{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.486 visninger | Oprettet:

Stefan H
Stefan H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 43

Med passager på langtur? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Hvornår er det okay at have fx. sin kone med ud på langtur? Nogen siger efter 2 ugers tid andre siger 10 år?? ( Det der med 10 år er ikke en joke, der er faktisk en der har sagt det)
Skal starte her til april, kender deres ture da jeg har arbejde der før.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Med passager på langtur?
  • #1   8. feb 2012 en tommelfingerregel kunne være

_ Når du kan navnene på alle i firmaet....
    (men eftersom du har været der før holder den nok ikke)

Men en 2½-3 uger....

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#2   8. feb 2012 Super tak Kim.
    Da jeg hørte det der med 10 år spyttede jeg kaffen tilbage i koppen, kunne ikke tro at det ikke var okay efter en måned.
    Men fedt at høre jeg ikke tog helt fejl.
    Forsat god aften til dig.

Hvis andre mener noget andet giver i selvf. bare jeres mening til kende.

• #3   8. feb 2012 Er det ikke bare spørger vognmanden.. plejer jeg gøre efter en lille mdr

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#4   8. feb 2012 Vognmanden jeg sidst arbejde for synes det var okay men ud af de 4 chaufføre der var fik 3 ondt i røven over hun var med.

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#5   8. feb 2012 Og jeg gider ikke at høre på folk der kommer og spørg hvad hun laver i bilen, så nu spørg jeg lige så jeg ved jeg har flertallet på min side.

• #6   8. feb 2012 Har sku tit haft konen med.. de skal overhovedet ikke blande sig i hvem der er i min bil.. det kun vognmanden der skal det... Vil da skide på hvad mine kollegaer har og sige de har jo bare ondt i røven over de har en grim kone som de ikke vil vise frem smiley

• #7   8. feb 2012 spøg vognmanden, jeg har sgu tit min kæreste med hvis hun har en fridag

• #8   8. feb 2012 Jeg har sku aldrig spurgt, jeg har både haft konen og venner med på nationale ture, og på de små ture kan junior komme med ( han er 3 år ), konen kan godt finde på at tage med hvis bedsteforældrene vil passe ungerne. Men jeg har aldrig haft nogen med over grænsen. Vognmanden siger ikke noget til det, og mine " kollegaer " skal da slet ikke blande sig...

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#9   8. feb 2012 Ville jeg heller ikke mene.
    Dejligt at høre at det ikke er mig der er galt på den.
    Michael: Den sætning er lige til en Oscar!

• #10   8. feb 2012 Hvordan kan jeres kollegaer få ondt i røven over at I har en makker eller kæreste med? :-))

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#11   8. feb 2012 1. At hun ikke har noget med firmaet at gøre og derfor skulle hun ikke med.
    2. At de kan være skyld i at man glemmer ting og ikke er obs på sit arbejde.
    3. At jeg ikke har erfaring nok til at have nogen med. (Har 2 års)

• #12   8. feb 2012 Stefan plat og plader bare op i huset med hende også derud af..

• #13   8. feb 2012 Jeg har sgu også kun kørt lastbil i knap 2 år, fandme ingen der skal prøve at bilde mig ind at jeg ikke er erfaren nok til at have passagerer med.

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 2 Svar: 163
    #14   8. feb 2012 hvis lastbilen går på tur, er de måske bange for pletter he he

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #15   8. feb 2012 Stefan H - 2 års erfaring? Ifølge din profil har du "altid" kørt lastbil? smiley

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 2 Svar: 163
    #16   8. feb 2012
    Brian S
    hvor gammel var du da du kunne tage kørekort??

svar: 18 år
    TS er 20 år iflg profilen = 2 år
    LOOOOOOOL

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#17   8. feb 2012 Ja okay smiley
    Har kørt med min far siden jeg var 2 men er ret sikker på det ikke anses som brugbar erfaring, men har kørt selv siden jeg var 19.

• #18   8. feb 2012 Jeg har haft kæresten med oppe i nordnorge. Det var der da ingen der sagde noget til.

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#19   8. feb 2012 Bliver 21 her om et par dage fik det lige efter jeg blev 19.

• #20   8. feb 2012 Er det ikke bare at tage konen med? Som udgangspunkt kan hun da ikke være i vejen for nogen?

