{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.683 visninger | Oprettet:

anders d
anders d
Tilmeldt:
1. nov 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11

lær at bakke med hænger ? (-: {{forumTopicSubject}}

jeg skal til hængerkøreprøve fredag og kunne godt tænke med at ruste mig lidt bedre til bakkedelen, da det er den jeg har sværest ved.

grunden til jeg har lidt svært ved det er fordi jeg ikke forstår logikken bag det, så tænkte at der et eller andet sted på nettet er en guide af en slags, eller måske enda et "computerspil" hvor man skal bakke med forvogn hænger. det må da der være lavet (-:

nogle forslag/links?

mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lær at bakke med hænger ? (-:
  • #1   16. jan 2012 Den vej din bagende på forvogn pegner den vej drejer hænger også:)

  • anders d
    anders d Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #2   16. jan 2012 jhehe ja men så simpelt er det jo ikke helt. og det koster jo 1000 pr køretime eller sådan noget, hvilket jeg syntes er meget da mit c og ce mest er for sjov. skal ikke bruge det lige pt så kommer måske aldrig til at køre med hænger igen smiley

  • #3   16. jan 2012 Vi lærte logikken med legetøjs lastbiler i stor format da jeg tog hænger kort og det gik faktisk fint smiley

  • anders d
    anders d Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #5   16. jan 2012 takker for jeres råd og håber i og andre kommer med flere guldkorn!

  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #6   16. jan 2012 Det "sværeste" er og fange hængeren igen og lære hvor meget du skal dreje inden du begynder at "fange" forenden af hængeren igen. Jeg vil også anbefale dig og måske finde en legetøjsudgave. Jeg havde godt nok ingen problemer da jeg tog kortet. Min kørelærer troede ikke på jeg aldrig havde prøvet det før, men det virkede bare ret logisk. Drej den vej du vil, hold øje med hjulene og når du kan se retningen er ved at være der så få rettet op så hjulene på hængeren peger ligeud og så det bare med at holde den der indtil hele trækket er lige. Man kan selvfølgelig fremskynde processen, men det bliver din kørelærer nok ikke glad for at se sådan et knæk på trækket smiley

  • #7   16. jan 2012 Et lille guldkorn kan jeg da prøve at komme med...

    Små bevægelser på rattet, desto mindre udsving laver du så er den nemmere at fange igen smiley

    Så til køreprøven skal du sikkert bakke højre om... lille råd der, "åben" ikke alt for meget, så når du får den svinget så meget om at du kan se VENSTRE baghjul på hængeren i din højre spejl inde under bilen selvfølgelig, skal baghjørnet af forvognen, og for hjørnet nærmest pege mod hinanden, sådan at kanterne passer med hinanden (Håber du forestår) så plejer det sgu at gå nogenlunde... Held og lykke med det..


  • #8   16. jan 2012 Eneste gode råd er FULD GAS!!!!

  • #9   16. jan 2012 David. tror ikke du ved hvad en trækstang koster smiley

  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #10   16. jan 2012 Du kan jo hente Euro Truck simulator og så hente nogen mods så du kan køre med forvogn og hænger ? det tror jeg godt man kan nemlig.

  • #11   16. jan 2012 Da jeg var ved Post Danmark havde jeg altid nye folk med på tur og så skulle jeg indøve dem, hvis de havde glemt at køre med hænger, eller ikke havde brugt det siden de tog det.. Og hvis de ikke kunne logikken bag det, så sagde jeg bare at de skulle forestille sig en trækvogn som man bruger til børn. Men at de skulle skubbe den i stedet for at trække den. 9 ud af 10 sagde at det gjorde det meget nemmere at forstår...

    Det sjoveste var faktisk når man engang imellem fik en der havde kørt sættevogn på Italien eller Spanien i 20-30 år... De var altid nogle fandens karle når vi sad i chaufførstuen den første dag, men for hvert skridt vi nærmede os hænger-bilen, poppede der en ny sved-perle op på panden af dem... smiley De magtede bare ikke at det hele skulle til at være modsat af hvad de havde gjort de sidste 20-30 år... Og de havde ellers lige planlagt at nu skulle de stoppe med det besværlige ræs, og så have et stille og roligt job ved Post DK på deres gamle dage, men i stedet blev de stressede og 95% af dem søgte væk, og blev langturstrucker igen...


