{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.863 visninger | Oprettet:

Dan J
Dan J
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271

FÆRGE ELLER BRO ? {{forumTopicSubject}}

Den senere tids turbulens omkring Kattegatoverfarten, kunne lede tanken hen på en fast forbindelse !

En sådan "løsning" ville fritage staten for at bruge penge på den Fynske motorvej, og der vil ikke være
den samme polemik omkring, hvem der kan få rabat og hvem der IKKE kan.

Samtidig vil det skabe en masse arbejdspladser i en periode, hvilket vi jo godt kan bruge.

Desuden vil der være temmelig store fordele for miljøet, da disse færger forurener noget mere end 400 lastbiler.

HVAD MENER DU ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytterengøring 2.000 kr.
  • Brolægger 6.000 kr.
  • Udskift 2 stopventiler 600 kr.
  • Nyt strømudtag til lampe 1.000 kr.
  • Cleaning 1.440 kr.
  • Pudset vinduer 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FÆRGE ELLER BRO ?
  • #1   29. jul 2011 hva skal vi med en bro/tunnel til tyskland, op i røven med den og byg en bro der hvor færgen snart ikke er mere, det var der snak om for noget tid siden men flød bare ud i sandet igen.. LÅRT

• #2   29. jul 2011 Jeg er fortaler for en bro - Omend jeg tror det er urealistisk på Kattegat. Færger er bare ikke mig og bliver det aldrig - Det er tidsrøvere af format og se nu hvor meget ballade der er blevet ud af det fordi Fjols Linien ikke kan holde skruen i vandet.

Desværre bliver miljøproblematikken ved færgefart på Kattegat totalt ignoreret i den aktuelle debat - Pludselig er det vigtigere at please Frode Laursen og Thorkil 5 øre end det er, at værne om miljøet som normalt ellers er det man banker transportbranchen i hovedet med.

• #3   29. jul 2011 BRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #4   29. jul 2011 Helt klart bro.. !

• #5   29. jul 2011 Jeg kan nu godt lide at sejle, men set ud fra et logistisk synspunkt, så vil en bro være at foretrække...

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #6   29. jul 2011 Det kunne være fint med en bro især hvis det kunne blive til noget med den kattegatbro de har snakket om

• Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

#7   29. jul 2011 Det er aldeles IKKE urealistisk med en kattegatbro, hvilket som nævnt også
    har været på tale.

"Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet"
    Desværre er der IKKE politisk vilje til at gøre hvad der bør gøres, blot hvad visse grupper fremsætter ønsker om.

Miljøet vil altid være taber, når vi taler færger frem for 400 lastbiler. Desuden vil en bro /fast forbindelse, også være en ulempe for FRODE LAURSEN.
    Den vil aldrig blive lige så billig, som de billetter han plejer at købe, og når han skal bruge SÅ mange penge til advokater i Sverige, bliver der heller ikke råd til at køre tværs over FYN. Stakkels mand dog.

• #8   29. jul 2011 hehe som du da kan sige det

• #9   29. jul 2011 Jeg er også fortaler af en bro. Lille stakkels mig, vognmand med kun 1 bil, har jo ikke en chance for at få en færgebillet der er konkurrencedygtig med FL, DSV eller DF, så jeg er nødt til at tage broen. Tager jeg broen er der andre omkostninger der stiger, og det er så medvirkende til at min pris bliver væsentlig højere for samme transport.
    Og helt ærligt. Kan Mols-.linien ikke få det til at hænge sammen økonomisk, hvorfor fanden skal man så blive ved med at drive den linie. De gange jeg har været med (stort set alle afgange) har der været næsten fuld belægning. Og selv med knap fuld belægning, burde det da nok kunne hænge sammen.
    Se da for fanden at få motorvejen drejet af ved Horsens, og så en bro over fra Juelsminde til Fyn. Det ville aflaste Trekantsområdet en del, og lad så Hr. Danfoss betale for en forbindelse fra Als til Fyn, så er der jo ikke den samme trafik i Trekantsområdet. Så kunne man måske have udskudt udvidelsen... Måske!!!
    Nu kender jeg ikke de faktiske tal, men de siger da at afbetalingen af Storebæltsbroen går over al forventning, trods krisen. Øresundsbroen sænkede priserne for os erhvervskunder, hvilket gjorde at en del flere er begyndt at køre syd om i stedet for over Helsingør.
    Hvis staten nu bare skød penge i en kattegatbro i stedet for en færge, så havde de noget de kunne få deres penge hjem på, i stedet for bogstaveligt talt at kaste dem i havnen.
    Dermed ikke sagt en færge er en ulempe, for det har altså også nogle fordele ind i mellem mht. KH-tid. Men i det store hele er broer altså mere fleksible. Og ikke mindst rentable... Et suplement til broen kunne være mere kombitrafik.

• Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

#10   30. jul 2011 Morten L.K
    Ja du er faktisk et godt eksempel på noget af det jeg har "gang i" hos Konkurrencestyrelsen,- som desværre holder ferie til efter denne week-end.

Jeg har fået startet en "sag" omkring unfair og ulige vilkår, grundet den stigende brug af udflagede køretøjer, der presser DANSKE vognmænd ud af markedet.

Dernæst har jeg indsendt en "sag" om netop denne færgeoverfart og de meget uens priser. Der var også problemer med at få en billet, da en håndfuld vognmænd havde "førsteret".

Disse forhold vil aldrig opstå ved en fast forbindelse, der ejes af staten,- ( os allesammen).

• Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

#11   30. jul 2011 Så er der lige det med en bro fra Juelsminde til FYN, som i min verden vil være en dårlig løsning. Det vil ikke "aflaste" motorvejen over FYN, og vil ikke være en "fordel" for trafikken der kommer ned fra områderne nord for Århus.

Den bedste løsning er efter min mening, en bro fra "djævleøen" og over til Mols et eller andet sted,- måske endda tæt på Århus.

En bro fra FYN til Als, har jeg ikke lige en mening om, bortset fra et jeg ikke tror på at der er et behov.

• #12   30. jul 2011 Nu har jeg kun været med mols linien en enkelt gang, men det ødelægger da ens køre-/hviletid, du kan nemlig ikke bruge færge reglen, eller var det bare mig der ikke kunne finde køjerne. Så godt at de havde hængt reglerne for færgereglen op i chauffør området, men vi kan bare ikke bruge den i dette tilfælde, så det er da 4 timer spildt af ens rådighedstid (hvis man kommer lidt før afgang). Nej så heller en bro så man kan holde fuld skrue, man kan jo nå mange kilometer på 4 timer.

• #13   30. jul 2011 John L

På Fjols-Linien må man sove i bilerne under overfarten - Mon ikke det er nok til, at færgereglen kan finde anvendelse?

Jeg aner det ikke, jeg har aldrig brugt færgereglen og håber aldrig jeg kommer til det.

• #14   30. jul 2011 Man skal ikke nødvendigvis have en kahyt for at benytte færgereglen. Reglen siger at man skal have adgang til en (ifølge EU-regler) godkendt soveplads. Dette er fx køjen i lastbilen, som er godkendt for ellers må du heller ikke sove ude i bilen. At adgang til dækket under overfart så strider mod andre regler, er ikke vores problem. Det er færgeselskabernes. I bund og grund må man bruge helsingør-helsingborg og fur-færgen. Spodsbjerg-Tårs mener jeg de låser dækket af på, så der kan man ikke.

• #15   30. jul 2011 Morten L K

På Spodsbjerg - Tårs kan man slet ikke komme ud af bilen så tæt som de pakker, så det er ligemeget om de låser til dækket. De sidste 2 gange jeg har været den vej har jeg siddet i bilen uden at kunne komme ud både på turen frem og tilbage.

• #16   30. jul 2011 En liggestol er nok til at reglerne for færgereglen er overholdt, stod det til mig så skrottede man den åndsvage regel, den fucker fuldstændig en op, og man er kampkvæstet dagen efter man har brugt det lort... Den er der kun for at behage vognmænd og speditører, <b>ikke</b> for at behage chaufføren...

• #17   31. jul 2011 hvis ikke de har lavet reglerne om, så kan man ikke bruge færgereglen hvis turen er under 1 time... har en onkel som også er vognmand, og han fik en bøde for og bruge H-H som færgeregl

• #18   31. jul 2011 Steven B > Det har jeg aldrig hørt om før, ikke at jeg har haft behov for den ved overfart under en time, men har aldrig hørt om det forbehold.. Der står heller ikke noget om det i min folder omkring K/H'tidsregler...

• #19   31. jul 2011 som sagt er det ikke sikker den regl findes mere, men man må jo bryde 2 gange idag mod 1 gang i gamle dage, og så mente min onkel lige at han da ku bruge ventetiden før færgen og de 20min om bord og så holde det sidste lidt udenfor helsingborg på e4 kontrolpladsen.. men den gik ikke..

• #20   31. jul 2011 Æv æv, ja så må man jo lære det på den hårde måde... ;o)

• #21   31. jul 2011 Steven: Ja, det er der godtnok nogen der siger, men jeg har endnu ikke fundet nogen steder hvor det står skrevet, eller noget der måske kunne antyde at det var sådan.

Kommentér på:
FÆRGE ELLER BRO ?

Annonce