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#21   8. feb 2012 Nej og slet ikke når hun kun er lige over dvæge højde smiley

• #22   8. feb 2012 Spørg vognmanden... Jeg spurgte en af de første dage, og alle de steder jeg har været, har det ikke været et problem, udover ved Post DK. Jeg kan ikke se der skulle være noget galt i det.

Men der er dog nogle forbehold du lige skal tage.

Er hun forsikret i firmabilen? Ellers er det jo på eget ansvar... Min chef ville i hvert fald gerne vide om vi somme tider havde nogen med, for så skulle han lige have ændret forsikringen.

Og så skal i være OBS på om det er i orden hos kunderne, hvis hun nu stiger ud for at få frisk luft. Igen er der et forsikringsspørgsmål + at hun måske ikke har det fornødne sikkerhedsudstyr såsom Sikkerhedssko, refleksvest og lignende...

• #23   8. feb 2012 Og så har jeg lige et spørgsmål til folket...

Der var på et tidspunkt noget kanal 19 og færgesnak om at det kunne give knas hvis der opholdt sig en i bilen der ikke var ansat. Der blev nævnt at det så blev personbefordring eller privat kørsel, men det kan da næsten ikke passe... Nogen der ved noget om det??

Jeg ville jo mene at det kun kan være forsikring eller hvis den anden person også har kørekort til køretøjet at det kan give problemer. (da alle i bilen med det påkrævede kort skal have skive eller førerkort i Tachografen...)

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #24   8. feb 2012 Kim B - Kørekort, jeg har sgu ikke kørekort - ikke til lastbil any ways.

Men ja, jeg er klar over hvornår man kan tage det... Jeg synes bare formuleringen er komisk.... At man "altid" har kørt lastbil som 20 årig smiley
    Men ja, jeg har selv siddet ved siden af "altid", så ved godt hvad du mener Stefan smiley

• #25   8. feb 2012 Hvis personen er med på hele turen fra start til stop, og forsikringen er i orden. Så er der ikke noget at komme efter. Men hvis du samler nogen op og tager med på resten af turen, så snakker vi befordring. Og der blander told og skat sig så. Politiet er ligeglade.

• #26   8. feb 2012 Det er jo først et problem hvis der dukker noget farlig "gås" op der skal med ud at køre, så går den ikke længere smiley

• #27   8. feb 2012 Thomas

Ja der var noget i Lastbilmagasinet om det engang. Det var Jacob Pedersen fra Lundby, der var blevet stoppet enten med sin søn i bilen eller med sønnens barnestol. Der var en emsig politibetjent, der mente at det var privat personbefordring.

Da Lastbilmagasinet kontaktede Skat kunne ham derinde ikke se problemet i, at have et familiemedlem med ud at køre, såfremt at der ikke blev kørt privat kørsel - Så var det nemlig en anden snak.

• #28   8. feb 2012 Thomas skrev:

> Der var på et tidspunkt noget kanal 19 og færgesnak om at det
    > kunne give knas hvis der opholdt sig en i bilen der ikke var ansat.
    > Der blev nævnt at det så blev personbefordring eller privat kørsel,
    > men det kan da næsten ikke passe... Nogen der ved noget om
    > det??

Det er rigtig nok, en lastbil må ikke benyttes til personbefordring.
    Der var en sag med en chauffør som havde sin kone med i sommer-ferien. Men sagen blev droppet inden den nåede i retten. Anklagemyndigheden udtalte at såfremt det åbenlyse formål med kørslen var godskørsel, vil man fremover ikke føre nogen sag.

Det var vist i sommeren 2010.. sagen var oppe i lastbilmagasinet også.

En af mine tidligere kolleger, fik en bøde i Italien for at have hans kone med, som ikke har kørekort til stor bil.

Men ellers er det da bare at ta hende med.. det er jo altid rart med én til at brygge kaffe, og smøre håndmadder..
    Og dine kolleger kan da være bedøvende ligeglade hvem du har med, det kan jo aldrig genere dem.. ja det rager dem sådan set overhovedet ikke jo.

• #29   8. feb 2012 Er der ikke noget med at hvis man kører ADR, så må der kun være firma ansatte med i bilen...? Det har jeg får fortalt af en papa betjent nede ved Færgen ( Rødby )... Men jeg har da konen/unger med også selvom jeg har ADR med...;-)

• #30   8. feb 2012 Junior jo du må ikke have folk med som ikke er relateret til firmaet eller godset..

