{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.913 visninger | Oprettet:

Hvad sker der hvis man overskrider de 15 timer? {{forumTopicSubject}}

Hej trucker venner...

Hvad er bøden hvis man overskrider en arbejdsdag på 15 timer?

For kender en som påstår det ikke er en del af kører hvile tids reglerne....men der imod en arbejds miljø regl som bare skal beskytte. Ansatte mod at arbejde for længe afgangen. Og at politiet intet gør ved det så længe man max har kørt de 10 af timerne. Men det er jeg 99,9 % sikker på er forkert. Så hjælp mig lige

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad sker der hvis man overskrider de 15 timer?
  • #1   13. maj 2012 Det er med i den rådighedstid så jo det har noget med KH at gøre.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #3   13. maj 2012 Det koster 1000,- at have en rådighedstid på 15 timer og 50 min.... Eller som der står i bødeforlægget. For kun at have 8 timer og 10 min sammenhængene hvil indenfor 24 timer! smiley

• #4   13. maj 2012 Jan S

Ja det er dejligt bøderne er blevet lempet for præcis den overtrædelse - Havde det været for 6 måneder siden havde det kostet flere tusinde.

• #5   13. maj 2012 Helt som Jan S skriver. Det ER en del af K/H reglerne. Der hvor folk kan misforstå, er den regel med hvis man starter imellem kl.00.00 og 04.00 om natten, så siger arbejds pjat loven at man maks må arbejde i 10 timer, og den regel har intet med K/H reglerne at gøre, og Politiet udsteder ikke bøder for det. Det er et helt andet system.

Og som Jan S siger, så er det ikke som sådan en overskridelse af rådeighedstiden man får bøde for, men det er det faktum at ens hvil indenfor de 24 timer bliver for kort. Om så du har holdt 18 timers hvil, så er det kun de timer der ligger inden for en 24 timers periode de regner som hvil. Så hvis du har brugt 15,5 timers rådighed, og holder 18 timers hvil, så tæller det stadig kun for 8,5 timers hvil... Og så mangler du 30 minutter for at have holdt 9 timer...

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #6   13. maj 2012 Du får jo bøde for procebt du overskrider. Det koster - tromig smiley

• #7   13. maj 2012 Okay hva nu hvis man har 18-19 timer en fredag så...og først møder ind mandag igen?

Jeg sagde til ham så jeg sikker på bøden hurtigt bliver på 10.000 kr men ved det ikke...

Men glæder mig til næste gang jeg møder ham, så vil jeg da lige vise ham hvad i skriver hehe

• #8   13. maj 2012 under normale omstændigheder må man jo ikke overtræde sin rådigshedtid,,,og har du 18-19 timer og møder mandag ,,ja så koster det stadigvæk kassen i bøde,,,

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

#9   13. maj 2012 Hvis du har en rådighedstid på 18 timer så koster det 3500,- til dig + en betinget frakendelse. Og det er hvis du er så heldig at have et 9 timers hvil tilbage... Har du kun et 11 timers (13 rådigheds timer) er du noget over 5000,- + betinget frakendelse...
    Og så er det ligemeget om du møder på mandag eller først igen til næste år! smiley

• #10   13. maj 2012 Haha hvor fedt!!!! Så hvade jeg ret.

Er selv meget rusten i de der weekend hvil regler. Da jeg aldrig har haft brug for dem, da jeg kun har haft job hvor jeg har kørt mandag morgen til fredag eftermidag, og aldrig sovet ude..

Men nu glæder jeg mig til at se hans ansigt udtryk når jeg forræller ham det her.. nogle der ved om man kan finde det et sted på nettet hvor det skrevet ?

• #11   13. maj 2012 Også husk lige dobbelt op på regningen som vognmanden/arbejdsgiveren får... smiley

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

#12   13. maj 2012 Thomas p....
    Hvis du gider kan du pløje dig igennem dette her... http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf
    Køre-hviletid starter omkring side 115 og bøde taksterne fra side 123

• #13   13. maj 2012 Synes ikke der noget skema med de 15 timer og der over

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

#14   13. maj 2012 Det er fordi du skal kikke på det daglige hvil... Som Thomas F skriver længere oppe så er det sådan set lige meget med din rådighedstid, det er din hviletid der gælder...
    Kik på de skemaer på 9 og 11 timers hvil... Hvis du har brugt 16 rådighedstimer skal du se på bøde størrelsen ved overtrædelse på 1 time (og har du brugt dine 9 timers hvil er det 3 timers overtrædelse på 11 timers skemaet)

• #15   13. maj 2012 Okay... Men hvis vi siger han har holdt 11 timers hvil mellem torsdag og fredag og så har en arbejdsdag på 18 timer der fredag, hvad bliver det så i bøde. Tror jeg lidt søndags træt kan ikke selv lure den hehe

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

#16   13. maj 2012 Jamen starter han kl. 07. fredag og arbejder til kl. 01. lørdag morgen så har han kun 6 timers hvil inden lørdag kl. 07.
    Så kan du selv tjekke i skemaet hvad det koster. han har overtrådt med enten 3 eller 5 timer afhængigt af om han havde flere 9 timers hvil at bruge af....

• #17   14. maj 2012 Med det han kører er jeg sikker på han holder 11 timers hver dag.

• #18   14. maj 2012 Thomas P

Det er ligegyldigt hvor længe han holder hvis han ikke holder de 11 timer indenfor en 24 timers periode.

Hvis han starter kl 06.00 så skal bilen stå stille senest kl 19.00 hvis han skal holde 11 timers hvil der tæller. Vil han nøjes med 9 timers hvil skal han holde senest kl 21.00.

• #19   14. maj 2012 Okay....men så er det jo 3 timer der mangler så det lidt dyrt at blive opdaget hehe

Kommentér på:
Hvad sker der hvis man overskrider de 15 timer?

Annonce