{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

Audi mente at sneplov kørte for sjov {{forumTopicSubject}}

Her til morgen da mig en kammerat kørte sneplov og salter på vej mod sj. odden. kørte ved ned af en stejl bakke som drejer til højre hvor der osse var fult optrukket. og så kom der en idiot i sin fine A4 Cab uden om os med 80+ km/t og han er lige ved at pille ploven af den lastbil min ven kørte i foran mig for da han kom op på siden af ham opdaget han at der kom 3 modkøerne mod sig. KÆFT EN NAR. sagde vi til hinanden over wakien. og sagde det kunne være fedt hvis han ville ryge i grøften længer fremme....

Og som sagt så sket.

1 km længre fremme. der var et 45 grader venstre sving. og der var han sku kørt lige ud. op over en kantsten. gennem et af de rød/hvid stribet brede skilte. op over en 1 ½ meter høj sne bunke som en traktor havede skubbet sammen. og så ellers en flyve tur pga den sne bunke og sluttet så af 30 meter nede i nogle buske. (ret tæt på vandet faktisk) vi stoppet op løb ned til manden og spurgte
- Er du okay- Ja sagde han så.

hvordan helved er det osse du kører, tror du det for sjov vi kører og skraber og salter.... ved det ved vedt det godt mumlet han.

Sagde så vi kørte og håbet på du røg i gryften sådan som du overhalet os. ja jeg ved godt det var dumt sagde han så.... men jeg har glemt min mobil så kan ikke ringe efter nogle nu,,,,ikke mit problem sagde jeg. og så kørte vi hvors vej igen...hehe. da vi kom tilbage forbi efter at ha vendt helt oppe på odden var manden væk, nok oppe i et af de nærliggene huse og låne en telefon. 2 timer efter kom falcks unimok og trak ham op. og hele fronten var basket...men så kan man jo bare kører pænt. han sku nå færgen kl 7 mod århus. men der fra hvor han kørte galt til færgen er der 5 min kørsel og kl var kun 6.35 så han havede jo slet ingen grund til at kører sådan der. ssssså ja færgen kom han sku ikke med. Utroligt at nogle vil sætte deres og andres liv på spil på den måde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi mente at sneplov kørte for sjov
  • #1   5. jan 2011 Ja mod dumhed og kvinder kæmper selv guderne forgæves... det ved vi jo...

  • #3   5. jan 2011 fed historie, og så tænker man bare lidt sådan, at så kan han sq lærer det, men sys det var fedt i kørte væk igen unden at hjælpe smiley


  • #4   5. jan 2011 At behandle en person på den måde, fordi han efter din mening ikke har kørt pænt, ja vil jeg nærmest sige at din opførsel var værre end hans..

    Men sådan har vi så forskellige opfattelser, jeg synes bare ikke man kan opføre sig sådan overfor en person der har været ude for sådan en ulykke som du beskriver der.


  • #5   5. jan 2011 Kiz F> ;o) Det er bare en generel replik, så du må ikke føle dig truffet, medmindre du er kvinde og gør noget meget dumt, så er den nemlig selvskrevet ;o)

    Jeg havde personligt nok lånt ham min telefon, men han havde da først fået en skideballe som kunne høres 2 kommuner væk det er da helt sikkert...


  • #6   5. jan 2011 Det må næsten være sjovere at hjælpe ham. Så bare pille ham helt ned fra den høje trone han sad på! Vi har jo pligt, til at hjælpe vores medmennesker, uanset farve eller hvor dum personen er. Men der står ikke noget om, man ikke må mobbe... Nøj, det kunne være sjovt bare at snakke rigtig pedagogisk, så han til sidst var så lille, han kunne sidde i dit askebæger! God historie det er lidt det vi drømmer om at se engang imellem (Altså hvor folk ikke kommer noget til :O))

  • #7   5. jan 2011 Hvis ikke man har ekspertisen til at se om der er sammenbrud indvendigt så kan man jo ikke straffes for noget nu skal i altså holde... JA du kan straffes hvis du bare skrider uden at stoppe eller noget, men har du været stoppet, ovre og tilse idioten og DU har vurderet han var okay, så er det helt legalt at sætte sig ind i sit køretøj og køre sin vej igen, længere er den ikke...

