{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.214 visninger | Oprettet:

Vognmand Vestjylland {{forumTopicSubject}}

Hej Forum

Er der nogen der kan svare mig på hvor i vest/sydjylland hvor det på en god dag kan lade sig gøre at komme ind som ny chauffør ?

Jeg har netop gennemgået 6 ugers forløb som jeg må køre forvogn + et styks gaffeltruckcertifikat.

Har også været på jobcenteret idag for at se om man kunne overtale dem til at tage hænger og adr på deres regning idet alle kan igen pr 1/4-2012 men næh nej . dog fik jeg af vide kunne jeg finde en vognmand der ville ansætte mig så skulle de hellere end gerne give mig det !!!

Så hvor finder jeg ham smiley ? ved det godt,nålen i høstakken - but still ?

Udover det så er jeg en 27 årig frisk gut der er bosat i varde pr dags dato. sover gerne ude bare jeg kan komme igang!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vognmand Vestjylland
  • #1   12. dec 2011 Jeg går ud fra du har hørt det før, men i den her branche hjælper skriftlige ansøgninger og telefonen ikke meget, du skal ud og stemme dørklokker, så vognmanden kan se dig an.

    Du skal ud og vise dig frem. Hvilke vognmænd i vestjylland du skal besøge, det aner jeg ikke.


  • #2   12. dec 2011 som martin skriver - vognmænd sætter meget pris på man møder op og viser hvem man er, jobcenter ville heller ikke give mig hænger kort da jeg spurgte den gang, så betalte det selv på 5 ugers aften kursus, det koster 3000, og det kan kun lade sig gøre hvis man er i arbejde, og du har noget større chance for at komme ind, hvis du har hængerkortet, så det er bare med selv at betale. Så du komme ud og køre hvis det er det du vil. ! smiley

  • #3   12. dec 2011 Jørgen Jensen i Ikast, syntes hele tiden vi får nye folk smiley

  • #4   12. dec 2011 - Brogaard -

    Der er nok en rigtig god grund til i tit får nye folk...;-)

    Hilsen en der har prøvet i 6 uger...


  • #5   12. dec 2011 Lige et godt råd;)

    Bare hold dig langt væk fra Mick Hansen i Nørre Snede!!!!!!!!!!


  • #6   12. dec 2011 Hvad er der galt med mich hansen firma ?

  • #7   12. dec 2011 Kenneth BN - ja det kan godt være lidt hårdt i starten, man skal ihvertfald have en go psyke og kunne ta at få noget at vide, ellers holder man ikke længe smiley
    Men har været i lære derude i et år nu og har fast trækker og kører fast Sjælland, så er rigtig glad for at være der smiley


  • #8   13. dec 2011 Ja undskyld mit sprog, men fuck da det om der er en grund til den store udskiftning, lige nu gælder det bare om at have et job,, og som helt grøn, så skal man ikke være kræsen, det kan man ikke engang tillade sig med 10-20 år på bagen... Netop et sted med stor udskiftning er et godt sted at komme ind som ny, da man så får tingene skovlet ind fra start af, man får muligheden for at lære alt fra bunden og på den hårde måde, hvilket i mine øjne er den eneste og rigtige måde...
    Om man så er der resten af ens liv eller ej, er jo så en anden snak, vi har også haft stor udskiftning hos Ålborg Gods, som også kører under Transportgr. men jeg er her stadig og er rigtig glad for at være her...

    KennethB N > at du ikke kunne klare mosten er jo ikke ensbetydende med at per Hoff ikke kan, vi er jo ikke alle lige sarte... ;o)


  • #9   13. dec 2011 Bryder mig ikke om ordet sart, for i den her tid er arbejdsmiljøet blevet utrolig dårligt, med det sagt vognmændene udnytter denne krise på det groveste.

    Har hørt flere og jeg har selv mistet jobbet for jeg sagde fra over for ulovligheder. Tænker kan det virkelig være rigtig for at tjene til dagen og vejen at man skal presses sådan bare for at havde et job. Kørte en gang som afløser ved et firma og det var daglig man kunne hører ham true og være modbydlig over for de ansatte og hans typisk kommentar til de ansatte var: du kan bare ligge nøglen ellers finder jeg en anden det er ikke en måde at motiver sine medarbejder på.

    Syntes som jeg kan se i de her debatter her på siden, så mangler ordet kommunikation i branchen og det er nok derfor den er så råden og den er ved at miste sin eksitens.


  • #10   13. dec 2011 cero > For en yderst sjælden gang er vi enige, men samtidig er man også nødt til at se på om man vil have et job eller ej... Og jo ordet sart kan man sagtens bruge, for der er mange i denne branche, som i så mange andre brancher, som er direkte sarte, jeg har en gang haft en kollega som blev snot fornærmet fordi vognmanden sagde til ham at han skulle køre bilen på værksted, for min kollega havde jo fri, han havde ikke stemplet ud, men han var jo færdig med sin tur, og ville vognmanden have bilen på værksted så kunne han sgu selv gøre det, den pågældende kollega havde været på arbejde i sølle 9 timer, og ja behøver man sige at han ikke var kollega ret meget længere, dog var fyringen af en helt anden begrundelse men lige den episode tror jeg også har haft indflydelse, denne branche har aldrig æret for folk wrappet ind i boble-plast, og det bliver den aldrig...

