{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.059 visninger | Oprettet:

Give Sværgods brændte voldsomt på motorvejen {{forumTopicSubject}}

Mandag aften ved 22 tiden gik der ild i en sværgodstransport fra Give på motorvej A7 ved Hannover. Da jeg kom forbi så det rimeligt voldsomt ud, og udfra billeder og film har det da også været en større omgang ! Skader for mellem 20 og 25 millioner ..

http://bongo.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?id=443407&mode=normal&quality=2&pid=nonstopnewsdp

http://www.nonstopnews.de/galerie/14459

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Give Sværgods brændte voldsomt på motorvejen
  • #1   15. dec 2011 Cool nok, at man bevare roen, og tager sig tid til at koble af osv.

Heldigt trafikken er så død på det tidspunkt og at det var i Tyskland.

• #2   15. dec 2011 Selvfølgelig "tager man sig tid" tila t smide traileren hvis det er muligt.

Det ville du måske ikke gøre?

Det gælder jo altid om at begrænse skadeomfanget mest muligt.

Jeg tvivler ærlig talt også på at han har diskuteret med følgebilen om han skulle sadle af eller ej. Tror også han bliver tilgivet for evt. ikke at have løsnet slanger og kabler, men blot lukket for hanerne og udløst skammel-lås og trukket fra.

• Michael D
    Michael D Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 35
    #3   15. dec 2011 Som Jens A siger, det er bare ud og trække splitten og så trække fra.

• #4   15. dec 2011 Der har da været gang i den...

• #6   15. dec 2011 Vildt, men hvordan skal en punktering sætte sådan fut i den?

• #7   15. dec 2011 fatter ikke en meter af tysk? men hvordan er det sket? er der nacelllen der er noget inden i der er gået ild i? for det ser sgu noget vild ud..

• #8   15. dec 2011 Jens: Jo da. Men hvis man nu så at der var ild i hele lortet i sidespejlet mens man kørte på motorvejen, så ville alle og enhver nok lige panikke lidt og sørge for at få det bragt til standsning uden at være til fare for de andre.

• Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 30
    #9   15. dec 2011 Sådan som jeg forstår det, er det ganske rigtigt en punktering, der udløser branden i blokvognen, som er læsset med et eller flere vindmøllegeneratorhuse og skaderne løber op i flere hundrede tusinde euro.

• #10   15. dec 2011 Der står da 3 millioner euro... Selvom det lyder voldsomt, men sådan en vindmøllegenerator er sikkert meget dyr...

• #11   16. dec 2011 Mener at for ca 7 år siden da kostede en vindmølle mellem 16-20 mil kr. Så detpasser sikkert godtnok med 22 mil kr for en nacelle idag. De jo blevet en del større siden...
    Godt det ikke er min fragtføre forsikring som skulle luftes der hehehe

• brian l
    brian l Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   16. dec 2011 jeg arbejder på fabrikken hvor den er bygget og kørt fra.der er tale om en 3 MW nacelle uden gearkasse.der er gået ild i blokvognen og de havde forgæves prøvet at slukke.ved ikke hvad en nacelle koster,men på fabrikken forlyder det at en driftklar 3MW koster mellem 25-30 mil DKR.der er dog kommet en ny nacelle afsted smiley

• #13   16. dec 2011 brian L hvad er nacellen lavet af synes ikke gnister skulle kunne antænde glasfiber??

Og ja Mikkel sagde det var ikke sjovt og man havde mange tanker der flyver rundt. Isæar når 2 brand slukere ikke var nok, så må panikken sku brede sig føj da..

• brian l
    brian l Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   16. dec 2011 yderskallen er glasfiber,men varmen fra en brændende blokvogn kan nemt antænde den

• #15   17. dec 2011 sådan et dæk der er punkteret med den belastning kan blive utroligt varmt og gummi brænder pisse godt og er ikke nemt at slukke

• #17   23. dec 2011 Han fik i det mindste lov til at prøve sådan et træk. Det kunne jeg ellers godt tænke mig

• #18   23. dec 2011 Er smiley ikke var.. Allan.
    Han er god nok ham Mikkel han har været lærling ved os og Kluas Sørensen men ikke sjovt.. gpd kul

• #19   23. dec 2011 gpd kul - i lige måde tak smiley

• #20   24. dec 2011 ha ha ha god jul var på vej ud af døren..

Kommentér på:
Give Sværgods brændte voldsomt på motorvejen

Annonce