1.863 visninger
|
Oprettet:
FÆRGE ELLER BRO ? {{forumTopicSubject}}
Den senere tids turbulens omkring Kattegatoverfarten, kunne lede tanken hen på en fast forbindelse !
En sådan "løsning" ville fritage staten for at bruge penge på den Fynske motorvej, og der vil ikke være
den samme polemik omkring, hvem der kan få rabat og hvem der IKKE kan.
Samtidig vil det skabe en masse arbejdspladser i en periode, hvilket vi jo godt kan bruge.
Desuden vil der være temmelig store fordele for miljøet, da disse færger forurener noget mere end 400 lastbiler.
HVAD MENER DU ?
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Desværre bliver miljøproblematikken ved færgefart på Kattegat totalt ignoreret i den aktuelle debat - Pludselig er det vigtigere at please Frode Laursen og Thorkil 5 øre end det er, at værne om miljøet som normalt ellers er det man banker transportbranchen i hovedet med.
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 59
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
maj 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
har været på tale.
"Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet"
Desværre er der IKKE politisk vilje til at gøre hvad der bør gøres, blot hvad visse grupper fremsætter ønsker om.
Miljøet vil altid være taber, når vi taler færger frem for 400 lastbiler. Desuden vil en bro /fast forbindelse, også være en ulempe for FRODE LAURSEN.
Den vil aldrig blive lige så billig, som de billetter han plejer at købe, og når han skal bruge SÅ mange penge til advokater i Sverige, bliver der heller ikke råd til at køre tværs over FYN. Stakkels mand dog.
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Og helt ærligt. Kan Mols-.linien ikke få det til at hænge sammen økonomisk, hvorfor fanden skal man så blive ved med at drive den linie. De gange jeg har været med (stort set alle afgange) har der været næsten fuld belægning. Og selv med knap fuld belægning, burde det da nok kunne hænge sammen.
Se da for fanden at få motorvejen drejet af ved Horsens, og så en bro over fra Juelsminde til Fyn. Det ville aflaste Trekantsområdet en del, og lad så Hr. Danfoss betale for en forbindelse fra Als til Fyn, så er der jo ikke den samme trafik i Trekantsområdet. Så kunne man måske have udskudt udvidelsen... Måske!!!
Nu kender jeg ikke de faktiske tal, men de siger da at afbetalingen af Storebæltsbroen går over al forventning, trods krisen. Øresundsbroen sænkede priserne for os erhvervskunder, hvilket gjorde at en del flere er begyndt at køre syd om i stedet for over Helsingør.
Hvis staten nu bare skød penge i en kattegatbro i stedet for en færge, så havde de noget de kunne få deres penge hjem på, i stedet for bogstaveligt talt at kaste dem i havnen.
Dermed ikke sagt en færge er en ulempe, for det har altså også nogle fordele ind i mellem mht. KH-tid. Men i det store hele er broer altså mere fleksible. Og ikke mindst rentable... Et suplement til broen kunne være mere kombitrafik.
maj 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
Ja du er faktisk et godt eksempel på noget af det jeg har "gang i" hos Konkurrencestyrelsen,- som desværre holder ferie til efter denne week-end.
Jeg har fået startet en "sag" omkring unfair og ulige vilkår, grundet den stigende brug af udflagede køretøjer, der presser DANSKE vognmænd ud af markedet.
Dernæst har jeg indsendt en "sag" om netop denne færgeoverfart og de meget uens priser. Der var også problemer med at få en billet, da en håndfuld vognmænd havde "førsteret".
Disse forhold vil aldrig opstå ved en fast forbindelse, der ejes af staten,- ( os allesammen).
maj 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
Den bedste løsning er efter min mening, en bro fra "djævleøen" og over til Mols et eller andet sted,- måske endda tæt på Århus.
En bro fra FYN til Als, har jeg ikke lige en mening om, bortset fra et jeg ikke tror på at der er et behov.
dec 2010
Følger: 1 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 21
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
På Fjols-Linien må man sove i bilerne under overfarten - Mon ikke det er nok til, at færgereglen kan finde anvendelse?
Jeg aner det ikke, jeg har aldrig brugt færgereglen og håber aldrig jeg kommer til det.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
På Spodsbjerg - Tårs kan man slet ikke komme ud af bilen så tæt som de pakker, så det er ligemeget om de låser til dækket. De sidste 2 gange jeg har været den vej har jeg siddet i bilen uden at kunne komme ud både på turen frem og tilbage.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
FÆRGE ELLER BRO ?