{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.859 visninger | Oprettet:

Jesper L
Jesper L
Tilmeldt:
4. dec 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47

Ny formand . ITD. {{forumTopicSubject}}

»Det er ikke min forretning, men min person, der er kandidat til formandsposten. Det er to vidt forskellige ting«.

Sådan lyder det blandt andet fra vognmand Peter Provstgaard, DTK i Padborg, der i morgen formentlig bliver valgt som ny formand for ITD efter den afgående formand Mogens Therkelsen.

Peter Provstgaard afviser altså den kritik, der blev rejst her på siden i går fra ITD-medlemmer, der ikke finder vognmandens hvide plader foreneligt med formandsposten i den danske forening.

»Min opgave bliver at varetage alle medlemmers interesser og støtte op om den positive udvikling, ITD er inde i. Det skal være interessant at være vognmand i Danmark, uden at de danske chauffører skal over på tysk eller bulgarsk lønniveau. De regler, der tvinger de danske vognmænd bagud i den europæiske konkurrence, skal væk«.

Formandskandidaten tilføjer, at danske vognmænd skal have mulighed for at tilpasse deres forretninger, så de kan tage konkurrencen op med udlændingene.

»Danske vognmænd skal være klar til cabotagefriheden, hvis og når den kommer. Og det er vi slet ikke i dag på grund af de danske regler«.


Hvad synes i ???
Synes personlinge snart de skal få fundet sig nogle ordenlig folk til at styre det SHOW der.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny formand . ITD.
  • #2   30. mar 2012 Det er grunden til de ikke får så meget som en bøjet 5-øre fra mig. Det er i mine øjne så dobbeltmoralsk, og jeg føler at pengene ville gå til noget jeg ikke kan bakke op om. I princippet kunne pengene lige så godt gå til Al-queda - dog kan jeg ikke støtte op om deres formål, så derfor støtter jeg heller ikke dem.

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #3   30. mar 2012 Jeg tror ikke det gør en skid forskel om det er Mogens eller Peter der sidder på den post, ITD har ikke en skid intresse i danske folk det kan vi da se med den bestyrelse

  • #4   30. mar 2012 er dette:
    »Min opgave bliver at varetage alle medlemmers interesser og støtte op om den positive udvikling, ITD er inde i. Det skal være interessant at være vognmand i Danmark, uden at de danske chauffører skal over på tysk eller bulgarsk lønniveau. De regler, der tvinger de danske vognmænd bagud i den europæiske konkurrence, skal væk«.

    ikke modstridende med dette:

    »Danske vognmænd skal være klar til cabotagefriheden, hvis og når den kommer. Og det er vi slet ikke i dag på grund af de danske regler«.

    Og det første må da i den grad have givet et smil på læben at sige taget i betragtning af at han selv kun har hvide-plade biler... Føj for satan siger jeg bare...


  • #5   30. mar 2012 Hvis nu man gad grave lidt dybere i det her, så ville man vide, at der er kræfter der arbejder MOD Provstgaard og i stedet ønsker Inge Merethe Koch på formandspladen. Hun er dansksindet og ønsker danske biler med danske chauffører på dansk løn!

    Morten L K

    Fint nok, at du ikke vil smide penge efter ITD - Men jeg har den opfattelse, at det er en overskudsforretning at være medlem - Så rent økonomisk fejler det ikke noget, så kan man jo se på det med moralen bagefter.


  • #6   30. mar 2012 Der er ikke noget at diskutere - Det er Inge Merethe Koch der skal være formand for ITD... Desværre frygter jeg lidt at der ryger D-plader på enkelte af deres biler inden længe... Ikke for at sætte rygter i gang, men truslen er der jo og den er jo ikke blevet mindre... Men glem alt om Peter Provstgaard og lignende - Fru Koch skal på "pinden"

  • #7   30. mar 2012 Hun har afvist at hun stiller op som kandidat, så det skal da være noget af en overraskelse hvis hun vil være med.
    Men jeg kan ikke være mere enig, det skulle helt bestemt være n SOM hende, med samme sind der skal sidde i spidsen for sådan en organisation.

