{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.194 visninger | Oprettet:

kenny j
kenny j
Tilmeldt:
1. apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Regler overlæs betonkanon {{forumTopicSubject}}

hej jeg køre beton i nordjylland og vil gerne ville gerne spørger om hvad regler der er for overlæs

køre en ny volvo Fm 380 4 akselet

på tavlerne står der 16250 og 32000

når det er beton så er det jo opvejet og man ved hvor meget der er i

er der en 7% og 30%regl

takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler overlæs betonkanon
  • #1   1. apr 2012 L betyder lastevne. Så du må laste 16250 kg i den.

    Er det ikke meget nemmere og køre efter fremfor og køre med bevidst overlæs..

    Men kan næsten godt gætte hvor du kører i den bil når du spørger til overlæs smiley Haha... smiley


  • #2   1. apr 2012 Morten D > Husk det næste gang du er ude og køre, hold den nu på 70 på landevejen og 80 på motorvejen... (mangler en smiley med rullende øjne)

    kenny J > Jeg <b>mener</b> ikke der er nogen 7% regel på en kanon, da det jo er som du selv skriver et nøjagtigt opvejet læs..


  • kenny j
    kenny j Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   1. apr 2012 er ny i firmaet og er glad for mit kort og gider ikke nogle problemer

    VI ARBEJDER ALLE KUN AF NØD smiley

    og firmaet siger jo bare at det sker der ik noget ved lalalalalalala men vil gerne vide hvordan og hvorledes



  • kenny j
    kenny j Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #4   1. apr 2012 Mr Nobody okay men hvordan er reglerne så smiley


    er der noget med aksel tryk så eller er det total man går efter


  • #5   1. apr 2012 En 4 akslet betonbil kan gerne læsse mellem 7 til 7,5 cubikmeter beton.
    En cubikmeter almindelig beton vejer omk 2250 kg x 7,5 = 16.875, så kører du med 625 kg overlæg, som nok lige går.


  • #6   1. apr 2012 Som jeg husker det, så er det totalvægten du går ud fra... selvfølgelig er der også 4xakseltryk der skal passe sammen ,men er det ikke svært at læsse en kanon "forkert"?? Den kan vel kun læsses på en måde kan den ikke?? Har aldrig selv kørt med skidtet, så ved det ikke, men som jeg har forstået det så kan den da kun læsses på en måde... ;o)

  • #7   1. apr 2012 Overlæs* smiley

  • #8   1. apr 2012 Der er IKKE 7% regel på andet end jord/grus man henter ude i byen.

  • kenny j
    kenny j Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #9   1. apr 2012 okay men hvornår ryger kostet med overlæs??


  • #10   1. apr 2012 Her i København findes der ikke nogen "frigrænse" på 7 % hvis du har vejeseddel.
    Dvs. kørt fra et sted hvor du kan vejes.


  • #11   1. apr 2012 mener det er 30% - men hæng mig ikk op på det c",)

  • #12   1. apr 2012 Som nobody siger sidder kanonen monteret på chassiet så beton'en kan kun læsses på en måde, så kanonen skal monteres så den får det rigtige akseltryk.

  • kenny j
    kenny j Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #13   1. apr 2012 okay takker smiley

  • #14   1. apr 2012 Hvor mange cubikmeter plejer de at læsse i den?

  • kenny j
    kenny j Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #15   1. apr 2012 ca 8 +-

  • #16   1. apr 2012 Hvem kører du for?

  • kenny j
    kenny j Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #17   1. apr 2012 skal vi ikke lade den stå i det ukendte smiley

  • #18   1. apr 2012 * Mr. Nobody * - Du ruller sgu bare med øjnene alt det du vil?

    Når endelig jeg er ude og køre i en lastbil, så er det på timeløn? Men hids dig nu lidt ned!

    Jeg er som sådan ligeglad, det er ikke mit kørekort det går ud over smiley

    Skrev det nu mere fordi jeg mente der ikke var nogen 7% regel når nu at det er et vejet/beregnet læs..

    Men syntes det er rigtig fint du skriver herinde for at høre dig ad om reglerne Kenny! Thumbs up!!


  • #19   1. apr 2012 De 7% eksisterer kun når der er tale om uvejet LØS gods!

