{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bergen..
  • #1   5. jan 2012 under normale omstændigeheder så er hemsedal hurtigst og kortest i forhold til E16, men har ingen erfaringer med at kører der om vinteren... eller jo det har jeg men det snakker vi ikke højt om:p

• #2   6. jan 2012 Jeg gætter på du mener fra Oslo?

Fra Hønefoss tag Rv7 over Gol, Geilo,Hardangervidda til Eidfjord og Granvin, derpå E13 til Voss, og E16 ind til Bergen.
    Glem alt om at tage Rv7 fra Granvin, til Trangereid (E16), det er en vældig smal vej!

Den turt er kortere, og meget flottere end Hemsedals-fjellet.

Hvis du sejler til Larvik istedet, kan du tage E40 Direkte op til Geilo.

Det allernemmeste ville selvfølgelig være at sejle til Kristiansand, for jeg går ud fra din speditør ikke vil betale færge direkte til Bergen smiley

• #3   6. jan 2012 Og kolonnekørsel er da ren hygge.. man får lov at lege med kæder, og der er altid 2-3 sneplove til at hjælpe hvis der sker noget..

Kørte engang mutters alene over Hardangervidda, i kolonne bestående af 2 sneplove foran mig, og 1 bagved.. der var sikkerheden iorden da

• #4   6. jan 2012 Tak Finn D..
    Jo, jeg kommer fra Svinesund..
    Havde tænkt at tage Moss-Horten - Drammen - Rv 35/280/7 til Gol og den vej op..
    Men du ville altså tage den over Kongsvinger ad Rv 40 op til Geilo og så over Hardangervidda?
    I godt føre ville jeg også vælge den vej, men jeg tænkte at vejen nordover ville være mere sikker i vintertid?

• #5   6. jan 2012 Har lige en video fra 2009 over "Fjellet" i Noge, God tur..
    Se video her:
    http://www.lastbilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=402

• #6   6. jan 2012 geilo kan være glat om vinteren.

• #7   6. jan 2012 Geilo KAN være lumsk i vinter tiden. Men det er utrolig flot! God tur og kør pænt :0)

• #8   6. jan 2012 Hmm Fin video, men som det bliver skrevet "Fjellet" så er autostradaen til Florø godt nok ikke et fjeld smiley

• #9   6. jan 2012 Ja jeg lærte så også på den hårde måde at bare fordi det er europavej, så betyder det ikke nødvendigvis at vejen er god at køre.. Jeg var et smut ind over E134 fra Drammen til Haugesund... Det endte med at have været lige så hurtig at køre hele vejen syd om faktisk...

• #10   6. jan 2012 E veje i norge er IKKE som vi kender dem i dk og sv, det er helt alm veje som vi har på landet.

• #11   6. jan 2012 Ja, stort set da. Men det var jeg også godt klar over, men det er heller ikke fedest at lægge ud med at køre norge om vinteren. Slet ikke når det går ind over div. fjelde. Før grinte jeg af dem der mente det var en fordel at have kørt heroppe om sommeren først. Nu er jeg nok nødt til at give dem ret. Havde jeg vidst det gik så meget opad og det var hårnålesving, så havde jeg nok lagt de sidste kæder på trækhjulene, og startet i et lavere gear fra bunden smiley

• #12   6. jan 2012 Haha hvornår er det sket morten???

• #13   6. jan 2012 Det skete d. 14/12.
    Jeg kørte ca 200 km på kæder den dag. Først kom jeg ned ad det første fjeld, og der blev fin sort asfalt. Så kørte jeg vel 15-20 km på det, og havde egentlig bestemt mig for at jeg ville holde ind og tage dem af igen.
    Så mødte jeg en nordmand som sad og gav mig thumps up, og det blev jeg enig med mig selv om at det nok var fordi jeg havde kæder på, så jeg beholdt dem lige på lidt længere. Og inden jeg havde kørt 5 km skal jeg da lige love for det gik opad i sådan nogle serpentinersving, og det steg rimelig brat, temperaturen lå lige på/lidt over frysepunktet og så var der bare 5-7 cm halv-fastkørt sne/sjap på vejen = rigtig meget noget lort. Og så kiksede min gearplanlægning lige lidt, så jeg kom til at holde stille. Derudover havde jeg lidt for meget læs på traileren i forhold til trækkeren og så med mine 445 brede dæk, så er der altså noget modstand.
    Så kiggede jeg op på næste "etage", og kunne så se Viking slæbte rundt på en autotransporter der nok havde siddet i samme sving som mig. Nå, men jeg prøvede lige om ikke jeg kunne komme i gang, men selvom jeg var nede ved ren asfalt, kunne jeg ikke trække traileren i gang. Så jeg gik ud og skrabte vejen ren mellem træk og trailerhjul så jeg kunne få lidt tilløb på, men lige som jeg var færdig kom bjergningsbilen ned igen. Så spurgte jeg hvor langt der var op til "normal" føre igen, og da han så svarede 2 km, blev han bedt om at vende rundt, for så havde jeg lige en opgave til ham. Så jeg blev slæbt ca 2 km opad et fjeld.