  • #8   5. jan 2011 ja undskyld mig, tænker sku tit det samme ang dem der vil køre imellem os når vi plover. tænk at have ¨så travlt at man er ligeglad med sig selv eller familien. folk køre og presser og moser for at komme forbi og slipper en så igennem ja så prøver resten til, og hva sker så når de kommer op til den første, ja så står der sne udover bilen så de hverken kan se eller styrre. og som regel snurre de rundt og hva faen får man ud af det. tænk at anstrenge sig i 10 min for enten svinet bilen til eller ende en tur i autoværnet..... sagde en gang til en som lå bagved og blinkede og dyttede og så kom forbi og mistede kontrollen over bilen og holdte på tværs af motorvejen, hvorfor kørte du så stærkt når du ikk sku længere smiley kør pænt og tænk lidt

  • #9   5. jan 2011 Kim W> LOL

    Alle> Jeg skal være den første til at indrømme at jeg OGSÅ har overhalet sneplove både udenom og indenom, men det har været når JEG har ment det har været forsvarligt (ingen undskyldning I Know) Har kun gjort det i Sverige, og helt seriøst de par gange jeg har gjort det der var der IKKE behov for plove...


  • #10   5. jan 2011 bandit, ja vi køre sådan på vores rute mellem dct vejle og horsens n at ligger der meget sne så køre plovene tæt og lukker af, men ligger der mindre så holder vi afstand så folk kan komme igennen.. smiley

  • #11   5. jan 2011 Det er nemlig det jeg er... ;op Min undskyldning er lam, jeg havde en Termin jeg skulle nå lidt øst for Oslo... ;op

    Men har faktisk tit oplevet at komme op bag to saltbøsser der kun salter som ligger så man ikke kan komme forbi... Det kan pisse mig af, specielt når jeg kører i lastbil.... Har oplevet det 3-4 gange på Storebæltsbroen (som det eneste sted) Det tager altså tid at køre over Storebælt med 30 km/t (det kørte de alle gangene)


  • allan O
    allan O Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #12   5. jan 2011 det må man sige mr. nobody

  • #13   6. jan 2011 han havede det helt fint. han var jo kommet ud af bilen...og der lå en butik 50 meter der fra han kunne ringe fra.

  • #14   6. jan 2011 Mr nobody ved ikke hvor meget uartigt der er over det i sverige, der holder plovene stort set altid afstand, og den øvrige trafik bliver afviklet uden problemer. Men det er åbenbart også kun noget man kan i sverige

  • #15   6. jan 2011 Jeg kan bare ikke forstå at folk tænker så meget på deres egen stolthed at man vil køre fra sådan en mand igen..På sådan en måde, I mine øjne er det da mere respektøst over for sine medmenneksers ve og vel, end hans kørsel. Men igen, det er jo bare min holdning.

  • #16   6. jan 2011 Er 112% enig med Munken.....

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #17   6. jan 2011 Her er det TYDELIGVIS Sneplovschaufførene der er mest til grin!!
    Hold da kæft! Håber ikke for jer at jeres overordnede læser dette.. Så bliver de godt nok flove!! Lidt træls rygte at få på bilerne at chaufførene kører fra ulykker, UANSET hvad grunden er til at de er opstået!!


  • #18   6. jan 2011 Peter J> læs det nu lige igen, de stoppede, de tog kontakt til manden DE vurderede at han var okay og kunne klare sig selv, det eneste man kan mønte på dem er at de ikke lånte manden en telefon, men de havde jo også en rute de skulle ryde for sne og/eller salte så de kunne jo ikke holde der hele dagen når ikke der var sket mere, jeg havde personligt også kørt min vej, men som skrevet så havde jeg nok lånt ham en telefon, det kunne jo ske jeg havde brug for hans hjælp en dag jo ;o)

    Du kan IKKE straffes eller på anden måde holdes ansvarlig hvis du vurderer at der ikke er mere du kan gøre...


  • #19   6. jan 2011 nobody, lige til din sidste linie, vil jeg heller ikke mene der er nogen der har påstået?

  • #20   6. jan 2011 Munken> Nej men det står mellem linjerne på mange af kommentarerne her... Især den fra Peter J...

  • #21   6. jan 2011 Dvs du mener ikke han kunne have gjort mere ?

  • #22   6. jan 2011 Jo lånt ham en telefon, og elelrs nej, jeg er ikke uddannet redder, var ikke på stedet da det skete, og kender ikke til vejens omstændigheder andet end udfra det fortalte og jeg vurderer ikke at der var andet som Thomas P kunne have gjort, andet end som tidligere nævnt at låne vedkommende en telefon...

