{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.254 visninger | Oprettet:

Rød blok = arbejdsløs... {{forumTopicSubject}}

Stemmer du på RØD blok bliver du med garanti arbejdsløs…

Det er virkeligheden om du stemmer på rød blok om du i dag arbejder som chauffør. For som chauffør er du forpligtet til at overholde køre og hviletidsbestemmelser, og 12 minutter mere betyder at du kører ulovlig. Det betyder også en bøde på 12.000.- kroner som bødesatserne (1000 kroner pr minut) er i dag, måske mere. Klip i kørekortet og i sidste ende et opsagt job og arbejdsløshed.

For når du så har kørt en hel uge, og kommet op i 60 minutter, eller en time mere, så er bøden på mindst 60.000.- kroner, og din vognmand får en der er dobbelt så stor, så hvor længe tror du din vognmand har råd at have en DANSK chauffør på vognen, ikke ret længe vel. Med andre ord, stemmer du rødt, er du garanteret arbejdsløs om et år!!!

At komme med et så radikalt forslag uden at tydeliggøre HVEM der skal arbejde disse 12 minutter, kan kun medføre spekulationer, og kun af den negative slags. Derfor må jeg på det stærkeste advare mod at stemme på rød blok, det er helt uansvarlig. Specielt om du i dag arbejder som chauffør. Pas på hvor du setter dit kryds. Jeg har ingen tro på at S og SF eller nogen i den røde blok kan overtale EU til at ændre køre og hviletidsreglerne inden valget, og heller ikke inden et år.

Jeg er glad for at være indvandrer i DK, og har ikke stemmeret til folketingsvalget, men kun til kommunalvalget, og det er mere en nok til mig. For så meget ”Lort” som kommer frem under en valgkamp her i DK, har jeg sjælden hørt. For når politikere begynder at blive personlige i en partilederdebat, er de for langt ude. Hvor er respekten og opdragelsen, og ydmygheden for hinanden når beskyldningerne flyver gennem luften som er sværm myg.

Pas på hvor du setter dit kryds, du kan blive arbejdsløs…..

Vil du vide hvad løsningen er på krisen, kig på min hjemmeside.

Truckerjan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rød blok = arbejdsløs...
  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #1   14. sep 2011 Jan K, se her er der lige noget du totalt har misforstået, og det tro jeg godt jeg ved hvorfor.

    For det første er der i hele valgkampen udelukkende snakket om "gennemsnit" og "gnnemsnitsfamiler" og at "alle skal" o.s.v.

    MEN, selvfølgelig vil der da ikke blive tale om at man SKAL overtræde de regler der er omkring køre / hviletid,- nok mere tværtimod faktisk.

    Jeg ved godt at "rød blok" har været utrolig dårlig til at forklare hvad disse famøse 12 min. går ud på, det vil jeg indrømme,- MEN.
    Når nu alle økonomiske eksperter og stort set alle andre, er enige om at alle skal arbejde mere for at få sat tingene i gang, så burde det jo ikke blive et problem at få arbejdsgiveren med på den ide.
    Specielt ikke når man også er enige om at der kommer til at mangle arbejdskraft i fremtiden, så jeg ser ikke lige hvor problemet skulle være.

    At du har opfattet dette således at man pludselig SKAL til at overtræde de love og regler der findes i Danmark,- ja faktisk i hele EU
    så kan jeg kun sige at DU er totalt galt på den.
    Det vil aldrig kunne gennemføres, at man fra Politisk hold pålægger nogen at udfører noget der er i strid med lovgivningen.

    At der så er mange der vælger at benytte udenlandske chauffører frem for Danske, har en helt anden baggrund. Det samme er det med de mange SHOWS vi altid ser op til et valg til folketinget,- for det har også en anden baggrund. Dog har du ret i, at det til tider virker pinligt, til trods for at begge parter er lige barnlige.


