{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Hurtigste vej fra skolebænk til Autobahn? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har et spørgsmål som for de flestes vedkommende herinde nok vil fremstå en smule atypisk. Ikke desto mindre er det lige præcis her det skal stilles!

Jeg arbejder til dagligt som flyttechauffør i Storkøbenhavn men ville gerne ud på et internationalt eventyr. Jeg har netop afsluttet gymnasiet og det har altid været en drengedrøm at køre lastbil - Blot for en stund!
Jeg har kørt som chauffør på 8-pallers bil i godt og vel 1.5 år først på deltid, nu på fuld tid.

Jeg er splittet imellem to muligheder (eller flere?)

1. Enten at finde en arbejdsgiver som beskæftiger sig med eksportkørsel i Europa med KØREKORT B (Har fundet ganske få)

2. Få stort kørekort og finde en arbejdsgiver der vil have en uerfaren chauffør som også vil sende mig direkte ud i eksportkørsel (hvis dette overhovedet er muligt ifht. lovgivning)


Jeg har en forventning om at skulle beholde arbejdet i lidt over et år da jeg skal videre i uddannelsessystemet, forhåbentligt som ingeniør smiley


Hvad gør jeg hvis drengedrømmen skal gå i opfyldelse så hurtigt som muligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtigste vej fra skolebænk til Autobahn?
  • Stefan C
    Stefan C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
    #1   4. sep 2016 Jeg tror ikke du kan få opfyldt din drengedrøm.

    Du håber på at finde et job som kræver utroligt mange ting af en lastbilchauffør og stor viden. Det kan du ikke nå på bare et år.

    Og ærlig talt så er det at kun ville investere 1år, i noget der ikke kun er et job men en livsstil. Det er lidt uambisiøst.

    Du skal for din egen skyld, og firmaets skyld, gerne have god rutine med lastbilkørsel, kunne sprog, skifte en pære, læsse og losse gods selv måske, surring, papirer og tilladelser osv osv osv.

    Det lærer du ikke på et år.

    Du kan komme ud og køre fragt eller lignende og går det godt, kan du prøve at snakke med vognmænd der kører liniebil og terminalkørsel. Men påregn at de fleste vil have en med 2års erfaring eller mere.


  • #2   4. sep 2016 Jeg har kørt gods i over 1.5 år. Som
    Beskrevet ovenover. Er bekendt med surring, læsning/losning samt papirarbejde da jeg dagligt varetager en håndfuld egne kunder. Desuden renoverer jeg biler i min fritid så jeg tror godt jeg kan skifte en pære smiley


  • #3   4. sep 2016 Og som der også står, så har jeg afsluttet gymnasiet som er en 3-årig uddannelse hvor jeg har lært at tale flydende engelsk og endda flydende tysk samt norsk og svensk til hverdagsbrug.
    Jeg er i tvivl om jeg træder dig over tæerne fordi jeg gerne vil prøve noget som for nogle er en livsstil. Men jeg synes mine kvalifikationer fremgår ganske tydeligt af opslaget.


  • Stefan C
    Stefan C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
    #4   4. sep 2016 Du har helt sikkert de basale kundskaber i forbindelse med jobbet.

    Så er det egentlig bare at kontakte diverse vognmænd og få dem overtalt.

    Der er bare desværre ikke så mange vognmænd der kører sydpå så en tur nordpå skal du kunne køre. Og vil tro at du vil have lettest med at få job på en liniebil. Så lærer du alt med papirer, fragtbreve osv.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #5   5. sep 2016 Hvis du "bare" vil ud og se Europa så er det nr 1 du skal vælge.. Altså finde en kurerbil..

  • #6   5. sep 2016 Ta lastbilkort på et AMU center på aftenhold

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   7. okt 2016 Ring til Lars eller Bo hos ITS i Kolding. Hvis der er nogen der ved noget om kurérkørsel i Europa, så er det de to gutter
    Held og lykke og se så at komme i seng..... der er langt til Barcelona uden køre/hviletid..... A til B non-stop!


Kommentér på:
Hurtigste vej fra skolebænk til Autobahn?

Annonce