{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.693 visninger | Oprettet:

ang. havne lastbiler {{forumTopicSubject}}

Hej LG

Jeg søger svar fra nogle chauffør eller nogen der ved noget om det

Jeg arbejder ude ved Dansk overflade teknik
og der er de der havne lastbiler og jeg har undret mig over det flere dage.

De tager en trailer og går ikke ud de hæver bare deres skammel og kører og det skal lige siges der er nummerplade på traileren

men mit spørges mål er hvordan kan de løsne bremserne på trailer

Hilsen Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang. havne lastbiler
  • #1   6. jul 2011 Du mener sådan en terminaltruck hvor kabinen sidder i den ene side?

Mht. til bremser så må det være fordi traileren ikke er bremset, ellers går de altså normalt ud og vipper en slange på smiley

• #3   6. jul 2011 jamen de kan stå der i flere dage
    og de har slanger på trækkeren men gør det gør de ikke

• #5   6. jul 2011 per R
    vrøvl for når du tager den gule slange på en trialer sku bremsen gerne slå i...så den forklaring holder ikke.

• #6   6. jul 2011 ja, så skal de jo ud og manuelt koble bremsen af, men hvorfor så ikke bare sætte slangen på?

• #8   6. jul 2011
    per R
    jep det jeg klar over men læs nu hvad jesper skriver DE ER IKKE UDE AF TRÆKKEREN.

• #10   6. jul 2011 Er der tilfældigvis nogen der ved hvor man kan komme til at køre pladstrækker i midtjylland/sydjylland? ;D

• #11   6. jul 2011 Hyler

Rolig nu.

Når man tager den gule slange af sker der INTET! - Det er den røde der er forsyningsslangen og når du tager den af, skal bremserne aktiveres. MEN, den trailer de kobler på, den er jo ikke kommet flyvende dertil, så måske bremserne er slået fri på ventilen da den er blevet kørt dertil og hvis den er tæt, ja så er bremserne stadig ikke aktive.

Sådan gør de da også på slagteriet i Horsens. Der er langt mellem, at de er nød til at sætte slange på.

• #13   6. jul 2011 Arr der er lidt for langt.. Det skal helst være mellem Vejle og Herning (Inkl Vejle og Herning)

• #14   7. jul 2011 Måårten Ææs .
    rigtig min fejl selvfølgelig var det den røde...min fejl..ja det kan godt være det måde de gør det på at dem der sætter den lige aktive ventilen

• Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 82
    #15   7. jul 2011 Hyler - Det er da ikke den røde slange der aktiverer bremserne.. Den røde forsyner tankene med luft og ikke andet, det er den gule, der styrer bremserne positivt eller negativt.. Positivt ( blæs ind ) til hængeren ved tryk på bremse pedalen, negativt ( Sug ud ) eller vakuum eller hvad man vil kalde det ved tab af slangen.. Synes i skal prøve det i praksis, hvis i er i tvivl, for det er den gule der bestemmer om der skal bremses eller ej..

Og selvfølgelig hvis den røde falder af, og man har lavet x antal fuldbremsninger, så vil hjulene blive blokeret af tryk falds bremsen ( parkerings bremsen )

• #16   7. jul 2011 ¨så snart man tager den røde af bremser traileren... evt den som har stillet traileren har skubbet den sorte ranger ventil ind evt fordi de har en dialog om det smiley

• #17   7. jul 2011 der hvor jeg kører fra har de osse sådan en. og den kan de gå baglæns ud af. så de går lige ud på platformen mellem førerhus og skammel. så måske er det bare dig der ikke kan se de lige lætter røven 1 meter fra sædet for at sætte slanger på

• #18   7. jul 2011 Danni

Jeg synes du skal prøve at læse alle indlæg inden du poster et belærende indlæg næste gang.

Havde du gjort det, så havde du set, at Hyler havde reageret og rettet hans udtalelese.

I øvrigt gad jeg godt, hvis du en dag har tid til at komme forbi og lære mig lidt om de slanger - Den slags er ALTID svært når man er ny.

• Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    maj 2011

#19   7. jul 2011 Mårten - Har læst alle indlæggende, og hvis DU lige kigger igen så har han rettet sin udtalelse til det modsatte af det jeg skriver.. smiley

Men går udfra han mener det samme som det jeg skriver..

Uanset hvor ny jeg er, så har jeg hørt lidt efter både på skole bænken men også på jobbet.. smiley

• #20   9. jul 2011 jørgensen
    prøv andreas andresen i vejle.
    de har for ikke så langtid siden søgt to mand til at køre pladstrækker i vejle...