  • #2   14. sep 2011 Dan J, nu var det for at fremprovokere et svar på HVEM som skal arbejde disse berømte 12 minutter, og som du burde være indforstået med, så er en del af det at læse et indlæg også det å læse "Mellem" linjerne, og selvfølgelig ved jeg at det ikke er snak om at opfordre til at bryde loven, meeen...
    læs nu lige hvad jeg skriver en gang til, og med de briller som gør at du kan læse mellem linjerne, for det er jo forsvundet en hel del job UD af DK netop fordi vi IKKE har fået de nødvendige rammebetingelser, og rød blok har da ingenting i sat program som kan løfte noget som helst....

    Hav en god dag...


  • #3   14. sep 2011 Jeg er bestemt ikke for de røde, men ret skal også være ret... Og de 12 minutter om dagen/ 1 time om ugen er jo som udgangspunkt fra de 37 timer... Der er det jo muligt som chauffør, at køre 38 timer fremfor 37 på en 4 eller 5-dages periode...

    Men derudover er den 12 minutters regel, der ikke har noget med virkeligheden at gøre... Men det kan jo ikke overraske nogen når det kommer fra den del af oppositionen...


  • #4   14. sep 2011 hmm så tænk over at hvis der er 37 eller flere ansatte og vi skal arbejde 12min mere som blir en time pr uge så er det ingenting til hindring for at arbejdsgiveren fyre en for han kan nå det samme inden ugen er omme.. derfor vil det evt give flere ledige og større pres på staten.. bare en tanke

  • #5   14. sep 2011 Måske det bare mig? Men jeg kan altså ikke se at de 12 min sku fører til noget ulovligt. Der jo ingen der siger du skal kører i de 12 min. Og de fleste chauffør har over 37 om ugen. Ved godt mange ligger under måske pga for lidr at kører. Men det eneste der sker ved den ene time mere om ugen, er vel bare at man først har ugenligt overarbejde efter 38 timer. Så vi mister kun overarbejdbetaling af en time. Så er det en lille 50 kr om dagen før skat. Men så er der jo eller dem som får fuldløn lige meget om de har 30 timer eller 38 timer så de vil jo bare komme til at få en timeløn mere udbetalt om dagen. Så det sku ikke det vilde for os... kan godtse det fra folk som arbejder i butik feks som hader overarbejde som sådan jo tit gør. Der det måske ikke så fedt at sku arbejde en time mere om ugen......men kender ikke nogle chauffør som brokker sig over overarbejde

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #6   14. sep 2011 Jan K, det er ikke umuligt at der snag sig et "black-out" ind da jeg læste dit indlæg,- MEN nu er "budskabet" så kommet igennem og er blevet forklaret så godt som det kan blive her og nu.

    Og så har du jo helt ret i, at der er forsvundet mange arbejdspladser UD af Danmark i de seneste år. Skulle man bebrejde nogen for det, så må det jo alt andet lige være dem der har haft "magten".
    Hvis du hørte den debat der var i går, hvor der var folk fra erhvervlivet, blandt andet fra Danfoss og fra Rockwool,-så kan man altså IKKE enøjet givet lønningerne skylden. Meget handler også om, hvad man skal give for varerne i forretningerne o.s.v.
    Om en rød regering har noget at byde ind med, kan ingen jo vide før vi kender sammensaætningen af den regering. Det syntes ihvertfald meget svært at se, hvordan en rød regering skulle få tid til at gøre tingene værre. vi skal jo have valg igen om 4 år allerede.

    De 12 min. var jeg også længe om at forstå meningen med,- men nu syntes det klart nok. Vi taler her om princippet "mange bække små".
    Faktisk skuller der ikke være problemer med at få dette med ind i overenkomsterne, da fremtiden jo indeholder en mangel på arbejdskraft. Selv arbejdsgiverne syntes at komme til at få gavn af de 12 min. i fremtiden,- - som jo ikke begynder i på Lørdag.

    De 12 min. vil overhovedet ikke få indflydelse på arbejdsløsheden,- da vi skal et stykke ind i fremtiden før de 12 min. skal "bruges". Det bliver nok ca. på samme tid,- som når arbejdskraften behynder at mangle rundt omkring.