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#31   8. feb 2012 Junior S: Da jeg var med ude og køre da jeg var læling måtte jeg ikke komme med når der var ADR på, så tro det faktisk ikke. (Det var vognmanden der sagde det)

• #32   8. feb 2012 "Junior jo du må ikke have folk med som ikke er relateret til firmaet eller godset.."
    Var det et ja eller et nej...;-)

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#33   8. feb 2012 Mener faktisk at dem der er med skal have ADR bevis for at køre med.

• #35   8. feb 2012 jamen så må konen og ungerne jo på ADR kursus...;-), da jeg 90% af tiden kører med ADR...

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #36   8. feb 2012 Du må godt have folk med når du kører adr, de skal bare selv have beviset.

Min mor har adr, så hun kan sagtens komme med ud og køre hehe

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #37   8. feb 2012 Forstår ikke helt problemet med at tage konen med? Da jeg havde kæresten med på ture gik tingene nemmere for man havde lidt selskab i løbet af dagen.

Desuden opfordrede vognmanden til det, både for sikkerhedens skyld og ensomheden.

• #38   8. feb 2012 Kenneth C - din mor ER "adrr" ... smiley

Sorry, den lå bare lige til højrebenet.... smiley

• #39   8. feb 2012 Kenneth C

Ja, og hvis nman har konen med, så er der heller ikke ballade over hvornår man kommer hjem. Og det er heller ikke så dyrt at få lidt af det frække på turen... smiley

• #40   8. feb 2012 Men omvendt så vil jeg helst ikke tænke på det, hvis det er din mor du har med... smiley

• #41   8. feb 2012 Stefan H----) Du tager bare dem du vil have med, bare lige du har informeret vognmanden...det gør jeg, og har altid gjort...Men nu må jeg jo ikke når jeg kører med ADR...;_)
    Men de andre "kollegarer" skal bare lukke...de skal bare være glad for at din kone/kæreste/unger eller andre gider at holde dig med selskab...
    "If the van is rocking, don't come knocking....;-)"

• #42   8. feb 2012 det hjælper jo at holde varmen i kabinen, når man holder oppe i nord sverige/norge...når konen er med.. og giver Thomas F ret...ingen piveri over tiden..eller mangel på samme..;-)

• #43   8. feb 2012 mener bare det en fra samme firma så må han/hende godt kører med selv om personen ikke har ADR bevis....for ved med 100% man gerne må ha en mekanikker med på tur som sikkerhed hvis bilen sku gå i stykker feks. eller en journalist hvis der skal skrives en historie om lastbil/Chauffør livet eller andet i den dur....men skal lille mor med på tur med farlige gods, så skal hun ha ADR bevis

• #44   8. feb 2012 har ikke læst alt men jeg synes det kommer an på om der er extra udgifter ved det fx færge og lign. ellers er det jo ligemeget om der er nogen med. ellers er det bare at høre vognmanden hvad reglerne er.

• #45   8. feb 2012 nu kører jeg godt nok kun rundt på sj..og har altid kun haft jobs hvor jeg har kørt her... og der da aldrig blevet sagt noget til jeg hvade fruen eller venner med ude og kører, kun at de forstod da godt man ville ha lidt selv skab med en gang imellem....fik kun en løftet pegefinger da jeg en gang hvade min hund med på job en dag...skal lige siges det en fransk bulldog så det jo en lille hund og den værken svinet eller fællet i bilen....og min bil var i det hele taget 99% cleen inde i, men det brød vognmanden sig ikke om pga en tidliger chauffør hvade haft hans kæmpe køter med tit og den hvade altså bidt i bilen inde i....men som jeg sagde jeg værken ryger eller drikker kaffe, prøv at se de andres biler, de stinker af røg og der kaffe ringe mange steder, men min er som ny,, men sagde osse klart nok skal nok lade ham blive hjemme frem over hehe

• Lasse E
    Lasse E Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 51
    #46   8. feb 2012 Jeg har været med min far masser af gange førhen.
    Jeg har også været med min onkel i Norge, hans chef betalte min færgebillet uden problemer.

Men spørg vognmanden:)

• #47   8. feb 2012 ADR er det kun ansatte i samme firma og de SKAL have ADR bevis, samt skal der være udstyr til begge personer, så det er no go at have kærester, koner osv med hvis man medbringer farligt gods.

