{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.330 visninger | Oprettet:

2 min. forsinkelse kostede kørekortet. {{forumTopicSubject}}

Nu handler denne artikel om Frank Nørager, men det kan jo ske for hvem som helst hvis der er fuldt optaget eller som de skriver der har været kontrol eller lign hændelser i trafikken som jo er uforudsigelig i dagens Danmark.
Og mit kendskab til Frank er deres special transport hvilket jo ikke gør det nemmere og finde P.Plads når man er "oversize"

men for hulen hvor er det her samfund ved og gå helt i stå med deres regler og paragraf ryttere til og opretholde lov og orden.

Ja, man skal overholde sine hvil og pauser, men i det her tilfælde var der åbenbart ikke mulighed for det.

http://www.idag.dk/artikel/VisArtikel.aspx?siteID=TM&lopenr=120201001&NewsletterRefID=6981&pID=0

Hvad mener i om tingene?

Burger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 min. forsinkelse kostede kørekortet.
  • #1   2. feb 2012 Det er fuldstændig uden for proportioner.... Man burde bare nedlægge hele transportsektoren i DK, så kan de danske borgere og betjente sgu se hvor hyggeligt det bliver, når der enten mangler alt på hylderne, eller der udelukkende kun kører chauffører og biler fra syden og østen rundt og blokerer alle vejene, og spørger om vej hele tiden...

• #2   2. feb 2012 kan kun være enig med dig Thomas, virker som om man ønsker og lukke dem der kæmper for og holde hjulene igang ned og istedet inviterer polakker og div østlande herop og smadre strukturen og vores samfund..
    i skrivende stund er jeg i en funktion hvor jeg dagligt har kontakt med forskellige udenlandske biler, og det er da herligt der kommer en bil hvor man på ingen måde udover armfakter kan kommunikere med manden, de kommer med deres tlf forrest og der kan man så finde en sms hvor der på engelsk står hva de vil, hvis der ikke bare står et ref nr som man ikke kender, men så viser sig og være speditørens nr til turen, og når man så har ringet speditøren op, fra mandens tlf. vel og mærke, og spurgt hva hans bil skal så kan man begynde og hjælpe manden.. det da herligt og fremmende for dagens hurtige DK.

• #3   2. feb 2012 Jeg har selv arbejdet et sted hvor de kom rendende hele tiden, fordi det lige lå i et knudepunkt for flere forskellige firmaer. Det var aldrig os de skulle ind til, men det var altid os de spurgte. Når man 5, 10 og 20 gange i løbet af en dag bliver afbrudt i sit arbejde for at hjælpe dem, så bliver man sgu træt af det. Og skal også erkende at til sidst begyndte man bare at bede dem om at skrubbe af.Og vi hendvendt os også til de ævrige firmaer og bad dem om at sætte noget bedre skiltning op...

• #4   2. feb 2012 hendvendt = henvendte

• #5   2. feb 2012 Syntes så at vi igen kan se vi mangler vores fagforening, for hvilken andre fag arbejder med sådan arbejdsmiljø som chauffør gør.

Det er nemt nok for dem som lovgiver at lave sådan regler når de selv som offenlig ansat er pakket ind i vat. Man skulle lige byde dem sådan arbejdsmiljø sikke et piveri der ville blive.

På mange punkter er vi selv skyld i hvordan det ser ud, men da man ændret tingene skulle man også se hvordan den virkelige verden så ud og det har mange af de bogeorme svært ved på borgen.

Som en skriver folk fatter ikke hvor vigtig transporten er for at Danmark kan funger. Det arbejdsmiljø som chaufførerne arbejder under nu er fuldstændig horibel og der skal til at ske ændringer og de kan kun komme hvis vores fagforeningen begynder at vise sig

• #6   2. feb 2012 det er jo ved at være for sygt det her

• #7   2. feb 2012 ja det er sørgeligt den branche er på retræte.. går selv med tanker om og komme ud og trille igen, men man tænker lidt dybere når der konstant dumper sådanne overskrifter frem, ikke at det skal afholde en fra og lave det man holder af, men det er da trist og blive straffet for gerne og ville arbejde.
    Da jeg tog EU bevis, " endnu en pengemaskine for staten" kom læreren med den viden om vores lovgivning,
    Man må ikke være til fare andre i trafikken, gør man det bevist overtræder man loven, og iflg ham, er man til fare for andre i trafikken når man sætter sig bag et rat, så bare det og sætte sig ind og starte vognen gør at man har til hensigt og være til fare for andre i trafikken og dermed er det ulovligt og kan straffes"

tja, måske lidt hårdt/firkantet sat op, men på en måde har han jo ret i den fortolkning.