    I øvrigt er Politiet i nordjylland begyndt at lægge biler der er tungere end det vægttavlen tillader døde til der er læsset af til tilladt totalvægt - Også selvom det er indenfor de 7% - Der gives dog ikke bøde, men transporten stopper på stedet!

    Måske man synes, at det der køren efter de 7% er gået for vidt. ;-))


  • kenny j
    kenny j Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #20   1. apr 2012 jeg kørte med 9m3 i fredags men syntes det er for meget

  • #21   1. apr 2012 Det er nok lige rigeligt smiley

  • kenny j
    kenny j Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #22   1. apr 2012 Er det ikke også tæt på 30%??

  • #23   1. apr 2012 9 cubikmeter vejer 20.250, men for at overskride 30% skal den over 21.125.
    Med 9 cm3 har du en overskridelse på 24-25%.


  • #24   2. apr 2012 Og det er sådan møj passende... ;op

    Morten D > Vi kan også vende den om og så sige at næste gang du er ude at køre i personbil, knallert eller MC så husk lige fartgrænserne... ;o) Det eneste jeg ville frem til var moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt...


  • #25   2. apr 2012 * Mr. Nobody * - Rooolig nu, hold nu med og se trolde og nisser over alt og forsøge og køre en diskussion op over ingenting....

    Spørger bare manden om ikke det er nemmere og køre efter det vægttavlerne siger, fremfor alt det andet?

    Tror da han vil være jævt træt af ikke og kunne bremse op og så køre op bag i en anden bil, hvorefter polisen finder ud af han har 25% overlæs på smiley Det vidst ikke gratis sådan noget....


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #26   2. apr 2012 http://www.koereskoler.dk/Nyheder/Overl%C3%A6s.htm

    og så fra politiets side
    (link fjernet)

    <b>Straf for overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen
    </b>
    Sanktionssystemet for overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen består af et gradueret bødesystem.<b> Dette system er bygget op omkring samme principper som bødesystemet for forseelser vedr. overlæs. </b>

    Bøde:
    Det graduerede bødesystem for overtrædelser af køre- hviletidsforordningen:

    til føreren fastsættes en bøde på 100 kr. for hver procent, en regel om køre- og hviletid er overskredet
    til transportvirksomheden fastsættes en bøde på 200 kr. for hver procent, en regel om køre- og hviletid er overskredet.
    <b>Der er dog fastsat en generel tolerancegrænse på fem procent. Der bliver derfor kun rejst tiltale, hvis overskridelsen har været på fem procent eller mere</b>. Det betyder, at den mindste bøde fastsættes til 500 kr. til føreren og 1.000 kr. til ejeren.

    Bøderne rundes op til det nærmeste beløb, som er deleligt med 500 kr.



    <b>Frakendelse af førerretten:
    Førerretten vil blive frakendt betinget ved en overskridelse af en køre- og hviletidsregel med mere end 30 procent.
    </b>
    Førerretten skal frakendes ubetinget, hvis føreren har gjort sig skyldig i flere overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen, der hver for sig kan begrunde en betinget frakendelse. Det er dog en forudsætning for ubetinget frakendelse, at overtrædelserne af køre- og hviletidsforordningen er sket i mere end ét kørselsforløb. Et kørselsforløb er tidsrummet, fra føreren aktiverer kontrolapparatet efter et hvil på mindst otte timer, og til næste hvil på mindst otte timer er afholdt.



    så ud fra det, så må de første 5% være "gratis" og over 30% er det kortet der skal kikkes på


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #27   2. apr 2012 og lidt fra folketinget - det ligner et lovforslag, men noget af det lyder som det der er trådt i kraft pr 01.01.2012.....
    se efter dette afsnit:
    3.2.2.3.4.4. Overtrædelser hovedsageligt vedrørende tunge køretøjer
    der står en masse kedeligt - men bl.a. at der er en grænse på 7% for tunge køretøjer.

    http://www.ft.dk/samling/20101/lovforslag/L101/som_fremsat.htm


  • #28   2. apr 2012 Morten D > Trolde og nisser?? Nej nej, lyserøde elefanter og grøn-lyseblå flodheste med jumboprikker og nikolaj-striber, det er hvad jeg ser... Det så bare ud som om det var et af den slags indlæg med overhold nu bare reglerne og bla bla bla, derfor reagerede jeg som jeg gjorde, beklager... :o)
    Desuden er bremser totalt opreklameret, vi har gjort som cykelbudene i Kbh gjorde en årgang vi har nemlig afmonteret dem på vores biler, så der er kun motorbremsen. det er meget billigere i skive/klodse/bakker... ;op


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #29   2. apr 2012 cykelbudene i Kbh

    det må være de tosser fra budstikken - de er også helt ude i torvene.


