3.494 visninger
|
Oprettet:
Godt råd omkring bakning af lastbil {{forumTopicSubject}}
Jeg er ret ny til at køre lastbil og har ikke rigtig fundet en teknik til at bakke ind mellem to lastbiler på en parkeringsplads og rundt omkring et hjørne.
Er der nogen, som har nogle gode råd ?
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 35
Og gå hellere ud en gang for meget end for lidt, for og kigge om du kan være der. Efterhånden lærer du hvor meget du fylder og så går det nemmere.
Jeg bruger fikspunkter at bakke efter. F.eks streger, fugerne(hvis det er fliser), trailere der står ved siden af osv. osv.
apr 2011
Svar: 47
Lidt ligesom når man kører kran, laver man også en plan på forhånd. Det lyder latterligt, men det er faktisk ganske nyttigt i starten.
Det behøver ikke være så omstændigt, men bare lige forstille sig hvilket spor man gerne vil følge og så finde nogle punkter som Danny skriver
Derudover så gå endelig ud og kig hvis du er i tvivl om hvor du har dit køretøj.
Der er intet pinligt i det. Det er smart og langt klogere end at bakke ind i noget,
Nu ved jeg ikke hvilket køretøj du beder om råd til, lastbil, hænger eller sættevogn?
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
Men der hvor jeg var i lære kunne jeg bakke lige så tosset jeg ville i weekenderne på pladsen
Så måske kunne du få lov til det der hvor du arbejde nu men ellers som de andre siger så skal det nok komme med tiden
Brug hellere lidt længere tid på at bakke i stedet for at nogle dumme bakke skader
God fornøjelse med det
feb 2011
Emner: 1 Svar: 189
Omkring et hjørne, så kommer det an på, om du tager den højre om eller venstre om.. Tager jeg den venstre om, så hænger jeg ud af døren, så jeg ser det direkte.. Så har jeg mest føling med hvad den gør.. Højre om er det træning med bruge vidvinkel-spejlet der tæller.. Og man kommer ikke uden om det, så heller bruge det en gang i mellem, så man holder det lidt ved lige.. Så er man heller ikke bange for det når man skal bruge det..
Og jeg kører efter at jeg heller vil gå længere med tingene, end at kæmpe alt for meget for at få pisset tvunget ind i hullet.. Derved kan man også nemt undgå dumme skader, som andre nævner, ved at indse, at det nemmeste er at undlade at bakke ind, og bare gå ind med tingene..
Godt råd omkring bakning af lastbil