    De må som udgangspunkt ikke bare trække ham fri, da der kan ske skader p åderes eget materiel, og det skal dækkes af deres egen forsikring, og jeg tvivler stærkt på at deres vognmand ville synes godt om at de selv kom til at sidde fast eller fik smadret en lygte eller lignende fordi et eller andet fjols skulle nå en færge...

    De ter MIN mening, og MIN holdning til det som er skrevet... Lev med den, det gør jeg...


  • #23   6. jan 2011 Nu tror jeg såmen heller ikke der er nogen der har ment at han skulle trækkes fri..
    Jeg ved ikke hvad du drager dine konklusioner ud fra, men jeg har ikke skrevet andet end at man ikke kan efterlade ham sådan uden at han selv har kunne ringe efter assistance eller at man gjorde det for ham..
    Jeg kan ikke lige se hvem du mener har haft den holdning at der skulle gøres mere end det,

    Men det alene synes at lade ham stå uden assistance på vej eller låne ham mobilen mener jeg personligt er dybt uansvarligt.. uanset hvor frisk han ser ud.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #24   6. jan 2011 Munken . - Præcis!

  • #25   6. jan 2011 Munken> Jamen så er vi jo enige... for det er det eneste jeg kan sætte på deres "opførelse".... Det at de ikke lånte ham en telefon...

  • #26   6. jan 2011 Jeg syntes det er meget opløftende at flertallet trods alt føler sig ansvarlig for at hjælpe deres medmennesker når det går galt, idiot eller ej....

  • #27   6. jan 2011 Selvfølgelig, det kunne jo lige så vel være os selv der havde lavet et uheldigt stunt i trafikken... ;o)

  • #28   6. jan 2011 No-Body...

    Lige præcis....


  • #29   6. jan 2011 peter, nu er det jo ikk alle sneplovs chaufføre der lige er sådan vel. så klap lige hesten. og munken , henhold til kun i sverige de kan køre ordenligt, de papire vi har fra vejvæsnet står der nogle ting vi skal overholde. og køre vi med for lang afstand så kan der lettere opstå farlige scener med bilister. derfor køre vi tæt og lader ikk biler komme igennem. der sker jo kun uheld når smarte folk ikk tænker sig nok om og prøver køre imellem. prøv du komme forbi og få fx et ton våd tøsne ud over bilen, tvivler på du kan styre den.... så tal pænt..

  • #30   6. jan 2011 de sidste 3ord var til peter j. og min mester har læst mit indlæg og er sku ikk flov over vi følger de regler der er, bliv du nu bare på værkstedet og skrue bil. og lad vær med at få det til at lyde at det er ALLE SNEPLOVS CHAUFFØRE der er til grin og det bavl. hidser mig sku op over sådan en gang mund lort.. sorry men det er MIN mening

  • #31   6. jan 2011 Ha ha Kim W

    Godt ord igen, men det kommer slet ikke bag på mig at i har de betingelser. Jeg har nu heller aldrig påstået at det var chaufførene der var problemet smiley
    Og nu når jeg tænker mig om (sker ikke for tit) så kan det godt være at det er de tresporede (hvliket nærmest er i det meste af sverige) at de køre med lang afstand til hinanden, den foreste tager 1 spor, det længst mod venstre, og ham der køre længere bagud tager 2 spor, og det er jo så midter og inderspor. Så når den øvrige trafik overhaler den der er foran tager de jo bare det spor helt til højre, og afsted det gik.. Danmark er jo bare et indsnævret land hvor der helst ikke skal være plads til nogen eller noget.

    Og by the way Kim, jeg taler altid pænt ( eller i de fleste tilfælde, en gang i mellem) smiley


  • #32   6. jan 2011 Og så lige en sidekommentar Kim, så tror jeg peter udelukkende som jeg læser det, snakkede om de omtalte sneplovschaufføere i den historie emnet handler om, og ikke generelt alle sneplovschaufføre.. smiley

  • #33   6. jan 2011 munken smiley det med jeg hidser mig op var nu heller ikk ment til dig men peter j. nej dk er en lille land der ikk rigtig fungere smiley men enig om svenskerne er hårde til det, deres grej er også anderledes smiley og ved godt du taler pænt smiley er kun lidt sur, ikk helt sur endnu smiley ha ha

  • #34   6. jan 2011 Her er det TYDELIGVIS Sneplovschaufførene der er mest til grin!!
    skriver han, og da jeg også er en af dem så tager jeg hans indlæg til mig...