  • #30   2. apr 2012 Kim B > Nej jeg mener det var de grønne, de pillede bevidst bremserne af deres cykler som en slags konkurrence hinanden indbyrdes, om konkurrencen gik ud på hvem der kunne holde sig i live længst tid eller hvem som blev slået ihjel først melder historien intet om... kan bare huske det...

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #31   2. apr 2012 jeps er vores cykler fra de grønne bude / bring he he

    de pillede ikke bremserne af, de var født uden da det var banscykler de kørte på....og kun for at kunne få mere fart på = flere kunder på en dag.

    men så kom peter politi ind over, og så var der ikke meget sjov ved det mere.


  • #32   2. apr 2012 Kim B > Det gjorde så ikke sagen bedre, dem som kørte sådan skulle bare have tæsk med en tipstang, simpelthen til de røg på skidt-tilpas-huset med en skidt-tilpas-bil i en voldsom skidt-tilpas-fart, og når de så kom ud igen så skulle de have turen en gang til... Sådan nogle narrøve...

  • #33   3. apr 2012 Nobody

    Det er københavnere - Hvad havde du regnet med??


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #34   3. apr 2012 * Mr. Nobody *
    ja puds du bare din glorie - du som 112% sikkert ALTID har været den lovlydige person gennem HELE livet, og ALDRIG gjort noget galt, eller forkert.

    FLOT FLOT * Mr. Nobody *


  • #35   4. apr 2012 Ææs > Du har ret...

    Kim B > Hvor fanden har jeg sagt at jeg aldrig har gjort noget galt?? Duer sgu da langt ude på dybt vand lige nu...

    Men der er sgu da himmelvid forskel på at kører 10-20 km/t for stærkt eller kører en time for længe og på at pisse rundt i hovedstaden på cykel med voldsom højfart på, på en cykel uden bremser, det grænser sgu da direkte til det psykopatiske...

    Men find nu lige stedet hvor jeg skriver at jeg er 112% lovlydig op aldrig gør noget forkert, kan du det, og det ikke er skrevet i sjov, så sletter jeg fandeme min bruger herinde....

    Men du må sgu da indrømme at det ikke kan være studenterhuen der trykker en platfodet når man bevidst køber en cykel uden bremser blot for at kunne aflevere et par pakker mere på en dag... havde det nu været en fragtbil, eller en eksportbil som var blevet taget med magnet for at kunne nå mere og buldre afsted med 100+ km/t så havde han været sindsyg og hvad ved jeg, men gæt lige en gang han kan sgu da bremse i det mindste...


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #36   4. apr 2012 nu er det jo muligt at "bremse" på en banecykel, man lægger blot sin vægt modsat på pedalerne.

    men ligefrem at synes at folk skulle tæves igen og igen for en lovovertrædelse - lidt langt ude, må man sige.

    hvad med dig selv, du har måske heller aldrig tunet en knallert da du var knægt?


  • #37   4. apr 2012 Kim B > Nej det har jeg ikke, for jeg havde ingen, og havde jeg haft en var den da blevet det, men den kan jo også bremse.. Den måde du snakker om der at bremse på den er jo ikke gangbar, der er jo en grund til at cykler skal have den slags bremser cykler nu engang har.. Du prøver voldsomt på at retfærdiggøre noget der ikke kan retfærdiggøres...

    De ter manglende hjerne der gør at folk kører på sådan noget i trafikken, og specielt i en by som Kbh... Så er man satme ikke ret intelligent da...


  • #38   4. apr 2012 Nobody

    Hvis man entreerer med De Grønne bude - Eller Bring som det hedder nu i Kurebranchen, så har man noget med sit intellekt!!


