{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overhalingsforbud søn og helligdage
  • #1   6. apr 2012 Præcis på samme måde skal du læse de andre forbudsskilte peter...

Når der intet er i parantes, hverken sorte eller røde, så gælder de ikke hverken lørdag eller søn/helligdage...

• #2   6. apr 2012 okay vi har nemlig en chauffør der er blevet stoppet idag men ham politi manden var faktisk i tvivl om han egenlig måtte eller ej så han vil lige finde ud af det før han vil give bøde

• #3   6. apr 2012 Og så husk lige på at de steder hvor der ikke er undertavler, der gælder forbudet 24-7

• #4   6. apr 2012 f.eks er der overhalings forbud 24-7 fra hornstrup til skærup og omvendt

• #5   6. apr 2012 Nu hvor det er overhalings forbudt zone . Hvor stærkt kørte han for hvis han lovlig kan accelrer 20-30 km/t så er der ikke noget at komme efter .

• #6   6. apr 2012 Chaos og Michael O har nemlig helt ret...

cero C > Det vil sige at hvis man kan rende forbi med +40 km/t lovligt så må man ikke... ;op Ved godt hvad du mener, men den helt rigtige måde at sige det på er en lovlig hastighedsforskel på minimum 20 km/t... altså skal det køretøj man vil overhale kører maksimalt 60 km/t...

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #7   6. apr 2012 Det vil sige Franck at man ikke må overhale en blokvogn som jo må køre 62 km/t? smiley
    (undskyld, ku ik la vær)

• #8   6. apr 2012 der er fast forbud ved hornstrup skærup pga vejarbejdet og det er vist godt nok for ellers gik det da helt i lort der nede så da forleden en forvogn i syd gående som var kommet over i det smalle spor det er sgu da godt gået.
    også er der fast fordub på lille og storbælt og i limfjordstunnelen så vidt jeg ved og ved ikke af andre steder..

Jan en blokvogn der køre 62 må man gerne for den er helt sikkert i stykker ikke en gang særtransport med et langt tårn eller en 60 m vinge køre så langsomt jo hihi

• #9   6. apr 2012 Martin

Det handler vel ikke om hvad en blokvogn kører, men hvad den må køre i den her forbindelse - Altså i teorien!

• #10   6. apr 2012 måårten det ved jeg skam godt

• #11   7. apr 2012 Flueknepperi der sgu..:-)
    Go påske og keep on trucking..

• #13   7. apr 2012 du må godt overhale i limfjordstunnelen

• #14   7. apr 2012 Martin

Ang Skærup, så det da utroligt at der kan være så mange i tvivl om de skal over i odsatte side at køre eller blive i højre spor når de kører sydpå. Har haft flere oplevelser hvor den forankørende bremser helt ned og er i tvivl hva han/hun skal...

• #15   7. apr 2012 Ekt helt enig men jeg tror ikke folk tænker over om de kan nå af ved restepladsen i det andet spor og er det nu der det går hurtigst ja så ved du jo godt det er der man skal være jo også har man jo tvivlen. Så også en dag der holde 2 motorcykler i mellem keglerne for at komme fra andet spor og over til skærup så som bil kan jeg for sin vis godt se problemet men har virkelig svært ved at se hvordan man som lastbil kan vælge det andet spor som så vidt jeg husker står til kun at være 2.5 meter så har man sgu sovet

• #16   7. apr 2012 Jan S > I teorien så nej, det må du ikke, men som Martin P er inde på så er der jo ingen af de særtransporter der kører 60/62 km/t de kører jo alle mellem 70 og 80 hvilket jeg finder fuldstændigt snot-åndsvagt når man kører i et overhalingsforbud, for så kan vi andre få lov at hænge bag dem, medmindre vi vil ud og risikerer et klip i kortet...

Martin P > Du må gerne overhale i limfjordstunnellen...

• #17   7. apr 2012 Nob at de køre så hurtigt er i den sammenhæng lige meget men hvis de køre med møller i den store størrelse så må de jo som udgangspunkt kun køre de 60 og der har jo været lidt tilfælde med at de ikke helt har kunnet styre det i den høje fart det finder jeg sgu mere bekymrende ind at jeg ikke kan overhale dem. Og limfjorden det er jo bare et ok kunne ikke huske det for kommer der ikke så tit mere

• #18   7. apr 2012 Hvornår dælen er det blevet 62 km/t for blokvogne...?

• #19   7. apr 2012 Martin P > Jamen det er vi da for så vidt enige om, de uheld der har været har jo så ikke, hvad jeg er vidende om, kunnet kædes sammen med for høj hastighed, så det havde nok ikke gjort nogen forskel i sidste ende...

