2.598 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "gad vide hvem"
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Montering af ikea skydedør 1.500 kr.
- Lækkende WC 1.230 kr.
- Hjælp til ukrudt 2.250 kr.
- Rengøring af 152 m² hjem 500 kr.
- Opvasker 1.200 kr.
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 91
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 91
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.969
Og de millioner de regner med at få i bødeintægter - det bliver vel ikke fra vognmanden/firmaet de regner med dem eller hvad???
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 61
det er hurup thy der står på bilerne.og det er da en rimelig stor vognmandsforretning.
dec 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 74
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
dec 2010
Følger: 42 Følgere: 41 Lastbiler: 6 Emner: 44 Svar: 380
pedersen selvom firmaet virker fint nok kan der være fusk, men man skal self ik sige hvem det er:)
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.303
dec 2010
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.954
Skill nu tingene ad for fanden!!
Den artikel du snakker om var 3x34 der mister en kontrakt med IKEA på grund af de fusk med sorte penge.
Jøsses altså.
Alle
Jeg aner ikke hvem den vognmand er, men PBA har i følge deres hjemmeside ca. 25 biler så 27 chauffører er vel ikke helt skævt. Men meget mærkeligt, at ingen medier tør melde ud hvem det er.
Morten L K
Hvor laver man 1.5 mill. + moms med en trækker fast?
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Svar: 31
La nu vær med at hænge Pba ud som de første altid !
dec 2010
dec 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Lastbiler: 1 Emner: 5 Svar: 243
dec 2010
Jamen cool nok, Jeg køber den bare ikke.
Smid noget der underbygger, at man kan lave over 100.000 + moms med en trækker HVER måned fri af alle omkostninger. Husk på, at for at ramme 1.200.000 - 1.500.000 p.a. så skal man lave noget mere end 100.000 om måneden, der er jo noget der hedder Jul, påske, pinse, ferie osv. Dertil kommer de begrænsninger køre/hviletidsreglerne sætter.
Prisen pr time eller km skal være ualmindeligt høj hvis det skal kunne nåes.
Jeg er ikke i tvivl om, at de finder sted, men at det er bare sådan lige, naaaaah.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
Du kan da satens lave 1.2 mil kr. Men som regel så er der jo mange udgifter forbundet med det.
Men snakker vi fri af div vejafgifter trailerleje færger broer og lign så tvivler jeg os på du kan lave det.
Jeg tror de vognmænd som kører ved pba laver ok med penge men spørg dem lige hvormeget de tanker i udlandet. Så tror jeg det æder sig op i udgifter i sidste ende. Og hvor fedt er det at have læsset i frankrig et sted også senere få at vide at du kan køre til MEER eller HASELUENNE for at bytte trailer for så at køre sydpå igen??? Men sådan en tur ville da være en fed afbræk af det man ellers går og roder med..
feb 2011
Og der til vil jeg så lige spørge hvor alt dét med div udgifter kommer fra som jeg læste dét morten skrev så var der ikke nævnt noget om udgifterne men bare at man kunne køre dét hjem. Også er jeg enig med ham og så vil jeg da sige at hva jeg ved af så kan man da godt komme i nærheden af de 120 ved fl nordic hakull byrknæs fredericia shipping. Kan ikke huske hvordan dét ser ud ved itella men da jeg kørte der var dét heller ingen problem.
dec 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Lastbiler: 3 Emner: 39 Svar: 485
dec 2010
Jamen klart man kan lave 100.000 i snit. Men altså kører Jeres biler lige meget hver måned året rundt?
Hvis vi begynder at trække fridage og helligdage og stilleperioder ud, så skal det sgu gå godt de måneder der er tilbage for at holde 100.000 i snit.
Altså jeg kender da nogen der laver mere, men så er det ikke på trucking basis fri af alle omkostninger og på dansk olie. Eller som jeg skrev, så kan det absolut lade sig gøre, det er bare ikke normen.
Og hvis man vil holde sine forretning helt lovlig, så er man faktisk nød til at sige nej en gang i mellem - Det sker da jævnligt at jeg må takke nej for ikke at komme til at køre for længe.
