{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tungvognskontrol i nyborg
  • Rene C
    Rene C Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
  • #2   19. maj 2011 Godt du havde styr på det....

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #3   19. maj 2011 Ja, Torkil har været der siden i mandags.

    var på ADR man-tirs-onsdag i denne uge hvor vi fik af vide at de er begyndt at gå i detaljer selv med de orange klapskilte. Hvis der f.eks. er ed def nitte (på klapskiltene) så bliver du skrevet for det og mange andre "små" ting kommer til at koste fremover.


  • #4   19. maj 2011 Helt enig de er sku flinke de passer jo bare deres arbejde smiley og de var sku også tidligt ude blev stoppet dernede ved 6 tiden i morges

  • #5   19. maj 2011 Det er sgu nok meget godt jeg skal på farligt gods kursus den 6. juni hvis de skal til at være så kællingeagtige... :o/

  • #6   20. maj 2011 Ja jeg blev stoppet af ham den ene, og det så ud til at han og beredskabet lige var de eneste på stedet da jeg var der 5:30.

    Det gør nu ikke noget for min skyld at de har flere og flere omfattende kontroller, jeg ser det kun som en positiv ting da alle vores øst venner jo ikke altid klare de kontroller med højeste karatker..


  • #7   20. maj 2011 Munken

    Spot on!

    Hvis vi vil køre farlig gods, så må vi ha orden i grejet. Og så kan vi glæde os over, at sigøjnerne nok må slippe lidt skillinger.


  • #8   20. maj 2011 I tirsdags var der skulle alle lastbiler køre ind over Oksekær p-pladsen ved Kliplev i sydgående. Jeg blev nu vinket ud igen men samtlige lastbiler de kontrollerede var forsynet med hvide plader. Respekt for det...

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #9   20. maj 2011 de er også ude efter de lastbiler som kun må køre 3 ture her i landet i træk hvorefter de så skal en tur over grænsen igen.... så herinde forleden hvad det hedder men kan ikke finde det :o)

  • #10   20. maj 2011 Kim : Det hedder Cabotage kærsel...

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #11   20. maj 2011 stikker dig lige et ø smiley

    men ja det er lige det det hedder.

    der er mange "problemer" med denne form for transport så de var ude efter at få sat en stopper for dem der misbruger ordningen og kører rigtig mange ture over de 3 tilladte.


  • #12   20. maj 2011 tak Kim.

    Tasterne sidder nogen gange lidt for tæt.


  • #13   21. maj 2011 Er det mig der er helt skæv i ansigtet eller blev carbotage kørsel ikke ophævet?

  • #14   21. maj 2011 munken

    nej nej det er ikke ophævet der er bare lavet nyere regler for det.. som at du eks ikke må flytte mere ind 3 læs i det pågældende land så skal du tilbage til dit hjemland og at du ikke må starte en et læs i et andet land hvis ikke du har haft læs med til landet...
    det vil sige du må gerne køre fra norge til sverige for at læsse med ikke for at køre tilbage til norge så vidt jeg husker det


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #15   21. maj 2011 Martin P: Du skal ikke køre retur til hjemlandet, du skal bare forlade det land du kører i..

  • #16   22. maj 2011 Sune

    Sludder og vrøvl, man skal tilbage til sit hjemland. Det andet der er en forkert fortolkning af reglerne som der kun gøres brug af i Danmark fordi man ikke har taget hele EU forordningen med i den danske fortolkning.


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #17   22. maj 2011 Morten.. så er det jo også rigtig nok det jeg siger, når det er den måde trafikstyrelsen tolker regler på..

  • #18   22. maj 2011 Sune

    Det ændrer da ikke en tøddel på reglerne, at de fortolkes forket her i landet. I følge reglerne som de er udformet, så skal bilen hjem til sit hjemland, før den må køre flere cabotgeture.

    At man kan slippe afsted med det i Danmark er kun fordi HPT, DSV, FL og hvad de ellers hedder har så mange venner på Borgen. Men det er stadig i strid med EU forordningen!


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #19   22. maj 2011 Morten.. Så må du da gerne finde hvor det står i den forordningen, at bilen skal retur til hjemland, da jeg kun kan læse ud af den, at den bare skal forlade det værtsmedlemsland, som den har kørt 3 ture i..

  • #20   22. maj 2011 Sune

    Jeg ved ikke hvor det står, men jeg kender en vognmand der har en afdeling i et tidligere østland og han sender bilerne hjem solo hvis ikke der er læs at finde der passer. Det gjorde han vel ikke hvis ikke det var nødvendigt. ;-))

    Og så ved jeg, at der er nogen der kæmper med de relevante politikere om netop den forskel i fortolkningen. Kan da lige høre ham den ene næste gang jeg snakker med ham, det er nemlig hans helt store kæphest og har været det siden fortolkningen kom på dansk.


  • #21   22. maj 2011 måårten

    Ikke fordi jeg gider læse forordningen men mener nu os det kun gælder for et enkelt land.
    De må vel i teorien godt køre tre læs i dk for senere at køre et læs til flensborg for så at komme tilbage igen til dk???
    Men er selvfølgelig lidt i tvivl om det..


