{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Timeløn trækker
  • #1   24. jul 2012 400kr

• #2   24. jul 2012 Det kommer dælme an på hvad kørsel det er da!!!!

Der er stor forskel på dine udgifter hvis du ligger og flytter flamingo eller om du flytter sand/jord med fuld læs på hele tiden smiley

• #3   24. jul 2012 400 kr det er sgu ikke meget i mine ører uden jeg har forstand på det.

• #4   24. jul 2012 for en alm trækker som trækker p-trailer tror jeg ikke man får mere, men når intet andet er nævnt, så må man jo gå ud fra at det er alm kørsel. smiley

• #5   24. jul 2012 400 kr/timen kan jeg under ingen omstændigheder køre for.. Sæt dig ned og regn lidt på det, så finder du hurtigt ud af, at du skal op på omk 445 kr i timen..

• #6   24. jul 2012 Steven:
    Nej, med en alm. trækker til trucking, er det nok et niveau de færreste vil give, men helt klart absolut minimum.. Men den reelle kostpris er nok nærmere Jay-jays niveau.

Det jeg lægger vægt på er at han skriver med hydraulikanlæg. Det kunne nemt hermed menes at den fx skal køre tip. Skal den det, så er prisen i hvert fald nærmere 500 kr., uden at have regnet på det vel at mærke.

• #7   24. jul 2012 Det vil blive meget blandet kørsel. bla walking floor. tip. og gylletrailer.

Jeg har regnet lidt på det og jeg vil ikke køre til mindre end 500 med det kørsel. måske os nærmere 550. det er op og ned i fart hele tiden når man ligger og slæber gylle. der ryger noget olie igennem på sådan en dag og for den sags skyld os bremser og dæk det er hård kørsel i forhold til så meget andet.

• #8   24. jul 2012 Kender ikk så meget til priserne for trækker, men heroppe ligger 4 akslede hejsbiler på omkring 600 smiley så det med det 550 er nok ikke helt ved siden af smiley

• #11   25. jul 2012 Ét er hvad man gerne vil have, noget helt andet er hvad man kan få. Hvis de desperat mangler biler, kan du måske få 600.. hvis der er for mange biler inde, får du næppe over 450.

• #12   25. jul 2012 Finn

Hvis folk har biler nok er prisen nok nærmere 350 end 450. smiley

Jeg synes det er rigtig fint, at folk regner på hvad de "skal" ha i timen - Men hvor mange får det?
    Os der kører på km betaling ved jo også at vi burde ha 10-11 kr/km - Men igen, hvor mange har det, ved regulær kørsel på km penge. Alt det der regnen om fra timelønskørsel hvor bilen har 8 timer om dagen hvor den kører 50 km totalt tæller jo ikke i den ligning!

• #13   25. jul 2012 de 400kr jeg skrev var den pris jeg har hørt de ca gir lige i tiden, mellem 375-425kr for en alm trækker, men ja skal man køre alt muligt andet er det jo helt andre priser, men de starter ved 350 og op. smiley

• #14   25. jul 2012 400kr det er jo helt ude i hampen, hvad skal man så leve af?.
    Hvis det er der priserne ligger nu så forstår jeg bedre tingene går så skævt,
    jeg må helt ærligt sige at jeg startede ikke engang vognen for 400 kr.

• #15   25. jul 2012 hvis i kan få mere, så sig lige til, så har jeg en bil som mangler noget og lave. smiley

• #16   25. jul 2012 Jeps, det kan sagtens findes, men det er svært.. Jeg vil ikke oplyse, hvad jeg får i timen på mine biler, men det er ikke under det beløb, jeg har skrevet længere oppe..
    Hvis man kører for 375-400 kr/timen fortjener man fandme heller ikke at overleve, for det kan IKKE, og jeg gentager, IKKE lade sig gøre, hvis du ellers aflønner efter bogen, som så er det næste problem i denne branche..
    Alle de spasser chauffører, der kører på fast md-løn, eksport-overenskomst osv, er med til at splitte markedet, som de østeuropæere vi har kørende herhjemme..