Men smid da nogen pris eksempler på bordet - Men det tør i vil ikke. ;-))
dec 2010
men vel også derfor at så mange af dine container venner er begyndt at køre andre steder, de nok ved at være træt af bare at åbne bagdøre eller åbne og lukke container låse.
men man får jo for det man yder
feb 2011
feb 2011
dec 2010
feb 2011
dec 2010
Nu behøver jeg jo ikke lede efter kørsel der er bedre - Det er vognmandens opgave. Det jeg kører nu har jeg selv haft med til ham. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan lave andet - Det kan jeg sagtens, der er bare ting jeg ikke GIDER og så er jeg lidt ligeglad med om han vil betale 200 i timen. F.eks. skal jeg ikke køre butiksdistribution med bagsmæk FAST. En tur en gang i mellem er fint nok hvis det skulle blive aktuelt, men fast, nej tak.
Og så må folk gerne grine af os der kører kasser, jeg har det fint med at ligge på ryggen flere gange om ugen til fuld timeløn. Når jeg ligger der, så griner jeg af dem der pukler rundt i regn og rusk. ;-))
Og så længe jeg kan generere mellem 7.35 og 7.85 for ALLE de kilometer bilen kører, så tror jeg det er fint nok. Så man kan vende den om og sige, at hvis jeg skal yde væsentligt mere og min og Peters tese om, at man får hvad man betaler for, så ville prisen skulle noget højere op og det tvivler jeg på er muligt, hvis det skal være fast og hele tiden og ikke kun i de perioder hvor der mangles biler. Når det er tilfældet vil alle jo betale det blå ned fra himlen.
Så faktisk var jeg bare nysgerrig.
I øvrigt er det jo vigtigt i sådan en debat her, at vi er enige om hvorvidt vi snakker + moms eller incl. moms. Rigtig mange glemmer at fortælle, at de tal de nævner er med moms - De store tal lyder jo meget bedre. ;-))
dec 2010
Jeg glemte helt, jeg har altså ikke rigtigt nogen containervenner, det der med venner, det er ikke noget jeg gør det store i når jeg er på job. Jeg gider ikke bruge min tid på, at blive venner med alle jeg alligevel ikke kender.
Men din teori om at de er flyttet for at få bedre betalt kørsel skal da nok passe, vi ved jo alle, at f.eks. Andresen betaler vildt godt. I hvertfald når de har travlt.
dec 2010
Vil det sige at du griner af mig fordi jeg står i silende regnvejr og lægger kæder på læsset???
Hva har jeg egentlig gjort dig hehehe...
Peter S
Det fint nok det der med at forhandle priser med speditøren men i sidste ende er det jo almisser fordi det er ører man snakker om og ikke kroner på km-kørsel... Men ja alle bække små...
dec 2010
Jamen det er nok bare mig der er skør. Men jeg morer mig over, at jeg kan ligge helt stille og snorke OG tjene penge mens andre må arbejde for deres. Men sådan er vi jo så forskellige. Jeg hader bare at være ude i regn og sne og blæst.
Og ja, det er ører man snakker om, eller nogen få kroner i timen når man forhandler priser, hvis der var tale om, at nogen pludselig ville betale 2 kr ekstra pr km, så manglede de jo slet ikke biler - Det er jo logisk. Og i øvrigt så har vi jo set, at så snart der falder lidt ro på, så stopper den gode ekstra betaling, for så vælter det jo med biler igen.
Personligt er jeg af den overbevisning, at det er bedre at have noget der er fornuftigt betalt fast, så man er sikker på en jævn omsætning man ved man kan regne med. Men igen, vi er jo alle forskellige.
dec 2010
Jamen det er rigtig. Men jeg er pt egentlig godt tilfreds med det jeg laver. Selvfølgelig er det træls når det regner når man skal læs men sådan er det.
Prisen kan jo altid diskuteres fra speditør til speditør.
dec 2010
men timeløns kørsel kan der være meget stor forskel, fra 330 til 400 det er da nogen penge der kan hentes der
dec 2010
i køre jo ikke efter speedometer km som nogen gør
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 151
dec 2010
dec 2010
Jamen klart, at det skal give mere hvis man laver mere og jeg kan skam sagtesn læsse en bil også til mange steder, jeg har da kørt stål med 35 daglige leveringer og stykgods med oksekød på Spanien og Portugal. Og dem der gider det, de skal da bare køre, bare jeg bliver fri.
Den der med momsen, den er du forkert på Peter, når man driver virksomhed regner man alle tal UDEN moms. Priser incl. moms er for slut/detailbrugere - Spørg du bare Jeres revisor om det.
Men det forklarer jo meget godt hvorfor du mener du altid kører så meget mere ind end mig - Du kan lige finde de gamle indlæg og smide 25% oven i de tal jeg har skrevet. ;-))))
Og nej Peter, vi får ikke for omkørsel, men vi får sgu heller ikke for den korteste rute - Hvis jeg kører fra Århus til f.eks. Hanstholm, så får jeg betaling op over Års og det er ikke den korteste. Det er lidt med forskel.
