{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førekort
  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #1   21. nov 2011 Du må IKKE køre.
    Mogens


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #2   21. nov 2011 Jeg mener du må køre i fjorten dage men kan ikke huske det

  • #3   21. nov 2011 du må køre indtil du får det nye kort .
    Bare husk at medbringe kvittering fra politi


  • #4   21. nov 2011 Mener at Frank P har ret.. Bare du har kvitteringen med.

  • #5   21. nov 2011 det var også det jeg mente

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #6   21. nov 2011 Dette er ikke noget jeg vil lægge hovedet på blokken på,-MEN
    jeg menr IKKE at man må kører i perioden mellem gammelt og nyt kort.

    Jeg begrunder dette med den dom der netop er afsagt omkring betaling af førerkortet. Her mener jeg at have læst, at det er indehaverens ansavr, at bestile et nyt kort, i god tid inden det gamle udløber. Det tjekker jeg lige op på,- men det er jo ikke mange dage siden, at en vognmand måtte ringe efter en til at hente hans køretøj,-
    netop af denne her årsag.

    Iøvrigt blev det fastslået ved den omtalte dom, at det er vognmanden der SKAL betale for førerkortet.


  • Rd350 v
    Rd350 v Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   21. nov 2011 Jo man må gerne køre, men kun når det nye er bestilt.. det er kun hvis du ikke har haft et før, at du ikke må.. det var den besked jeg fik af slagelse politi da jeg spurgte...

  • #8   21. nov 2011 Nu er jeg lige startet på det der EU-efterudd. i dag. Og her sagde de at man IKKE må køre på strimmel, da det er dig selv som skal sørge for at få et nyt, inden det gamle udløber. Men bliver det stjålet eller går i stykker, så må du godt. Hvor længe ved jeg så ikke.

  • #9   21. nov 2011 her er det rigtige svar
    (link fjernet)


  • #10   21. nov 2011 Har lige været rumlen igennem. Man må IKKE køre. Det er dit eget ansvar at bestille et nyt i ordentlig tid, og det anses derfor ikke som en fejl på apparattet eller lignende. Og jeg fik at vide hos Politiet at alle deres afdelinger havde fået et brev om, at det skulle indskærpes at netop denne type mangel på førekort ikke var godkendt til at køre på strimmel... Og at det ville blive takseret som kørsel uden gyldigt førekort, også selvom man havde strimmel..

  • #11   21. nov 2011 Og jeg ringede og spurgte flere forskellige steder. Blandt andet Svendborg, Aabenraa, Vejen og Esbjerg. Mener det var de 4... Og jeg fik samme svar alle steder. Man kan bestille et nyt op til 4 eller 8 uger før det agamle udløber, og det tager ca. en uge at få et nyt. Derfor var der ingen undskyldning for ikke at have et gyldigt.

  • #12   21. nov 2011 Man må IKKE køre uden kort.
    Det er DIT ansvar og forny det 14 dage inden det udløber.


  • #14   21. nov 2011 Når dit kort går istykker på en tur må du køre på strimmel indtil du er hjemme igen. Derefter må man vente på at komme ud at køre indtil man har fået nyt kort...

  • #15   21. nov 2011 EK T

    Det er jo hvis det går i stykker....


  • #16   21. nov 2011 det var jo så os det jeg skrev.

    Men om det går i stykker eller kortet er udløbet spiller ingen rolle. Du må ikke køre uden.


  • #17   21. nov 2011 Læs nu lige mit link inden i kommer med for mange kloge ord .
    Citat fra link .

    Mange tror fejlagtigt, at de må køre på ”udskrift og notater” fra kontrolapparatet, indtil de har fået nyt kort. Dette gælder kun, hvis førerkortet er bortkommet eller ødelagt/uvirksomt. Hvis kortet er udløbet, må du under ingen omstændigheder køre.


  • #18   21. nov 2011 du må gerne körer jeg blev stoppet af bag i tyskland og dem viste jeg kviteringen fra politiet så sagde de god tur og vil da mene de burde vide det


  • #19   22. nov 2011 Hvis kortet er mistet eller det ikke virker, så må du køre uden kort i 14 dage.. På strimmel.. Har det på skrift fra politiet..

    Er det udløbet, må du ikke køre, før du har et nyt.


  • #20   22. nov 2011 henrik S, du kan ikke nødvendigvis regne med at loven er sådan, bare fordi en tysk betjent har ladet dig kører videre...

  • #21   22. nov 2011 Kortet udløbet? Du må ikke køre før det nye dukker op.

    Kortet ubrugeligt/beskadiget/mistet? kontakt politiet til bestilling af nyt førerkort hvorefter du med kvittering kan køre i 14 dage på strimler.

    Fejl på tachografen? Du skal have den udbedret hurtigst muligt, senest 7 dage efter fejlen viser sig.


  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #22   22. nov 2011 Til Munken.
    Kort, præcist og fuldstændig korrekt.
    Mogens


  • #23   22. nov 2011 Munken:
    Det var så den korte og HELT korrekte version smiley


  • #25   23. nov 2011 Johnny G.
    Desværre, du har ikke ret, for det første kan du ikke bare antage et værksted kan tage sig til til at tilse din fartskriver på den pågældene dag eller forvente at omstændighederne tillader det.

