2 min. forsinkelse kostede kørekortet. {{forumTopicSubject}}
Nu handler denne artikel om Frank Nørager, men det kan jo ske for hvem som helst hvis der er fuldt optaget eller som de skriver der har været kontrol eller lign hændelser i trafikken som jo er uforudsigelig i dagens Danmark.
Og mit kendskab til Frank er deres special transport hvilket jo ikke gør det nemmere og finde P.Plads når man er "oversize"
men for hulen hvor er det her samfund ved og gå helt i stå med deres regler og paragraf ryttere til og opretholde lov og orden.
Ja, man skal overholde sine hvil og pauser, men i det her tilfælde var der åbenbart ikke mulighed for det.
http://www.idag.dk/artikel/VisArtikel.aspx?siteID=TM&lopenr=120201001&NewsletterRefID=6981&pID=0
Hvad mener i om tingene?
Burger.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
dec 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 12
i skrivende stund er jeg i en funktion hvor jeg dagligt har kontakt med forskellige udenlandske biler, og det er da herligt der kommer en bil hvor man på ingen måde udover armfakter kan kommunikere med manden, de kommer med deres tlf forrest og der kan man så finde en sms hvor der på engelsk står hva de vil, hvis der ikke bare står et ref nr som man ikke kender, men så viser sig og være speditørens nr til turen, og når man så har ringet speditøren op, fra mandens tlf. vel og mærke, og spurgt hva hans bil skal så kan man begynde og hjælpe manden.. det da herligt og fremmende for dagens hurtige DK.
dec 2010
dec 2010
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 368
Det er nemt nok for dem som lovgiver at lave sådan regler når de selv som offenlig ansat er pakket ind i vat. Man skulle lige byde dem sådan arbejdsmiljø sikke et piveri der ville blive.
På mange punkter er vi selv skyld i hvordan det ser ud, men da man ændret tingene skulle man også se hvordan den virkelige verden så ud og det har mange af de bogeorme svært ved på borgen.
Som en skriver folk fatter ikke hvor vigtig transporten er for at Danmark kan funger. Det arbejdsmiljø som chaufførerne arbejder under nu er fuldstændig horibel og der skal til at ske ændringer og de kan kun komme hvis vores fagforeningen begynder at vise sig
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 26 Lastbiler: 3 Emner: 2 Svar: 55
dec 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 12
Da jeg tog EU bevis, " endnu en pengemaskine for staten" kom læreren med den viden om vores lovgivning,
Man må ikke være til fare andre i trafikken, gør man det bevist overtræder man loven, og iflg ham, er man til fare for andre i trafikken når man sætter sig bag et rat, så bare det og sætte sig ind og starte vognen gør at man har til hensigt og være til fare for andre i trafikken og dermed er det ulovligt og kan straffes"
tja, måske lidt hårdt/firkantet sat op, men på en måde har han jo ret i den fortolkning.
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
Men det er da grotesk at der ikke skal mere til
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 15
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 173
Ved godt at det nok ikke kan lade sig gøre denne løsning, men alligevel.
Stakkels chauffører
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Lastbiler: 1 Svar: 8
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 31 Svar: 106
Syntes virkelig det er trist at politiet kun fokuserer på
At udskrive bøder, istedet for at se på hvad andre løsninger chaufførerne
Kunne have valgt i de pågældende situationer...
jan 2011
Følger: 1 Lastbiler: 2 Emner: 22 Svar: 109
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
Han trækker mig hen og siger, ja der er altså enkelte tilfælde med et par minutter, men jeg synes dette ser flot ud og der er ikke tegn på teoretisk snyd.
Jeg kan så forstå at hvis det var forgået i DK var jeg arbejdsløs... Det er fuldstændig ude af kontrol ! Ærgeligt forrige trafikminister ikke fik arbejdet videre med hans blik på vores stramme regler -.-
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 16 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 3 Svar: 96
Altså først er der jo Politiet - de dummeste af dommerne,
dernæst byrets dommerne - de har lige læst lidt jura og et par år mere end de sorte hævnere
også landsretsdommerne og sidst højeste ret, men er der ført nogle transport relaterede sager i landsretten ?
dec 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 12 Svar: 194
Men det er ikke sjovt det der og det er virkelig og gå i små sko.. men igen hvis jeg ikke husker forkert så der noget med at hvis man ikke når det ind for den tid man skal så kan man skrive bag på skive eller udskrift om hvad grunden er også kan man redde sig ud af det
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 18 Lastbiler: 4 Emner: 19 Svar: 494
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 368
dec 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 12 Svar: 194
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Følger: 16 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 3 Svar: 96
dec 2010
jul 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 72
Nu har jeg ikke brugt færgereglen før, men hvad med at gøre den kilometer bestemt. f.eks 30km i radius fra færgen.
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 85
Ifølge reglerne skal en chauffør holde et 11 timer langt hvil om dagen. Imidlertid findes der en "færgeregel," som betyder, at en chauffør må bruge en time af denne hviletid på at køre af og på en færge.
Ifølge min opfattelse af den pågældende færgeregel, skal den tid som du benytter til af/ombord kørsel inden for 59 minutter lægges til de 11 timer...
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 85
Sidste år blev jeg trukket ind af en BAG vogn efter grænsen Østrig/Tyskland og kørt igennem den helt store maskine med alt, der havde jeg 3 dage tidligere svært ved at få plads for natten og måtte køre hele 3 rastepladser videre, altså en overskridelse på 35 minutter, han spurgte hvorfor og jeg svarede " Keine Platz" og alle mine andre døgn så fornuftige ud og han svarede bare ok, det er selvfølgelig også et kæmpe problem dernede at holde for natten når du kører sent ind. Men havde jeg bevidst gjort det hver aften, så var den nok ikke gået, smil
dec 2010
"for sent" kan jo allerede være midt/sidst eftermiddag i nogen områder der nede. Og jeg holder ikke og sover om natten inde på de der små skumle mørkelagte rastepladser.
dec 2010
Men jeg har heller aldrig haft problemer med dem, hverken på rådighedstid eller køretid, bare man sørger for at holde sine pauser og nattehvil, og helst lidt mere end man skal, så er de glade...
Jeg vil hellere stoppes i Tyskland end i DK...
2 min. forsinkelse kostede kørekortet.