    Æsel:
    Jo, det giver nogle rabatter, meeeen... Dem kan man jo også få glæde af alligevel... smiley
    Og nej, jeg har da også spekuleret i at melde mig ind af rent økonomiske årsager, men det er lige så meget princippet i det. Så er jeg altså heller ikke mere nærig end at jeg hellere vil betale noget mere for noget jeg så ved jeg kan stå inde for/bakke op om.


  • #8   30. mar 2012 Det er groteskt at de fortsætter med en formand der med sin forretning undergraver de danske vognmænd.....

  • #9   30. mar 2012 Morten L K

    glem nu bare rabatterne - Det er jo kun det mindste af det. Der er en overskudsordning af de forretninger de laver der udbetales til medlemmerne. Og tro mig, der er udbetalt fine beløb på den konto.

    Min vognmand har da fået noget mere retur end han har indbetalt.

    I øvrigt var det vel heller ikke annonceret da Inge Merethe Koch nappede pladsen i bestyrelse foran Kim Johansen?

    Michael K

    Det værste er da, at en mand som Provstgaard jo forstår at sælge sig selv. I følge ham handler det jo ikke om tyske biler, men om den fri konkurrence og alle de muligheder det vil føre med sig hvis cabotage begrænsningerne bliver fjernet - Og lur mig om ikke der er en masse der æder det råt!


  • #10   30. mar 2012 du har ret morten, og jeg tror desværre også de snorksover i timen...

  • #11   30. mar 2012 Æsel:
    Hmmm, nå, men det var jeg så slet ikke klar over. Det siger jo lidt om hvor meget jeg har sat mig ind i det.... smiley

    Og nej, det var det vist ikke da hun kom ind noget pludseligt. Men hun kan vel ikke sidde i begge i spidsen for begge organisationer???


    Der er da heller ingen tvivl om at der er en økonomisk og miljø-mæssig fordel i fri cabotage... Desværre er det som at pisse i bukserne da det jo sådan set kun vil bombe os tilbage da vi bliver nødt til at leve for det samme som vores konkurrenter, da de vil ødelægge markedet totalt...
    Så det er da den perfekte salgstale overfor den almene befolkning. Men jeg håber ikke der er nogen rigtige danske vognmænd der hopper på den, for bare den udtalelse lugter jo langt væk af at det skal gavne hans forretning på sigt... Jeg brækker mig.....


  • #12   30. mar 2012 Morten L K

    Sidde i spidsen for begge organisationer??? Er der noget jeg har overset? ER hun ikke bare menigt medlem af bestyrelsen i ITD? - Det kan vel ikke forhindre at hun bliver formand samme sted - Det er stadig kun en plads!


  • #13   30. mar 2012 Næææ... det er nok mig.. smiley Jeg mente bare det var en post ved DTL hun havde fået.. Igen, det er ikke noget jeg går så meget op i...

    Så skal vi ikke bare blive enige om det er ved at være sengetid for mig inden jeg bliver alt for vrøvlet??? smiley


  • #14   31. mar 2012 Hvis Petet kommer på posten smider jeg en bumber på min tailer: jeg føler mig overset af ITD

  • #15   31. mar 2012 Men egentlig sjovt at den fransk klovn stiller op som formand. Indtil videre har det altid været Fru Provstgaard som har været talerøret udad til når der skulle skrives noget om DTK i Lastbilmagasinet.
    Bliver det så også hende der fremover skal tale på ITD's vegne????


  • #16   31. mar 2012 Munken:
    Sæt i gang!! Skaden er sket smiley


  • #17   31. mar 2012 Jeg tror umiddelbart ikke Inge Marethe Kock (IMK) får egne biler på hvide plader... De har selvfølgelig solgt lidt biler og fyret et par mand for at få det til at hænge sammen. Men de får ikke ansat tyske og lign. chauffører det nægter jeg at tro på. De er presset af H. T af Anco, contrans og DKC og der skal ske noget hvis de skal overleve. Men jeg tror de satser på at gøre tingene anderledes så de bibeholder danske chauffører foran deres trailere... Snakken går -Pedersen- og hvem ved, det kan ske. Jeg tror bare ikke på det!


