Ny formand . ITD. {{forumTopicSubject}}
»Det er ikke min forretning, men min person, der er kandidat til formandsposten. Det er to vidt forskellige ting«.
Sådan lyder det blandt andet fra vognmand Peter Provstgaard, DTK i Padborg, der i morgen formentlig bliver valgt som ny formand for ITD efter den afgående formand Mogens Therkelsen.
Peter Provstgaard afviser altså den kritik, der blev rejst her på siden i går fra ITD-medlemmer, der ikke finder vognmandens hvide plader foreneligt med formandsposten i den danske forening.
»Min opgave bliver at varetage alle medlemmers interesser og støtte op om den positive udvikling, ITD er inde i. Det skal være interessant at være vognmand i Danmark, uden at de danske chauffører skal over på tysk eller bulgarsk lønniveau. De regler, der tvinger de danske vognmænd bagud i den europæiske konkurrence, skal væk«.
Formandskandidaten tilføjer, at danske vognmænd skal have mulighed for at tilpasse deres forretninger, så de kan tage konkurrencen op med udlændingene.
»Danske vognmænd skal være klar til cabotagefriheden, hvis og når den kommer. Og det er vi slet ikke i dag på grund af de danske regler«.
Hvad synes i ???
Synes personlinge snart de skal få fundet sig nogle ordenlig folk til at styre det SHOW der.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
»Min opgave bliver at varetage alle medlemmers interesser og støtte op om den positive udvikling, ITD er inde i. Det skal være interessant at være vognmand i Danmark, uden at de danske chauffører skal over på tysk eller bulgarsk lønniveau. De regler, der tvinger de danske vognmænd bagud i den europæiske konkurrence, skal væk«.
ikke modstridende med dette:
»Danske vognmænd skal være klar til cabotagefriheden, hvis og når den kommer. Og det er vi slet ikke i dag på grund af de danske regler«.
Og det første må da i den grad have givet et smil på læben at sige taget i betragtning af at han selv kun har hvide-plade biler... Føj for satan siger jeg bare...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Morten L K
Fint nok, at du ikke vil smide penge efter ITD - Men jeg har den opfattelse, at det er en overskudsforretning at være medlem - Så rent økonomisk fejler det ikke noget, så kan man jo se på det med moralen bagefter.
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
dec 2010
Men jeg kan ikke være mere enig, det skulle helt bestemt være n SOM hende, med samme sind der skal sidde i spidsen for sådan en organisation.
Æsel:
Jo, det giver nogle rabatter, meeeen... Dem kan man jo også få glæde af alligevel...
Og nej, jeg har da også spekuleret i at melde mig ind af rent økonomiske årsager, men det er lige så meget princippet i det. Så er jeg altså heller ikke mere nærig end at jeg hellere vil betale noget mere for noget jeg så ved jeg kan stå inde for/bakke op om.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
dec 2010
glem nu bare rabatterne - Det er jo kun det mindste af det. Der er en overskudsordning af de forretninger de laver der udbetales til medlemmerne. Og tro mig, der er udbetalt fine beløb på den konto.
Min vognmand har da fået noget mere retur end han har indbetalt.
I øvrigt var det vel heller ikke annonceret da Inge Merethe Koch nappede pladsen i bestyrelse foran Kim Johansen?
Michael K
Det værste er da, at en mand som Provstgaard jo forstår at sælge sig selv. I følge ham handler det jo ikke om tyske biler, men om den fri konkurrence og alle de muligheder det vil føre med sig hvis cabotage begrænsningerne bliver fjernet - Og lur mig om ikke der er en masse der æder det råt!
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
dec 2010
Hmmm, nå, men det var jeg så slet ikke klar over. Det siger jo lidt om hvor meget jeg har sat mig ind i det....
Og nej, det var det vist ikke da hun kom ind noget pludseligt. Men hun kan vel ikke sidde i begge i spidsen for begge organisationer???
Der er da heller ingen tvivl om at der er en økonomisk og miljø-mæssig fordel i fri cabotage... Desværre er det som at pisse i bukserne da det jo sådan set kun vil bombe os tilbage da vi bliver nødt til at leve for det samme som vores konkurrenter, da de vil ødelægge markedet totalt...