  • lasse n
    lasse n Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Lastbiler: 1 Svar: 4
    #12   16. jan 2012 man lære det når man kommer ud at køre for sig selv
    det hedder erfaring


  • anders d
    anders d Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #13   16. jan 2012 thomas s : tak for de berolignene ord smiley


  • #14   17. jan 2012 Anders - hvor er du fra ?

  • anders d
    anders d Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #15   17. jan 2012 skanderborg (-:


  • #16   17. jan 2012 Det vigtigste er du ikke stresser dig selv. Brug den tid du har til det.
    Bak stille og roligt. Små rat udslag hele tiden. Dvs åbn den ikke for meget. Kommer du til det. Så det bedre at stoppe, og køre det lille stykke frem igen.
    Ellers er der nogle guldkorn fra de andre.

    Knæk og bræk


  • #17   17. jan 2012 Det med erfaring. Nogen kan det første gang. Andre lærer det aldrig.

  • #18   17. jan 2012 da jeg (i tidernes morgen) tog kort til hænger... havde vi en hænger hvor der var monteret hvide lys helt ude til kanten på forsmækken...

    Da vi så begyndte at skulle til at bakke... sagde min kørerlærer... " Kan du se de hvide lamper i spejlet?".. og efter som vi kørte lige tilbage, var svaret jo nej....

    "Åben til du kan se hele lygten i 1-2sek ... og luk så igen." ..." nu bakker du 45` grader.... kan du så selv finde ud af hvor langt du skal "åbne" for at bakke 90´ grader??" ...

    2 x lygtens størelse?

    "jeps"...

    -----------------------

    Naturligvis er den regel ikke gangbar alle steder....det er jeg godt klar over i dag.. men som "begynder / amatør" virkede det faktisk fint...

    Jeg fik da kortet...


  • #19   17. jan 2012 Evt. ..

    Snup konen og svigermor med i bilen...

    Kør forbi en børnehave... lån 3 sultne og trætte unger...
    smid dem på bagsædet med kun 1 psp...

    kør så på tanken og lån en anhænger...

    øv dig så i at bakke.... hvis du kan lukke ørerne for DEN larm.. så får du ingen problemer.


  • #20   17. jan 2012 Futte

    Hvilket tank lejer du trailer ved? Jeg har endnu ikke fundet en der udlejer trailer der drejer på den forreste aksel. Han lærer jo ikke meget ved at køre med stiv trailer... smiley


  • #21   17. jan 2012 Thomas F

    gg jamn du har da ret.... helt ret ovenikøbet.....

    ved heller ikke lige hvilken børnehave der vil låne ham 3 sultne og trætte børn.
    3 unger og kun 1 psp er vel også på kandten af børnemishandling...

    og en tur med både konen og svigermor... det må da helt sikkert stå på listen over tortur ..

    og pointen var nu heller ikke at få noet ud af at bskke...

    Pointen var at prøve med lidt humor at sige....

    " inorer alt og alle andre og bak på DIN måde....."



  • anders d
    anders d Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #22   17. jan 2012 tak for rådne (-:

    bakker også efter nogle lygter på forsmækken . skal ud har om en time så nu må vi se hvordan det går.


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #23   17. jan 2012 Hvis motorsagkyndig kan se du har fattet princippet i at bakke med hænger dumper han dig ikke

  • #24   18. jan 2012 Du skal da bare ned til Mikael H i Hedensted også bestikke ham med en ramme øl og et par franske så skal han sikkert nok gøre dig til verdensmester i baglæns hængerkørsel smiley he he ..
    Held og lykke med det


  • Korosh R
    Korosh R Tilmeldt:
    nov 2020

    Følger: 4 Svar: 1
    #25   9. nov 2020 Hej venner .
    Snart skal til køreprøve vogntog og er ikke styre på bakke %100 er her nogen som vil være sød og hjælpe mig med det? Omkring aalborg


Kommentér på:
lær at bakke med hænger ? (-:

Annonce