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #8   2. feb 2012 I et af tilfældene burde man få en " kvitering " på at det er toldvæsnet og senere politiet som har opholdt en.

Men det er da grotesk at der ikke skal mere til

• #9   2. feb 2012 ja så kan i være for eller imod, men vi skal sku til at tage os lidt sammen, og så få gjordt noget ved det her. og det eneste vi kan gøre, er at blive holdene der hjemme, så holder vi heller ikke i vejen, for de røvhulder her inde fra, som er imod en blokade....

• #10   2. feb 2012 Det havde været bedre hvis de bare havde parkeret på havnen.......og når så myndighederne var kommet og bedt dem om at køre væk, så kunne de ha' fået dem til at skrive under på at de flyttede bilerne i modstrid med loven om køre/hvile-tid.

Ved godt at det nok ikke kan lade sig gøre denne løsning, men alligevel.

Stakkels chauffører smiley

• #11   2. feb 2012 SYGT.

• #12   2. feb 2012 De sager er da helt ude af proportioner.
    Syntes virkelig det er trist at politiet kun fokuserer på
    At udskrive bøder, istedet for at se på hvad andre løsninger chaufførerne
    Kunne have valgt i de pågældende situationer...

• #13   2. feb 2012 Jeg er ikke lige præsis stolt af at vi lever i et land hvor myndighederne har så SMÅ sko at gå i, men igen dette siger mere om vore politikere end om os som passer vort job...

• #14   2. feb 2012 Ved slet ikke hvad jeg skal sige, jeg blev stoppet i Sverige sidste år og tjekket for 3 uger tilbage, og da jeg så hans skærm tænkte jeg bare: er det meningen de små røde streger skal være der?!
    Han trækker mig hen og siger, ja der er altså enkelte tilfælde med et par minutter, men jeg synes dette ser flot ud og der er ikke tegn på teoretisk snyd.
    Jeg kan så forstå at hvis det var forgået i DK var jeg arbejdsløs... Det er fuldstændig ude af kontrol ! Ærgeligt forrige trafikminister ikke fik arbejdet videre med hans blik på vores stramme regler -.-

• #15   2. feb 2012 Ja kommer det efterhånden bag på nogle, om der så havde været gyldige grunde eller ej, så er man sgu ikke altid selv herre over hvor langt man er nødt til at køre for at finde et egnet sted at holdesit hvil, med det sagt, så bekræftes jeg bare endnu en gang i at færgereglen bør afskaffes, og det er hurtigere end man kan stave til ø....

• #16   3. feb 2012 Vi må se hvad det udvikler sig til når det kommer i landsretten. For det er sommetider at der sidder en dommer lidt højere oppe der netop er kommet højere op fordi der er lidt imellem ørerne på dem.
    Altså først er der jo Politiet - de dummeste af dommerne,
    dernæst byrets dommerne - de har lige læst lidt jura og et par år mere end de sorte hævnere
    også landsretsdommerne og sidst højeste ret, men er der ført nogle transport relaterede sager i landsretten ?

• #17   3. feb 2012 Det er meget synd for de chauffør og ja politiet er streng.. men det ikke dem i skal svine eller bande over det er dem som sidder på Christiansborg som laver reglerne... De passer deres job som i passer jeres job...
    Men det er ikke sjovt det der og det er virkelig og gå i små sko.. men igen hvis jeg ikke husker forkert så der noget med at hvis man ikke når det ind for den tid man skal så kan man skrive bag på skive eller udskrift om hvad grunden er også kan man redde sig ud af det

• #18   3. feb 2012 Den holder sku heller ikke altid... Hvis de ikke synes om din begrundelse bonger de dig alligevel. Du kunne jo bare have stoppet en halv time før

• #19   3. feb 2012 Lur mig om ikke problemet er opstået i Göteborg. Det er jo et helvede at finde et "egnet" sted at holde hvis vi skal være lige så firkantede som politiet. Nu har jeg holdt en del gange på "broen", uden problemer, men folk siger jo at der kan man ikke holde i fred. Ved Stenungsund skriver de jo på skilte at man skal passe på da området er hærget af tyvebander. Så der holder jeg aldrig og sover. Så er der nogle få der kan nå op til Lysekil, men den har også været hærget af kriminalitet. Og på havnen må vi heller ikke holder længere... Jeg er fandme glad for jeg kun sjældent skal bøvle med den slags, og når jeg så skal, så har jeg da heldigvis ingen presenninger de kan sprætte op...