• #48   9. feb 2012 1. At hun ikke har noget med firmaet at gøre og derfor skulle hun ikke med.
    2. At de kan være skyld i at man glemmer ting og ikke er obs på sit arbejde.
    3. At jeg ikke har erfaring nok til at have nogen med. (Har 2 års)

Sikke en gang pladder !! Har da aldrig hørt noget så tåbeligt.. Bare ombord med lillemor og så afsted !! Kollegaer skal da bare blande sig laaaaaaaaaaangt uden om !! De passer deres bil du passer din..

Men helt ok at tjekke med chefen først.. Som en af mine tidligere vognmænd sagde..

Det er meget rart at vide hvem der er i bilen hvis der skulle ske en ulykke og den er fatal.. Så er det trods alt meget godt han er klar over der var mere end bare chaufføre i bilen..

Men derudover skulle vi bare tage folk med alt det vi havde lyst til..

I forhold til bøder.. Min bare røv.. Det der pjat med personbefordring gider jeg simpelthen ikke høre på.. Vi ligger jo ikke lige frem og køre taxa.. Det er en kone, kæreste eller makker der er med på en tur og ikke en man fragter fra a til b..

Skulle jeg nogensinde få bøvl og bøder for at have nogen med tager vi den fandme hele vejen op gennem retssystemet..

• #49   9. feb 2012 Det vil jeg sku også gøre, sådan en sag må let kunne vindes smiley

• #50   9. feb 2012 Jeg kan ikke udtale mig om alles synspunkt om sagen.... men jeg tror personligt at der foreligger en misforståelse mellem Steffan og hans tidligere kollegaere...

Loven kan som sådan ikke forbyde dig at tage din kæreste / kone / eller barn, med ud at køre ... så længe du ikke kører "ekstre ture" for at hente og bringe ...

for personbiler står der så vidt jeg husker:
    "Der må være så mange personer i en bil, som der er sikkerhedsseler til, og som kan sidde forsvarligt fastspændt, uden at være til gene for føreren."

I korte træk... Du må ikke "lige svinge forbi" og hente hende fra arbejde eller tage ungerne med fra skole på vej hjem.

Desuden SKAL der forfindes "refleks veste" til det antal personer som er i køretøjet...

Der ud over, er det sket før i historien... (Bl.a. forige år i Kolding) at en betjent har stoppet en lastbil med ADR, og bedt passageren hoppe af, da denne ikke kunne forevise ADR bevis.

Og slutteligt skal du huske, at der ikke er nogen forsikring som dækker passagerer, der ikke er ansat i firmaet.

• #51   9. feb 2012 Futte.

Hvem er Steffan?

• #52   9. feb 2012 Munken... har du hørt om "tykke fingre" ?

Så "... Stefan H..." .. hvis det skal være mere presist...

• #53   9. feb 2012 Det skal det, for jeg hedder selv Stefan, og uanset hvor man siger sit navn henne er det kun 10% af gangene de kan stave det rigtigt, kan fanme ikke forstå at det kan være så svært

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#54   9. feb 2012 Futte: Kan sige at desværre er det ikke en misforståelse da en af dem var min egen bror. Jeg tro heller ikke man kan misforståelse når en siger ordret: Du har altså ikke erfaring nok til at have hende med.

• #55   9. feb 2012 Stefan H ... Hmm personligt ved jeg ikke om jeg havde smurt ham en på skrinet eller følt mig smiret...

Hun må fandeme være lidt af en "godte" hvis de mener du ikke kan koncentrerer dig om kørslen når hun er med.....

• #56   9. feb 2012 Stefan H Jeg havde tændt helt af på den mand der stod og sagde det til mig.. ville sku ikke finde mig i sådan noget... Det er da så nedladene mod en som noget kunne være..

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#57   9. feb 2012 Michael: Var heller ikke så fedt, sat mig også ind i bil og kørte videre mens ACDC overdøvet samtlige bandeord.
    Futte: Konen giver dig ret.

• #58   9. feb 2012 Jamen det kan slet ikke beskrives hvor såret man bliver over og høre sådan noget..for man bliver da såret over sådan noget. Jeg ved ikke tror aldrig jeg ville kunne kigge sådan en mand i øjene igen....