  • #11   13. dec 2011 Cero C du har lige selv beskrivet Mick Hansen mere eller mindre i dit sidste indlæg han er bare 10 gange være,

    og så har jeg hørt han har snydt rigtig rigtig mange rundt omkring,
    hvis kan snyde en for 1 million så blive taget i det og kun skal 500,000 tilbage så har han jo tjent 500,000


  • #12   13. dec 2011 puha ordet diskussion er vidst kommet helst til sin ret i denne tråd smiley

    men men men som en klog herre engang fortalte mig så er dit første job altid det sværeste at få specielt i de her tider....

    Jeg havde nu nok forudset jeg skulle ud og banke på døren hos vognmændene men måske der var nogle steder der var bedre at søge end andre.... for mig handler det sgu om at komme igang og få noget erfaring og så kan vognmand være vognmand det er trods alt mig der skal dreje på nøglen når jeg ikke kan køre længere....

    men mange tak for alle de fine svar ,dog vil jeg selv mene at jeg bestemt ikke er sart og igen bare det man har i job i de her tider så må man sku tage det brok og tæsk der kommer , er meget nemmere at finde job når man har job......


  • #13   13. dec 2011 per Hoff > Det er den helt rette indstilling du har dig der... :o) Og at starte ved f.eks. Jørgen Jensen vil være en god måde for dig at komme ind i branchen på, da fragtkørsel altså ikke er for alle og enhver, du vil lære en del, og komme mange forsk. steder som vil styrke dine evner til at vurdere om du kan komme ind givne steder og hvad du skal gøre for at få forvogn eller trækkeren ind i bestemt sted... At køre på motorvej kan også blive jævnt kedeligt i længden...

  • #15   13. dec 2011 - Mr Nobody -

    Nu har jeg kørt 2 år ved Nonbo Fragt og sidenhen 2 år ved systemfragt, så jeg er vant til presset og kan få hakket nogen pakker af i en fart, men er vokset fra det der hedder envejs kommunikation, og gider ikke vognmænd der ikke behøver tlf men kan råbe en op i den modsatte ende af landet, det pis gider jeg ikke, derfor valgte jeg at søge nye udfirdringer som det så fint hedder...;-)

    Men som de alle siger, start et sted med stykgods, det bliver man rigtig glad for senere hen, og det er der muligheden for at tjene en skilling også ligger, en god distributions chauffør er der altid brug for...;-)


  • Anders j
    Anders j Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 40
    #16   13. dec 2011 Rene N. Nu tror jeg heller ikke du skal gøre Mick Hansen til værer end det er. Man får en ok løn der hvis man passer sit arbejde. Laver man lordt i den får man som man selv har redt, som de fleste andre steder.
    Så alt hvad du hører skal man ikke tro på. Der er altid 2 sider af en dag. Men det er jo genneralt blæver blandt trucker,,,, hvad man hører:)

    Tænk over det inden i sviner andre til herinde!!!!


  • #17   14. dec 2011 KennethB N > Jamen vi er da enige, men man er stadig nødt til at finde sig i lidt i disse tider, det må vi kunne blive enige om, men jeg gider heller ikke den envejs kommunikation, eller en der råber af mig, det skal ingen hemmelighed være...

  • #18   14. dec 2011 - Mr Nobody - , kan vi nemt blive enige om, gode vognmænd ved også når de har fundet en god chauffør og passer godt på dem...;-)

  • #19   14. dec 2011 Anders J

    nu er det jo sådan jeg har kørt for ham og det gør jeg aldrig mere så jeg tror nok jeg ved hvad jeg taler om og han er meget kendt i 3F så jeg kan vist godt udtale mig om det emne og redde andre for en dårlig oplevelse, men så er der jo dem der finder sig i alt, og lige en anden ting han går langt over stregen, og så er det ligegyldigt hvor god en løn han giver.


  • #20   16. dec 2011 hmm back to subjekt please smiley

  • #21   16. dec 2011 Ja tilbage til emnet du kan bare gå ind på krak og søg i firma på gods eller sådan noget så dit postnr, så kommer der sikkert masser af vognmænd i dit område og så har du jo nærmest en liste der og gå ud fra, og så ud og stemme dørklokker held og lykke og god weekend;)


  • #22   16. dec 2011 Kenneth BN: Jeps!

    Og man må altså også kunne tåle at få sandheden at vide, og det er altså ligegyldigt om man er gulvpudser eller chauffør. Trusler hører selvfølgelig ingen steder hjemme. Men får man ikke "brændt ren" en gang i mellem, så soder man til, og en dag får man altså brug for virkelig at brænde af, og så kommer det hele nok - og det kan nemt føre til en overreaktion af en slags..
    Vi er mennesker og ikke fejlfrie!


  • #23   16. dec 2011 Kenneth BN > lige præcis...
    MLK > Helt korrekt...

    per hoff H > Undskyld ;o)


  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #24   13. feb 2014 hvad er en ok løn er det over elle under tariffen ?? smiley

  • #25   13. feb 2014 Det er vel det man selv mener man kan stående for...

Kommentér på:
Vognmand Vestjylland

Annonce