  • #35   6. jan 2011 Kim:
    Jeg er lige facineret af deres forvogne med den hydralik styrede plov på hele siden så de kan tage 2 spor af gangen. Men mon ikke det rykker lidt i skidtet hvis man lige tager en stor drive med den plov der helt ude ved plovens ende ?

    Skal selvfølgelig ikke kunne sige om han kun snakkede om sneplovschaufførene i historien som Thomas fortalte da de jo var to, eller om han generaliserede. Men jeg tror kun han mente dem i historien smiley

    Så lige et tillægs spørgsmål, får i nogen anvisninger om hvornår i skal eller må starte, eller bliver i kaldt ud eller hvordan med det ploven der?


  • #36   6. jan 2011 ja vej direktoratet ringer os us når de mener der er behov for det. de har noget system som beregner luft fugtighed og luft temp og vej temp og ja mange ting og der kommer så en alarm hos dem når de kan se at det bliver glat fx så som regel bliver vi kaldt ud 2timer inden det ku blive glat, men der er stor forskel fea gang til gang. og køre vi fx salt og kan se der er sne vi ikk kan klare med salt så melder vi tilbage at vi tager plov på og nogle gange som inat kaldte de ud med plov med det samme og så er det op til ham på saltbilen om de selv kan klare det eller om der skal hjælpe plove med ud.. det er en lang forklaring smiley ja de svensker er godt udstyret men tror det er hårdt som du skriver med hvis de rammer en drive. men mener selv vi er godt udstyret med det grej vi har. det passer til det vinter vi har i dk.. smiley

  • #37   6. jan 2011 Tak for svaret smiley
    Synes nu godt nok vores vinter her i Danmark er ved at være rimelig seriøs. Men du er jeg jo også mest til varme og shorts smiley


  • #38   6. jan 2011 varme og shorts???? hva mener du. og ej vinteren er ikk seriøs nok for mig, så sku det sne hverdag så vi har noget at lave for asfalt kan vi ikk køre endnu smiley

  • #39   6. jan 2011 varme og short kan vi også definere som sommer, det er hvad jeg er mest til smiley

  • #40   6. jan 2011 nåh, troede det var fordi du havde set mig i sorts om sommeren når vi køre asfalt smiley ja sommer er favorit smiley letpåklædte damer når vi ligger asfalt på diverse frisør, sygeplejer, købmand skoler og andre rare steder smiley

  • #41   6. jan 2011 Kan godt se nu...jeg burde ha låndt ham min mobil...men var såååå gal lige der. så tænkr det må han sku da selv klare...der lå jo en SPAR købmand 50 meter der fra. og var jo helt nede hos ham i bilen. og spurgte om han var okay osv. inde jeg sagde min mening om ham...og han var kvik nok...men meget flov. så ja det let at være bag klog. Men synes jeg gjorde det jeg skulle gøre.

    Der var en som lavet samme nummer i dag. han kom dog kun ind og ligge imellem os. og der lå han ca 15 min inde vi ankom op til færgen. gik så over og spurgte ham hvad han fik ud af at mase sig ind i mellem os ? jaaaaa men han havede jo travlt og skulle nå sin færge, så han kunne ikke se der var noget forkert i at overhale for fuldt optrukken og mase sig ind i mellem os...sådan en klap hat.


  • #42   6. jan 2011 Snakkede med en chauffør i dag som kører plov osse. på hans rute er der en idiot der står oppe på broerne og skubber sne/is flager ned når der kommer plove under. det kostet ham lige en solskærm i dag. og den anden dag kom han i bil op på siden af lastbilen og smed så et stort stykke brænde op på forruden af lastbilen.... ved ikke hvad man kalder sådan en tos?

  • #43   7. jan 2011 michaek K
    Når man har set hvordan samfundet hjælper f.eks de folk der ikke fik den bedste start på livet, men virkelig ønsker hjælp for at komme ud af evt misbrug osv.
    Så får man en helt anden indstilling på at hjælpe folk.. Uanset hvor dårligt de har opført sig.. Nu har jeg mistet en bror på den bekostning, så jeg personligt bære jo nok et mindre had overfor bedrevidene menneskerder mener de kan dømme folk til hjækp eller ej..


Kommentér på:
Audi mente at sneplov kørte for sjov

Annonce