• #17   25. jul 2012 Mit hængertræk koster 700 + moms i timen, det er en krogbil med overføringshænger med tip. og så er det frit valg af containere.

• #18   26. jul 2012 Altså normalt for en gyllelastbil med gylletrailer Werder omkring 700 i timen her hvor jeg kommer fra

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #19   28. jul 2012 Det er jo bare så forskelligt hvad der skal til for at få tingende til at løbe rundt. start spørgsmålet drejer sig om en boogie trækker med hydraulik, så er det jo nok tung kørsel det drejer sig om. sidenhen er der flere indlæg med priser der tydeligvis er med egen trailer. men Trækker med fremmed g. trailer: kører du Aalborg - Kbh med modul eller kører du rundt i Kbh. og laver distribution. Den nødvendige pris svinger nok med mindst 100 Kr./time. Men sådan godt og vel 400 Kr./time kan sagtens løbe rundt hvis man kører rundt i jylland med løstrailere og har blandet kørsel.

• #20   29. jul 2012 thomas g.... Det er da en værre gang ævl.. 400 kr/timen hænger på ingen måde sammen, med mindre du stjæler dieselolien, eller snyder chaufføren i løn.. Du må meget gerne "smide" et regnstykke op, for jeg vil da gerne vide, hvad det er jeg gør "galt", når jeg ved, at det minimum skal koste 45-50 kr mere i timen, før det ser fornuftigt ud

• #21   29. jul 2012 Jay-Jay... Du kan bare lade være med af kører Scania:-). Kender flere som godt kan få det til af løbe rundt med 400 kr i timen + olie, fri trailer.

• #22   29. jul 2012 Om du så kører rundt på en long-john, kan det ikke lade sig gøre..

• #23   29. jul 2012 Der vil jeg så også sige at jeg godt kunne få det til at rende rundt med 400 i timen og så stadig har en fornuftig løn til mig selv.

• #24   29. jul 2012 Jay-Jay

Vi har ævlet om det her før og noget tyder efterhånden på, at du har bundet din forretning forkert sammen. Og så bliver du bare fornærmet alt det du vil.

Men det er da klart, at hvis du skylder hele pisset væk og slæber på en enorm kassekredit til en for høj rente og nå ja, kun kører biler til 15-20.000 i leasing pr måned, så har du nok ret. ;-))

• #25   29. jul 2012 Jeg bli´r skam ikke fornærmet.. Tværtimod forstår jeg bedre, at det går som det går for branchen..Så stil et regnstykke op, der viser det modsatte, så bøjer jeg mig.. Jeg kan fortælle dig, at min leasing på BEGGE biler ligger under det beløb, du har skrevet, og skylder desuden ikke ret meget væk på dem.. "Problemet" er nok, at jeg driver min lille butik for at tjene penge, og ikke bare for fornøjelsens skyld.. Men det er da forunderligt at høre alle himle op om østeuropæere og deres priser, når der er danske vognmænd som stadig kører til latterlige lave priser i Dk i 2012...

• #26   29. jul 2012 jay jay. jeg tvivler nu meget på at du kan finde en østabe der får 400 i timen her i dk.

• #27   29. jul 2012 men rigtig 400 er ikke meget når man tænker på en bil koster fra ny, da jeg havde en mini grave maskine fik jeg mere og den koster da noget mindre og er meget billiger at køre med, men som sagt 400 kunne jeg få en fornuftig løn

• #28   29. jul 2012 Tror nu heller ikke, at de får 400 kr/timen.. Det var heller ikke det jeg skrev, men hvis der stadig findes danske vognmænd, der kører for 385-400 kr/timen, så skal man da ikke råbe for højt (ang øst-aberne)..
    Men der må være en bedrevidende herinde, som vil stille et regnstykke op (umuligt), der beviser det modsatte af det jeg har skrevet, så skal jeg nok slette samtilge af mine indlæg, der vedrører dette emne..

• #29   29. jul 2012 Det kommer vel også lidt an på om man kan få betaling for 8 eller 14 timer pr dag?