    De mange arbejdsløse chauffører vi efterhånden har, er på grund af en dårlig håndhævelse af reglerne for Cabotagekørsel.
    Dette skrives der meget mere om på www.danskegodschauffoer.dk
    som er en side der bruges lidt mere dybdegående end denne her.


  • #7   14. sep 2011 Det er lidt sjovt, for jeg læste et interview med røde Helle, hvor hun fik stillet spørgsmålet om ikke det var rigtigt at problemet med de 12 minutter ville være løst hvis alle offentligt ansatte selv skulle betale deres pauser som alle andre på arbejdsmarkedet....Det gør de ikke nu, og super helle blev kneppet i røven med det spørgsmål for det ville hun ikke forholde sig til, og det er nemlig en rigtig socialdemokrat der tænker sådan.....Vorherre bevare os....

  • #8   14. sep 2011 Det med de 12 minutter er noget værer lort. Jeg har ikke forstået omdet er alle der skal arbejde mere eller kun de offentlige. Men mon ikk der er nogen røde svin der kan svare mig på det.
    Ja undskyld ordvalget men jeg føler sku rød blok vil have mig ned med nakken.

    Jeg forstår ikke hvordan man kan tage Helle seriøst hun har da jokket i spinatten med sin skatte fusk og hendes mand der er i landet alle weekender eller kun nogen af dem. Hendes leasede bil ved Fleggaard. Hvordan kan man tro på hende.

    Dk bliver et sørgeligt land at leve i.

    Længe leve Pia K.


  • #9   14. sep 2011 Michael K du har så evigt ret.

  • #10   15. sep 2011 De 12 minutter er heller ikke for dem på almindelig fuldtid, det er mere for dem på deltid som gerne vil op og arbejde fuldtid, eller ihvertfald bare have flere timer, jeg kan godt se idéen i forslaget, men som andre er inde på har jeg også svært ved at se hvad de forskellige skal lave i de ekstra 12 minutter om dagen og igen kan det i sidste ende koste arbejdspladser....

  • #11   15. sep 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Ndx4fePwBn0

    Det er tåbeligt det der kommer ud af johannes mund. hvordan kan være så stor en ignorant.
    Det er rød politik. Hvordan kan chauffører herinde være tilhænger af rød politik. Hun siger indirekte at transport virksomheder ikke høre hjemm i DK.
    Fuck en luder, fuldstændig ude af trit med virkeligheden.

    Nobody og Dan J hvordan kan i forsvare det her.


  • #12   15. sep 2011 cajus > Jeg har intet at skulle forsvare, og da slet ikke overfor dig.... Men jeg kan nu ikke lige se hvor du mener hun direkte eller indirekte skal sige at transportbranchen ikke hører hjemme i DK...

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #13   15. sep 2011 Der er faktisk hele tre ting at sige til dette her fra youtube :
    Først hører jeg ikke på noget tidspunkt at der bliver sagt af transportvirksimheder ikke hører hjemme i Danmark.
    Derefter hører jeg ikke "Fru Kock" nævne noget om de nummerplader der er nødvendige for at kunne betale lønninger der er lavere end de Danske. Og skal lovene holdes for Fru" kock" så erdet jo Dansk løn når der er Danske nummerplader på køretøjerne.
    Vi taler alt så IKKE om et ønske om at bevare Danske arbejdspladser, men mere et ønske om at gøre som så mange andre ,- nemlig "FANEFLUGT", også kaldet udflagning.
    Og til sidst,- så er det måske ikke gået op for alle, at "rød blok" faktisk består af andre end Enhedslisten.


  • #14   15. sep 2011 Hallo hun snakker uden om og vil ikk svare på det hun bliver spurgt om for hun har ikk noget svar.
    Men vi kan jo altid sættte nogen sol celler op. hvad fanden er det da for noget pis.

    Jeg henvender mig til jer fordi i har udtrykt heres støtte til rød blok. Og det der er det rødeste af røde.