• #14   6. jan 2012 MLK

Hva kostede det???
    For ca 7 år siden kom jeg af med 1000 nkr for en lille km.

• #15   6. jan 2012 3000 norske....

• #16   6. jan 2012 Men det da bedre end at lave buler, selvom det er surt

• #17   6. jan 2012 Ja ja.. Helt bestemt. Og 2 km med baks og bøvl, det kunne jeg ikke lige se formålet med. Og så ville jeg jo også lave en helvedes ballade ved at sinke trafikken. Og det vil de køre nordmænd jo nok også have penge for...

• #18   7. jan 2012 Uhf, vestnorge generelt er noget lumsk satans pis o vinteren..

• #19   7. jan 2012 Kolbe skrev:

> Havde tænkt at tage Moss-Horten - Drammen - Rv 35/280/7 til Gol
    > og den vej op..

Det er heller ikke dumt da, men er det ikke billigere at køre op om oslo og hønefoss, fremfor at sejle Moss - Horten?

> Men du ville altså tage den over Kongsvinger ad Rv 40 op til Geilo > og så over Hardangervidda?
    >I godt føre ville jeg også vælge den vej, men jeg tænkte at vejen
    > nordover ville være mere sikker i vintertid?

40'en er jo lidt mere direkte, men også lidt ringere end 35/280/7, måske en god idé at vente med 40 til det er bedre vejr.

Dengang jeg kørte var det altid den anden vej, altså fra Vest til Øst, og hvis jeg skulle sejle hjem fra Langesund eller Larvik, tog jeg 7/280/35, indtil jeg opdagede 40 gik mere direkte.
    Hvis jeg skulle sejle hjem fra Oslo tog jeg 7 hele vejen til Hønefoss og gik den vej ned.

Og hvis jeg en sjælden gang skulle køre helt til Gøteborg, så var det 7/280/35/134/23/6, men Drøbak tunnellen på 23 er vist lukket for lastbiler nu, ikke?

Min kollega kørte altid over Hemsedal, men det er altså noget længere vej.. Og jeg ku vældig godt li vejen over Geilo.. lidt smag og behag er det jo også smiley

• #20   7. jan 2012 Hvornår skal du afsted, og hvad skal du køre med, op og hjem?

• #21   7. jan 2012 jo hullet er lukket for biler over 7,5t. en godt råd jeg fik engang til og kravle op af bakke på er og finde et gear som man ved den kan gå HELE vejen op i, altså der skal slet ikke skiftes gear på vej op, så er det bedre og la den gå 2000omdr i bunden og så bare snegle sig op af vejen.

• #22   7. jan 2012 Steven B:
    Ja, det havde jeg sådan set også fået at vide, men ulempen var at jeg ikke lige havde regnet med det kom til at stige så voldsomt længere oppe. Og det er så her det kommer ind i billedet at det nok er en fordel hvis man har kørt vejen før på ren vej, så man har en ide om hvordan vejen var.
    Jeg kunne nok også have nøjdes med at køre 60-70 km med kæder hvis jeg havde vidst hvornår det for alvor blev nødvendigt.

Den tunnel der under oslofjorden ved de ikke endnu om den overhovedet bliver åbnet for lastbiler igen.. Det er rimelig træls hvis den ikke gør...

• #23   7. jan 2012 Morten skrev:

> Jeg kørte ca 200 km på kæder den dag. Først kom jeg ned ad det første
    > fjeld, og der blev fin sort asfalt. Så kørte jeg vel 15-20 km på det...