• #30   29. jul 2012 Altså fra min tid i entreprenørbranchen, der rystede jeg på hovedet over at Min gamle vognmand fik mindre for hans kørsel med egen trækker+trailer end vi gjorde for en rendegraver.

En billig rendegraver kostede en god halv mio, hvor lastbilen nok kostede i omegnen af 1,2 mio. Begge "maskiner" kan ved normalt vedligehold nok holde ca lige længe. Men trods det var der stadig en mindre forskel i timeprisen, men trækkeren burde ligge højere hvis man spørger mig. Men der har altid været hård konkurrence i denne branche, og det er der såmænd også ved at være i byggebranchen, kan jeg forstå på min gamle mester.

• #31   30. jul 2012 Jay-jay

Hele humlen i den her debat er jo, at der ikke er 2 vognmænd der har samme forudsætninger for det de kører og og for deres forretning.

En vognmand kan måske tjene penge til 400 i timen og stadig betale sin chauffører det de skal ha og en anden kan ikke. Det er f.eks. ikke uden betydning hvad vognmand trækker ud til sig selv, om han kører sin egen løn ind eller om han sidder hjemme så bilerne også skal tjene hans løn. Akkurat som det ikke er uden betydning om bilerne er betalt eller om man betaler 10-15-20.000 i leasing pr. stk.

Men hvis du har en bil der kører 10-12 timer om dagen til 400 + olie i timen og den ikke kører voldsomt mange km, så kan det da fint hænge sammen. Men hvis den samme bil på samme antal timer kører 7-800 km med stort læs, så kan det naturligvis ikke.

• #32   30. jul 2012 Morten Ææs.. Der plejer ellers at være fornuft i de fleste af dine indlæg, men det der er da en gang pladder..

Ud fra det du skriver, skal en vognmand, som har brugt hele sin opsparing/formue på at købe en bil kontant, så han er gældfri, ikke ha´ mere end 400 kr/timen??? Det svarer til, at du ikke trækker dit befordringsfradrag fra på din selvangivelse, fordi din privatbil er betalt...

Så skriver du også 400 kr/timen + OLIE.. Hvis olietillægget er 10-15%, er vi så ikke ved at være oppe på det beløb, jeg skrev højere oppe?? Der hvor jeg skrev, at det ikke kunne lade sig gøre, var da der blev nævnt 400 kr.. For det kan det ikke..

Og så lige en sidste ting : du behøver ikke lære mig, hvordan man driver en forretning..

• #33   30. jul 2012 Pyha!!! Jeg glad for jeg bare er lønslave hehe

• #34   30. jul 2012 Jay-Jay

Så moralen er, at hvis ikke man er enig med dig, så er det man skriver en gang pladder????
    Du vil simpelthen ikke anerkende, at hvis en bil er betalt, hvilket man ikke behøver ha brugt sin opsparing til, man kunne jo ha haft den fra ny og så stadig køre i den når der ikke længere skyldes på den - Eller er det en umulig tanke?
    Min vognmand skifter f.eks. ikke pr. automatik bilerne bare fordi de er betalt - Hvis de fungerer fint hvorfor så skifte dem er hans holdning - Men han gør det nok forkert så.

Hvis man har købt en bil kontant for f.eks. opsparede midler, så skal den afskrives i regnskabet - Men det er da ikke ligegyldig for belastningen på driften hvor meget man afskriver med - Og det var præcis min pointe, at man ikke "bare" kan sige, at ditten eller datten pr defination kan eller ikke kan rende rundt - Der er alt for mange variabler fra forretning til forretning til at man kan gøre det så enkelt op - Med mindre selvfølgelig, at man kører alting efter en teoretisk formel om hvordan alting BURDE være - Lidt som man lærer på vognmandsskolen. Men det kunne du jo bare ha sagt hvis det er sådan du tænker og/eller regner - Så havde vi været enige fra første indlæg.

Og ja, jeg skriver + olie - Der er vel ingen der kører uden olietillæg????????

Men du vil simpelthen ikke anerkende, at hvis man har en bil der omsætter 4.500 - 4.800 om dagen på f.eks. 200 km, at så kan det hænge sammen???? Bare så jeg er sikker på jeg ikke misforstår.