  • #18   1. apr 2012 Jesper

    Nej du har ret... Det er også bare en frygt jeg går med smiley - Tror dog du har mere ret end jeg har...


  • #19   1. apr 2012 Jesper R

    Sjovt du skriver hvem det er ERA er så pressede af. Vi har lige ved Anco flere gange oplevet at miste kørsler til ERA, Dania og Contrans netop fordi Anco ikke kunne eller ville være med på prisen. Men sådan er der jo så meget. smiley


  • #20   1. apr 2012 Ja det er godt Måårten Ææs. Men det er nu Anco der stjal stort set hele Fyn i første omgang! Coop, vinen i Svendborg, koppers Nyborg og jeg kunne blive ved! Jeg kender ALT til det der. Anco kan jo heller ikke blive ved med at presse prisen de må jo sige stop på et tidspunkt! De kan jo heller ikke overholde tider osv så servicen har en hel del at sige. Så måske Era ikke har presset prisen men bare leveret en bedre service? Era har jo heller ikke råd til at sænke priserne yderligere når de udelukkende bruger danske vognmænd og chauffører? Era er desværre ikke hvad de har været, men de kæmper til det sidste for at bevare danske chauffører og dt tager jeg fandme hatten af for!


  • #21   1. apr 2012 Det er kun contrans og DSV der kan underbyde Anco..


  • #22   1. apr 2012 Jesper R

    Aaaarrh skal vi nu ikke lige. I den tid jeg har kørt Anco - godt og vel et år, har der stået lige så mange ERA kasser ved vinen i Svendborg som Anco kasser - Jeg har trukket min del væk når jeg har været der og alle huller har været fulde.

    Jeg er helt med på, at Anco kæmper med tiderne og det koster kunder - Og sådan SKAL det da være, alt andet ville da være mærkeligt.

    Men når man taber kørsler DIREKTE på prisen og når både du og jeg ved, at prisen allerede er alt for lav, så er der jo nogen der er gået endnu lavere og vi kan jo se hvem der flytter kasserne - Og som jeg skrev er det ikke kun ERA - Dania er ikke et hak bedre og de kører også kun med danske biler, det er præcis DET der gør det så mystisk.

    I øvrigt har jeg kæmpe stor respekt for Jørgen og Inge Merethe - De er vel blandt de sidste i branchen der kæmper for at bevare noget der mindre om moral og stædigt kæmper for danske chauffører i danske biler. Jeg ved, at rigtig mange gerne så hende på formandsposten ved ITD!

    Alt dette sagt, så vil jeg håbe, at det lykkes ERA at kæmpe COOP tilbage, for sikke da en møgbiks at servicere!


  • #23   1. apr 2012 Måårten

    Jamen da frode mistede sca pap til Danske fragtmænd hed det sig at kørslen blev underbudt med 20%.
    Og når Dania og Era skulle kunne underbyde Anco og Mongol(CON)trans så det da på tide de sender deres østaber hjem fordi så må de jo være for dyr i drift...


  • #24   1. apr 2012 EK T

    Jeg ved ikke om ERA kan underbyde Contrans - Jeg ved kun hvad vi har mistet og til hvem. I øvrigt er Anco's indenrigskørsler ikke lagt an på østbiler - Det er kun eksporten. Det forklarer måske noget af det.

    Dermed ikke sagt, at der slet ikke køres indenrigs transporter med østbiler, det er bare ikke sådan det er lagt an eller givet pris - Havde det været det kunne de jo ikke betale os for at køre de gange der ikke er en østbil i nærheden det passer på.


  • #25   1. apr 2012 EK T

    I øvrigt så er det fint nok at fragtmanden har underbudt med 20% - Men lad so nu se om de kan servicere dem og holde på dem - Hvordan var det lige det gik ved Dansk Salt i Mariager? Og hvor vilde er det lige Danogips er med dem - Det er ikke altid en lav pris er nok til at holde på kunden - Heldigvis!


