{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobmulighed - for de færreste :-/
  • #1   28. jun 2012 Hvordan får man fat i sådan en stor erfaring?

  • #2   28. jun 2012 hahahahahaha de er sgu noget kolde og kontante smiley

  • #3   28. jun 2012 i sådanne tilfælde kan man da kun håbe at de ikke for en eneste ansøgnig.. smiley

  • #4   28. jun 2012 Det er jo rent samlebåndsarbejde, og det kræver vist blot en lille omskoling på 10 minutter, så burde det være til at overkomme....

  • #5   29. jun 2012 Det er altså ikke bare lige så nemt som det lyder Thomas....

  • #6   29. jun 2012 Så forklar hvad der er svært ved det? Jeg ved godt at plader skal lægges i en bestemt retning og rækkefølge, så de er til at tage op igen. Men hvad kræver det ellers? Folk der kan ting, siger jo altid at det er svært... Som sagt kan man det ikke uden lidt viden, men omvendt kræver det sgu heller ingen stor studenterhue.... Jeg tror man kan lære det forholdsvis hurtigt, hvis man ikke har indlæringsproblemer selvfølgelig.

  • #7   29. jun 2012 Tja Thomas......Det er jo lidt det samme som at køre mobilkran...Hvor svært kan det lige være at hive i et par pinde....RET svært kan jeg så fortælle dig, og nogen lærer det aldrig... Min datter på 9 år kan holde ved siden af en jordstak og grabbe jord ppå ladet, men der er jo alligevel en del du skal tænke over når du eksempelvis skal bygge kørevej..... Men fair nok, hvis du mener det er venstrehåndsarbejde så er det vel sådan det er....

  • #8   29. jun 2012 Nu mener jeg at du engang har kørt de plader, og det er måske derfor du forsvarer det sådan. Men det er jo det samme med alt andet. Om det er almindelig kranarbejde eller alle andre brancher for den sags skyld. Men at det kræver stor erfaring, det er sgu for langt ude. Jeg har da set BMS sende helt "grønne" folk ud og lægge plader. Så jeg holder stadig på, at som med det meste andet, kan lidt info og oplæring sætte skub i det meste. Der er sgu da ingen af os der har haft erfaring før vi kom igang med noget. Og nu er det jo køreplader, ikke samløft imellem 3 mobilkraner..


    Men ok, der er jo forskel på folk og hvad de synes er svært. Man kan jo bare tage en simpel ting som at forstå hvordan bremserne på en lastbil fungere...


  • #9   29. jun 2012 Nu tror jeg det er til kabelarbejde de skal bruge en kørepladechauffør, og det er altså ikke det samme som at skulle smide 20 plader på en mark for at en kran kan køre ind på dem og ud igen.... Til det kabelarbejde skal de ligge ret præcist og de skal ligge så de kan køres på frem og tilbage af diverse køretøjer over en længere periode uden at gå fra hinanden... Men jeg havde samme indstilling som dig indtil jeg selv blev kastet ud i et projekt hvor vi skulle bruge 6500 køreplader, for hvor starter du lige, og hvordan griber du opgaven an, og hvad skal du bruge for at lave overkørsler, op og ned af bakke, osv.... Alt er jo nemt for dem der kan, men som jeg skrev indledningsvist, så er det altså ikke bare lige.....

    Den med bremserne forstår jeg så ikke lige hvad du mener med, men det er nok bare mig....

    Og samløft mellem 3 mobilkraner er såmænd ikke værre end komme ud til en opgave alene....


  • #10   29. jun 2012 Nu er der jo ikke nævnt hvad man skal lave. Der er jo forskellige grader af alle typer job. Det er også nemt at være chauffør, hvis man bare skal køre ligeud. Eller være mekaniker, hvis man bare skal skifte olie. Men vi starter alle et sted, og der kommer da udfordringer henad vejen. Men hvis alle skulle kunne det sværeste indenfor deres felt, så var der ikke mange i arbejde. Det er akkurat det samme som når nogle nedgør, at andre søger erfarne chauffør til nettokørsel.... For det er jo heller ikke svært, hvis man kan modstå pres/stress, og er dygtig til at bakke... Så nu skal man jo ikke gøre ting sværere og værre end de er.

  • #11   30. jun 2012 Jamen vi er jo enige i at erfaring får man med tiden.... Og det de søger er en der har meget erfaring i kørepladekørsel.....Det er jo ikke mere forkert end nogen der søger en med stor erfaring i dagligvarekørsel...Eller fragtkørsel for den sags skyld....Og nej kørepladekørsel er bestemt ikke raketvidenskab, men det er altså ikke bare lige noget du kaster dig ud i på de kabelstrækninger hvis du kommer lige fra skolen af...Instruktion eller ej... smiley

  • #12   30. jun 2012 Jeg må indrømme at jeg faktisk synes godt om den jobannonce, der er ikke lagt fingre i mellem, det er som det er... det er da dejligt for en gangs skyld... smiley

  • #13   30. jun 2012 Der må du have ret Franck.. Man ved hva man får smiley istedeet for lange søforklaringer, hvor man ikke forstår halvdelen af hva de skriver alligevel smiley

  • #14   1. jul 2012 Der er nu mange der overdriver og kan det hele når de søger job, så der er jo ingen garantier for at vedkommende kan det han siger...

  • #15   1. jul 2012 det er sgu da lige noget for mig har stor erfaring i udedøgn og mange timer det er da over halvdelen af annoncen den tager jeg hihi

  • #16   1. jul 2012 Ja martin p, det er sgu da ikke en tosset score.. smiley

  • #17   1. jul 2012 nej ved du nu hva thomas og køre kranbil i forvejen så kan der da kun være håb forude og har lært at jernplader altid skal vende med de skæve og skarpe hjørner op af det dækmandens fordel man skal jo huske altid at se det positive for andre også

  • #18   1. jul 2012 Hahaha. Den ene tjeneste er jo den anden værd. smiley


Kommentér på:
Jobmulighed - for de færreste :-/

Annonce