1.884 visninger
|
Oprettet:
Tungvognskontrol i nyborg {{forumTopicSubject}}
De tjekker KH tider og farligt gods...
Flink betjent
jan 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
var på ADR man-tirs-onsdag i denne uge hvor vi fik af vide at de er begyndt at gå i detaljer selv med de orange klapskilte. Hvis der f.eks. er ed def nitte (på klapskiltene) så bliver du skrevet for det og mange andre "små" ting kommer til at koste fremover.
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 21
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
Det gør nu ikke noget for min skyld at de har flere og flere omfattende kontroller, jeg ser det kun som en positiv ting da alle vores øst venner jo ikke altid klare de kontroller med højeste karatker..
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Spot on!
Hvis vi vil køre farlig gods, så må vi ha orden i grejet. Og så kan vi glæde os over, at sigøjnerne nok må slippe lidt skillinger.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
men ja det er lige det det hedder.
der er mange "problemer" med denne form for transport så de var ude efter at få sat en stopper for dem der misbruger ordningen og kører rigtig mange ture over de 3 tilladte.
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Tasterne sidder nogen gange lidt for tæt.
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
nej nej det er ikke ophævet der er bare lavet nyere regler for det.. som at du eks ikke må flytte mere ind 3 læs i det pågældende land så skal du tilbage til dit hjemland og at du ikke må starte en et læs i et andet land hvis ikke du har haft læs med til landet...
det vil sige du må gerne køre fra norge til sverige for at læsse med ikke for at køre tilbage til norge så vidt jeg husker det
feb 2011
Emner: 1 Svar: 189
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Sludder og vrøvl, man skal tilbage til sit hjemland. Det andet der er en forkert fortolkning af reglerne som der kun gøres brug af i Danmark fordi man ikke har taget hele EU forordningen med i den danske fortolkning.
feb 2011
Emner: 1 Svar: 189
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det ændrer da ikke en tøddel på reglerne, at de fortolkes forket her i landet. I følge reglerne som de er udformet, så skal bilen hjem til sit hjemland, før den må køre flere cabotgeture.
At man kan slippe afsted med det i Danmark er kun fordi HPT, DSV, FL og hvad de ellers hedder har så mange venner på Borgen. Men det er stadig i strid med EU forordningen!
feb 2011
Emner: 1 Svar: 189
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jeg ved ikke hvor det står, men jeg kender en vognmand der har en afdeling i et tidligere østland og han sender bilerne hjem solo hvis ikke der er læs at finde der passer. Det gjorde han vel ikke hvis ikke det var nødvendigt. ;-))
Og så ved jeg, at der er nogen der kæmper med de relevante politikere om netop den forskel i fortolkningen. Kan da lige høre ham den ene næste gang jeg snakker med ham, det er nemlig hans helt store kæphest og har været det siden fortolkningen kom på dansk.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
Ikke fordi jeg gider læse forordningen men mener nu os det kun gælder for et enkelt land.
De må vel i teorien godt køre tre læs i dk for senere at køre et læs til flensborg for så at komme tilbage igen til dk???
Men er selvfølgelig lidt i tvivl om det..
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det er sådan det fortolkes, men det er der ballade om. SÅ kunne man i princippet køre 3 læs her og så smutte til Flensborg og vende og så komme tilbage.
Altså jeg bliver da mere og mere i tvivl, men som sagt ved jeg at der er en del i gang omkring det politisk, netop fordi der er uenighed om den måde forordningen tolkes på her i landet og andre steder.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
Så kunne det da være godt de lige kommer på besøg for at se lønregnskabet efter. Fordi de har jo på skrift at du overholder overenstkomsten. Så kan de jo ikke bortforklare noget disse plattenslagere til vognmænd.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Den med kontrolbesøgene er nu egentlig ok, dog har jeg jo personligt ikke noget i mod at folk kører på lokumsaftaler, men den løn som bliver betalt til 99% af øastpakket den er jo hverken til at leve eller lad være for, og der mener jeg der burde være noget kontrol.. Da det jo tager arbejdet fra danske hænder, og dermed koster mange penge for samfundet i manglende skatteindtægter, betaling af dagpenge eller kontanthjælp osv...
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
jeg har som sådan heller ikke noget imod lokumsaftaler men det skal bare ikke være til de der latterlige lønninger på 12-16 000 kr om måneden som jeg har hørt de kører for. Fatter ikke de gider fordi det da ren tyveri det der.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Men ja de bør da have mindst det samme som vi andre...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Du har nemlig ret, der er flere af dem der har haft hvide plader på bilerne der nu har skiftet tilbage til gule og det er jeg ret sikker på er for ikke at komme i konflikt med cabotage reglerne. Da der var kontrol på Århus havn fik f.eks. Contrans taget nogen stykker og så gik der ikke længe så dukkede der biler op på gule skilte og pludselig har de også ansat danske chauffører til dansk overenskomst.
Og DERFOR tvivler jeg på, at der nok at køre til Flensburg og vende.
Var det tilfældet så gad man nok ikke omregistrere biler fra et land til et andet og begynde at ansætte danskere igen.
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
men det er lige netop den fortolkning FL er kommet i klemme med i vesterås med en af deres PL fordi han ikke var i pl i perioden men kørte i sverige de 3 ture han måtte også sende de ham til norge med et læs malling så troededet alt var godt
feb 2011
Emner: 1 Svar: 189
feb 2011
Følger: 1 Svar: 86
Mogens.
Tungvognskontrol i nyborg