Pas på dine kæder ikke springer, de kan ikke holde til at køre på ren asfalt.

God tur, jeg er næsten ikke misundelig.

• #24   7. jan 2012 Nej, jeg er godt klar over det, så jeg kørte også temmelig stille for ikke at friste skæbnen alt for meget.

• #25   7. jan 2012 Hvis i Norges-gutter skal ud og investere i et par nye træk-kæder engang, så kig på de her; (link fjernet)

De er godtnok 3 gange så dyre som alm "Østrigs-kæder", og Nordmændene griner af dem fordi de ikke er pig-kæder.. men jeg har et sæt, og det er suverænt de bedste kæder jeg har kørt med.. de sidder bare ALTID som de skal.
    Bare et tip fra en gammel fjell-tosse smiley

• #26   7. jan 2012 jeg håber da godt nok også at oslo fjord tunnelen bliver åbnet igen, jeg er mega træt af at jeg skal op over oslo for at komme fra holmestrand til gøteborg, for jeg skal altid igennem myldertrafikken også tager det en krig.....

vi må jo ikke tage med horten-moss færgen, og larvik kan heller ikke gå mener speditøren...

så lige meget hvor vi kommer fra, så skal vi ned til gøteborg for at sejle, og nøj hvor kan det hele bare blive ødelagt af at man skal ind over oslo..

• #27   7. jan 2012 Finn D

Hvor kan man købe de kæder???
    Egentlig underlig man ikke kan få de kæder med pigge på???

• #28   7. jan 2012 Martin:
    Er det speditøren der siger i ikke må tage Horten-Moss?? Jeg tager den altid, for for mig kan det ikke svare sig at køre hele vejen op over Oslo. Selv med tom bil er det kun en lille økonomisk fordel ved at køre op over.

• #29   7. jan 2012 jep, det er speditøren.... vi må IKKE sejle med horten-moss og vi må IKKE komme med andre færger til dk end danica, jutlandica og bubber.

vi SKAL køre.

jeg har tit bedt om at komme med moss færgen for at ha køretid nok til at nå gøteborg, men den er blevet afvist hver gang, og jamen så smider jeg bare ankeret når den ikke går længere, så må jeg tage en anden afgang mod Dk....

• #30   7. jan 2012 Hmmm. Nå.... Jamen det må de da selv om, så går de da bare glip af en ekstra skilling. Selvom det er træls at holde en time fra færgen og vide man kunne være nået med om aftenen i stedet for.

• #31   7. jan 2012 jep, det er pænt træels

• #32   7. jan 2012 det da godt for dig martin, eller din vognmand, ekstra km. smiley

• #33   7. jan 2012 Jeg er lige kommet hjem fra en tur til Porsgrunn.. Derfor jeg ikk lige har været on-line smiley
    Vi tager da også altid Moss-Horten når vi skal til Vestfold. 510 nkr hver vej.. med bompenge og ekstra diesel ka det da slet ikke scare sig at køre over Oslo..

Finn D :
    Jeg skulle ha været afsted på tirsdag med 16 ton smøreolie, og tom tilbage til Oslo, men tror ikke turen bliver til noget alligevel i denne omgang..

Morten L.K. : Lyder da til at du fik dig en tur du ikk lige glemmer.. Snakkede med min kollega der lige har været oppe ved Ålesund om problemet med for lidt kræfter når man kører i bakker. Problemerne bliver ihvertfald ikke mindre af at men skal sidde og røre i gryden hele tiden i vores knallert-motoriserede vogntog smiley

• #34   7. jan 2012 det ved jeg godt... men det gør det ikke nemt at nå 2 ture om ugen nå man bliver 9-12 timer forsinket på den konto,

og kan jeg ikke nå 2 ture, så får jeg klart nok ikke 2 ture, også mister vognmanden og mig jo igen penge, fordi så kommer jeg hjem onsdag aften og ofte ender jeg med at holde hjemme i indkørslen til søndag aften,,,,

• #35   7. jan 2012 Hmm.. Jeg kan nå det - og så meget forsinket bliver du jo heller ikke - overdrivelse fremmer forståelsen..

Mandag - fredag (kort uge) = 2 ture.