Men uanset hvordan vi bliver betalt og efter hvad, så ændrer det jo ikke på, at når jeg tager det jeg har kørt ind og dividerer med ALLE de km bilen har kørt den pågældende måned så ligger jeg mellem 7.35 og 7.85 og jeg er oftere tæt på de 7.85 end jeg er på de 7.35 som jeg i øvrigt kun har været nede på EEN gang. Og når alt kommer til alt, så er det prisen pr. ALLE kørte km der er vigtig. Det koster jo at køre uanset om bilen er tom, læsset eller kører solo.
Og så skal man jo huske, at det er fint nok med en høj omsætning, jeg har f.eks. en kammerat der laver noget over 100.000 + moms HVER måned fri af alle omkostninger, men det er jo ikke uden betydning hvad det koster at tjene dem. Han kører f.eks. ikke ret langt på literen, så det er dyrt i olie at tjene de penge og dyrt i dæk og bremser - Det er jo bundlinjen der som det eneste tæller for alvor. Man kan ikke leve af omsætningen - Desværre.
dec 2010
det er da fint du ligger så højt, da jeg kørte finlands trailer lå jeg en krone højere
er der stadig meget ventetid oppe på havnen
dec 2010
Ventetid og ventetid, det er skam ikke så galt mere - Det er værst om eftermiddagen den dag der er stor båd inde - Mener det er mandag nu, den er blevet flyttet et par gange.
Det er sjældent der går mere end 15-25 minutter fra jeg kører ind til jeg kører ud igen. Men det føles som længere tid når man står der. Jeg kan bare se, at der er langt i mellem, at bilen registrerer tid nok til, at det tæller for en pause. Så det er ikke slemt mere.
At du lå højere med løstrailer passer jo meget godt, der var vel både sted og ventepenge, de fylder jo godt de penge bilen tjener mens den står stille - Sådan skal det da være. Jeg kan godt køre en måned uden en eneste ventetime.
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Der er snart ikke ventetid med noget som helst. Jeg kører ikke ret mange reefere og dem jeg kører der bytter jeg de fleste. Men de steder jeg har læsset kan de gøre det hurtigere end den time de har til det. Der er laaaaangt i mellem, at der er ventetid til betaling.
feb 2011
dec 2010
Heldigvis er vi alle forskellige. Og som jeg har skrevet mange gange efterhånden, så får jeg også nok af kasserne i perioder. Var det ikke tilfældet havde jeg jo aldrig lavet andet eftersom det var dem jeg startede med i sin tid.
Og det er ikke fordi jeg er bange for fysisk arbejde, der er bare tinge jeg simpelthen ikke gider og ikke har temperament til, akkurat som du ikke gider kasserne. Jeg bliver fuldstændig rådden i kasketten hvis jeg skal køre varer ud med læssebagsmæk til alle mulige og umulige latterlige købmænd hvor der ingen plads er og hvor de regner med, at lortet nærmest skal leveres helt inde i butikken - Mit liv er simpelthen for kort. Og det samme gælder Norges kørsel, ikke om jeg gider bruge min tid på at køre km i et land stort set uden infrastruktur. Man kan jo lige så godt give sig til at køre ad Marguritruten her hjemme - Det er bakker og sving og ingen plads og pis og papir og så er der sne 2 af året på topperne. Jeg gider det bare ikke og så vil jeg skide på hvor fed en bil man kan få hvis man gider køre Norge.
Da Poul Erik selv havde forretningen du er i, var jeg med i skoben et par gange med Steen (Bøffen) og det havde jeg stor lyst til, men alle, mig selv incl, var ret sikre på, at det bar jeg slet ikke klar til - Jeg var alt for vild og utålmodig - Siden er det bare aldrig blevet til og nu er jeg nok blevet for gammel og magelig.
Så det er ikke fordi jeg ser ned på det andre laver - Slet ikke. Jeg er da glad for, at der er nogen der gider lave det jeg ikke gider.
feb 2011
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.602
feb 2011
(link fjernet)
dec 2010
Jamen så passer det rygterne siger jo. Både hvad navnet angår og at de er i gang. Jeg har da mødt en bil der står ST DARUM i lyskassen på flere gange i den her uge.
feb 2011
feb 2011
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.602
feb 2011
feb 2011
Følger: 1 Svar: 26
frandsen har to biler ude og køre...
feb 2011