Så det er da den perfekte salgstale overfor den almene befolkning. Men jeg håber ikke der er nogen rigtige danske vognmænd der hopper på den, for bare den udtalelse lugter jo langt væk af at det skal gavne hans forretning på sigt... Jeg brækker mig.....
dec 2010
Sidde i spidsen for begge organisationer??? Er der noget jeg har overset? ER hun ikke bare menigt medlem af bestyrelsen i ITD? - Det kan vel ikke forhindre at hun bliver formand samme sted - Det er stadig kun en plads!
dec 2010
Så skal vi ikke bare blive enige om det er ved at være sengetid for mig inden jeg bliver alt for vrøvlet???
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
Bliver det så også hende der fremover skal tale på ITD's vegne????
dec 2010
Sæt i gang!! Skaden er sket
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 106
mar 2011
Nej du har ret... Det er også bare en frygt jeg går med
dec 2010
Sjovt du skriver hvem det er ERA er så pressede af. Vi har lige ved Anco flere gange oplevet at miste kørsler til ERA, Dania og Contrans netop fordi Anco ikke kunne eller ville være med på prisen. Men sådan er der jo så meget.
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Aaaarrh skal vi nu ikke lige. I den tid jeg har kørt Anco - godt og vel et år, har der stået lige så mange ERA kasser ved vinen i Svendborg som Anco kasser - Jeg har trukket min del væk når jeg har været der og alle huller har været fulde.
Jeg er helt med på, at Anco kæmper med tiderne og det koster kunder - Og sådan SKAL det da være, alt andet ville da være mærkeligt.
Men når man taber kørsler DIREKTE på prisen og når både du og jeg ved, at prisen allerede er alt for lav, så er der jo nogen der er gået endnu lavere og vi kan jo se hvem der flytter kasserne - Og som jeg skrev er det ikke kun ERA - Dania er ikke et hak bedre og de kører også kun med danske biler, det er præcis DET der gør det så mystisk.
I øvrigt har jeg kæmpe stor respekt for Jørgen og Inge Merethe - De er vel blandt de sidste i branchen der kæmper for at bevare noget der mindre om moral og stædigt kæmper for danske chauffører i danske biler. Jeg ved, at rigtig mange gerne så hende på formandsposten ved ITD!
Alt dette sagt, så vil jeg håbe, at det lykkes ERA at kæmpe COOP tilbage, for sikke da en møgbiks at servicere!
dec 2010
Jamen da frode mistede sca pap til Danske fragtmænd hed det sig at kørslen blev underbudt med 20%.
Og når Dania og Era skulle kunne underbyde Anco og Mongol(CON)trans så det da på tide de sender deres østaber hjem fordi så må de jo være for dyr i drift...
dec 2010
Jeg ved ikke om ERA kan underbyde Contrans - Jeg ved kun hvad vi har mistet og til hvem. I øvrigt er Anco's indenrigskørsler ikke lagt an på østbiler - Det er kun eksporten. Det forklarer måske noget af det.
Dermed ikke sagt, at der slet ikke køres indenrigs transporter med østbiler, det er bare ikke sådan det er lagt an eller givet pris - Havde det været det kunne de jo ikke betale os for at køre de gange der ikke er en østbil i nærheden det passer på.
dec 2010
I øvrigt så er det fint nok at fragtmanden har underbudt med 20% - Men lad so nu se om de kan servicere dem og holde på dem - Hvordan var det lige det gik ved Dansk Salt i Mariager? Og hvor vilde er det lige Danogips er med dem - Det er ikke altid en lav pris er nok til at holde på kunden - Heldigvis!
dec 2010
Jeg tror ekstra bladet har bevist at Anco's øst biler kører alt andet end kun lige eksport. Og der er sku nok også mere i det...
dec 2010
Jamen det selvfølgelig rigtig, men df betaler jo en ok pris taget i betragtning af de underbyder godset.
Men det jeg egentlig vil frem til er at df servicerer eller som du mener måske mangel på samme med danske biler og danske folk. Og det kan hverken fl eller anco og contrans prale med de gør.
dec 2010
Nu gider jeg ikke sidde her og forsvare hverken Anco, Contrans eller ander - Det er ligesom ikke mit job - MEN - De artikler i Ekstra Bladet den første dag med Contrans og Anco, de var SÅ tynde, at de aldrig kunne holde vand - Det var totalt dårligt forarbejde af journalisten. Den eneste artikel der var bare en smule kød på var den om DSV.
Det første der sprang mig i øjnene da jeg så artiklen om Anco var, at det netop var de samme 2x20" bilen var fotograferet med - Dog 2 forskellige steder, men det beviser jo ikke, at der er kørt flere ture end tilfældet var.