Søndag - Lørdag (Lang uge) 3 ture.

• #36   7. jan 2012 vi køre maks 5 dage i ugen, og 1 tur tager 2 1/2 dag, derfor kun 2 ture om ugen...

• #37   7. jan 2012 Får i simpelthen en overlækker pga. den lille tur? Utroligt..

Jeg kører ud til norge, har ca. 7 aflæsninger og en oplæsning normalt, og jeg runder også skien på en såkaldt "oslofjordtur"

• #38   7. jan 2012 padborg - oslo (maks 3 kunder) - returlæs et eller andet sted i øst/vestfold - padborg og bytte trailer og afsted igen hvis jeg kan nå det.

en sjælden gang har vi også full load til skien, men det er stadigvæk via gøteborg og oslo

• #39   7. jan 2012 Kolbe:
    Nej, det er altså ikke nogen fordel med en lille motor når man især på glat vej skal have et fornuftigt kraftoverskud. Men det er jo selvfølgelig bare et spørgsmål om at gå langt nok ned i gear, og så tage den tid det tager. Meen, det kan man jo sagtens sige smiley
    Men nu er der også godt med motion til højre arm på sådan en Ålesundtur smiley

• #40   7. jan 2012 Ja med lille motor er der langt op til Ålesund, nu synes jeg ikke det er meget bedre hvis du tager turen mod Molde når man lige skal vende op over Åndalsnes og Molde... Så er en Volvo FH460 ikke meget værd når den bare skal kigge på et trafikbump for at gå død i danmark...

Men den klarer det nu ikke meget bedre når man skal ude i sogn & fjordane.... Synes ihvertfald der var langt over Utvikfjel med 25 tons folie på nakken......

• #41   7. jan 2012 en tur fra kr. sand og op til stavanger med 31t jern på, det gør også lidt ved en scania.. meeen der er nok en grund til at mange nordmænd har chippet deres biler, og jeg har 627hk og mangler altid hk smiley

• #42   7. jan 2012 Og det er da ikke engang fordi det er så slemt mellem Kr. sand og stavanger.

Neej, den næste jeg skal have bliver også en 16-liters motor med min. 550 heste...

• #43   7. jan 2012 Same here Steven..

Syntes også jeg kunne have flere, selvom jeg tager en del biler op af drammen bakken med 31T jern.. smiley

• #44   7. jan 2012 Man kan aldrig have for mange ponyer under motorkappen, men skal aldrig slæbe de der læs opad igen i sådan en balje til en volvo 460´er, det er lige før trafikbumpene i Larvik er for meget for den.... Næ savnede da min bette 500 deroppe....

• #45   7. jan 2012 har for noget tid siden stået inde ved scania i viborg, snakkede så med ham der lavede min bil om hvor meget man mon ku chippe en R730 til.. smiley så stod der 2 med hver deres p230 forvogne og var ved og tabe munden.. hehe det er god værkstedshumor..

• #46   7. jan 2012 Haha. Ja så kan man stå der med alle ens talenter med en 230´er.
    Men spørgsmålet er vel mere, hvor meget kan gearkassen på en R730 holde til når man chipper den. Ingen tvivl om blokken nok skal holde til det, mere om kobling og resten af drivlinien siger til det....

• #47   7. jan 2012 Jeg tror nu også at gearkassen den begynder at have problemer hvis den kommer over 800hk. Iveco'en kunne med sine 450hk tage oslofjordtunnelen med 35-40km/t og det med ca 29T alu på nakken. Og ja, Drammen Bakken har den sku ikke nemmere ved at æde.

• #48   7. jan 2012 så ville jeg sku dø langsomt... smiley

• #49   7. jan 2012 Haha, Det er sku også træls og blive overhalet af særtransporter eller modulvogntog. Vognmanden mener 450hk er rigeligt til at køre øst/vestfold. Har ellers tigget om Min. 500hk, Men det mener han er dyrere i drift som iveco'en der aser og maser for at klare jobbet

• #50   8. jan 2012 Ja ja... Når nu vi sidder her og praler.... Jeg går, på en god dag med totalvægt på 49, 35 km/t på når jeg går ud af tunnellen ved Langhus. Så får den lige lov at accelerere lidt inden den næste lille bakke lige hiver den ned igen....