Chaos > Det har det da været i mange år, eller ihvertfald 60 km/t, jeg har dog også lagt mærke til de små skilte hvor der står 62 bag på blokvognene... men om det betyder fart eller hvad aner jeg faktisk ikke, men 60 km/t har det været længe... :o)

• #20   7. apr 2012 Ja 60 kan jeg godt huske er blevet vedtaget, men 62 er helt nyt for mig da...

• #21   7. apr 2012 HVIS nogen kommer i knibe med det overhalings forbud og man overhaler på lovligvis også selv om det ikke er særtransport (20-30 km/t)

Så har jeg en dom liggende. Jeg har overhalet 3 lastbiler i overhalings forbudt zonen der kørte en gammel skraldebil der kørte MEGET lang som ca 60 km/t jeg overhalet men jeg blev stoppet ved DTC. jeg prøvet at forklare betjenten den regel, men han ville ikke hører. jeg lod den gå videre til retten jeg fik slettet bøde og klippet i kortet.

• #22   7. apr 2012 Chaos > Den med de 62 var også mest Jan S der kom på banen med den, jeg kan heller ikke lige se hvad de sidste 2 km/t skal gøre godt for, men der er nok en mening med det...

cero C > Den kunne faktisk være rar at have n kopi af.... :o/

• #23   7. apr 2012 Det der også står i min kendelse det er den danner præcede så det ville sige man ikke kan ændre til total forbud på længer sigt

• #24   7. apr 2012 Ahhh hvis de nu vil, så gør de det jo nok alligevel... ;o) Alt kan ændres... ;o)

• #25   7. apr 2012 Lytter lige med...

• #26   7. apr 2012 Cero,,, kan det passe at det var dig der var en artikel om i lastbilmagasinet omkring den sag???
    havnede i en lign sag omkring åbenrå for 1½ siden hvor den artikel var med til at politiadvokaten i esbjerg droppede sagen

• #27   7. apr 2012 Passer det med de 62 km/t så er det da bare noget der er lavet for at man ikke skal kunne overhale lortet smiley

• #28   7. apr 2012 Ja det er rigtig David

• #29   7. apr 2012 De 62 km/t er et tysk fænomen. Tyskerne opererer med en hastighed på visse særtransporter der hedder 62 km/t - Og det er derfor skiltet sidder på mange blokvogne.

Den hastighed har eksisteret i de knap 20 år jeg har kørt!

Her hjemme er det vel 60 når vi er i det område!? - Problemet er så, at rigtig mange kører 60 + 20-30% så de slipper for klip - Typisk ender de omkring 70 og så kan man ikke overhale lovligt. De skulle ha et spark i løgene for den optræden!!

Personligt kører jeg bare forbi og jeg vil til enhver tid hævde, at jeg går ud fra, at de max kører 60 som de jo lovligt må - Vil betjenten anfægte det, så må han præstere en hastighedsmåling på blokvognen, så vi kan få fastslået den faktiske hastighedsforskel!

Kan han ikke det mødes vi bare i retten.

• #30   7. apr 2012 Det er muligt du har ret Morten.....Jeg kan huske da vi gik fra 45 til 60, det var mens jeg var ved BMS, men der måtte du køre 80 i Tyskland med mobilkran, så længe du holdt dig på max 12 tons akseltryk, præcis som herhjemme.... De 62 har jeg aldrig hørt om før, men måske fordi det er et tysk fænomen....Vi er vel enige om det ikke har været gældene herhjemme....?!

• #31   7. apr 2012 Michael

Ja, i er enige om, at det aldrig har været gældende herhjemme. Jeg har kørt en del overbredde og overhøjde i Tyskland hvor der på tilladelsen stod 62 km/t! - Det står også på stort set alle Tyske blokvogne.

• #32   7. apr 2012 michaek k
    har heller ikke henvist til de 62 på noget tidspunkt men kan jo forsvare det med at man jo nok altid i hvertfald lige er et par km over det tillade men det ændre stadig ikke ved at hvis særtransporterne holde sig lidt bedre til deres tillade hastighed var det også nemmer at komme om ved også hvis man kun kørte 80. at de ligger og køre 85-90km/t med en 50 meter lang vinge eller et tårn på hvad 100tons det er sgu da at køre med hovedet oppe i røven på følgebiles chaufføren og bestemt ikke et kønt syne egentlig hvis de synes det går for langsomt skulle de nok skifte branche i stedet også køre blomster fra holland eller flyvfisk fra norge for de er ikke deres ansvar voksen

• #33   7. apr 2012 Det er et rundt skilt med hvid baggrund og sort skrift og sort kant i øvrigt!

