{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.410 visninger | Oprettet:

Kan man selv slette fejlmeddelser, i Daffi XF95? {{forumTopicSubject}}

Hey

Min DAF XF95.530 melder fejl på EBS bremse systemet, og de siger på værkstedet at det er spændingsmodulatoren, der gør det. Typisk hvis jeg bremser med boogien hævet, og fuld læs, kan den lave en fejl. Fejlen kommer kun sjældent, så indtil videre gør jeg ikke noget ved det. Men det er jo møg-irriterende, for man kan ikke bruge kørecomputeren længere. Mit spørgsmål er så; kan jeg ikke selv slette fejlmeldinger i computeren? Istedet for at betale værkstedet kr 500,- for at gøre det. Måske noget med at forbinde 2 poler i diagnose stikket, eller sådan noget?
Eller købe sådan en lille håndholdt "nulstiller" ligesom til personbiler?
www.nic-tec.com har dem, men de koster KASSEN.. der må da ku fåes en simpel en, som bare lige kan nulstille..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man selv slette fejlmeddelser, i Daffi XF95?
  • #1   19. aug 2011 du piller begge poler af batteriet og sætter dem sammen en 10 min tid det er sårn set det eneste du kan gøre smiley

  • #2   19. aug 2011 men grunden til at den gør det må da være at ventilen nogen gange hænger evt den føler at den skal overbremse prøv evt og få tjækket dit bremse tryk ud til traileren

  • #3   25. aug 2011 Det dutter ikke at forbinde polerne.. måske fordi fejlen stadig er der, tænker jeg

  • #4   25. aug 2011 Det du siger med en ventil der måske hænger, og bremsetryk til hængeren.. Min DAF har altid haft utrolig nem ved at over-varme bremserne på bilen, kunne det have med sagen at gøre? Måske noget med der ikke sendes tryk nok ud til traileren, og fordi en ventil sidder fast, og så kan det være derfor den EBS fejl kommer frem..
    Eller lyder det skørt?


  • #5   25. aug 2011 jahh det er nok højst sandsynligt fordi den er aktiv tror vidst heller du må køre på værksted... hmm der kan være mange grunde til at den lyser

Kommentér på:
Kan man selv slette fejlmeddelser, i Daffi XF95?

Annonce