{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.348 visninger | Oprettet:

Rygaard overtagelse af PostDanmark?? {{forumTopicSubject}}

Eftermiddag folkens..
Jeg har haft hørt en lille fulg synge lidt om, at Rygaard Transport skulle overtage Post Danmark på et tidspunkt..
Er der nogen herinde der ved om det skulle være sandt eller ej? har søgt lidt hist og her, men syntes ikke rigtigt at kunne finde noget om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygaard overtagelse af PostDanmark??
  • #1   28. maj 2012 Det lyder noget vildt i mine øre nu jeg fra Grenaa og ved der bliver afskedet folk der om. Men men skal ikke have sagt noget med sikkerhed smiley der sker jo så meget og total mærkelig:-)

• #2   28. maj 2012 Mener du det seriøst at Rygaard skulle overtage Post Danmark ??? Det lyder mest af alt som en dårlig joke...

At de sikkert har overtaget noget kørsel ved Post Danmark er så noget andet - Men derfra og til at Rygaard ligefrem skulle overtage Post Danmark er vel at skyde lidt over mål, er det ikke? smiley

• #3   28. maj 2012 det er jeg nu osse tilbøjelig til at give Pedersen ret i

• #4   28. maj 2012 Det os rigtigt, burde måske have formuleret mig lidt bedre smiley
    Altså så'n som jeg har forstået det, så jah, så er det vist så'n at de skulle overtage en hel del kørsel fra dem, jeg ville bare høre om der var nogle herinde der vidste noget mere om det, da jeg er ved at lave en opgave om Rygaard..

• #5   28. maj 2012 oki det er jo en helt anden sag he he smiley

• #6   28. maj 2012 Jamen er det Ikk noget med at transport gruppen og post danmark har slået sig sammen?

• #7   28. maj 2012 Morten W

Når alt kommer til alt, så er det Post DK der ejer Transportgruppen - Eller i hvertfald ejer de mere end halvdelen. Der var en masse ævl om, at Transportgruppen nu kunne konkurrere mod de andre med statsstøtte.

• #8   28. maj 2012 Okay kun Ikk huske hvordan det hang sammen:-)

• #9   28. maj 2012 Post Danmark startede med at købe 51% af aktiekapitalen i Transportgruppen tilbage i 2007. Senere hen overtog de de resterende 49%.

Til Michael P - du skal nok være lidt påpasselig med at bruge det rygte i din opgave. Det kan godt være det virker smart - men du er jo osse nødt til at kunne dokumentere det. Og så længe det blot er på rygtebasis bliver det lidt svært. Men god arbejdslyst smiley

• #10   28. maj 2012 Gik Rygaard ikke konkurs for en 8-10 år siden ?
    Det var ikke så længe efter de overtog Ishøj Godtstransport at det gik galt for dem. De har vel næppe fået banket en forretning op på 10 år der kan opkøbe Postdanmark.

• #11   28. maj 2012 Jeg ved så at det var lavet sådan imens jeg var ved Post DK, at Post DK skulle køre selve breveve og pakkerne, og så skulle Transportgruppen kører størstedelen af letgodset/pallegodset... Om det nogensinde blev gjort sådan, og om det var en succes, det ved jeg ikke. Men vi begyndte med det imens jeg var der.

Nogen der ved hvad det skulle være for nogle ture eller gods typer Rygaard skulle overtage eller kører for dem?

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #12   29. maj 2012 Rygaard var med i noget der hed Team Rygaard for 8 - 10 år siden, det var et samarbejde mellem Team Transport og Rygaard og det gik ganske rigtigt på røven, men mon ikke Rygaard er med ind over noget kørsel hos Post DK

• #13   29. maj 2012 jeg tager nok fejl... men for 7 år siden var der omkring Vejle en vognmand som hed Dennis Rygaard... som blev opkøbt... og senere startede op igen..

havde han nogle forbindelse til den Rygaard i omtaler?

• #14   29. maj 2012 Rygaard transport er vist nok, grundlagt af Gert Rygaard, Rygaard Transport er os en del ældre..

• #15   29. maj 2012 Mener Rygaard er grundlagt af Gerts far Jørn Rygaard, og han er stadig aktiv, ihvertfald for 5 år siden da jeg kørte Supergros for Rygaard..

• #16   29. maj 2012 Det er 10 år siden Rygaard gik konkurs... Men det er jo så mange år siden... Og Dennis Rygaard hed han ikke ham fra omkring Vejle - Det var Preben Rygaard, eller Kenneth Rygaard som vognmanden egentlig hed. Og derudover var han fra Kalundborg smiley

• #17   29. maj 2012 Hold nu med alle de historier.

Rygaard i Grenaa er en temmelig gammel forretning. Den er oprindeligt grundlagt af Mads Rygaard der er far til Jørgen, som er Gerts far. De har været med i maaaaange år.

Og den konkurs der snakkes om, det var en såkaldt kontrolleret konkurs - Man havde fusioneret Team Transporet og Rygaard til det der kom til at hedde Team Rygaard - Det blev aldrig en succes og for at skille virksomhederne ad var de ringen vej udenom en kontrolleret konkurs.

Familien Rygaard startede så fra bunden på resterne og postede rigtig store summer i det og knoklede for det og i dag er det en jævnt stor forretning - Sidst jeg tjekkede var der over 180 tilladelser. De har vækst og laver overskud hvert år og har gjort det hele vejen gennem krisen - Det er en sund forretning drevet af dygtige mennesker der er HELT nede på jorden, hvilket forklarer den relativt høje ancinnitet der er i virksomheden.

Og ja, Jørgen er stadig aktiv, men det er Gert der er rykket ind i direktør kontoret. Men mon ikke den gamle stadig har det sidste ord, jeg har svært ved at forestille mig andet.

