{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Registrering af Pickup og Gooseneck trailer som lastbil {{forumTopicSubject}}

Hej LBG!

Jeg går lidt med en drøm på baggrund af min facination med US trucks og amerikanske race trailers (primært gooseneck) og derfor leger jeg med idéen om man evt. ville kunne LOVLIGT importere og indregistrere en RAM 3500 Megacab med en længde og vægt på henholdsvis 6.6 meter og 3.1 tons i tør vægt sammen med en 40 fods gooseneck trailer med en længde og vægt på 12.2 meter og ca. 3.5 tons i tør vægt evt. som lastbil med hænger. Og hvilke regler man evt. ville høre ind under mht. køre-hviletid og fart begrænser. Jeg har søgt og søgt men har endnu ikke fundet noget konkret svar mht. fartbegrænser primært men umiddelbart fundet frem til at RAM'en i sig selv godt ville kunne indregistreres som privat ejet lastbil under 12 tons.

Hvordan er reglerne helt specifikt for længe, vægt, fartgrænse, osv?

Jeg har vedhæftet et billede af et eksempel på en RAM 3500 og en 40 fods gooseneck trailer.

- Tilføjer lige at jeg godt ved at vogntoget teknisk set går under den tilladte vægt og længde for en almindelig personbil med BE kørekort i tør vægt. Derfor er mit primære spørgsmål helt konkret fokuseret på vægt da vogntoget ville være komplet ubrugeligt da det ville overskride vægt grænsen på 7.5 tons så snart der blev parkeret en bil i traileren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Registrering af Pickup og Gooseneck trailer som lastbil
  • #1   4. mar Tror længden bliver din udfordring. Køber du den hjem for at lave en special show opbygning så kan det formentlig godkendes. Men ellers ikke, for du vil formentlig falder ind under Trækker+Trailer kombinationen og der er maxlængden pt 16,5 totalt. Og den blæser du jo udover med op til flere meter smiley


Kommentér på:
Registrering af Pickup og Gooseneck trailer som lastbil

Annonce