• #51   8. jan 2012 Den ved langhus den er ski også strid, Den har yverco'en ski næsten sværest ved

• #52   8. jan 2012 I har sgu da ikk noget at pive over.. Næ, en anden én suser jo op ad bakkerne med en 420 med eftermontret partikkelfilter = 370-380 eksisterende hk smiley

• #53   8. jan 2012 Sjovt at læse alle disse tråder, og høre hvordan i oplever at køre i Norge. Jeg er selv Norsk og har kørt der oppe i over 30 år, og elsker at køre på sne og is, for det er en del af udfordringen i netop det job, at jeg så lige nu er arbejdsløs er en anden sag. Alle har vi hver vor måde at løse ting på, og alle måder er gode nok, bare ikke de dårlige. he he...

Om jeg kører med 350 HK eller 750HK, har ingen betydning, ud over forbruget af diesel, men i sidste ende er det at trives med det job en har vigtigere en hvad for bil en kører. Kør pænt alle, også i Norge....

• #54   8. jan 2012 Jan K. : Hvilken bil man kører i har da i høj grad indflydelse på om man trives med jobbet. For min del er arbejdsglæden betydeligt større ved at køre i en vogn jeg er glad for.. Hvor turen så går hen er sekundært. Nord eller syd spiller ingen rolle, syns bare det er rart med afveksling i hverdagen smiley

Tror også der er stor forskel på at køre Norge i et norsk køretøj der er udstyret efter forholdende og så i vores danske biler.. For vores vedkommende er de bygget til at køre Dk, Tyskland og syd sverige = For svage motorer, ineffektive helårsdæk/sommerdæk og T-Hansen kæder smiley Det gør ikke oplevelsen mindre spændende...

• #55   8. jan 2012 35 op af bakken ved Langhus? fuuuuuck, jeg ville dø af utålmodighed! smiley

• #56   8. jan 2012 Christian: Hvad kan du op af de omtalte bakker?

• #57   8. jan 2012 Kolbe: Jeg er af den mening at en selv skaber trivsel på sin arbejdsplads, uanset hvilken vogn en har, og er det gammelt skramme af en vogn, er det desto sjovere at sætte den i orden, og at være forkælet kaldes det at være afhængig af hvor ny eller god ens vogn er. Jeg har gjort dette så lenge at jeg ikke behøver en kaffemaskine eller fladskærm i vognen for at trives. Eller en polstret elle plusjet hytte. Får jeg redskab der er i orden og kan klare opgaven, er dette trivsel nok for mig. Om det er nord eller syd, øst eller vest er af sekundær betydning. og den trivsel der ikke kommer med opgaven, skaber jeg selv.

At tro at en norsk vogn er bedre udstyret en vore danske vogne, er desværre ikke korrekt. Oftest er det tvært om, og det siger selv det Norske Politi og trafikmyndigheder. De norske vogne er "IKKE DEN BEDSTE I KLASSEN" mere, ord fra de Norske kontrolmyndigheder. Ofte bliver der standset en Dansk vogn, hvor alt bare e i orden med udstyr og dæk, medens de oftere og oftere ser Norske vogne med nedslite dæk og uden kæder som er lovlige.

• #58   8. jan 2012 Kan ihvertfald noget mere - den ved langhus kommer jeg aldrig under 84 - drammen bakken med total på 50 kravler jeg op med 50-60 ..

Drøbak tunnellen med 49 går jeg op med ca. 40-50 stk.

• #59   8. jan 2012 Det er sandt Jan K .. Helt enig...

Er bare uenig omkring det med kaffemaskinen.. Kører altså bare ingen steder uden en kaffemaskine.. Aldrig! smiley

• #60   8. jan 2012 Det var da alligevel godt klaret....

• #61   8. jan 2012 Tjah, den har også mange HK og Moment - og kan man gear rigtigt, så duer det bare. smiley

• #62   8. jan 2012 Min den bliver ski noget forpustet af de bakker der....

