{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.421 visninger | Oprettet:

Forsikring af lastbil {{forumTopicSubject}}

Godmorgen,

Er der nogen herinde der har en forslag til hvor og hvodan man som privat kan forsikre en lastbil uden at blive rippet totalt ?

Jeg er elite billist på personbil, men ifølge forsikrings selskaberne anses man som ny-bilst i en lastbil, også selvom man har kørt lastbil i 50 år, da man selv skal optjene ancinitet ved at have en lastbil forsikret, og ikke kan bruge "erhvervs erfaring" fra et job som lastbil chauffør

Lastbilen skal bruges til motorsport, og køre få tusinde km om året, det er en 1996 Iveco 86E18

At få en vognmand til at stå som ejer er jo ikke smart, da den så lånes/lejers ud, og der vil sikkert være andre ting der spiller ind, såsom godsforsikring, da det jo ikke er vognmandnes eget gods, og måske også noget med vognmands tilladelse,,,

Rodet, og tåbeligt system ,, ja, det er der vist ikke tvivl om,, men jeg har ikke lyst til at betale 25.000 kr for ansvar, for at køre 2000 km om året

Så løsnings forslag er velkomne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af lastbil
  • Sven F
    Sven F Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   29. jan 2014 Hej Lars. Jeg kører dragracing med mc. Jeg har en mercedes 815 Atego fra 2001 indrettet med bolig i den foreste del og godkendt ved færdselstyrelsen og skat.( det tog 3 mdr med meget bøvl)
    Forsikringen var også et problem, samt told og skat, det er
    løst, men jeg fik GF til at tage den med fuld dækning i europa som privat til motorsport 9800 kr.om året med stilstand i den. Fuld kasko og vejhjælp, så det er meget billigt. Hvis du ringer til mig på 27302776 så kan jeg hjælpe dig.


  • #2   29. jan 2014 det kommer an på hvad selskab du bruger, de små er meget dyre, da det ikke er en del af deres normal område, tryg er også dyre, jeg har selv codan og har en god pris, her kan du også bruge den "erfaring" du har, få fat i en erhvervs assurandør derinde og snak med dem.
    men igen hvad er dyrt?


Kommentér på:
Forsikring af lastbil

Annonce