{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.941 visninger | Oprettet:

søren R
søren R
Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Valg af driftsikker lille lastbil {{forumTopicSubject}}

Hej håber i kan og vil hjælpe mig. jeg skal til at starte selvstændig som anlægsgartner, og har derfor brug for en lille lastbil, med knæklad.
mit budget ligger kun på ca 50000 plus moms til indkøb, men må gerne være billigere, så jeg kan starte billigt op.
planen er en bil med en totalvægt på mellem 6t-8900 pga forsikring, da jeg også vil køre med en 3500 kg trailer mange gange. MIn egen tanke var en iveco 65 eller noget dyne 280 hvis det er til at finde, pga det jo bare næsten er en alm 3500kg bil, så tænkte de var billige i vedligehold.
kravet er at det skal være driftsikker, og billig i vedligehold, (kan med kammeraters hjælp lave lidt selv)
Hvad ville i vælge og hvorfor, og har i andre forslag. samt hvad skal jeg regne med vedligeholdelses udgiften er pr år, kommer nok til at køre et sted mellem 20-30000 km maks.
på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af driftsikker lille lastbil
  • #1   17. dec 2014 Volvo og Scania mener jeg er udelukket, men Daf og Man laver da nogle små biler ligesom Iveco som du selv er inde på.



  • #2   17. dec 2014 Nissan, men der er sikkert ingen brugte på markeret

  • #3   21. dec 2014 Iveco kan du finde en fin til de penge men køb en privat de forhandler er nogle tyveknægte

  • per sten n
    per sten n Tilmeldt:
    dec 2010

    Emner: 2 Svar: 9
    #4   25. dec 2014 jeg har en iveco 65c15 årg 2001 godtnok som kassebil. har haft den i 1,5år og kørt 20000km uden de store problemer.Bremserne kan drille lidt caliper / glider skal helst skilles af og smøre et par gange om året, så er der det med rust ? de iveco er kendt for at være noget rusten på chassiet. men ellers en ganske ok bil. og den trækker ganske godt med trailer.

  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #5   28. dec 2014 mange tak for jeres svar, jeg går nu og spekulere lidt på, om det var en ide at købe en lidt større knæklads bil, og så undvære trailer. så sparer jeg jo lidt i vedligehold på trailer som jeg så kunne lægge oven i vedligehold på bilen, men det er selvfølgelig ikke helt ligeså fleksibelt.
    tænker pt på noget ala de 2 her
    http://www.dba.dk/maskin-entreprenoer-lastbil/id-1012472591/
    http://www.dba.dk/mercedes-atego-815-2000/id-503287521/

    Tænker bare om vedligeholdsomkostninger bliver for stor til en nystartet enmandsfirma. har en kammerat der har haft en atego et model større, og han sagde han brugte i snit 50000 om året på den. han havde den så også altid på værksted hvis der var noget.




  • per sten n
    per sten n Tilmeldt:
    dec 2010

    Emner: 2 Svar: 9
    #6   29. dec 2014 Jeg køre i Renualt premium 450 til hverdag. den køre ok. og er også rimelig driftsikker. synes så til gengæld at når den er forbi værksted så koster det bare kassen.


Kommentér på:
Valg af driftsikker lille lastbil

Annonce