5.766 visninger
|
Oprettet:
Hva ligger lønnen ca på? {{forumTopicSubject}}
Hej, som overskriften nok siger, så er mit spørgsmål hva ligger en ca års løn på som chauffør, hvis man kører entreprenør kørsel?
Håber på nogle kan hjælpe.
Mvh
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 145
det er jo svært at sige det ligesom forsikring og kan svinge meget
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Med andre ord, så er der ikke et konkret svar på dit spørgsmål.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 42
dec 2010
Hvor gammel er du? 14???
Det er da ingen problem at tjene 400.000 om året som chauffør udelukkende med kørsel i Danmark - Jeg tjener da en del mere!
Og hvad sker der for din formodning om, at grusgrave SOM REGEL lukker 15.30???? Der er da grusgrave der har åbent til både 16 og 17 og nogen der starter før 5. Regner du med, at sådan en entreprenør slæde kun kører ind og ud af den samme grusgrav året rundt? Og hvad med kørsel til og fra grusgrav - Skal man gøre det gratis????
I øvrigt, så skrev jeg jo, at lønnen kunne være alt MELLEM 275 og 400.000 - Kan du kun læse de store tal??
Jeg har en kammerat der har tjent 5-600.000 ved at køre 4 akslet jordbil med kran i 6 år - Så nej, det er ikke umuligt at tjene penge i sådan en, men det kræver, at man har lidt mellem ørene og nej, det er ikke sådan man starter uanset hvor frisk man så end påstår man er!
dec 2010
Ja, vognmanden er nød til, at have en fornuftig indtjening/omsætning for at kunne aflønne efter bogen - Det er jo grunden til, at så mange kører på lokumsaftaler, hvilket jeg også selv har gjort i stor stil. Så ikke et ondt ord om dem der gør det.
Det mange glemmer i debatten om løn er, at med til løn skal regnes feriepenge, S/H betaling, pension, feriefridagsopsparing osv. Alt dette kommer jo oveni den timeløn man kan se på papiret - HVIS man får løn hvor alle disse ting tager med.
Pension udgør 12% alene - 8% fra vognmanden og 4% fra chaufføren - Eller er det omvendt, det kan jeg ikke huske, jeg ved bare, at det er 12%.
I forrige måned løb der på min lønseddel 6.000 oveni min timeløn til de ting jeg nævner ovenfor. Derfor kan lønnen blive SÅ høj.
Og kære Alex, jeg mener heller ikke jeg har pisset på dig, har du opfattet det sådan, så beklager jeg. Jeg er bare ikke ret god til at pakke tingene ind. ;-))
dec 2010
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
Hva pokker har du venner hehehehe troede kun det var bekendte hehehehe
Jeg har faktisk en dansker til kollega han får 18 000 + udedøgn i løn. Så tænker gad vide hvordan man kan leve af den polakker løn.
Så der en lang vej til 400 000 kr hahaha
Men den sidste idiot er åbenbart ikke født endnu...
dec 2010
Jaah, der er da en enkelt eller to der hænger på endnu - Eller det tror jeg da.
18.000 + udedøgn er da langt fra det værste man hører om. Det bliver da helt fornuftigt efter skat - Med mindre de modregner udedøgn i de 18.000?
18.000 til beskatning og ca. 10.000 skattefrit, så går det vel. LooooL
Personligt ville jeg ha meget mere i hånden hvis vi kørte på eksportløn, men det gør vi ikke, han gider ikke noget der ikke er efter bogen. Så jeg smiler hver den første når SKAT har flået mig.
dec 2010
Mener helt seriøst at det ikke er andet end rimelig at køre på timeløn herhjemme...
dec 2010
Ja folk skal jo huske på, at hvis de bliver fanget i, at køre på exportløn her hjemme, så kommer der en stor fin regning fra SKAT. Faktisk kan chaufføren ende med den selv. Jeg har prøvet at en vognmand blev taget ud til skattekontrol og så havde han ikke styr på dokumentationen for de udedøgn han havde udbetalt - så fik JEG min skattepligtige indkomst hævet med det beløb jeg havde fået i udedøgn - Heldigvis var det ikke ret mange, vi sov kun sjældent i bilen, men alligevel endte jeg med aben. Det var sur røv!
Men du har da ret, det er da kun rimeligt at man får timeløn for at køre her hjemme - Men kan det du kører bærer en chauffør løn på 35-40.000 om måneden?? Der er ikke ret mange der kan betale så høj løn med de priser man får for at køre i dag.
Mange har købt store dyre biler mens det gik godt og så er det svært st finde penge til både bil og chauffør.
Der udover, så er jeg da lidt irriteret over, at jeg skal være dårligere stillet end dem der kører syd på, bare fordi jeg kører her hjemme - Jeg betaler jo en formue i skat i forhold til dem der kører export.
Men sådan er der jo så meget.
dec 2010
Sjovt du siger det for jeg diskuterede det med en kollega idag da han mente vi skulle have mere for vores kørsel og han har jo så sandelig ret men taget i betragtning af det lort jeg har været igennem i de sidste tre år så er det her en ok forretning for mig fordi jeg har et lille overskud. Men måårten når man regner på at skulle aflønne en efter tarifen så har du i gennemsnit omkring 150 kr/time over til afdrag af bilen og brændstof og alle andre udgifter så svaret kender du jo selv...
dec 2010
Ja nu ved jeg ikke hvor mange timer i kører - Men et skud fra hoften er, at det skal være en meget billig bil hvis det skal kunne bære. ;-))
Jeg kan jo se det hvor jeg selv er ansat - Han er ikke tynget af biler der ikke er betalt og alligevel er det da ikke noget han ender som milliardær af.
Selvom priserne er kommet op og fortsat stiger i periode rundt omkring, så er der da langt til det niveau de burde ligge på - Men der kommer vi jo aldrig op og det kan vi jo takke EU og arbejdskraftens frie bevægelighed for.
Når alt kommer til alt, så havde vi nu nok været bedre stillet med toldbehandling ved være grænse og en regulering af antallet af fremmede biler i de forskellige lande via tilladelser som A- Tilladelser til Tyskland, EF Tilladelser og de lidt mere sjældne cemt tilladelser.
Som det er nu går det kun den forkerte vej på sigt.
dec 2010
Jeg tror helt sikker at havde vi haft et bedre sammenarbejde i selve scandinavien så havde vi haft det bedre. men med alle de luderbukke til speditører som sidder i dk så er branchen ødelagt. Rart at se atder sidder en formand i ITD som næsten kun har bilerne på tyske plader også vil fortælle os små vognmænd som prøver at drive en seriøs forretning hva vi skal gøre...
Det sgu for sygt...
dec 2010
Jamen du har ret - Formanden i ITD er nok et af de største problemer og en del af bestyrelsen ligeså. De har en helt anden dagsorden end den, den gængse danske vognmand har brug for - Det er skræmmende.
Derfor frydede det mig helt gevaldigt, da Inge Merethe Koch fra ERA vandt en plads i bestyrelsen efter kampvalg over selveste Kim Johansen - Var han kommet ind havde det da set helt sort ud.
Der er kun FDL tilbage her i landet som taler de rigtige danske vognmænds sag og guderne skal vide, at de kæmper for sagen, men bliver desværre ikke rigtigt lyttet til i samme stil som dumme Mogens bliver.
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 19
dec 2010
Hva ligger lønnen ca på?