6.693 visninger
|
Oprettet:
ang. havne lastbiler {{forumTopicSubject}}
Hej LG
Jeg søger svar fra nogle chauffør eller nogen der ved noget om det
Jeg arbejder ude ved Dansk overflade teknik
og der er de der havne lastbiler og jeg har undret mig over det flere dage.
De tager en trailer og går ikke ud de hæver bare deres skammel og kører og det skal lige siges der er nummerplade på traileren
men mit spørges mål er hvordan kan de løsne bremserne på trailer
Hilsen Jesper
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 459
Mht. til bremser så må det være fordi traileren ikke er bremset, ellers går de altså normalt ud og vipper en slange på
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 8 Lastbiler: 1 Emner: 9 Svar: 20
og de har slanger på trækkeren men gør det gør de ikke
dec 2010
Følger: 94 Følgere: 101 Lastbiler: 4 Emner: 44 Svar: 832
vrøvl for når du tager den gule slange på en trialer sku bremsen gerne slå i...så den forklaring holder ikke.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 459
dec 2010
per R
jep det jeg klar over men læs nu hvad jesper skriver DE ER IKKE UDE AF TRÆKKEREN.
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 29
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Rolig nu.
Når man tager den gule slange af sker der INTET! - Det er den røde der er forsyningsslangen og når du tager den af, skal bremserne aktiveres. MEN, den trailer de kobler på, den er jo ikke kommet flyvende dertil, så måske bremserne er slået fri på ventilen da den er blevet kørt dertil og hvis den er tæt, ja så er bremserne stadig ikke aktive.
Sådan gør de da også på slagteriet i Horsens. Der er langt mellem, at de er nød til at sætte slange på.
dec 2010
dec 2010
rigtig min fejl selvfølgelig var det den røde...min fejl..ja det kan godt være det måde de gør det på at dem der sætter den lige aktive ventilen
maj 2011
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 82
Og selvfølgelig hvis den røde falder af, og man har lavet x antal fuldbremsninger, så vil hjulene blive blokeret af tryk falds bremsen ( parkerings bremsen )
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 6 Svar: 48
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Lastbiler: 4 Emner: 71 Svar: 864
dec 2010
Jeg synes du skal prøve at læse alle indlæg inden du poster et belærende indlæg næste gang.
Havde du gjort det, så havde du set, at Hyler havde reageret og rettet hans udtalelese.
I øvrigt gad jeg godt, hvis du en dag har tid til at komme forbi og lære mig lidt om de slanger - Den slags er ALTID svært når man er ny.
maj 2011
Men går udfra han mener det samme som det jeg skriver..
Uanset hvor ny jeg er, så har jeg hørt lidt efter både på skole bænken men også på jobbet..
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
prøv andreas andresen i vejle.
de har for ikke så langtid siden søgt to mand til at køre pladstrækker i vejle...
dec 2010
Du har tydeligvis ikke hørt godt nok efter på skolebænken - For ser du, det er faktisk den RØDE der aktiverer bremserne når man kobler fra. Der er jo ingen tryk i den røde med mindre bremsepedalen er aktiveret - Eller på nogen biler håndbremsen.
Når man fjerne forsyningsslangen, den RØDE, så SKAL bremserne aktiveres!
Når du fjerner den GULE, så sker der INTET!
dec 2010
dec 2010
Jeg skrev: Der er jo ingen tryk i den røde med mindre bremsepedalen er aktiveret - Eller på nogen biler håndbremsen.
Jeg mente selvfølgelig den GULE !!!!!!!!!
Jøsses jeg er sløv i dag!
maj 2011
Den gule er styre slangen, der er kun tryk når du træder på pedalen, og hvis den falder af, så ryger trykket i bremse ventilen på påhængsvognen, og så begynder den at bremse automatisk.. Den røde forsynings slangen, forsyner kun tankene med luft og intet andet.. Men når den gule sidder på og den røde ryger af, så vil den ikke bremse automatisk før tankene er tomme for luft..
maj 2011
Du kan også køre uden at koble slanger på, hvis bremse systemet er tæt på påhængsvognen, dog stadig uden at den kan bremse kun af lastbilen..
dec 2010
Du er HELT skæv på den. Hvis du ikke sætter den røde slange på, så kan du overhovedet ikke køre - Med mindre traileren er tom for luft. Hvis der er luft i tankene og den røde slange ikke er på, så er bremserene aktiveret.
Ig nej, Danni, der sker INTET hvis den gule slange falder af, udover, at du ikke længere kan bremse på traileren - Men hvis den RØDE falder af, så blokerer alle hjulene og Ja, det er faktisk noget jeg har prøvet!
Du skal nok lige studere bremsesystemets opbygning lidt bedre - Faktisk virker det underligt, at du har et stort kørekort - Det er basal viden i forbindelse med teoriundervisningen!
maj 2011
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
kællinger tag jer nu sammen haha...
men nu udløser havnearbejderne vel bare bremserne på trailerne så de bare spænder traileren efter også suser afsted så snart de har løftet benene fra jorden.
maj 2011
dec 2010
Jeg har prøvet at den røde smuttede af en hane der var skadet - Det var lige nord for Tinglev med en tom 40" container på - Sikke fine sorte streger der blev og nå ja, så skulle traileren lige ha 6 nye gummiringe da den kom til Århus.
Men skal vi ikke bare sige, at det var sjovest da det var overstået. LoooL
maj 2011
feb 2021
Følger: 1 Svar: 1
ang. havne lastbiler