{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EU Bevis
  • #1   15. jan 2012 det tager vidst en uge... og euc lillebælt kan da vidst hjælpe til smiley


  • #2   15. jan 2012 HMM syntes godt nok det er forvirrende nogen siger en uge og nogen siger en dag

  • #3   15. jan 2012 har lige vært på det. 5 dage

  • #4   15. jan 2012 det tager 37 timer, det er lovkravet,,,eller man skal være der i 37 timer

  • #5   15. jan 2012 eu bevis fornyet??? Man begyndte at tage eu beviset i 2010(mener jeg) og man skal da først have det fornyet efter 5 år ikk...


  • #6   15. jan 2012 Bus folk har haft noget tilsvarende i mange år forinde..., derfor kan man godt sige at forny det... smiley

  • #7   16. jan 2012 Bus folk startede vidst i 08

    Men det tager fra mandag til fredag.. Jeg haf lige taget det på amu fyn i sidste uge..


  • #8   16. jan 2012 Nej nej... Tidligere endnu.. Hvidt & blåt certifikat. En special DK lovtekst...

  • #9   16. jan 2012 De farvede beviser har da også været gældende for lastbil chauffører.. Men nu snakkede vi EU Kval..

  • #10   16. jan 2012 Det startede i 2007 ... Der fik jeg mit. Der var så meget bøvl den gang. Vi fik ikke det kort som man har i dag vi fik et stykke papir og jeg har ikke kunne erstatte det. Fik af vide når jeg skulle havde fornyet det, så kunne jeg få kortet.

  • Rune F
    Rune F Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #12   16. jan 2012 ville det sige når man har taget kortet, skal man så bare på amu og betale 1090 kr og så må man tjene penge på sit kort?

    mvh Rune


  • #14   16. jan 2012 Cero

    Hvis du er fra Nordjylland kan jeg varmt anbefale Grøn's køreskole i Sæby smiley

    Kanont sted og gode undervisere smiley


  • #15   16. jan 2012 Ja jeg er fra Nordjylland ... men stadig forvirret over hvor mange dage jeg skal afsted, for nogen siger en uge og andre noget helt andet.

    Syntes det er noget møg det her EU noget for det er ikke gennemgået ordenlig.

    Kan huske da jeg startede der viste vores lærer ikke hvad vi skulle lave, vi skulle op til en lastsikrings prøve og computer prøve og det kan jeg hører flere de ikke har skulle op.

    Vi spillet rundbold, lavet bøj stræk øvelser, vi var på kondi cykel med mere .

    Det der er mest grin agtig de kalder det EU bevis og det er ikke alle lande som har styr på det efter min mening er det en ommer det her


  • #16   17. jan 2012 Cero

    Det er 5 dage

    Du skal igennem lastsikring, sundhed, brand og førstehjælp og afslutter med med prøve på pc... Sådan var det da jeg tog mit i marts sidste år...


  • Rune F
    Rune F Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #17   18. jan 2012 ville det sige når jeg er færdig med kortet her i 2012 så skal jeg på skole bænken i 4 uger?

  • #18   18. jan 2012 Danmark er bare det eneste land der har lavet en indslugnings ordning...
    Det træder først i kraft i hele eu den 1/1-2015...
    Før skal man ikke have det i de andre lande kun dk...
    Så dem der skulle have det allerede i 2010 skal så efteruddannes i 2015 hvor det træder i kraft, for så er deres nemlig udløbet igen..


  • #19   18. jan 2012 Rune

    Hva mener du med 4 uger?

    EU bevis tager bare 5 dage og hvis du tager dit kort som AMU kursus får du dit bevis samtidig..


  • Rune F
    Rune F Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #20   18. jan 2012 forstod bare det tog 4 uger vis man få kort her efter 2010? men det tager 50 arbejde dag? hvor koster sådan et når man selv betaler?

  • #21   18. jan 2012 Okay ja jeg er ik 100 pct sikker om det tager 4 uger når det er første gang man tager det... Jeg tog mit på amu i forbindelse med mit kørekort og det var inkluderet i prisen for kortet jeg skulle bare selv betale de 500 kr beviset (plastickortet) kostede...
    Hva det koster nu er jeg ik klar over, jeg tog det hele da der var andre regler ang betaling... Dengang havde man en egenbetaling på 116 kr om dagen hvis du var i arbejde og var du ledig kostede det 70000 for C + C/E på AMU, for et 10 uger forløb og det var som sagt incl EU bevis..


  • #22   18. jan 2012 Den gang det startede der tog det så lang tid og det er det jeg er muggen over for os som var forsøgs kanin i starten vi skulle trækkes så lang tid på pine bænken og nu kan alle andre tage det på så kort tid.

    Som jeg har sagt hele tiden det er ikke gennem tænkt ordenlig inden det gik i gang


  • Rune F
    Rune F Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #23   18. jan 2012 over mener self kun 5 arbejdes dage smiley

  • #24   19. jan 2012 Har man taget kørekort efter en vis dato i mener det 09 så skal man på sådan et kvalifikations kursus tror jeg de kaldte det, for at få eu bevis, hvilket tager 4 uger..
    Egen betaling på amu kurser idag, som kun kan opnåes hvis man er i arbejde er 119 kr pr dag.
    Har man taget kørekort før ruder konge, eller bare skal have fornyet eu kval, tager det 5 dage til 119 kr pr dag og 500 kr til plastikkortet..


Kommentér på:
EU Bevis

Annonce