{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad får man for kørsel i dag.
  • #1   14. jun 2011 Lytter lige med... smiley

  • #2   14. jun 2011 jeg kan finde kørsel til 7.50 kr km og Norge for 8 kr km. hør af dig om du er interesseret.

  • #3   14. jun 2011 Det kommer an på hvem man er. Oppe ved Freja er der lige så mange forskellige priser som der er vognmænd.

  • #4   14. jun 2011 jamen selv er jeg meget arbejdssom... elsker og starte dagen tidligt.... kan godt lide freden og roen inden DK starter... smiley

  • #5   14. jun 2011 vel, er en interesseret i kørsel så findes det, og der er alt fra 6 kr km hos transcargo, til 8,25 kr km hos andre. Freja har priser for hvor du kommer fra. øst vogne får 5,95 plus omk, Norge vogne får 7,25 pr km, og de ruger IKKE østvogne på Norge mere. På sverige får du 6.95...
    men der er altid plads til en der VIL tjene penge, og ikke holder hjemme hver weekend..


  • #6   14. jun 2011 fatter ik hvordan man får det til at løbe rundt til de km priser skal man jo køre ca 1000km hver dag

  • #7   14. jun 2011 Det kommer da helt an på hvilke udgifter man har. 7000 kr som dags indtjening så ska man da ha noget ret godt kørsel.

  • #8   14. jun 2011 jeg kører i gennemsnit 13000km pr måned...

  • #9   15. jun 2011 i 95 der sage min far at kunne en 2 aksl ik lave 100kg fri af trailer så var der ik til sjov og balade

  • #10   15. jun 2011 keg håber da ikke vi kun få km penge på en bornholm tur kørte jeg kun 59km på 1 dag smiley

    Men altså der er jo andet i livet end KM penge. der er læs priser , timeafregning. tonspris, kubikpris osv osv

    Hvis du spørger efter en pris så får du den laveste mulige.
    Er du seriøs og en god forretningsmand så skal det nok løbe rundt.


  • Ben T
    Ben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #11   17. jun 2011 Freja giver 3,51 pr km plus 143 kr i timen for vest biler og 5,51 per km for "trucking" km + olie tillæg for begge. Men samtidig med det skal de så lige have 7500 i måneden for trailer leje og det er tit tunge læs.

    Frode giver 7,05 per km + olietillæg uden for "kbh" zonen. Man får lidt ekstra for at kører med modul. Der pakke tillæg hvis man vil kører pakketure. Velfac giver 100 kr per aflæsning hvis man gider kører det. Man skal så vente en time før man går på ventepenge. Ingen trailer leje.

    Nogen der ved hvad Anco giver??


  • #12   17. jun 2011 jeg fatter ikke at vognmændene kan få det til og hænge sammen til de priser....

  • Ben T
    Ben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #13   17. jun 2011 hvis man regner med flere millioner til sig selv så nej men ellers er det ikke noget problem

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #14   19. jun 2011 Ja jeg er jo næsten "verdensmester" i at blive upopulær, og det bliver jeg nok også efter disse linier.

    Et regnestykke,-der godt nok ikke er 100% korrekt,-fortæller lidt om de til tider trange kår en lille vognmand i Danmark må opleve.

    Tager vi alle forhold i en forretning med, køretøjet,-stedet hvor man holdet til, udgifter til Diesel, forsikringer o.s.v,-o.s.v., I ved selv hvad der kræves.
    Dertil kommer så udgiften til en eventuel chauffør,-som jo afregnes efter overenskomst og alt det der,-og som jo ikke må afregnes efter akkord,-
    som loven har foreskrevet siden 1985.

    Vi regner så også lige med, at der i gennemsnit bliver kørt 500km pr. dag i 20-22 dage hver måned.

    Se så burde der afregnes med 10,65kr. pr. km, hvilket ingen vil betale.
    Derfor kan det til tider være svært at forstå, hvad der holder en vognmænd "flydende".