Det var akkurat det samme med Contrans - Hvad gik der? 2-3 dage før der lå en pressemeddelelse fra dem med fuld dokumentation for hvad den fotograferede bil havde lavet - En dokumentation der passede ufatteligt godt til billeder.
Der er ingen tvivl om, at begge firmaer kører ulovlig cabotage, Ekstra Bladet havde bare ikke billeder af ture hvor det var tilfældet - Og i øvrigt var det jo faktuelt forkert at skrive, at det var Anco's bil - ALLE ved hvem den bil der er på billederne tilhører og det er IKKE Anco!
Men hvis du ved hvor mange Fredericia - Odense ture der skal køres for at det hænger sammen, så må du jo kende Anco's omkostninger ganske præcist og det er da imponerende. Nu kører jeg jo for en dansk vognmand og jeg har da kørt min del af de ture og hvis ikke det kunne gå, så skete det vel ikke - Ligesom det vel ikke primært er to egne biler med DANSKE chauffører der normalt kører de kasser.
Hvis du læser Anco' sidste regnskab, så vil du kunne se, at kerneforretningen har givet ca. 7.000.000 i overskud - Det er så ødt op at omkostninger ved opstart i Göteborg og Hamburg som trækker længere ud end forventet før man når break even. Men det ændrer ikke på, at man næppe genererer 7.000.000 i overskud hvis man udelukkende kører for billigt!
EK T
Jamen hvad er det værd at man betjener sine kunder med danske biler og chauffører hvis dem der styrer showet ikke fatter har af, at planlægge logistikken så den passer til det kunden har brug for - Spørg du ved Dansk Salt hvad det har kostet dem at spare på transporten i de 12 måneder DF sad med det kørsel.
Det er nok ikke et tilfælde, at den vognmand der sad med det før DF bød det i kælderen i dag har fået det tilbage på en flerårig kontrakt - Det er nok fordi, at det ikke altid er nok med danske biler til lave priser!
Og så må jeg hellere pointere, at jeg på ingen måde er for ulovlig cabotage eller billige østbiler, men at jeg er træt af alle de historier hvor det bliver blæst langt højere op end virkeligheden kan bære.
mar 2011
dec 2010
Det har ham der kørte det indtil DF bød det ned.
Lynbudet mener jeg han hedder.
dec 2010
Du kan jo sagtens køre for billigt i forhold til danske vognmænd med danske biler og chauffører og stadig lave et overskud? Det gælder bare om at finde vognmænd med øst chauffører som er billige nok. Eller danske vognmænd som ikke betaler deres chauffører efter overenskomsten og derfor ikke behøver så stor betaling fra Anco. Jeg siger ikke du er underbetalt eller din vognmand er. Men vi ved jo allesammen at der er nogen som er...
dec 2010
Sarkasme <b>kan</b> forekomme....
dec 2010
Nu er det ikke fordi Anco er min favorit. Jeg lever af at køre for dem og kan konstatere, at klimaet er meget bedre end det var for 15 år siden, tonen er rolig og behagelig, der er ingen pres og ingen stress - Det kan jeg godt li. Hvis man har hængt i noget bøvl et sted og ikke kan været et givet sted til tiden er der ALDRIG brok, end ikke et suk. Det gør bare dagen mere rolig og tålelig.
Og ja, COOP er bare mærkelige og det er ikke kun i Odense.
Jeg er enig i mange af dine betragtninger også omkring løn eller mangel på samme, men det er jo et problem overalt i transportbranchen og især blandt dem der køres kasser og sådan har det været alt den tid jeg kan huske, min far startede ved E. Chr. Hansen 1/12-1983 og det er hverken værre eller bedre nu.
Dog er der at sige til det du stiller op, at vi indtil fornylig fik mere for at køre ved Anco en Era betaler - Nu her efter Anco har sat prisen ned er forskellen til Era's fordel og den er så lille og var det også før - Faktisk er den nøjagtig ens, at det ikke har den store betydning i det spil og nej, det er IKKE for at forherlige Anco, det føler jeg slet ingen behov for, der var meget de kunne gøre bedre, det er udelukkende for, at forklare, at de ikke er helt så slemme som deres ry fortæller og heldigvis for det.
Og ja, det er et par flinke fyre der kører COOP selvom de er fynboer.
dec 2010
Og hvad angår fynboer så er vi retti flink selvom vi taber i fodbold for tiden ;0)
Mr. Nobody HA HA HA!
dec 2010
dec 2010
Det sidste havde jeg skrevet hvis ikke du havde...
dec 2010
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Ny formand . ITD.