{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.029 visninger | Oprettet:

Calle J
Calle J
Tilmeldt:
9. sep 2020
Emner: 1

Karriere skifte til chauffør igen.. Aflønning indland VS eksport i grove træk {{forumTopicSubject}}

Jeg har været væk fra chauffør faget i 20 år..så der er nok sket en del.

Og ja.. Jeg kan sikkert godt terpe de forskellige overenskomster igennem for at danne mig et billede af løn niveauet for en chauffør..

Men er der ikke en venlig sjæl.. Der groft kan ridse det op.. Mange tak??

Hvis vi tager en der kører 100% i DK... Med feks et par overnatninger i bilen..
Hvordan regnes det? Og hvad får man i diæt/fradrag for udedøgn.?
Lad os sige man kører fra 5.00 til 17.00... 10 timers læretid og så det løse og hvil... Betaler man så typisk selv den tvungne 1.5 timers hvil?
Mindste løn er Ca 150 kr incl tillæg ik?... Eller hvordan skal det chauffør tillæg på 14 kr forstås.. Ifølge overenskomst

Eksport løn? Hvordan skelner man om det er eksport løn? Når ens primær rute er i udlandet?
Timeløn på Ca 40 kr kan jeg se... Er det så for alle 24 timer man er i bilen?
Ca 57 øre pr km ik?
Diæter/fradrag er det de samme som indlands?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karriere skifte til chauffør igen.. Aflønning indland VS eksport i grove træk
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #1   10. sep 2020 Kender ikke så meget til hjemmekørsel men eksportløn er...
    45,59 pr time hvis du er faglært (et par kr mindre hvis du ikke er)
    0,58 pr km og så bliver tiden du bruger til af og pålæsning regnet ud på den måde at bruger du fx 45 min på em oplæsning og 45 på en aflæsning får du 1,5 timeløn af... Jeg mener det er ca 85 kr men vi bliver aflønnet på en anden måde (lokalaftale) så er ikke sikker på beløbet..
    Er du på arbejde mellem lørdag kl 18 og søndag kl 20 får du hele 18,53 ekstra pr time!
    Disse beløb er skattepligtige og det er dem der bliver regnet ferie og pension efter..
    Så får du 21,71 pr time skattefrit.
    Du får timeløn 24/7 fra du møder på job og til du går hjem. Dog skal du være væk hjemmefra i mere end 24 timer for at få det skattefrie tillæg - er din tur under 15 timer får du en højere skattepligtig timeløn men der er ikke mange eksportture der er så korte smiley

    Jeg kender som sagt ikke så meget til hjemmekørsel men ved at mine kolleger selv betaler middagspausen og hvis du sover i bilen får du ca 85 kr PR NAT! og skal selv sørge for diæterne (de 27,71 pr time) på din selvangivelse og at der der er et loft på ca 28.000 kr/år


  • #2   11. sep 2020 Rå indenrigskørsel uden overnatning, er i mit tilfælde:

    150,10 pr time
    188,25 pr 1., 2. og 3. overarb-time
    243,81 pr 4. overarb-time og op.

    Betaler selv for pauser.

    Jeg overnatter ikke i vognen, da jeg møder 6-16, eller hvad der nu er behov for.

    Jeg er garanteret 7,4 time alle hverdage, men den garanti har jeg aldrig haft brug for at påkræve smiley


  • #3   14. sep 2020 #2 (Baronen)
    Dejlig arbejdstid. Hvor pokker finder man et lignende arbejde henne? smiley


  • #4   14. sep 2020 PM sendt...

  • Rune H
    Rune H Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   15. sep 2020 Baronen.

    Det lyder som et fantastiskt sted du har fundet, det er jo drømmejobbet mht bla arbejdstiderne.
    Mangler i chauffører...?

    Mvh Rune


  • #6   15. sep 2020 Ikke pt...

  • #10   20. sep 2020 Nå ja, lidt udenrigs er der en gang imellem: over i nærheden af Kalmar, en 8 timers tur. Men det er selvfølgelig på den samme takst, som når jeg tøffer rundt på Sjælland.

Kommentér på:
Karriere skifte til chauffør igen.. Aflønning indland VS eksport i grove træk

Annonce