  • #15   19. jun 2011 ahhh de 10,65 kr pr km hvor har du lige dem fra....
    det er da klart, at skal man tjene 250000 kr pr bil så kommer man da der op meeeeenn


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #16   20. jun 2011 jeppe J :

    Hvis du tager samtlige de udgifter der er forbundet med at holde en lastbil kørende, og dette er medregnet overenskosmtløn til chauffør,-samt feriepenge og hele molevitten,-medregner at Dieselforbrug (3.0 km/l ) og diverse andre pålagte afgifter, Så koster det i omegnen af 10.40kr pr km, at holde "dytten" kørende. Dette skulle være udregnet efter et gennemsnit på 5oomk pr. dag i 20-22 hver måned.


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #17   20. jun 2011 Undskyld,-jeg glemte lige at der er medregnet en Leasingafgift på 12.800kr pr måned.

  • #18   20. jun 2011 jeg er selv ved og tage vognmandskursus, og skal til eksamen på fredag. men jeg kan ikke få det til og koste så meget.. men måske mig der er dum.....


  • #19   20. jun 2011 Ben T

    Anco giver 6.70 + olie for en 3 akslet og jeg mener det er 6.48 for en 2 akslet - Det sidste er jeg ikke helt sikker på og prislisten er i bilen. Der udover er der ventepenge efter 1 time på ture der er længere ned zoneture. I zonerne begynder ventetid ved 15 min på den første 30 min ved den næste og den sidste kan jeg ikke huske

    En hel zone 1 der dækker kørsel indtil 30 km giver 380. Zone 2 der dækker indtil 60 km hver vej giver 950 og en hel zone 3 der dækker kørsel op til 89 km hver vej giver 1.200.

    Det der Feje, det virker total uigennemskueligt. Frode kører også noget med tomme og læssede kilometer så vidt jeg ved. Måske det er ændret?

    Dan J

    Jeg kender flere vognmænd der uafhængigt af hinanden siger, at prisen bør være omkring 8 kr/km hvis der skal være orden i sagerne. Men det er da klart, at hvis man budgetterer med 5-10.000 i ren overskud pr. måned, så skal man nok op omkring de 10-11 kr/km.

    Michael A

    Nu er der jo mange andre udgifter end trailer leje der spiller ind. ;-))

    Og så er det værd at huske på, at i 95 der kørte vi alle som en pose pølser - Der var stort set ingen der sov det de skulle - Den tid er forbi.


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #20   21. jun 2011 Det er da klart, at når man nu sammenligner med eksisterende prisaftaler,
    vil der selvfølgelig være et spring op til den pris jeg har nævnt.

    Hvis man nu tager og kigger på, hvad det REELT koster at have et køretøj
    i sving i et år. Man medregner et rimeligt anslået forbrug af ALT: Dæk luftslanger, elkabler, pærer, spejlglas, og jaj I ved allesammen hvad der løbende kan komme af udgifter.

    Så er der udgiften til brændstof, til leasing af køretøjet, til forsikring,-vægtafgift, og igen alt hvad der plejer at være.

    Der er så udgiften til løn og feriepenge med alt indregnet OGSÅ indbetaling til pension o.s.v.

    Alle disse tal lægger man sammen, dividere med 12 for at finde den månedlige udgift. Derefter tager man det antal km. man har kørt, og her regnes der med 500km. pr. dag i 20-22 dage,-altså 10-11.000km.

    Herefter skulle man have regnet sig frem til, at der har været "udgifter" der svare til 10,40kr.pr. kørt km. Derfor de 10,65kr, som således skulle give vognmanden lidt for "besværet".

    Jeg ved godt at det bliver svært at få medhold i denne påstand, men prøv selv at gøre det samme regnestykke,-og glem så ikke een eneste af de mulige og mest almindelige udgifter, også dem man sjældent lige forudser.

    De priser der ellers bliver nævnt, er de priser der bliver afregnet til i dag, rundt om i landet. Det er samtidig de priser der gør, at flere vognmænd oplever at de selv mange gange må arbejde gratis.