  • #22   22. maj 2011 EK T

    Det er sådan det fortolkes, men det er der ballade om. SÅ kunne man i princippet køre 3 læs her og så smutte til Flensborg og vende og så komme tilbage.

    Altså jeg bliver da mere og mere i tvivl, men som sagt ved jeg at der er en del i gang omkring det politisk, netop fordi der er uenighed om den måde forordningen tolkes på her i landet og andre steder.


  • #23   22. maj 2011 Sådan som EK T og Sune skriver det, de ter nu også sådan jeg har forstået det, ikke dermed sagt at jeg på nogen måde er ekspert for det er jeg ikke, mener bare at det var sådan jeg hørte det, og er det sådan så er den jo mildt sagt ikke en skid bevendt for os danskere, den er jo egentlig kun lavet for de store lande som Tyskland og Frankrig...

  • #24   22. maj 2011 Men den måde som Måårten mener den er ville jeg da klart anbefale fordi det jo ikke gratis at sende bilerne tilbage til lalebankrigerland uden gods på. Men der jo sjovt nok en del danske vognmænd som har haft bilerne indregistreret i tyskland og som har fået dem på danske igen men at der sidder en talebaner bag rattet fordi så behøver de ikke tage hensyn til cabotagelovgivningen.

  • #25   22. maj 2011 EK T > Jamen vi er helt enige, det ville da i den grad være det bedste, men det er jo sjældent bygget op på det bedste...

  • #26   22. maj 2011 Ja stort set aldrig.. Men jeg håber da personligt at færdselsstyrelsen tager de aber i kravtøjet.. Idag skal du nemlig fortælle dem hvilken overenstkomst chaufføren skal køre på for at få den. Tja og det ligger vel i luften at du ikke kan skrive andet end at det er efter gældende danske overenstkomst.
    Så kunne det da være godt de lige kommer på besøg for at se lønregnskabet efter. Fordi de har jo på skrift at du overholder overenstkomsten. Så kan de jo ikke bortforklare noget disse plattenslagere til vognmænd.


  • #27   22. maj 2011 Stort set aldrig er faktisk nok lige optimistisk nok ;o)

    Den med kontrolbesøgene er nu egentlig ok, dog har jeg jo personligt ikke noget i mod at folk kører på lokumsaftaler, men den løn som bliver betalt til 99% af øastpakket den er jo hverken til at leve eller lad være for, og der mener jeg der burde være noget kontrol.. Da det jo tager arbejdet fra danske hænder, og dermed koster mange penge for samfundet i manglende skatteindtægter, betaling af dagpenge eller kontanthjælp osv...


  • #28   22. maj 2011 Mr Nobody
    jeg har som sådan heller ikke noget imod lokumsaftaler men det skal bare ikke være til de der latterlige lønninger på 12-16 000 kr om måneden som jeg har hørt de kører for. Fatter ikke de gider fordi det da ren tyveri det der.


  • #29   22. maj 2011 12-16.000 er da en god høj løn i forhold til hvad jeg har hørt... ;o) Ved KJ kørte de til lidt over 1.000 € tilbage i 2004...

    Men ja de bør da have mindst det samme som vi andre...


  • #30   22. maj 2011 EK T

    Du har nemlig ret, der er flere af dem der har haft hvide plader på bilerne der nu har skiftet tilbage til gule og det er jeg ret sikker på er for ikke at komme i konflikt med cabotage reglerne. Da der var kontrol på Århus havn fik f.eks. Contrans taget nogen stykker og så gik der ikke længe så dukkede der biler op på gule skilte og pludselig har de også ansat danske chauffører til dansk overenskomst.

    Og DERFOR tvivler jeg på, at der nok at køre til Flensburg og vende.

    Var det tilfældet så gad man nok ikke omregistrere biler fra et land til et andet og begynde at ansætte danskere igen.


  • #31   22. maj 2011 Sune det har du jo som sådan også ret i at det ud af det land du er i men som måårten siger det er det en dansk skævvidning at reglen for det hedder til hjemlandet og da jeg skrev fra norge til sverige så er det jo reglen fra EU der er gældende ikke den der gælder i dk som jo er fortolket sådan for at de store danske firmaer ikke brokker sig for meget..

    men det er lige netop den fortolkning FL er kommet i klemme med i vesterås med en af deres PL fordi han ikke var i pl i perioden men kørte i sverige de 3 ture han måtte også sende de ham til norge med et læs malling så troededet alt var godt


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #32   23. maj 2011 Martin P : Igen.. Du må meget gerne prøve at læse de EU-regler igennem og finde, hvor det står, at bilen skal til hjemlandet.. Lige for at gøre det nemt for dig, så er den forordening her: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:300:0072:0087:DA:PDF

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #33   23. maj 2011 Der var lagt op til fra EU side at bilerne skulle returnere til hjemland efter et antal ture, men efter et "godt" lobby arbejde fra flere store lande blev det til at bil og chauffør skal forlade landet, og kan komme ind igen med gods på bilen. Der må køres 3 indenrigsture inden for 7 dage.
    Mogens.


Kommentér på:
Tungvognskontrol i nyborg

Annonce