8.173 visninger
|
Oprettet:
Timeløn trækker {{forumTopicSubject}}
Hvad vil i mene man kan tage i timen for en boogie trækker med hydraulik?
Altså bare løs trækker. Kan nemlig fornemme der er forskel på hvor i landet det er.
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Der er stor forskel på dine udgifter hvis du ligger og flytter flamingo eller om du flytter sand/jord med fuld læs på hele tiden
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Nej, med en alm. trækker til trucking, er det nok et niveau de færreste vil give, men helt klart absolut minimum.. Men den reelle kostpris er nok nærmere Jay-jays niveau.
Det jeg lægger vægt på er at han skriver med hydraulikanlæg. Det kunne nemt hermed menes at den fx skal køre tip. Skal den det, så er prisen i hvert fald nærmere 500 kr., uden at have regnet på det vel at mærke.
dec 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Lastbiler: 5 Emner: 9 Svar: 47
Jeg har regnet lidt på det og jeg vil ikke køre til mindre end 500 med det kørsel. måske os nærmere 550. det er op og ned i fart hele tiden når man ligger og slæber gylle. der ryger noget olie igennem på sådan en dag og for den sags skyld os bremser og dæk det er hård kørsel i forhold til så meget andet.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 79
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hvis folk har biler nok er prisen nok nærmere 350 end 450.
Jeg synes det er rigtig fint, at folk regner på hvad de "skal" ha i timen - Men hvor mange får det?
Os der kører på km betaling ved jo også at vi burde ha 10-11 kr/km - Men igen, hvor mange har det, ved regulær kørsel på km penge. Alt det der regnen om fra timelønskørsel hvor bilen har 8 timer om dagen hvor den kører 50 km totalt tæller jo ikke i den ligning!
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 114
Hvis det er der priserne ligger nu så forstår jeg bedre tingene går så skævt,
jeg må helt ærligt sige at jeg startede ikke engang vognen for 400 kr.
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
Hvis man kører for 375-400 kr/timen fortjener man fandme heller ikke at overleve, for det kan IKKE, og jeg gentager, IKKE lade sig gøre, hvis du ellers aflønner efter bogen, som så er det næste problem i denne branche..
Alle de spasser chauffører, der kører på fast md-løn, eksport-overenskomst osv, er med til at splitte markedet, som de østeuropæere vi har kørende herhjemme..
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Lastbiler: 1 Svar: 45
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 21 Svar: 49
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 36
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Vi har ævlet om det her før og noget tyder efterhånden på, at du har bundet din forretning forkert sammen. Og så bliver du bare fornærmet alt det du vil.
Men det er da klart, at hvis du skylder hele pisset væk og slæber på en enorm kassekredit til en for høj rente og nå ja, kun kører biler til 15-20.000 i leasing pr måned, så har du nok ret. ;-))
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
Men der må være en bedrevidende herinde, som vil stille et regnstykke op (umuligt), der beviser det modsatte af det jeg har skrevet, så skal jeg nok slette samtilge af mine indlæg, der vedrører dette emne..
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
En billig rendegraver kostede en god halv mio, hvor lastbilen nok kostede i omegnen af 1,2 mio. Begge "maskiner" kan ved normalt vedligehold nok holde ca lige længe. Men trods det var der stadig en mindre forskel i timeprisen, men trækkeren burde ligge højere hvis man spørger mig. Men der har altid været hård konkurrence i denne branche, og det er der såmænd også ved at være i byggebranchen, kan jeg forstå på min gamle mester.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hele humlen i den her debat er jo, at der ikke er 2 vognmænd der har samme forudsætninger for det de kører og og for deres forretning.
En vognmand kan måske tjene penge til 400 i timen og stadig betale sin chauffører det de skal ha og en anden kan ikke. Det er f.eks. ikke uden betydning hvad vognmand trækker ud til sig selv, om han kører sin egen løn ind eller om han sidder hjemme så bilerne også skal tjene hans løn. Akkurat som det ikke er uden betydning om bilerne er betalt eller om man betaler 10-15-20.000 i leasing pr. stk.
Men hvis du har en bil der kører 10-12 timer om dagen til 400 + olie i timen og den ikke kører voldsomt mange km, så kan det da fint hænge sammen. Men hvis den samme bil på samme antal timer kører 7-800 km med stort læs, så kan det naturligvis ikke.
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
Ud fra det du skriver, skal en vognmand, som har brugt hele sin opsparing/formue på at købe en bil kontant, så han er gældfri, ikke ha´ mere end 400 kr/timen??? Det svarer til, at du ikke trækker dit befordringsfradrag fra på din selvangivelse, fordi din privatbil er betalt...
Så skriver du også 400 kr/timen + OLIE.. Hvis olietillægget er 10-15%, er vi så ikke ved at være oppe på det beløb, jeg skrev højere oppe?? Der hvor jeg skrev, at det ikke kunne lade sig gøre, var da der blev nævnt 400 kr.. For det kan det ikke..
Og så lige en sidste ting : du behøver ikke lære mig, hvordan man driver en forretning..
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Lastbiler: 4 Emner: 71 Svar: 864
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Så moralen er, at hvis ikke man er enig med dig, så er det man skriver en gang pladder????
Du vil simpelthen ikke anerkende, at hvis en bil er betalt, hvilket man ikke behøver ha brugt sin opsparing til, man kunne jo ha haft den fra ny og så stadig køre i den når der ikke længere skyldes på den - Eller er det en umulig tanke?
Min vognmand skifter f.eks. ikke pr. automatik bilerne bare fordi de er betalt - Hvis de fungerer fint hvorfor så skifte dem er hans holdning - Men han gør det nok forkert så.