    Denne forhøjede men reelle km. pris vil naturligt nok få andre priser til at stige, men det gør de jo alligevel. Så hvis man stod fast på at man skulle have den reelle pris, ville det være nemmere at forstå hvorfor nogle priser altid skal stige. Bare tænk på hvad brændstoffet er steget de seneste 5 år.


  • #21   21. jun 2011 Dan J

    Bare for at præcisere, så er de 8 kr/km ikke det de pågældende vognmænd bliver afregnet nu, men det de mener der skal være for at tingene bare går i et stort rundt nul!

    Den ene har så taget konsekvensen og har solgt sine biler - Han gad ikke bøvle mere med det. Men han er ikke den eneste der har nævnt det tal. Men nulpunktet er jo også styret af hvor mange timer der skal betales løn til for at få kørt de 500 km pr. dag.


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #22   22. jun 2011 Det har du helt ret i Måårten Ææs.

    Der er lige så mange måder at udregne tingen på, som der er mennesker, MEN. Det er jo meget ofte kommet som en mega overraskelse for mange,
    at der på et år er brugt så mange "småbeløb" på "småting", som man ikke lige havde husket.

    Jeg har tidligere kørt for en vognmand, der KRÆVEDE at man førte en slags "Dagbog" , og skrev alt ind i denne bog. Tankning, påfyldning af olie, af vand o.s.v., og selvfølgelig mængden af disse ting. Vi skulle også skrive når der blev skiftet pærer, luftslander,-dæk o.s.v. JA ALT:

    Således får man den reelle årlige udgift på et givent køretøj. Dette hjælper selvfølgelig ikke omkring timeforbruget for at "tøffe" 500km..
    Her skal du gå ud fra først de 500km. pr. dag i 20-22 dage, og beregne at chauffører er på overenkomatløn ( 37 timer om ugen ). Bruges der flere timer, hvilket der oftest gør, stiger udgiften tilsvarende.

    Jeg ved godt, at mine meninger og opfattelser af faktisk forhold, meget tit virker lidt søgte. Derfor bruger jeg også altid oceaner af tid på at bore i tingene. Disse udregninger er ikke noget jeg selv har foretaget, men er indsamlet fra 15 forskellige vognmænds regnskaber over "faste udgifter" for eet enkelt køretøj på et år.

    10,40kr ( 10,65kr. lyder voldsmomt og vil få enhver til at stejle. Dog syntes det at være umuligt at opnå.


  • Ben T
    Ben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #23   23. jun 2011 Måårten Ææs

    Jo Frode pigen kører stadig med det der fuld, tom eller solo. Vente penge efter en time osv ligesom de andre smiley

    Dan J

    Men altså man kan godt holde skindet på næsen hvis man ikke har en så tung højre fod og det hele ikke går op i gejl og plys. Samtidig hvis man kan få forhandlet nogle gode aftaler hjem på diesel, forsikring og ved en dækmand så er man godt kørende

    Den pris der er du sikker på det ikke er for en lejet bil?? Den er godt nok noget høj syntes jeg bare lige sådan ved første øjekast.

    Husker du at tingene kan trækkes fra i din udregning?? Det er jo også værd at tage med


  • #24   23. jun 2011 Ben

    At tingene kan trækkes fra har ingen betydning for driften, men udelukkende for likviditeten.

    At der er fradrag for omkostningerne gør dem ikke billigere. Det er en udbredt misforståelse.


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #25   24. jun 2011 Ben T

    Som jeg skrev, er det ikke mig personligt der har lavet udregningen.
    Den er fremkommet ved gennemgang af årsregnskaberne fra 15 forskellige vognmænd, og skulle være fra regnskabsåret 2009. Her er medregnet en leasingafgift på 12.800kr. - -tror jeg det var.

    Det man mener er, at mange af de "småting" til "småbeløb", som man glemmer at tage med, regnes som "svind" i vognmandens "løn".



Kommentér på:
hvad får man for kørsel i dag.

Annonce