• #35   30. jul 2012 er det her helt forkert løn i 12 timer 2075 kr 200 liter diesel 1600kr afdrag 500kr det er snå 4200kr plus vægtafgift og forsikring så bliver 400 hurtig for lidt eller hva

• #36   30. jul 2012 Bette Diesel

Det var jo præcis min pointe med, at det afhænger af hvad bilen laver. Hvis det er en almindelig bil der ikke slæber 50 tons fra morgen til aften og den som jeg skrev ovenfor kun kører f.eks. 200 km om dagen, så er olieregningen jo omkring 1000 mindre pr. dag.

Med de tal du bruger der er det rigtigt, at det er til den lille side - MEN - Hvis bilen er betalt kan du jo fjerne dem du sætter af til afdrag.

Der er da ingen tvivl om, at 500 er bedre end 400 - Helt fra starten var min påstand udelukkende, at man ikke bare kan sige, at 400 er for lidt til alt.

Noget helt andet er så, at jeg godt gad se hvem der betaler 450-500 i timen for en trækker. smiley

Ikke på en eller anden special aftale med noget niche kørsel, men på almindelig trucking hvor man bare skal stille med en trækker.

• #38   31. jul 2012 Jeg tvivler megert på man kan ringe til feks DSV- HCS- BW- N og K og hva de nu ellers hedder, og få 400 kr i timen, jo måske den dag de lige står og ikke kan finde andre.
    Men fast kørsel ved dem til 400 tviler jeg MEGET på..
    En anden eksempel, jeg kørte sand og grus, og der kom der en del vognmænd fra sjælland til jylland over til os og køre, og det gav da ikke særlig meget...
    Men syntes da det er fint hvis i kan få 400 kr i timen ved feks at køre for DSV

• #40   31. jul 2012 per r: Jeg tror mere eller mindre at dsv er lige glad med om det er hvide nr plader.
    Men jeg tvivler stadig på hvis du feks ringer til dsv i esbjerg i dag og siger at du vil ha 400 i timen og så køre løs trailer fra havnen, bliver du nok tilbudt km penge. det kan godt være at nogle timer har du 400 kr.

Jeg har kørt for bla dsv esbjerg, og der var der da timer hvor vi havde over 400 i timen, men vi havde nok flere timer på 325, hvis man regner det ud. og der er sku ingen speditør der er bedere end andre, de er nogle tyve knægte alle sammen smiley , men dem er der jo i ALLE fag smiley

• #42   31. jul 2012 Morten Ææs.. Jeg forstår simpelthen ikke din pointe.. Du mener, at hvis man har en bil der er betalt, så er det rimeligt, at man kun får 400 kr/timen?????
    Det skal da netop være til din/vognmandens fordel, at bilen er betalt.... Jeg kunne ALDRIG ALDRIG drømme om at sætte min pris ned, når mine biler er betalt.. Det er da netop der, at man (forhåbentlig) skal til at tjene lidt flere penge..

Og jo, du har da helt ret i, at hvis en bil laver 4500-4800 i omsætning om dagen, så ser det fornuftigt ud, hvis det vel at mærke er gjort på 10 timer..

• #43   31. jul 2012 Vil da osse mene det lige meget om den er betalt eller ej... Er bilen ikke betalt skal udgiften til afbetaling af bilen dækkes,,,og er den betalt og afskrevet så skal der vel spares penge op til køb af evt ny bil. For selv om man vælger at beholde bilen i x antal år stadig så lever den jo max et hvis tid. Og hvis ikke der lagt penge til side til det, jaa så skal man jo evt låne penge til en ny en dag, eller købe på afbetaling.

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #44   31. jul 2012 Jay Jay. Du kan få to uge eksembler. Jeg får mere end 400 Kr./time men dog ikke i nærheden af dine 450. Det er for en af de store / større speditører. Den gode: 56 timer, 2100 km. den dårlige 52 timer, 2300 km. Dette er yderpunkter men en normal uge ligger der imellem, dette er incl. tom kilometer som ligger på ca. 25 km. om ugen. min diesel økonomi er ca. 3,1 km/l. jeg bor 2100 m. fra det sted bilen holder om natten en distance jeg tilbagelægger på cykel. Jeg betaler 14500 kr. om måneden incl. service kontrakt er elite hos forsikringen. Kan man ikke få det til at løbe rundt er man et skarn. Ihverttilfælde er min kasse kredit væltet ned i beløb siden jeg stoppede med at køre eksport.