    I Bekendtgørelse om køre- og hviletidsbestemmelserne i vejtransport
    kapitel 4, artikel 16 stk 1 står der følgende:

    Opstår der driftsforstyrrelse, eller fungerer apparatet mangelfuldt, skal arbejdsgiveren, så snart omstændighederne tillader det, lade det reparere af en autoriseret installatør eller et autoriseret værksted.

    Kan tilbagekomst til virksomhedens hjemsted først ske mere end en uge efter den dag, på hvilken forstyrrelsen indtrådte, eller hvor den mangelfulde funktion blev konstateret, skal reparationen foretages undervejs.

    Medlemsstaterne kan inden for rammerne af artikel 19 bestemme, at de kompetente myndigheder kan forbyde anvendelse af køretøjet, hvis en driftsforstyrrelse eller en mangelfuld funktion ikke afhjælpes eller udbedres i henhold til første og andet afsnit.



    Ingen særlige tilskrifter for ind/udland, der står højt og tydeligt som jeg skrev: Hurtigst muligt, og senest inden for 7 dage.


  • #27   24. nov 2011 Jeg kan ikke tolke ud fra dit indlæg om du stadigvæk mener mit svar er ukorrekt?

  • #29   25. nov 2011 Nu skriver du at de enkelte medlems lande har ret til at stramme op på mange af de regler og at det fremgår i bekendtgørelsen?

    Jeg synes netop at det fremgår tydeligt i bekendtgørelsen, at de i form af ændring af de i bekendtgørelsen trygte regler, skal foreligge det for kommisionen for bekendtgørelsen, og at denne netop skal gælde i samtlige medlemlande?

    Jeg er udemærket klar over at straffens størrelse er op til de enkelte medlemslande at bestemme størrelsen af.


  • #31   25. nov 2011 Okay, jeg troede bare du brugte det som argument for at det man kam slå op i bekendtgørelsen ikke gør sig gældende i alle medlemslande, og deraf kom min tvivl da det netop er udarbejdet i EU.. Så bare en misforståelse herfra..

  • #32   25. nov 2011 Så poster jeg lige denne igen så der ingen tvivl hersker hvis nogle søger på dette igen om noget tid så de ikke skal læse hele indlægget igennem for at finde svaret.



    Kortet udløbet? Du må ikke køre før det nye dukker op.

    Kortet ubrugeligt/beskadiget/mistet? kontakt politiet til bestilling af nyt førerkort hvorefter du med kvittering kan køre i 14 dage på strimler.

    Fejl på tachografen? Du skal have den udbedret hurtigst muligt, senest 7 dage efter fejlen viser sig.

    Fortsat god dag
    //Munken


  • #34   25. nov 2011 frank p. den samme besked fik jeg også da jeg glemte at forny mit kort, men denne diskution har været her oppe og vende flere gange, og den gang var der er masse kloge hoveder som bestemt vidste at man godt måtte køre på strimmel,, jeg har dog ikke kunnet finde begrundelse til at måtte køre når og hvis man har glemt at forny det selv,,min tachograf smed dog selv kortet ud ,,,, lurede sku lidt da jeg startede op tidligt om morgenen og lortet blev kørt ud af sig selv,,,

  • #35   17. dec 2011 vil lige komme men en bemærkning til denne tråd..
    Når ens førerkort er udløbet må man køre på udskriften når man HAR bestilt et nyt. dette er bekræftet af betjenten ham selv.


  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #36   17. dec 2011 Det er lige godt pokkers. Man må IKKE køre hvis kortet er udløbet. Heller ikke på strimmel. Men jeg ved godt at almindelige betjente siger dette, men det bliver det ikke rigtigt af. Bliver du stoppet af tungvogn går den ikke og jeg tror ikke at den betjent der gav dig lov i første omgang vil bakke dig op i retten. Så det korte af det lange er: udløbet kort ingen kørsel før nyt kort er til stede. Uvirksomt eller bortkommet på strimmel i max 14 dage, og man skal bestille et nyt inden 7 dage.
    Mogens


  • #37   17. dec 2011 Kortet udløbet? Du må ikke køre før det nye dukker op.

    Kortet ubrugeligt/beskadiget/mistet? kontakt politiet til bestilling af nyt førerkort hvorefter du med kvittering kan køre i 14 dage på strimler.

    Fejl på tachografen? Du skal have den udbedret hurtigst muligt, senest 7 dage efter fejlen viser sig.

    Fortsat god dag
    //Munken


  • #39   18. dec 2011 som mogens og munken skriver ....MAN må ikke køre på strimmel når ens kort er udløbet og man kke har fået bestilt et nyt i tide,,,jeg havde selv glemt at forny og beskeden var at jeg ikke måtte køre bil med tachograf før det nye kort dukkede op,,,

  • #40   18. dec 2011 jeg havde glemt og forny og fik beskeden du må gerne køre, så meningerne er vist også ret forskellige hos politiet, men man må jo forholde sig til hvad der bliver sagt på politistationen.

  • #41   18. dec 2011 jan R du kan ikke bruge politiest ord til noget når andet er skrevet i lovgivningen

  • #42   18. dec 2011 Ellers så skal betjenten i hvert fald underskrive en tilladelse til at du må kører...

  • #43   18. dec 2011 For det er som Munken siger.. Man må IKKE kører, da det alene er din fejl som chauffør at du ikke har fået fornyet kortet, og ikke en fejl på kort eller apparat. Det er UDELUKKENDE selvforskyldt.

Kommentér på:
Førekort

Annonce