Hvis man har købt en bil kontant for f.eks. opsparede midler, så skal den afskrives i regnskabet - Men det er da ikke ligegyldig for belastningen på driften hvor meget man afskriver med - Og det var præcis min pointe, at man ikke "bare" kan sige, at ditten eller datten pr defination kan eller ikke kan rende rundt - Der er alt for mange variabler fra forretning til forretning til at man kan gøre det så enkelt op - Med mindre selvfølgelig, at man kører alting efter en teoretisk formel om hvordan alting BURDE være - Lidt som man lærer på vognmandsskolen. Men det kunne du jo bare ha sagt hvis det er sådan du tænker og/eller regner - Så havde vi været enige fra første indlæg.
Og ja, jeg skriver + olie - Der er vel ingen der kører uden olietillæg????????
Men du vil simpelthen ikke anerkende, at hvis man har en bil der omsætter 4.500 - 4.800 om dagen på f.eks. 200 km, at så kan det hænge sammen???? Bare så jeg er sikker på jeg ikke misforstår.
jan 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 73
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det var jo præcis min pointe med, at det afhænger af hvad bilen laver. Hvis det er en almindelig bil der ikke slæber 50 tons fra morgen til aften og den som jeg skrev ovenfor kun kører f.eks. 200 km om dagen, så er olieregningen jo omkring 1000 mindre pr. dag.
Med de tal du bruger der er det rigtigt, at det er til den lille side - MEN - Hvis bilen er betalt kan du jo fjerne dem du sætter af til afdrag.
Der er da ingen tvivl om, at 500 er bedre end 400 - Helt fra starten var min påstand udelukkende, at man ikke bare kan sige, at 400 er for lidt til alt.
Noget helt andet er så, at jeg godt gad se hvem der betaler 450-500 i timen for en trækker.
Ikke på en eller anden special aftale med noget niche kørsel, men på almindelig trucking hvor man bare skal stille med en trækker.
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
Men fast kørsel ved dem til 400 tviler jeg MEGET på..
En anden eksempel, jeg kørte sand og grus, og der kom der en del vognmænd fra sjælland til jylland over til os og køre, og det gav da ikke særlig meget...
Men syntes da det er fint hvis i kan få 400 kr i timen ved feks at køre for DSV
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
Men jeg tvivler stadig på hvis du feks ringer til dsv i esbjerg i dag og siger at du vil ha 400 i timen og så køre løs trailer fra havnen, bliver du nok tilbudt km penge. det kan godt være at nogle timer har du 400 kr.
Jeg har kørt for bla dsv esbjerg, og der var der da timer hvor vi havde over 400 i timen, men vi havde nok flere timer på 325, hvis man regner det ud. og der er sku ingen speditør der er bedere end andre, de er nogle tyve knægte alle sammen
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
Det skal da netop være til din/vognmandens fordel, at bilen er betalt.... Jeg kunne ALDRIG ALDRIG drømme om at sætte min pris ned, når mine biler er betalt.. Det er da netop der, at man (forhåbentlig) skal til at tjene lidt flere penge..
Og jo, du har da helt ret i, at hvis en bil laver 4500-4800 i omsætning om dagen, så ser det fornuftigt ud, hvis det vel at mærke er gjort på 10 timer..
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Lastbiler: 4 Emner: 71 Svar: 864
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
men hvis i får så meget for jeres kørsel , skal i sku passe på det, så der ikke kommer en eller nogle og vil køre billiger hehe
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Du læser ikke hvad jeg skriver! Jeg har da ikke skrevet et hammerslag om hvad der er rimeligt, men om hvad der er muligt. Rimelig er slet ikke et begreb jeg operere med - Er der ret meget der er rimeligt i den her branche synes du??
Jeg har ej heller skrevet at man skal sætte prisen ned, når bilen er betalt, jeg har stadig kun skrevet, at hvis det handler om hvad der kan lade sig gøre, så er det ikke ligemeget om bilen er betalt eller om man betaler 10-15-20.000 pr. måned på den!
Det irriterer mig en smule, at folk bare mener, at de tror hvad jeg skriver og mener når det ligger så langt fra det jeg rent faktisk har skrevet.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hvis det er så let at få så meget pr time ved de store speditører, så kan jeg ikke forstå du ikke enten har en ordentlig røvfuld biler selv eller formidler kørsel til andre der ikke kan få de priser - Det ville du kunne tjene en god skilling på.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jeg er ved sådan en stakkels fattig kysk vognmand der stortset kun har biler der er ældre end 4 år og jeg kan betro dig, at de koster ikke meget mere end nye biler på vedligehold. Det handler om hvordan det bliver behandlet og hvordan det bliver passet.
Havde det været en bedre forretning at køre i nye biler, så havde vi sikkert gjort det.
Og nej, jeg siger ikke det er sådan for alle, for gider man ikke køre i en gammel bil eller passe på en gammel bil, så er det naturligvis meget dyrere end at køre i en ny.
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
De 5 år har vist også noget at gøre med skat og afskrivninger.
Men der er nok også stor forskel på holdbarheden af biler der kører på asfalteret vej hele dagen og os som kører mange korte ture med mange stop og krantimer.
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 100
Hvem skulle så betale diesel, olie, væsker, vedligeholdelse, forsikringer, vægtafgift og meget mere..
Nu er jeg som sagt selvstændig, men med andet erhverv og der ligger vi på den gode side af det der svare til 500,- hvis vi kunne arbejde hver dag
Der er altid udgifter der skal tænkes over og ikke 2 virksomheder har samme udgifter og samme aftaler..
Jeg har nogen konkurrenter der næsten arbejder til halv pris, men hvordan de så overlever vinteren eller giver løn forstår jeg ikke.. jeg har stadig nok kunder trods jeg ikke er billigst, måske kundeservice også er en stor del ? det vil jeg tro
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 100
Timeløn trækker