{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Studenter Kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går med drømme om en veteranlastbil til studenter kørsel og ellers bare hobby. Men der er nogle spørgsmål jeg ikke har kunne finde svar på.

Kræver det vognmands tilladelse at køre med studenter?

Hvad koster det ca. at forsikre personerne på ladet, og hvor tegner man sådan en forsikring?

Hvad er ca. pris for at få partikkelfilter på en gammel lastbil? kigger lidt på Bedford TK

Kommentarer på:  Studenter Kørsel
  • #1   5. okt 2017 Ja, dyrt & dyrt

• #2   7. okt 2017 Hej. For at starte fra starten.
    Nej. Det kræver ikke vognmandstilladelse at køre studenter.

Forsikringen er meget forskellig. Ring til forsikringen og spør.

Skal du ha et værksted til at lave partikkelfilter, skal du regne med omkring 50.000.

Og husk så at du ikke må køre studenter på en lastbil indregistreret som veteran.

• #3   7. okt 2017 Det koster mere end 50k for partikelfilter på en gammel lastbil. Men der er IKKE krav om partikelfilter medmindre du skal kører i miljøzoner.

Forsikringen er rigtig dyr og selve opbygningen af ladet er heller ikke billig.

Men vil du satse på All in med musik, fadølsanlæg osv. Eller bare discount?

• #4   7. okt 2017 DangerDane. Nå. Det var da underligt. Det er lige nøjagtig 50.000 det kostede på min. Og osse et tilbud på 50.000 jeg har liggende på den næste.
    Og opbygningen behøver nu ikke at være så voldsom. Det afhænger jo af hvordan bilen lad er bygget inden.

• #5   8. okt 2017 Steffen Høj, har ikke selv lastbil men kender på til flere der har givet mere end 50k. Det afhænger meget af lastbilen og dens alder.

Kunne godt selv tænke mig en Deuce and a half / M35A2

• #6   8. okt 2017 Jaja. Nu den ene af mine er temmelig speciel. Og der skal ændres meget for at få filter på. De vil stadig gøre det for 50. Til gengæld har jeg også en gammel MAN hvor jeg har købt et brugt filter jeg sætter på selv. Så der holder jeg udgiften under 15.000.
    Det er osse en fed vogn sådan en Deuce og på de fleste vil ladet osse være rimelig let at ombygge

• #7   8. okt 2017 Har bare læst flere artikler hvor nogen af vognmændene til studenterkørsel siger de skal hive 80-90k for det. Men din Peterbilt er nu også ret lækker.

Men fik jeg en Deuce så holdt jeg 100% militær temaet og ville få fat i en gammel US uniform også ??

• #8   8. okt 2017 Lyder som en go ide med tema. Jaja. Men det ska jo lyde godt. Der var osse priser fremme om 10-15000 for at montere fartskriver da det blev indført til studenterkørsel for et par år siden. Og det koster det jo ikke engang tæt på.

• #9   18. okt 2017 Men er der ikke nogen af dem der kunne fritages komplet for tachograf. Eller var det fartbegrænseren det var?

• #10   18. okt 2017 Der er ingen særregler for biler til studenterkørsel mere. Tidligere kunne man undgå fartskriver og filter og den slags. Men det er slut.
    Ligesom man ikke må køre studenter i en lastbil indregistreret som veteran.

• #11   18. okt 2017 Den jeg kørte i var fritaget for fartbegrænseren pga alder

• #12   19. okt 2017 Ja den kan godt være fritaget for begrænser. Ikke fartskriver. Det blev vedtaget i 2015

Kommentér på:
Studenter Kørsel