Karriereskift {{forumTopicSubject}}
Hej med dig.
Efter mere end 15 års virke som grafiker og webmaster, har jeg desværre "fået kniven" på grund af nedskæringer, og står nu uden arbejde (jeg er midt i min 6 måneders opsigelsperiode).
Det er nu gået op for mig, at ingen har brug for en 53-årig grafiker/webmaster, til trods for mine kvaliteter og viden...
Og hvorfor skal du så belemres med det?
Fordi jeg har taget en rask beslutning: Jeg trænger til et karriereskifte! Jeg vil tilbage på landevejene og opleve verden fra føresædet.
Fra jeg fik kørekort som 18-årig, har jeg i mine unge år ernæret mig med taxa- og buskørsel - det blev til ca. 1,5 mio. km. Det er nu gået op for mig, at det er de kilometer jeg savner!
Jeg har kørekort til B, C og D, men mangler til trailer. Jeg mangler også - hedder det et "EU kort"?
Hvad vil du råde mig til at gøre?
Hvis mit største ønske er at køre Europa tyndt, hvor vil min karriere så starte? Skal jeg starte med at køre gods i København, indtil jeg har ancenitet nok? Eller kan jeg forvente at der står en Scania med en sættevogn der skal til Barcelona - og returgods fra Nice, allerede fra dag ét?
Eller er jeg naiv?
Foto for opmærksomhed...
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
feb 2019
Følger: 1 Følgere: 16 Lastbiler: 3 Emner: 12 Svar: 119
Tak for råd og synspunkt
Det med turistbus kunne også være interessant, men ikke noget jeg umiddelbart vil prioritere...
maj 2015
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 9 Svar: 5
feb 2019
Følger: 1 Følgere: 16 Lastbiler: 3 Emner: 12 Svar: 119
Jo, det er da bestemt også en mulighed - syntes bare der er vanvittigt langt mellem disse job, i forhold til job med C/E...
Karriereskift