{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.790 visninger | Oprettet:

Kim
Kim
Tilmeldt:
13. apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388

Til jer der køber brugte biler {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgærrig på markedet.
Hvornår har en lastbil kørt for mange kilometer til at det overhovedet kan betale sig at købe den brugt?
Er der meget forskel på hvor mange kilometer de forskellige mærker kan holde til?

Hvad vægter i højst når i køber brugte lastbiler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer der køber brugte biler
  • #1   27. feb 2014 Der er ingen facitliste på dine spørgsmål, men en god indgangsvinkel til hvad som holder bedst, tag et kik på markedet, se hvilke mærker der har flest biler som har gået over en million, ikke overraskende vil du opdage at det typisk er de 2 svenske mærker som holder længst... personligt mener jeg ikke at km er altafgørende.. den bedste bil jeg nogensinde har haft var en Volvo med 1,6 mio på uret..

    Men det skal ingen hemmelighed være at km da er afgørende for prisen, der er pt en Scania 164 til salg med 1,7 på uret til 135.000, bevares den er pæn, men stadig væk, du kan få en anden 164 med 1 mio +- til mellem 75 og 110, men så er den ikke plysset osv... samtidig er der så også diverse forskruet 143 til salg, hvoraf nogle er sat lige lovlig til den pæne side, uanset hvor renoveret og pæne de end måtte være...

    Og med alt dette sagt, så skal der nok være 10 andre med hver deres meninger som modsiger det jeg har skrevet...


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   27. feb 2014 Det kommer jo an på hvor de km er kørt... Hellere en eksportbil der har kørt 1,2 mill end en skovbil der har kørt 700.000

  • #3   27. feb 2014 Mr. Ingen

    Jeg efterspørger heller ikke en facitliste. Mest vil jeg bare høre hvad folk lægger vægt på når de skal købe en brugt lastbil. Egentlig har jeg mange spørgsmål til selve faget men de fleste sidder jeg og googler mig til.
    Dog er google ikke altid til hjælp og der er det jo fremragende at man har alternativer til børnehaven på facebook smiley


  • Nis N
    Nis N Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #4   27. feb 2014 Kim. Nogle biler har i forbindelse med krisen stået stille længe. F.eks har en lastbil forhandler tæt motervejen i nærheden af vejle haft biler til at står mere end to år. Med alt det elektronik der er i bilerne idag ... Jeg vil påstå de største værksteds regninger har med elektronik at gøre ... Hvis de har stået stille uden for i to år eller mere. Smid den af helvede til.

  • #5   27. feb 2014 Nu har jeg aldrig selv været vognmand.. ( og drømmer heller ikke om at blive det.) men selvfølgelig har man jo siddet og kikket på nettet, hvad der er til salg, HVIS NU.. vognmanden skulle få en hjerneblødning og finde på at spørge chaufføren hvad man kunne tænke sig..

    Hvis han nogle sinde skulle finde på det, vil jeg personligt mene at EURO klassen, har større prioritet end Km.

    Dernæst kommer spørgsmålet om:
    "hvad skal den bruges til? og hvad har den lavet før?"

    Så på et tidspunkt en Norsk R620 fra 08 der havde gået 450.000km... til NKR: 275.000.-
    det lød sku da godt.. indtil vi undersøgte sagen, og fandt ud af at den havde virket som hydraulik-pumpe for en skovmaskine.
    Med andre ord, den havde stået med 3000 omdrejninger i ca. 8-10 timer hver dag, men havde næsten ingen Km. kørt.

    Og "hvordan er den opbygget?"..
    Kørte en overgang 1 uge i en nedbygget, Scania (pygmæ-bil) Motorkassen var i højde med køjen, så du sad nede ved siden af motoren, folk kunne gå og kikke direkte ind af forruden, der var ingen skabe og alt hvad du skulle havde med af stropper, hjørner og spændebånd, skulle man havde over ved passager sædet.
    Den var bare ikke egnet til at bo i hele ugen.

    Dernæst kommer effekten. skal du trække flamingo eller jord og beton?
    380Hk er sandsynligvis nok til flamingo, men afsæt bare en formiddag hvis du vil trække 60T jord op på 80Km/t med den.

    Så kan vi begynde at se på Km. ...

    Dette er set fra min personlige indstilling.


  • #6   27. feb 2014 Det er muligt jeg er forkert på den, men prøv og se om i kan følge mig.

    Jeg mener ik at man kan udtale sig om hvor vidt en bil har gået for meget eller for lidt.
    Jeg tror man skal kigge på det kørsel man skal bruge bilen til, vi har en bil der har gået over en mill, den ligger og trækker Jylland - Sjælland hver dag. Og køre ca 2500 km om ugen. Den har vi fået til fornuftige penge, og det kan den gøre i 2 år endnu uden de store problemer.

    Men til det nordnorge kørsel vi også køre, har vi så valgt at købe en bil som har gået en hel del mindre pga driftsikkerheden, muligheden for reservedele er på lager osv.

    En scania der har gået 1,5 mill kan der være masser af arbejde i endnu, hvis man har noget kørsel til det. Og en der har gået 600.000km kan være træls til noget andet.


  • #7   27. feb 2014 Jamen Kim, jeg kan sagtens følge dig.. Men som du kan se, var et egentlig ikke helt ved siden af, det jeg fik skrevet... smiley

    Hvad mener du forøvrigt med børnehaven på Facebook?? Det forstår jeg ikke noget af... eller noget... smiley


  • #8   28. feb 2014 Tak for de uddybende svar.
    Jeg ser gerne flere fra andre brugere.

    Mr. Ingen
    Ser at du selv deltager i debatterne på børnehaven. Og jeg mener bestemt at du kan genkende de ting jeg beskriver. Den kan somme tider få det værste frem i mig. Ikke nok med at folk ikke taler ordenligt til hinanden. Men de diskuterer også jordens dummeste ting. Det er helt tydeligt at nogle af dem virkelig intet liv har. Havde jeg smidt dette indlæg på børnehaven så var der kommet 300 svar hvor 90% drejer sig om østarbejdere, arbejdsvilkår, svinere og utilfredshed ang. løn.

    Her på forumet er der da i det mindste ordentlige mennesker som kan tænke bag skærmene på de computere som svarer på indlæg. smiley


  • #9   1. mar 2014 Jeg tror der var en skjult kompliment gemt i det indlæg, og den tager jeg til mig... men ja der er rigtig mange på FB som har mere travlt med fortælle andre hvor store idioter de er i stedet for at holde sig til emnet... Men det kan ske at det smutter for selv den bedste, på FB er det dog hver gang det sker... smiley
    Og ærligt, så kan jeg selv brænde en sikring der inde, når en blive drejet over på noget det sikke har noget med at gøre, om de ter fotografering under kørsel eller hastighed, eller som du selv er inde på alternativ lønafregning, de ter sagen uvedkommende...


Kommentér på:
Til jer der køber brugte biler

Annonce