• #45   31. jul 2012 vi bliver aldig enig hehe smiley
    men hvis i får så meget for jeres kørsel , skal i sku passe på det, så der ikke kommer en eller nogle og vil køre billiger hehe

• #46   31. jul 2012 Jay-Jay

Du læser ikke hvad jeg skriver! Jeg har da ikke skrevet et hammerslag om hvad der er rimeligt, men om hvad der er muligt. Rimelig er slet ikke et begreb jeg operere med - Er der ret meget der er rimeligt i den her branche synes du??

Jeg har ej heller skrevet at man skal sætte prisen ned, når bilen er betalt, jeg har stadig kun skrevet, at hvis det handler om hvad der kan lade sig gøre, så er det ikke ligemeget om bilen er betalt eller om man betaler 10-15-20.000 pr. måned på den!

Det irriterer mig en smule, at folk bare mener, at de tror hvad jeg skriver og mener når det ligger så langt fra det jeg rent faktisk har skrevet.

• #47   31. jul 2012 rene j

Hvis det er så let at få så meget pr time ved de store speditører, så kan jeg ikke forstå du ikke enten har en ordentlig røvfuld biler selv eller formidler kørsel til andre der ikke kan få de priser - Det ville du kunne tjene en god skilling på.

• #48   31. jul 2012 Allan M

Jeg er ved sådan en stakkels fattig kysk vognmand der stortset kun har biler der er ældre end 4 år og jeg kan betro dig, at de koster ikke meget mere end nye biler på vedligehold. Det handler om hvordan det bliver behandlet og hvordan det bliver passet.

Havde det været en bedre forretning at køre i nye biler, så havde vi sikkert gjort det.

Og nej, jeg siger ikke det er sådan for alle, for gider man ikke køre i en gammel bil eller passe på en gammel bil, så er det naturligvis meget dyrere end at køre i en ny.

• #49   1. aug 2012 Vores biler bliver udskiftet efter 5 år for dem med de mindre kraner og de større kraner 8-10 år. Har selv lige fået udskiftet min efter 5 år og kranen er temmelig slidt men bilen fejler intet. Der har ikke været reparationer på den som er værd at nævne (bilen). Så hos os er det kranerne som afgør hvornår bilen skal udskiftes. Vil gætte på at det nok havde været en bedre forretning at få sat en ny kran på den gamle bil men det vil vognmanden ikke bruge tid på da det er forsøgt 1 gang uden større held.
    De 5 år har vist også noget at gøre med skat og afskrivninger.
    Men der er nok også stor forskel på holdbarheden af biler der kører på asfalteret vej hele dagen og os som kører mange korte ture med mange stop og krantimer.

• #50   12. jan 2013 Nu er jeg selvstændig, godt nok ikke med kørsel som beskæftigelse, men kan da godt forstå hvorfor jeg blev snydt i løn begge steder jeg kørte hvis vognmanden kun fik 400,- i timen..

Hvem skulle så betale diesel, olie, væsker, vedligeholdelse, forsikringer, vægtafgift og meget mere..

Nu er jeg som sagt selvstændig, men med andet erhverv og der ligger vi på den gode side af det der svare til 500,- hvis vi kunne arbejde hver dag smiley

Der er altid udgifter der skal tænkes over og ikke 2 virksomheder har samme udgifter og samme aftaler..

Jeg har nogen konkurrenter der næsten arbejder til halv pris, men hvordan de så overlever vinteren eller giver løn forstår jeg ikke.. jeg har stadig nok kunder trods jeg ikke er billigst, måske kundeservice også er en stor del ? det vil jeg tro smiley

• #51   12. jan 2013 hov så lige det var gammel debat smiley

Kommentér på:
Timeløn trækker

Annonce