GPS Scania {{forumTopicSubject}}
Nogen her som erfaringer - go'e eller dårlige med original "Scania Navigation" ?
Det koster temmeligt dyrt at få monteret og hvad jeg har kunnet læse mig til så kører det på en DVD som skal sidde i anlægget for at du kan få kortet frem. Hvis du vil høre musik på CD skal du først trykke på en knap så hele den aktuelle rute bliver indlæst før du kan tage DVD med kort ud.
Kan det virkelig passe i år 2012 ?
Som jeg har læst mig til kan man så til gengæld bruge den allerede monteret skærm til bakkameraet til også at se GPS - det kunne være ok.
Men nogen som har erfaringer med det ?
Nogen go'e råd til valg af alternativ GPS ?
Allan
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 4 Svar: 220
Har det i min, valgte det ikke da jeg købte den da det var en Demo bil.
Men det er en Blaupunkt radio med et Scania logo på. Og ja, DVD skiven skal være i for at navigationen kan fungere. Den er langsom og klodset, og min erfaring med "størrelses" målene man kan taste er ikke fungernde i DK.
Man kan tage skiven ud når ens rute er beregnet, men kører man forkert så skal DVD-en i igen.
Jeg vil på ingen måder anbefale dette system til nogen som helst.
Køber du den "lille" almindelige radio så kan også tilføje handsfree og bluetooth. Dette fås ikke til den store radio.
Scania ved ikke så meget om radioen, men jeg har fundet de tekniske dokumenter til den (fra MAN faktisk) så jeg har selv koblet noget ekstern sub, og Bagcam på...
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Det var sgu meget sjovt det du skriver for det er den opfattelse jeg selv har fået.
Talte med en hos Scania Ishøj forleden og han anede overhovedet ikke noget
om hvordan den fungerede eller om det fungerede godt.
Jeg leder efter noget andet.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
maj 2011
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.612
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
Smid da f.eks. sådan en her i:
(link fjernet)
Vi montere den i mange campere, og der kan sluttes alt til den. en dvb4 TV tuner en 21" pc monitor og du har et komplet surround TV system i bilen, der fylder ingenting.
JA, der kan sættes bakkameraer til, og JA, GPS delen er med køretøjs dimensioner...
Og det virker.....
Mvh / JP
maj 2011
Desuden, Ratbetjening af en radio er fantastisk...
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.612
sep 2011
Du skriver tidligere at med den "lille" radio kan man bruge både bluetooth og tlf.
I min Scania sidder der en "lille" radio - Pioneer men der kan jeg ikke aktivere bluetooth og derfor ej heller ikke tlf.
Kan man det ?
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
maj 2011
Desuden er det også kun i den nye R-serie, hvor man også tilkøber mikrofon i stoleryggen...
Men ellers det som jay-jay siger, find et bluetooth modul som passer til den pågældende radio... Ellers skal du kigge på noget parrot, hvis du syntes det bliver for pebret...
sep 2011
maj 2011
sep 2011
Du kan se den her : (link fjernet)
Ved ikke hvilken model det er og ja det er virkelig et dårligt billede
GPS Scania