• #20   3. feb 2012 Det er måske det der skal til vi stiller bilen de mest klodset steder så de fatter hvor langt ud det er ved at kommer på den måde bliver det skåret ud i pap ....

• #21   3. feb 2012 Cero SYNES GODT OM smiley

• #22   3. feb 2012 Ha ha... Ja prøv i bare det... De er da nok fløjtende ligeglade, det er jo ikke deres pengepung det rammer... Men held og lykke!

• #23   3. feb 2012 Rederierne burde jo egentlig pålægges at have aflukkede p-pladser i umiddelbar nærhed af havnen så dem som benytter sig af den hjernedøde "færgeregel" kan nå derhen om ikke andet...

• #24   3. feb 2012 Nu var det også sådan at vi EN GANG, måtte holde nede ved færgen, ikke bubber, men den anden. Men det er også blevet ødelagt...

• #25   3. feb 2012 M.L.K. Hvad er det mere specifikt der er sket siden det også er blevet ødelagt ? smiley

• #26   3. feb 2012 Jeg ved det ikke, men østbanden får skylden... Meen, ved ikke om det passer helt. Men de er nu nok kraftigt medvirkende. For så vidt jeg ved kom der total parkeringsforbud dernede over 11 timer eller hvor meget det nu er. Også i båsene udenfor. Så det er nok fordi der er nogen der har holdt weekend dernede og benyttet toilet/bad på stenas regning uden egentlig at bidrage.

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 72
    #27   15. jan 2013 Ideen med lukket areal ved færgerne er god, men koster joh penge for rederierne, som de ikke umiddelbart kan få ind igen.

Nu har jeg ikke brugt færgereglen før, men hvad med at gøre den kilometer bestemt. f.eks 30km i radius fra færgen.

• #28   16. jan 2013 Sakset fra artiklen...

Ifølge reglerne skal en chauffør holde et 11 timer langt hvil om dagen. Imidlertid findes der en "færgeregel," som betyder, at en chauffør må bruge en time af denne hviletid på at køre af og på en færge.

Ifølge min opfattelse af den pågældende færgeregel, skal den tid som du benytter til af/ombord kørsel inden for 59 minutter lægges til de 11 timer...

• #29   16. jan 2013 Ja, det er sgu stygt at man går op i minutter ved den daglige overskridelse. Kan forstå det vist man kan se et mønster i de daglige overskridelser.
    Sidste år blev jeg trukket ind af en BAG vogn efter grænsen Østrig/Tyskland og kørt igennem den helt store maskine med alt, der havde jeg 3 dage tidligere svært ved at få plads for natten og måtte køre hele 3 rastepladser videre, altså en overskridelse på 35 minutter, han spurgte hvorfor og jeg svarede " Keine Platz" og alle mine andre døgn så fornuftige ud og han svarede bare ok, det er selvfølgelig også et kæmpe problem dernede at holde for natten når du kører sent ind. Men havde jeg bevidst gjort det hver aften, så var den nok ikke gået, smil

• #30   16. jan 2013 Den korte og nemme færgeregel er at du skal have holdt 11 timers hvil i alt inden for de 24 timer fra du startede.

"for sent" kan jo allerede være midt/sidst eftermiddag i nogen områder der nede. Og jeg holder ikke og sover om natten inde på de der små skumle mørkelagte rastepladser.

• #31   16. jan 2013 Før i tiden blev jeg tit hevet ind af BAG i denne omgang er jeg endnu ikke hevet ind af BAG, men det bliver jeg sgu nok i morgen så.. hehe...
    Men jeg har heller aldrig haft problemer med dem, hverken på rådighedstid eller køretid, bare man sørger for at holde sine pauser og nattehvil, og helst lidt mere end man skal, så er de glade... smiley

Jeg vil hellere stoppes i Tyskland end i DK...

Kommentér på:
2 min. forsinkelse kostede kørekortet.

Annonce