• #63   8. jan 2012 420'eren klarer 31 km/t op ad Hallandsåsen med 50 ton smiley Kører heldigvis oftest med små læs i Norge, så der kan jeg ikke komme med nogen røverhistorier om km/t smiley

Jan K : Jeg er for så vidt enig med dig ang. køretøj.. Jeg mener at det er yderst vigtigt at man trives med sin bil, som sagt. Men jeg mente ikke at det absolut skal være en ny eller gejlet bil. Jeg siger gerne at jeg har intet imod at køre i en gammel bil, den skal bare være i orden...
    Jeg syns nu generelt at når man kigger på de norske biler så ser de sgu mere proff ud...

• #64   8. jan 2012 Sad lige og kiggede lidt på din hjemmeside.. Der er sgu et par gode cowboytricks dér smiley

(link fjernet)

Billede nr 4 til 8...

• #65   8. jan 2012 Ja, jeg har da prøvet dette en del gange, og øvelse gør mester, ik...

• #66   8. jan 2012 EKT skrev:

> Hvor kan man købe de kæder???

Jeg fik MAN i Tilst til at bestille dem hjem til mig, så det kan de da nok igen.

> Egentlig underlig man ikke kan få de kæder med pigge på???

Det er kun Nordmænd som mener kæder skal have pigge, og de kæder der er fra Tyskland smiley

• #67   8. jan 2012 Christian skrev:

> Hmm.. Jeg kan nå det -
    > Søndag - Lørdag (Lang uge) 3 ture.

Hvor mange dage må du køre inden du holder weekend hvil?

Det er vel ikke Jysk du kører, til Vestfold/Østfold? For en 3 år siden, ville de også have mig til at køre.. indtil jeg nævnte at man kun må køre 6 dage af gangen, så kunne jeg lige pludselig ikke bruges smiley

• #68   8. jan 2012 De er sgu smarte de grizzly kæder smiley Pigge eller ej... Jeg har kæder både med og uden pigge, og jeg syns dem uden (Østrigskæder) er de nemmeste at montere. Pigkæderne syns jeg er svære at stramme op..

Btw så er det vist heller ikke tilladt at bruge pigkæder sydpå..

Du må køre 6 perioder af 24 timer imellem 2 weekendhvil. Ex Søndag kl 17 til lørdag kl 17.. Altså kan du godt køre søndag til lørdag.. Men det emne hører vist til i en anden diskussion smiley

• #69   8. jan 2012 Jeg havde lidt tid til overs her til formiddag og brudte lige en times tid på at lege lidt med kæder..

Tog lidt billeder efter montering. Som det ses syns jeg det kniber gevaldigt med at få pigkæderne stramme smiley

Gode råd og synspunkter modtages gerne i fotoalbummet..

http://www.lastbilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=1077

• #70   8. jan 2012 Jeg har ski aldrig prøvet at montere kæder, jeg har ikke engang haft dem af mine kædebeslag. Jeg havde godt nok tænkt på at gøre det engang inden jeg fik brug for dem.

• #71   8. jan 2012 kolbe;

Det kan TEORETISK lade sig gøre.. men du skal ikke bilde mig ind at hvis de kører hjemmefra søndag kl 17 og tager nat-færgen over, så holder de på kajen til Mandag kl 17 inden de kører videre.. det sker bare kke.
    Og man kan umuligt nå 3 rundture på 6 køreperioder, jeg hár regnet på det, dengang jeg snakkede med Jysk om det køren..

Og ugen efter mødte jeg en anden 1-bil vognmand på havnen i Hirtshals, som lige var startet med at køre Jysk.. og han kørte præcis sådan.. 2 ture den ene uge, og 3 ture den anden uge, og det var altså 7 køreperioder inden han var hjemme, hver anden uge.

• #72   8. jan 2012 Martin W : Det var præcis derfor jeg lige brugte lidt tid på det her til formiddag.. Ikke at jeg ikk har kørt med kæder før.. Det er bare ca 4 år siden sidst smiley

• #73   8. jan 2012 Jeg skal også have taget mig sammen til at prøve det, tror bare ikke jeg rigtig for brug for dem

• #74   8. jan 2012 prøv nu bare at rode med de kæder. Det kan godt være der står at de passer til din dækstørrelse, men det kan man hellere ikke altid regne med. Så er det bedre at have både prøvet at lægge dem på og vide at de passer end at stå der og sidde fast med alle ens talenter og kæder du ikke ved som passer og at man ikke kan finde ud af ligge dem på.

Kommentér på:
Bergen..

Annonce