• #18   29. maj 2012 Kan til dels godt forstå, at de laver overskud, når man ser på hvad de afregner indlejede vognmænd til...

Så på Lastbilmagasinet´s hjemmeside, at de søgte : Vognmænd UDEN risiko..
    Ringer og får en sludder med Gert Rygaard, og da han efter et par minutter fortæller mig, at jeg skal regne med en timepris på ca 385 kr/timen, kunne jeg ikke lade vær med at spørge ham, hvorfor der så står, at det er UDEN risiko, for til den pris kører man da lige direkte i graven, men det kunne han ikke svare på, og så havde vi ikke rigtigt mere at tale om..

• TruckerBenny A

#20   29. maj 2012 Så var jeg ikke helt galt på den Måårten smiley Men jeg kan kun give dig ret i at det er et stort firma men stadig nede på jorden, men det syntes jeg er gennerelt for de gamle vognmænd derude smiley

• #21   29. maj 2012 per r.. Nej, til den pris skal jeg ikke køre så meget som en meter for dem!!!

Men det er vel også derfor, at de mangler biler, som så mange andre der heller ikke vil betale det det koster, at ha´ en bil kørende...

• #22   29. maj 2012 Bare nysgerrig Hvad skal man have ind i timen for en trækker så det løber rundt ???

• #24   29. maj 2012 Tak Per VH michael

• #25   30. maj 2012 Jeg var ved Rygaard, da det blev lavet om til Team Rygaard. Og senere gik så ganke rigtig på røven, hvilket kun var et spørgsmål om tid når man kikker på den pris de fik fra FDB/Coop...

Rygaard gik først på røven "nogle" år efter, mener det var 3-4 år efter, om det var en kontrolleret eller ej aner jeg intet om, men hvad jeg "HØRTE" den gang så fik han lov at beholde 5-10 biler, kan ikke huske det præcise tal dog popper tallet 8 op i tankerne hos mig, men ski'e nu med det... Og derefter har Rygaard knoklet sig godt op igen, For fuld skrald om man så må sige... smiley

Men mindes dog at have hørt om en konkurs tilbage i 80'erne, men kan sgutte huske så meget om lige den sag...

• #26   30. maj 2012 De startede op med 88 tilladelser efter konkursen... Så nok nogenlunde samme antal biler...

• #27   30. maj 2012 per r : Jeg er ked af at høre, at du kender flere, der kører til 400kr/timen, for det er da også med til at smadre priserne på markedet totalt, da det heller ikke er nok for at få det til at rende rundt, hvis du ellers aflønner efter bogen.. Du skal noget højere op..

Og til din holdning om 600 kr/timen og 3 dages kørsel om ugen, er du da også galt på den.. Det er da langt bedre at lave pengene på 3 dage, frem for 5....

• #28   30. maj 2012 Måårten Ææs : Du ved noget om sagerne...

Dejligt der er en der har sat sig ind i sagerne...

Så skal man da ikke hører på al den færge/kanal 19 snak...

• #29   30. maj 2012 Jah en masse info kom der, er der så nogen der kan komme med et svar på, hvornår firmaret, altså det der idag hedder Rygaard Transport & Logistic, blev grundlagt??

• #30   30. maj 2012 (link fjernet)
    Det første billede kan man se Morten Ææs har styr på navnene smiley

Jeg ved faktisk ikke hvad de giver min vognmand i timen, men kører for dem pt, enten en Jysk tur, eller med en trailer fra Hedensted, og vil sige, det er nu noget godt og behageligt kørsel de har.

• #31   30. maj 2012 Morten Q : Det er sgu en fed side du fandt der...

• #32   30. maj 2012 Iceman - Kender siden, da manden der har lavet den kører for GM-ITM (Eller rettere sagt LGT mener jeg det hedder nu), og da jeg var mekaniker ved Scania, havde han altid sit skilt med hjemmesiden i forruden smiley

• #33   30. maj 2012 Jay-Jay

Uden at vi skal hijacke tråden til omkostningsdebat, så kan du altså ikke bare bestemme, at 400 pr time er for lidt - Det afhænger da i høj grad af hvor hårdt man sidder i det. Lønnen er nu en gang hvad den er alle andre omkostninger kan være forskellige og det samme kan de variable alt efter hvilken bil man har og hvad man kører.

Når du har snakket med Gert, så må du jo vide om de 385 er all in eller + olie f.eks.?

Nobody

Tvivler på, at Rygaard har været ned på 8 biler mens du har været i live! Der var rigtigt nok en konkurs i et datterselskab i sidst i 80'erne eller først i 90'erne - Mener det var deres Århus afdeling som var et selvstændigt selskab.

I øvrigt har Rygaard været kendt for altid at køre lidt op og ned - Det er først de senere år, at det er blevet SÅ stabilt.

• TruckerBenny A

#34   30. maj 2012 Her har min morfar været og det var endda hans genbo (link fjernet) smiley

• #35   31. maj 2012 Ææs > Det var bare hvad jeg fik at vide dengang, men fair nok... smiley

• #36   2. jun 2012 Hvem køre Rygaard endelig for idag os til Sverige og Norge

• #37   2. jun 2012 Måårten Ææs : Du har fuldstændig ret.. Jeg kan ikke bestemme prisen, for kunne jeg det, var der ikke en eneste, der lå og kørte til 400 kr i timen eller mindre...

Uanset hvordan du vender og drejer den, kan du ikke få det til at hænge sammen, hvis du vel at mærke aflønner efter overenskomsten, og det skal man jo, siger loven..

Når det så er sagt, så var prisen på 385 kr hos Rygaard all in, og så skriver jeg ikke mere i denne tråd..

Fortsat go´ weekend

Kommentér på:
Rygaard overtagelse af PostDanmark??

Annonce