg bruger kun sand til alufælge

smalle hjul bruger man 170 gr til og brede 340 gr,problemet er bare at hvis det ikke er nok,så ryster bilen

iøvrigt fåes poserne ved europarts og er leveret af tiptop

• #14   7. sep 2012 Brian A

Jamen så er forklaringen nok, at jeg ikke har fået nok sand i - Min den ryster fra start og til jeg kører konstant fart - Og selv der har den lidt - Og det lidt er mærkbart mere end ved en ORDENTLIG afbalancering med klodser.

Jeg er IKKE imponeret!

• #15   8. sep 2012 efter hva jeg har hørt, så er det noget med at det i poserne er med lim i, så man putter den i og skal køre i 50km for at det har fordelt sig og sidder fast, hvor det løse sand bliver ved med og afbal. hver gang man køre afsted.

• #16   8. sep 2012 Jeg fik besked på, at det var helt normalt, at den havde lidt når man startede fra nul fordi sandet lige skal fordele sig - Mit holder bare ikke helt op.

• #17   9. sep 2012 Har fået klodser på igen...

Var uheldig af få fugt i fordækket, P.g.a. et søm... Så begyndte det at klumpe, og slå voldsomt...

Hvor vidt, det alene har været oversagen eller ej, kan jeg ikke afgøre, men 2mdr efter, måtte jeg havde mine forhjul rettet op, da de skrævede med 5grader...

• Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #18   9. sep 2012 Der er ikke lim i poserne,det er bare meget fint sand,faktiskkan man bruge sandblæser sand hvis man vil,der findes og en version med plastickugler som også kan bruges til person biler

men alt i alt er det faktisk noget lort

jeg blev faktisk så gal på lortet at jeg købte en ny afbalaceringsmaskine til lastbilerne,det var sgu kun besvær med poserne

• #19   14. sep 2012 min ryster som en lille hund i en tynd snor det er noget værre lort

• #20   3. okt 2012 så har jeg snakket med det gamle åbyhøj, og de vil sælge de poser til 190kr pr pose, og jeg skal jo så bruge 6-8poser, så er da lidt spændt på om det er det værd.

• #21   5. okt 2012 ahhh slap nu af med den pris. kør ind forbi sds og få dem til og smide lidt i....

• #22   5. okt 2012 er de billigere med det da??

• #23   5. okt 2012 Havde sand i scania.en da vi jo havde ali fælge og det virkede fint nå de var grundige for det vi fik i var fra en spand de fylde over med en stor ske har kun prøøvet en gang hvor han havde talt forkert så der kørte jeg der ind igen også gjorde han det om også fungerede det fint

• #24   5. okt 2012 Jeg gav ikke noget for at få sand i mine forhjul dengang, og i går da jeg var ude og bytte rundt til vinterdæk, der tog han sandet og flyttede over.
    Endnu en smart ting, for så er man fri for at der bliver lavet nye mærker hvor de nye klodser skal sidde smiley
    Men det er også løst sand, og jeg får ikke andet fremover - det duer bare!

• #25   5. okt 2012 hmmm, du skulle da ikke ha vinterdæk på før om 14dage.. smiley

• #26   6. okt 2012 Neej, men nu var jeg i Skjern hvor mine fordæk lå, og så kunne jeg lige så godt få dem skiftet. Trækdækkene kommer heller ikke på før næste weekend.

• #27   6. okt 2012 hvordan var vejret i bergen?? for jeg skal der op tirsdag og 230km nord på. smiley

• #28   6. okt 2012 Alletiders... Eller... Regn, regn, regn, regn, regn og så lidt mere regn.. Så tril du bare afsted på dine sommerdæk. i Hemsedalen var der 6-7 grader, hvis altså du skal den vej.

• #29   12. okt 2012 besko har også noget, men det er noget granulat (plast måske) så det skulle vel ikke suge vand eller fugt til sig?? og med smalle hjul mener vi trækdæk 315 og forhjul i 385 er brede... smiley

• Robert M
    Robert M Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #30   12. okt 2012 Kunne man så ikke give dem 1/2 liter dæksnot istedet for?
    Jeg har trukket 10 cm lange søm ud af dækkene på min bobcat uden at den tabte luft ,men der står på dunken at det er til køretøjer under 30 km/t.
    Men om det er en tyk væske eller sand der roterer inden i dækkene burde da give det samme eller....

• #31   12. okt 2012 Hvorvidt det suger fugt eller ej er vel ligemeget. Husk på at så længe der er overtryk i dækket, bør der ikke kunne komme vand ind. Skulle det så klumpe alligevel fordi man ikke har opdaget en punktering, jamen så hopper dækket lidt mere end normalt, og så burde man tænke, hmm der er noget galt. Når så dækket er lappet, så tager man det fugtige sand ud, og i med noget nyt og tørt.

Kommentér på:
nogen der køre med sand i dækkene??

Annonce