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #39   4. apr 2012 Måårten Ææs .


    og hvad skulle problemet så være??

    nu skal du jo huske på at der er flere afdelinger inden for BRING, der har med hver sit område at gøre...


  • #40   4. apr 2012 Kim B

    Jeg er helt med på hvad Bring består af og hvordan det er bygget op. - I store træk bundråddent fra top til bund!

    Ejet af det Norske postvæsen og overalt hvor de kommer frem smadrer de alt på deres vej med totalt urentable priser. SE bare i transportbranchen hvor man har sit eget østvognmandsfirma - Blomquist - Som så kan køre til ingen penge og smadre alt for alle andre.

    Sådan arbejder de også i kurerbranchen hvor jeg selv har brugt en del år. Fup, fiduser og dårlig moral fra ende til anden!

    Jeg ved ikke hvordan det er at køre for Bring i Danmark som stor vognmand med lastbiler i dag - Men jeg ved, at hvis man bevæger sig i det segment De Grønne Bude havde med at gøre, så er der ikke plads til hverken moral eller at overholde loven!


  • rasmus f
    rasmus f Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #41   4. apr 2012 Politiet godtager 7 % overlæs med eller uden vejebon på biler der kører grus og sten /jord . ved ikke om det gælder alle slags transporter. Og vi kører på sjælland.

  • #42   4. apr 2012 Rasmus F : Jeg har flere kollegaer som er blevet bonet ved udkørsel fra Prøvestenen
    med ganske få tons overlæs på i forhold til totalvægten - altså under 7 %.

    De står der af og til og man bliver slæbt til Amagerforbrændingen for kontrolvejningen
    da "Sten & Grus prøvestenen" har sagt nej til politiet må bruge deres vægt.


  • rasmus f
    rasmus f Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #43   4. apr 2012 underligt. kører meget kbh og er blevet stoppet af helge flere gange med vejebon. Har siger det ser fint ud og fortsat god dag. og vi er 150 biler i firmaet eller flere så de stopper nok en eller flere om ugen


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #44   4. apr 2012
    Måårten Ææs .
    nu startede jeg hos de grønne bude i 2003, og har ALDRIG haft problemer med hverken moral eller loven - men kom da gerne med hvad DU mener der er mod loven, samt strider mod moral.

    at Bring Logistik bruger blomquist, er deres hovedpine - de bruger også danske firmaer til at køre deres gods, både i danmark, og uden for danmark


  • #45   4. apr 2012 Kim B

    Blomquist bliver brugt som prispresser ved alle de store speditører og det ved du udemærket! Deres biler kører over alt - DSV, DHL osv osv!

    Det er f.eks. mod både lov og moral, at forfalske en straffeattest som man gjorde ved en Franshise afdeling. Det er f.eks. imod moral og i øvrigt ulovligt, at køre levnedsmidler i kurerbiler når man ikke er godkendt til det. Det er imod enhver fornuftig moral, at byde alt pakkekørsel for en stor pakkedistributør ned med noget der ligner 40-50% for derefter, at lade en mængde vognmænd sulte ihjel på den konto og jeg kunne blive ved!


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #46   5. apr 2012 Måårten Ææs .
    som skrevet før, så er der flere afdelinger, så hvem blomquist kører eller ikke kører for ved jeg ikke noget om - det er somsagt bring <b>logistik</b> der står for tungvognskørslen.

    skal ikke kunne sige hvad der er sket gennem tiden i vestdanmark mht straffeattest og levnedsmidler - kan kun udtale mig om hvad jeg har kendskab til øst for bæltet og her har der aldrig været behov for at forfalske noget.
    vedr. levnedsmidler så er det undersøgt om hvad / hvorlangt der må køres med disse når de er både pakket ind i transportkasse samt uden for transportkasse, samt frokostordninger. Der køres faktisk ikke andet end mejerivare over en strækning på max 3 km som ikke er i transportkasser - ikke at vi gør noget særligt i denne type kørsel mere i kbh. - det vi kører noget af er frokostordninger som er i transportkasser samt indfoliet i brødkasser - og så kører vi en hel del kager som også er i transportkasser.

    nu ved jeg ikke lige hvad for en "stor pakkedistributør" du hentyder til, for dem vi kører / har kørt har priserne da været til at leve godt af.