Havde et problem med en kollega med noget ligesom dig på et tidspunkt. Og hvergang jeg mødte ham på terminal eller hos en kunde og havde brug for hjælp så fik han bare fingeren så den ene dag så ringede kørsellederen og sagde jeg skulle kører ud og hjælpe ham aldrig i livet og jeg bande fuldstændig hjerndød i tlf så måtte han lige have historien så sagde han bare jeg finder en anden som kan hjælpe god tur hehe.. og siden den dag kom jeg ikke i nærheden af ham og han fik en mega balle af kørselen smiley

• #59   9. feb 2012 Thomas:

>mener bare det en fra samme firma så må han/hende godt kører >med selv om personen ikke har ADR bevis....for ved med 100% >man gerne må ha en mekanikker med på tur som sikkerhed hvis >bilen sku gå i stykker feks. eller en journalist hvis der skal skrives >en historie på tur med farlige gods, så skal hun ha ADR bevis

Den der holder ikke uanset om det er mekaniker, vognmanden eller for den sags skyld Gud ham selv må han ikke være der uden at have ADR kursus samt der skal være udstyr i bilen til det.

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#60   9. feb 2012 Michael: Nej og slet ikke når det er ens egen bror.
    Nå men har snakket med ham jeg skal køre for og han siger sjovt nok at han brokkede sig ikke da min far havde mig med og det vil han heller ikke nu. Så det er jo godt nyt smiley

• #61   9. feb 2012 Stefan H

Så er det bare med at pakke en taske til lillemor og komme afsted!! smiley

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#62   9. feb 2012 Hun har sgu bestilt navneskiltede! smiley
    Så hvis i ser en bil med et skilt med Hoffmann og et med Konen så må i jo lige give et blink smiley

• #63   9. feb 2012 Selvfølgelig. Hvad skal du kører i?

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#64   9. feb 2012 En Volvo fra Ole Holm fra Bornholm, mener det er en FH 16, det er den på billede smiley

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#65   9. feb 2012 Tro faktisk det er en 12ér

• #66   9. feb 2012 Ok. Skal nok prøve at huske det, hvis jeg møder den på fastlandet, eller en anden ø der ikke er ved at drive til Rusland... smiley

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#67   9. feb 2012 Troede det var sverige vi var ved at drive ind i ? smiley

• Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

Emner: 1 Svar: 189
    #68   10. feb 2012 Jeg tror ikke helt det er den på billedet, da den kører fast i Brøndby..

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#69   10. feb 2012 Kunne ikke finde et billede af den jeg skulle køre i men farverne og model og firmaet er den samme..

• Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

Emner: 1 Svar: 189
    #70   10. feb 2012 ja det ved jeg godt at farverne er de samme.. ;-.) Men der er kun lige en af dem som har ekstra fjernlamper på taget, og den kører fast i brøndby.. smiley

• #71   10. feb 2012 Men hvordan og hvorledes forholder det sig så, hvis man er med færge jævnigt ? Jeg sejler selv min. 2 gange om ugen..

Har selv tænkt mig at spørge vognmanden, men ville bare høre jer andre, om i selv har betalt så, eller hvordan og hvorledes ?

• Stefan H
    Stefan H Tilmeldt:
    feb 2012

#72   10. feb 2012 Da jeg kørte med min makker hoppede jeg om bag hans sæde smiley
    Eller op i overkøjen når det var top lineren smiley

• #73   10. feb 2012 Allan

Tror det er speditionsfirmaet der reservere pladsen, så det er nok i samarbejde med både dem og vognmanden at i skal blive enige om det. Men jeg tror måske egentlig bare at man skal sige 2 personer når man henter billet... Men kan godt være at du lige skal forhøre dig...

• #74   10. feb 2012 på kalundborg århus.. siger jeg bare skal lige have en mad billet mere. også får jeg det gratis.. har ikke prøvet det på de andre..

• #75   11. feb 2012 Jeg sejler stortset kun Frederikshavn-Gøteborg og Grenå-Varberg

• #76   12. feb 2012 Vi skal bare lige sige det til speditøren når de booker billet, og vi betaler ikke selv den ekstra billet. Allan: Hvis du er med til Gøteborg, og du ser den hvide raket, så kom da hen og hils:-)

• #77   13. feb 2012 Skal nok smiley men den sidste uge har jeg kun været med fra grenå om natten..

Kommentér på:
Med passager på langtur?

Annonce