{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.182 visninger | Oprettet:

Karriereskift {{forumTopicSubject}}

Hej med dig.

Efter mere end 15 års virke som grafiker og webmaster, har jeg desværre "fået kniven" på grund af nedskæringer, og står nu uden arbejde (jeg er midt i min 6 måneders opsigelsperiode).

Det er nu gået op for mig, at ingen har brug for en 53-årig grafiker/webmaster, til trods for mine kvaliteter og viden...

Og hvorfor skal du så belemres med det?
Fordi jeg har taget en rask beslutning: Jeg trænger til et karriereskifte! Jeg vil tilbage på landevejene og opleve verden fra føresædet.

Fra jeg fik kørekort som 18-årig, har jeg i mine unge år ernæret mig med taxa- og buskørsel - det blev til ca. 1,5 mio. km. Det er nu gået op for mig, at det er de kilometer jeg savner!

Jeg har kørekort til B, C og D, men mangler til trailer. Jeg mangler også - hedder det et "EU kort"?

Hvad vil du råde mig til at gøre?

Hvis mit største ønske er at køre Europa tyndt, hvor vil min karriere så starte? Skal jeg starte med at køre gods i København, indtil jeg har ancenitet nok? Eller kan jeg forvente at der står en Scania med en sættevogn der skal til Barcelona - og returgods fra Nice, allerede fra dag ét? smiley

Eller er jeg naiv?

Foto for opmærksomhed...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karriereskift
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   11. feb 2019 Hvis det skal være lastbil så skal du ud og have c/e kort samt EU bevis. Desværre har du lidt din alder imod dig for at skulle starte som chauffør, på den anden side så er du jo ikke en ung gut som bare skal ud kører noget V8 smiley . Nu skriver du jo at du har kørt bus i dine unge dage, har du så haft turistchauffør med i dine overvejelser om livet på landevejen ? Det kunne være der var bedre chancer der for at se noget af Europa bag rattet da eksportchauffør er svært på grund af konkurrence fra Østeuropa og Asien

• #2   11. feb 2019 Hej Benny.

Tak for råd og synspunkt smiley

Det med turistbus kunne også være interessant, men ikke noget jeg umiddelbart vil prioritere...

• #3   13. feb 2019 Hvorfor ikke bare starte med at køre lidt i DK med alm forvogn og se om det er noget for dig inden du tager CE-kortet? Men du skal nok alligevel på AMU for at have chaufførbeviset - men måske kan det tages som aftenskole?

• #4   13. feb 2019 Hej Lucas.

Jo, det er da bestemt også en mulighed - syntes bare der er vanvittigt langt mellem disse job, i forhold til job med C/E...

Kommentér på:
Karriereskift

Annonce