  • #26   1. apr 2012 Jo Måårten.... Jeg ved godt Dania er blevet nogle bisser også. Alle har godt af lidt konkurrence. MEN jeg tror ikke ERA kan hamle op med de priser contrans og Anco kører med. Jeg ved godt hvor mange Fredericia - Coop Odense ture der skal køres før det hænger sammen for Anco. Og så giver det alligevel dårligt overskud selvom der ikke er ventetid i Fredericia... Det eneste sted ERA har kunne være med var i KBH men der skulle ikke så meget til før kunderne skiftede til ERA. Jeg syntes ikke der er noget mystisk ved noget, det må jo bare være deres service der er bedre.

    Jeg tror ekstra bladet har bevist at Anco's øst biler kører alt andet end kun lige eksport. Og der er sku nok også mere i det...



  • #27   1. apr 2012 Måårten
    Jamen det selvfølgelig rigtig, men df betaler jo en ok pris taget i betragtning af de underbyder godset.
    Men det jeg egentlig vil frem til er at df servicerer eller som du mener måske mangel på samme med danske biler og danske folk. Og det kan hverken fl eller anco og contrans prale med de gør.


  • #28   1. apr 2012 Jesper R

    Nu gider jeg ikke sidde her og forsvare hverken Anco, Contrans eller ander - Det er ligesom ikke mit job - MEN - De artikler i Ekstra Bladet den første dag med Contrans og Anco, de var SÅ tynde, at de aldrig kunne holde vand - Det var totalt dårligt forarbejde af journalisten. Den eneste artikel der var bare en smule kød på var den om DSV.

    Det første der sprang mig i øjnene da jeg så artiklen om Anco var, at det netop var de samme 2x20" bilen var fotograferet med - Dog 2 forskellige steder, men det beviser jo ikke, at der er kørt flere ture end tilfældet var.

    Det var akkurat det samme med Contrans - Hvad gik der? 2-3 dage før der lå en pressemeddelelse fra dem med fuld dokumentation for hvad den fotograferede bil havde lavet - En dokumentation der passede ufatteligt godt til billeder.

    Der er ingen tvivl om, at begge firmaer kører ulovlig cabotage, Ekstra Bladet havde bare ikke billeder af ture hvor det var tilfældet - Og i øvrigt var det jo faktuelt forkert at skrive, at det var Anco's bil - ALLE ved hvem den bil der er på billederne tilhører og det er IKKE Anco!

    Men hvis du ved hvor mange Fredericia - Odense ture der skal køres for at det hænger sammen, så må du jo kende Anco's omkostninger ganske præcist og det er da imponerende. Nu kører jeg jo for en dansk vognmand og jeg har da kørt min del af de ture og hvis ikke det kunne gå, så skete det vel ikke - Ligesom det vel ikke primært er to egne biler med DANSKE chauffører der normalt kører de kasser.

    Hvis du læser Anco' sidste regnskab, så vil du kunne se, at kerneforretningen har givet ca. 7.000.000 i overskud - Det er så ødt op at omkostninger ved opstart i Göteborg og Hamburg som trækker længere ud end forventet før man når break even. Men det ændrer ikke på, at man næppe genererer 7.000.000 i overskud hvis man udelukkende kører for billigt!

    EK T

    Jamen hvad er det værd at man betjener sine kunder med danske biler og chauffører hvis dem der styrer showet ikke fatter har af, at planlægge logistikken så den passer til det kunden har brug for - Spørg du ved Dansk Salt hvad det har kostet dem at spare på transporten i de 12 måneder DF sad med det kørsel.

    Det er nok ikke et tilfælde, at den vognmand der sad med det før DF bød det i kælderen i dag har fået det tilbage på en flerårig kontrakt - Det er nok fordi, at det ikke altid er nok med danske biler til lave priser!

    Og så må jeg hellere pointere, at jeg på ingen måde er for ulovlig cabotage eller billige østbiler, men at jeg er træt af alle de historier hvor det bliver blæst langt højere op end virkeligheden kan bære.


  • #29   1. apr 2012 Hvem har fået kørslen ved Akzo Nobel / Dansk Salt ?

  • #30   1. apr 2012 Pedersen

    Det har ham der kørte det indtil DF bød det ned.

    Lynbudet mener jeg han hedder.