  • #47   5. apr 2012 Kim B

    Nu nævner du øst og vest Danmark - Hvor langt øst på er du? Dit navn kunne sagtens passe på en Bring mand der opererer i Odense, men vel oprindeligt er østjyde - Jeg siger ikke det er sådan, kom bare til at tænke på, at det kunne da være.

    Det jeg hentyder til, har været frugtkørsel uden køl, som man sagtens kan og må køre, men virksomheden skal stadig være godkendt, så der kan udføres kontrolbesøg osv. Der hvor jeg var blev vi meldt af Bring, men lidt kedeligt for dem havde vi orden i vores ting da Fødevarestyrelsens rejsehold mødte op på vores adresse og endnu mere kedeligt var det, at vi så valgte at sparke tilbage til anemelderen, hvilket medførte, at en flok biler efterfølgende blev lagt døde ved en frugtgrossist, netop fordi disse Bring biler OG Bring ikke havde orden i deres godkendelser.

    Sådan kan det jo gå. ;-))

    Den pågældende pakkedistributør er UPS - Det er vel ikke forkert at kalde dem "store"?

    Det er bare til at brække sig over at se, at en så stor og forkromet virksomhed som Bring går ud og konkurrerer med mindre private aktører på dårlig moral og manglende godkendelser f.eks. - Heldigvis oplevede vi også en del kunder der selv ønskede at skifte transportør, netop fordi de følte sig dårligt og useriøst behandlet.


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #48   5. apr 2012 nej jeg er ikke kim birk, som du sikkert tænker på, jeg kører for bring express i københavn.

    mht frugt så er det pakket i kasser eller pose, samt taget direkte fra kølerum herovre, og turene er ikke på mere en max 3 timers varighed.

    UPS er en virksomhed der er kendt for selv at presse prisen over for de vognmænd / firmaer der vælger at køre for dem.

    kan huske tilbage i 2000 hvor jeg kørte som vognmand hos et lille vognmandsfirma der valgte UPS selv at sænke pakke prisen med 35% 1. år og yderligere 20% året efter - at det firma jeg kørte for havde valgt at skrive en super elendig kontrakt under med UPS, var så til deres ulempe, de endte op med et monster underskud på den konto og var meget tæt på at gå neden om og hjem.

    men de biler der kører her på sjælland klager ikke over deres udbetaling fra UPS kørsel, så helt galt kan det jo ikke være.

    nu bruger Bring jo samtidig en hel del externe firmaer til at udføre kørselsopgaver for sig, og det er lige fra enkeltmandsfirmaer med 1-3 biler op til de større firmaer med vognmænd indlejet hos sig - en del af dem har været tilknyttet i flere år, så hvis der blev dumpet helt og aldeles på prisen, så var de nok smuttet for længe siden.

    men som sagt før, kender ikke det store til deres arbejdsmetoder på den anden side af storebælt - men i alle større virksomheder er der ting som kan / bør ændres, så sikkert også i Bring


  • #49   5. apr 2012 Kim B

    Da Bring smadrede prisen ved UPS kørte alle eksterne vognmænd på ren timeløn!

    Det var Bring der fik pakkepris indført ved Subcontractors i Århus. Hvor smart var det?

    Der udover var der et par vognmænd der først fik deres penge efter laaaange tovtrækkerier - Men det er jo lidt uvedkommende for dette forum. ;-))


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #50   5. apr 2012 skal ikke kunne sige hvad priser der var før bring kom til ups, men ved da jeg kørte der tilbage i 2000-2002 der var det ren pakkepris der blev kørt på.

    og har da snakket med andre der kørte hos ups så sent som i 2008/2009 og de blev også afregnet pr pakke.


  • #51   5. apr 2012 Kim B

    Snakker vi UPS øst eller Vest for bæltet?


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #52   5. apr 2012 alt mit er øst, jeg er jo kbh'er ;o)

  • #53   5. apr 2012 Kim B

    Så er det derfor vores opfattelse af kørsel for UPS gennem Bring er så forskellig. Hahaha.

    Og alt det jeg hentyder til er sket mellem 2006 og 2010!


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #54   5. apr 2012 he he, sådan er det :o)



Kommentér på:
Regler overlæs betonkanon

Annonce