• #34   7. apr 2012 morten de har sgu også de mærkeligste regler der nede bundestierne 60 km/t for lastbiler personbiler 100 særtransporter motorbanen bare afsted op i fart men kun 30 over broer før jul kom vi til at køre bag et mølle hus medoverhalingsforbud for lastbiler og da vi så kom til rendsburg tog det dem ca 10 min at komme over broen hvor resten af tyskland jo så bare kunne holde og vente og var i berlin med nissehø en aften og nå man kom ind nord fra ved oranienburg var der også sådan en lang satan med forbud den kørte så 85 der ned af 96eren hed den vist lige meget om der var sving eller hvar der var med politiselskabet det var bare med at komme videre

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

#35   7. apr 2012 Jeg aner ikke en klap om blokvognskørsel så de 62 km/t var noget jeg skrev fordi jeg troede det var max hastigheden pga. de skilte som der sidder på mange af dem og så for at drille Nobody.... Sorry for that...

• #36   7. apr 2012 jan jan jan du ved godt det bliver straffet hårdt her inde at drille og ikke at have detaljerne på plads hihi..

snakkede forresten med min far idag er ronborg stadig ved jer på fyn

• #37   7. apr 2012 Jeg er overhovedet ikke ude på at brokke mig over de 62, det forvirrede mig bare folk ligepludselig begyndte at tale om det....Det var såmænd det hele....

• #38   7. apr 2012 det var sgu ikke meget der skulle til for at forvirre dig michael hihi

• #39   7. apr 2012 Nej det er dælme nemt at gøre da...

• #40   7. apr 2012 hihi sådan kan det jo gå

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

#41   8. apr 2012 martin P.... Det skal ikke ske igen (måske) smiley

ronborg? Mener du Benny Kronborg? så ja, han kører fast på Norge...

• #42   8. apr 2012 Martin

De par gange jeg har haft politieskorte på grund af stor overbredde i tyskland - Der har vi også kørt 90 - De mente bare vi skulle få det overstået så vi ikke var alt for mange til gene.

Det er dog mange år siden.

• #43   8. apr 2012 Jan nej nej det var michael ronborg han har kørt i tilst for nogle år siden men holde også kom han til fyn og køre vist også nord på men ved ikke om han er holdt nede ved jer igen. .

Morten det gør de også stadig væk holde mellem flensborg og husum en nat hvor de kom med en transformer den gik også fuld skrue de sige jo det er for at få dem væk fra vejene hurtigst muligt. Eller også er det for at spare på timerne til betjentene kommer nok an på hvem man spørger

• #44   8. apr 2012 Jan S > Du er en skidt knægt er du... ;op

Måårten > Og det er faktisk en meget god tanke...

• #45   8. apr 2012 nob
    det er vi som også enig i men nå de så skal køre 10 over hver bro så smutter fidusen lidt af det

• #46   9. apr 2012 Martin P > Helt enig... ;o)

• #47   9. apr 2012 Hold nu op med alt det jammer over lav hastighed på broerne - Det er jo ikke for sjov, det er de nød til.

og det giver da stadig mening at give den gas når der er plads. Hvorfor genere mere end højest nødvendigt?

• #48   9. apr 2012 morten det er vi skam også enig om det er jo det samme i sverige.

det jeg mener med de særtransporter i dk er bare at der er en stor del af dem der virkelig giver den full pull.

• #49   9. apr 2012 Martin

Jeg oplever nu ikke ret tit at de kører fuld gas her hjemme, men jeg oplever dælme tit, at de kører så tilpas stærkt at det tager 100 år at komme forbi og at det betyder, at der hænger 37 i en lang hale bagved dem der ikke tør overhale og så går der altså rigtig lang tid inden man er færdig når først man er begyndt!

• #50   10. apr 2012 Helt enig med Ææslet her....

• #51   12. apr 2012 Æsel jamen der er vi skam helt enig og det er der jeg mener det er hul i hovedet at de gør det også er jeg for sin vis lige glad med om det køre 80 eller 90 mener så længe de køre om dagen hvilket jo er noget de må i dk minus de steder de jo har spærre tider så der skal de egentlig holde sig til de hastigheder de nu er blevet på lagt hvis de ville køre 100 for min skyld kan de køre mellem kl 22 og 6 som i tyskland hvor genen er mindst

Kommentér på:
Overhalingsforbud søn og helligdage

Annonce