{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Bibi
Bibi
Tilmeldt:
8. maj 2012
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21

45 min {{forumTopicSubject}}

Hejsa det handler om hviletid, man kan da godt kører på denne måde her ikke.
Jeg starter med kørsel på en halv time og holder så 15 min kører så resten af min første periode og holder så 30 min..
Så kommer mit spørgsmål må jeg dele min anden periode som første eller skal jeg holde 45 min i træk inde jeg starter på min 10 time

På forhånd tak til jer.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  45 min
  • #1   12. jun 2012 ja det må du godt. eks. du køre i tre timer og ser du bliver nød til at bruge den tiende time for at komme hjem med du skal læsse af to steder inden så holder du 15 min første sted og køre så i en time og der holder du så de sidste 30 min så må du køre i 1 t og 30 min det passer lige med du kan nå hjem..

  • #2   12. jun 2012 Så længe du bare holder alle 45 eller deler 15/30 minutter, og ikke kører mere end de 9/10 timer sammenlagt, og ikke mere end 4,5 timer i "træk", så er alt som det skal være. smiley

  • #3   12. jun 2012 Der er kommet en ny cd med K/H regler .

    Den fortæller dig det hele hvis du har svært ved at forstå KH regler


  • Bibi
    Bibi Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #4   12. jun 2012 Jepper det mente jeg nok, og det er jo så kun to gange om ugen man må sætte den op til 10 timer,
    Skal man så holde et hvil på 11 timer efter sådan en tur, eller er det nok med de 9 timer
    Tak for hjælpen Daniel B


  • #5   12. jun 2012 Du bestemmer selv hvornår du vil sætte den ned til 9 timer, du skal bare huske at du kun må gøre det 3 gange om ugen. Og husk nu, at det skal afholdes indenfor 24 tmer, så hvis du skal holde 11 timer, skal du holde stille senest 13 timer efter du har startet din dag/tur...

  • Bibi
    Bibi Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #6   12. jun 2012 Okay Cero C, hvor finder jeg den henne?


  • #7   12. jun 2012 du kan kun holde 9 timer det hele skal gøre inde for 24 timer. også med din rådighedstid. ja det er kun to gange i ugen du må gøre. det skal altid give tolv. du må holde tre 9 timers hvil det giver også tolv så må du arbejde 15 timer de tre gange

  • Bibi
    Bibi Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
    #8   12. jun 2012 Tak for det Gutter, det er jeg glad for de er sgu lidt kringlet de regler der......

  • #9   12. jun 2012 Meget kringlet. Der er ikke noget at sige til at hverken chauffører eller betjente kan dem... smiley


  • #10   12. jun 2012 Nej det er ikke til at finde ud af nu fordi nu har EU også været inde og rode i hvor mange timer man må have i ugen, og hvis man starter KL 07.00 om morgenen så skal man sørge for at man har holdt sit DAGLIGE hvil inden KL 07:00 næste morgen.

    Og man må kun have max 60 timer om ugen så det er inklusiv Køretid - rådihedstid og andet arbejde så med andre ord uret tæller når du møder på arbejde.


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #11   12. jun 2012 Rene N:

    Den med de 60 timer er ganske rigtigt fra EU-direktivet for mobile lønmodtagere. Det er maks 60 timer, men kun 48 i gennemsnit regnet over et halvt år. Det er enten de første 6 mdr., eller de sidste 6 mdr. man skal forholde sig til når man regner gennemsnittet.

    Desuden er det kun "køretid" og "andet arbejde" som skal medregnes, og IKKE "rådighedstid", "pause" og "hviletid"


  • #12   13. jun 2012 Thomas P

    Ja okay så hørte ikke lige helt efter i Mandags smiley

    Men det er da frustrerne at man også skal holde øje med det nu.


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #13   13. jun 2012 Når man tænker på du kun må køre 9 timer og 2 gange om ugen sætte det op til 10 timer, bliver du nok ikke uvenner med den regel medmindre du bevidst prøver at lave ballade. Og så længe du kører i et land som Danmark er det ikke noget de går op i

  • #14   13. jun 2012 Har man 3 timers sammenhængende pause i løbet af en dag, så kan man også nøjesmed et 9 timers nattehvil, og det tæller stadig for et 11 timers... Den bruger jeg jævnt tit...

  • #15   13. jun 2012 Jeg kunne godt tænke mig de snart kom med en ny pjece omkring K/H-reglerne igen, den jeg har og så som vist nok er den seneste, er fra 2007... smiley

  • #16   13. jun 2012 Ja, delt hvil er en dejlig ting. Og ja, den pjece jeg har, er også fra 2007...

  • #17   13. jun 2012 Men hvis i deler hvilet 3-9 bliver det 12 og ikke 11 for det skal være 3 og 9 timer

  • #18   13. jun 2012 Ja pjecen fra 2007 er guld værd men en opdateret ville gøre godt

  • #19   13. jun 2012 Det er rigtigt at et delt daghvil bliver på 12 timer.. Men det gælder for et fuld dagshvil.. Den har jeg også brugt meget smiley

  • #20   16. jun 2012 Michael J > Var det ikke en lidt ligegyldig oplysning at det bliver 12 og ikke 11... smiley Faktum er jo at det stadig tæller som et 11 timers hvil, lige meget om du så holder 18 timer stille... smiley

    Men ret har du da... smiley


  • #21   16. jun 2012 Nej men nu har jeg jo set mange gange før folk får sur opstød ud af forkert tal eller forklaring så måtte jo lige skynde mig smiley

Kommentér på:
45 min

Annonce