Er det forsvarligt at køre med tomt link og fyldt trailer? {{forumTopicSubject}}
Hej Lastbilgalleri!
Jeg bliver af og til bedt om at køre med tomt link sammen med en fyldt trailer. Indtil videre har jeg sagt nej.
Når jeg spørger mere erfarne chauffører, så siger mange af dem at det vil de aldrig gøre, ikke engang på tør asfalt. Men der er også nogle chauffører som siger at det er helt ok, og man kan fornemme de undre sig lidt over man siger nej til det.
Som en chauffør sagde til mig, det er lovligt at køre med tomt link, så længe det er forsvarligt. Og hvornår er det så forsvarligt? Tja.
Jeg tænker på min sikkerhed, hvis jeg kommer ud for at skulle nødbremse eller undvige, så må den reagerer helt forkert hvis man har et tomt link med fyldt trailer.
Hvad er jeres holdning til dette?
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 64 Emner: 27 Svar: 146
det ikke ulovligt og ikke uforsvarligt
det værrer hvis det var tom foran fyldt bagved det må man også stadigvæk men det træls at køre med
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 3 Emner: 14 Svar: 184
mar 2021
Følger: 4 Emner: 1 Svar: 1
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 3 Emner: 14 Svar: 184
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Min kombi har jeg ingen problemer med at køre med tom forvogn og fuld læsset trailer men det er bare ikke sjovt om vinteren fordi jeg intet tryk har på drivhjulene..
feb 2019
Følger: 1 Følgere: 14 Lastbiler: 2 Emner: 12 Svar: 118
Kun på tør vej, men dog stadig en anelse mere forsigtig kørsel.
Alternativt - hvis det ikke forsinker væsentligt, kunne man jo efterlade traileren, og hente den når linket er fyldt op.
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
Er det forsvarligt at køre med tomt link og fyldt trailer?