• #21   9. jul 2011 Danni

Du har tydeligvis ikke hørt godt nok efter på skolebænken - For ser du, det er faktisk den RØDE der aktiverer bremserne når man kobler fra. Der er jo ingen tryk i den røde med mindre bremsepedalen er aktiveret - Eller på nogen biler håndbremsen.

Når man fjerne forsyningsslangen, den RØDE, så SKAL bremserne aktiveres!

Når du fjerner den GULE, så sker der INTET!

• #22   9. jul 2011 EK: Det må jeg lige prøve så.. ;D

• #23   9. jul 2011 Flot.

Jeg skrev: Der er jo ingen tryk i den røde med mindre bremsepedalen er aktiveret - Eller på nogen biler håndbremsen.

Jeg mente selvfølgelig den GULE !!!!!!!!!

Jøsses jeg er sløv i dag!

• Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    maj 2011

#24   9. jul 2011 Måårten - Det er jo det samme jeg siger.. smiley

Den gule er styre slangen, der er kun tryk når du træder på pedalen, og hvis den falder af, så ryger trykket i bremse ventilen på påhængsvognen, og så begynder den at bremse automatisk.. Den røde forsynings slangen, forsyner kun tankene med luft og intet andet.. Men når den gule sidder på og den røde ryger af, så vil den ikke bremse automatisk før tankene er tomme for luft.. smiley

• Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    maj 2011

#25   9. jul 2011 For at køre med en påhængsvogn så hvis du kobler den gule på og ikke den røde, så kan det godt være du kan køre lidt, men kun indtil der ikke er mere luft at bremse med, så begynder den at bremse automatisk, men hvis du bare kobler den røde slange på, så kan du sagtens køre, så er der bare ikke koblet bremser til på påhængsvognen..

Du kan også køre uden at koble slanger på, hvis bremse systemet er tæt på påhængsvognen, dog stadig uden at den kan bremse kun af lastbilen..

• #26   9. jul 2011 Danni

Du er HELT skæv på den. Hvis du ikke sætter den røde slange på, så kan du overhovedet ikke køre - Med mindre traileren er tom for luft. Hvis der er luft i tankene og den røde slange ikke er på, så er bremserene aktiveret.

Ig nej, Danni, der sker INTET hvis den gule slange falder af, udover, at du ikke længere kan bremse på traileren - Men hvis den RØDE falder af, så blokerer alle hjulene og Ja, det er faktisk noget jeg har prøvet!

Du skal nok lige studere bremsesystemets opbygning lidt bedre - Faktisk virker det underligt, at du har et stort kørekort - Det er basal viden i forbindelse med teoriundervisningen!

• Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    maj 2011

#27   9. jul 2011 Hm, hvis i er så sikre, så kan det godt ske du har ret, jeg får lige læst lidt på det i løbet af ugen.. Jeg er/var bare helt sikker på at det var sådan det var, men når i er flere der mener det er rigtigt det du siger, så kan det være der er noget jeg har glemt/overset/misforstået.. smiley

• #28   9. jul 2011 Jøsses da...

• #29   9. jul 2011 når den røde falder af under kørsel så der fest i gaden bogstavelig talt. Den gule bruges kun når man bremser...
    kællinger tag jer nu sammen haha...

men nu udløser havnearbejderne vel bare bremserne på trailerne så de bare spænder traileren efter også suser afsted så snart de har løftet benene fra jorden.

• Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    maj 2011

#30   10. jul 2011 Synes nu bare det gav mest mening det jeg skrev, men skal nok lige tjekke op på det.. hehe

• #31   10. jul 2011 EK T

Jeg har prøvet at den røde smuttede af en hane der var skadet - Det var lige nord for Tinglev med en tom 40" container på - Sikke fine sorte streger der blev og nå ja, så skulle traileren lige ha 6 nye gummiringe da den kom til Århus.

Men skal vi ikke bare sige, at det var sjovest da det var overstået. LoooL

• Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    maj 2011

#32   10. jul 2011 Okay, det lyder som en ØV oplevelse.. smiley Jeg havde bare forstået det anderledes.. smiley

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    feb 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #33   11. sep 2023 Han stiger lige ud på bagsmækken og sætter den røde slange på hvis den er tom, den røde slipper bremserne på traileren, han sætter dem begge på hvis den er fuld, den gule aktiverer bremser på trailer så de følger trækkeren, du vil gerne have bremser på begge når der er læs , når den er tom har den tendens til at hoppe med begge sæt bremser på.

Kommentér på:
ang. havne lastbiler

Annonce