  • #15   15. sep 2011 Johanne er jo ligeglad med om Merete skifter hendes chauffører ud fordi vi skal jo ha grønne arbejdspldser.

    Nobody jeg vil høre din meninig om hvad Johanne har og sige til det her. Men syntes du snakker uden om.


  • jens j
    jens j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
    #16   15. sep 2011 Det er muligt, at DanJ ikke kan forstå, hvad Johanne mener... Men på et valgmøde i TVSyd - Sagde Enhedslisten meget direkte, at hvis lønningerne er for høje, så må vi bare transportere på skinner geller vand.
    http://www.tvsyd.dk/artikel/107519:Valgdebat-21-15--Efterloennen-tabt

    Klippet hander om Transport, og det er ca. 8:30 inde, Enhedslisten kommer med dødsdommen over de gule nummerplader.
    Faktisk var det mest overraskende ved denne udsendelse, at Transporministeren åbenbart har fattet problemstillingen.


  • #17   15. sep 2011 Er jeg den eneste der har fattet Johannes udtalelser sådan??????

  • jens j
    jens j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
    #18   15. sep 2011 Cajus > Definitivt nej....

  • #19   15. sep 2011 Venstre har gjort mig arbejdsløs!!! Hvofor fanden lave et anlægsstop for kommunerne når de har pengene til veje og broer, nej så hellere fyrer 15.000 mennesker i entreprenør og byggebranchen... Det kan jeg sku ikke forstå!!!! Og hvem har skåret i uddannelses støtten mm og hvem er det lige der har halveret dagpengeperioden?? Venstre og DF

  • #20   15. sep 2011 de 12 minutter er da kun mindet på de arbejdssky der kun har 37timer om ugen. det har vi chaufføre længe overskredet og vi får så bare ikke de 12minuter som overtid mere men vi arbejder da stadigt 40-50 timer om ugen eller mere så det kommer man slæt ikke til at mærke

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #21   16. sep 2011 Som jeg skrev tidligere, så består "rød blok" jo af andet end Enhedslisten. Dertil skal så lige nævnes, at stort set den eneste Politiker der har vist interesse for branchens mange "problemer", det er jo Per Clausen, som også er fra Enhedslisten.

    Det der NU bliver spændende at få slået fast er, om det reelt er EU der bestemmer i lille Danmark, eller om det er Danmark selv.
    HVIS det som jeg håber, er Danmark der selv bestemmer, så har vi nu en mulighed for at få alle til at følge ALLE de love og regler der måtte være omkring hele transporterhvervet.

    Det betyder, at ingen chauffører kan aflønnes ringer end de satser der er aftalt i overenskomsten. Her vil dette også gælde udenlandske chauffører i DANSKE køretøjer.

    Får vi så også fastslået hvad fortolkningen reelt er omkring EU-Forordning 1072 / 2009, og forestiller os at JEG har ret,- ja så forsvinder 70% af alle de udenlandske køretøjer, der dagligt gør DANSKE chauffører arbejdsløse.

    Det kommer til at koste noget, men det er der jo så meget andet der også gør. FAIR KONKURRENCE ER ENS VILKÅR FOR ALLE.


  • #22   16. sep 2011 Kan så lige oplyse at fordelingen mellem DK og EU er 25/75... altså EU bestemmer 3/4

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #23   17. sep 2011 Ja Pedersen,- så må vi håbe på, at der i Danmark fjerdedel af selvbestemmelse er, at vi selv bestemmer hvad en udenlandsk tekst reelt betyder på vores sprog. Det er jo lige det det drejer sig om her,-hvis du læser EU-Forordningen og sammenligner med hvad der reelt foregår hver eneste dag.



  • #24   17. sep 2011 det betyder at der vil gå 12 minutter mere om dagen inden du får overarbejdstillæg, husk at en arbejds uger er 37 timer og alt der over er overarbejde...

Kommentér på:
Rød blok = arbejdsløs...

Annonce