  • #31   2. apr 2012 Jeg kender udemærket de to der primært kører COOP (flinke fyre iøvrigt). Men der kommer nu også andre end lige danske biler derud... Og selvfølgelig bliver de nød til at sende danske fremmede vognmænd afsted, om det kan betale sig eller ej. Kunden skal jo have sine kasser. Coop var en god kunde for Era da Era opbevarede deres kasser på eget lager og kunne levere dem hurtigt når kunden bad om dem. Nu er de jo meget strikse/sippede ved Coop så Anco må jo bare sende det første og "bedste" afsed.. Men ski nu være med det Måårten, enige bliver vi jo nok ikke og Anco bliver ALDRIG en af mine favoritter.

    Du kan jo sagtens køre for billigt i forhold til danske vognmænd med danske biler og chauffører og stadig lave et overskud? Det gælder bare om at finde vognmænd med øst chauffører som er billige nok. Eller danske vognmænd som ikke betaler deres chauffører efter overenskomsten og derfor ikke behøver så stor betaling fra Anco. Jeg siger ikke du er underbetalt eller din vognmand er. Men vi ved jo allesammen at der er nogen som er...


  • #32   2. apr 2012 Jesper R > Nu holder du, COOP er da det mest fleksible og menneskelige firma man kan komme ud og leverer til....



    Sarkasme <b>kan</b> forekomme....


  • #33   2. apr 2012 Jesper R

    Nu er det ikke fordi Anco er min favorit. Jeg lever af at køre for dem og kan konstatere, at klimaet er meget bedre end det var for 15 år siden, tonen er rolig og behagelig, der er ingen pres og ingen stress - Det kan jeg godt li. Hvis man har hængt i noget bøvl et sted og ikke kan været et givet sted til tiden er der ALDRIG brok, end ikke et suk. Det gør bare dagen mere rolig og tålelig.

    Og ja, COOP er bare mærkelige og det er ikke kun i Odense.

    Jeg er enig i mange af dine betragtninger også omkring løn eller mangel på samme, men det er jo et problem overalt i transportbranchen og især blandt dem der køres kasser og sådan har det været alt den tid jeg kan huske, min far startede ved E. Chr. Hansen 1/12-1983 og det er hverken værre eller bedre nu.

    Dog er der at sige til det du stiller op, at vi indtil fornylig fik mere for at køre ved Anco en Era betaler - Nu her efter Anco har sat prisen ned er forskellen til Era's fordel og den er så lille og var det også før - Faktisk er den nøjagtig ens, at det ikke har den store betydning i det spil og nej, det er IKKE for at forherlige Anco, det føler jeg slet ingen behov for, der var meget de kunne gøre bedre, det er udelukkende for, at forklare, at de ikke er helt så slemme som deres ry fortæller og heldigvis for det.

    Og ja, det er et par flinke fyre der kører COOP selvom de er fynboer. smiley


  • #34   2. apr 2012 Vi bliver alligevel enige hen af vejen :0) Era betalte mindre og var tvunget til at betale mindre da priserne blev trykket. Hurra for konkurrence det er altid sundt :0)

    Og hvad angår fynboer så er vi retti flink selvom vi taber i fodbold for tiden ;0)

    Mr. Nobody HA HA HA!


  • #35   2. apr 2012 Vil lige komme med en lille fodnote at Coop Aalborg ikke er så slemme og det er de egentlig heller ikke i Odense, der hvor kæden for alvor hopper af det er i Albertslund/Brøndby/Glostrup... føj siger jeg bare, men det er jo også Københavnermentaliteten der spiller ind samtidig...

  • #36   2. apr 2012 Nobody:
    Det sidste havde jeg skrevet hvis ikke du havde... smiley


  • #37   2. apr 2012 MLK > Og netop den mentalitet er en af grundene til at jeg ville væk fra øen... kan ikke have den...

  • #38   3. apr 2012 Syns da absolut heller ikk der er nogen fleksibilitet eller form for samarbejde nede i Vejen.. Det virker ikk som om de er klar over det er deres lort man kommer med, men at man bare er i vejen..

  • #39   3. apr 2012 Allan, De ter jo også de du er, i Vejen altså... ;op

  • #40   3. apr 2012 Du er skarp hva smiley haha

  • #41   4. apr 2012 ;op

Kommentér på:
Ny formand . ITD.

Annonce