{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.078 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Tilmeldt:
14. aug 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Job uden erfaring {{forumTopicSubject}}

god eftermiddag.

Nu har jeg kigget et HAV af job opslag igennem.
Er det overhovedet muligt at få et job når man ikke har den store erfaring?

Er ved at blive en kende frustreret over, at eller virksomheder kræver erfaring.

Jeg er utrolig mange kompetencer - men da jeg ønsker at prøve noget nyt i mit liv så som at kører lastbil, så skal det være en umulighed fordi jeg ikke lige har haft fast tjans som chauffør i 5 år?

Der må da være ufattelig stor mangel på chauffører da ALLE søger erfaring. For der er jo ikke jobs hvor man kan få den manglende erfaring?

Min eneste erfaring er, at jeg har været chauffør på en vandtankvogn hos det lokale brandvæsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job uden erfaring
  • #1   26. aug 2013 tjaa ... post danmark er ikke verdens bedste løn.. men den er oki... og du ved hvornår du skal møde, og hvornår du får fri...

    vil anbefale nat/hænger.. der er normalt ikke så travlt, og så er det gerne term / term kørsel... nemt og lige til...

    godt begynder sted... og så kræver de ikke den store erfaring...


  • #2   26. aug 2013 kende nogen som kender nogen så skal det nok lykkes. men nej ellers får du problemer med og komme ind


  • #3   26. aug 2013 Har du kun C, eller har du og C/E ? hvis du kun har C. Så skal du nok overveje at tage C/E, du har meget større muligheder. tog det selv, Og angående erfaring, ja så ønske mange dette, og det giver ikke jer så mange muligheder for at komme ind i faget. da jeg fik C søgte jeg også rigtig mange steder og så prøvet jeg at søge ind til carlsberg, og vupti så var der et chauffør job til mig :), der giver de faktisk mange nye muligheden, og når du så er inde kan du tage C/E på AMU og betale de 3000 selv det koster på aften hold typisk 17 - 22 om aften i 5 uger, eller bare du er i arbejde, men kør lidt forvogn først og få noget erfaring der. Og så skal det hele nok komme efterhånden, men det er svært til at starte med, på et eller andet tidspunkt skal det nok give pote.
    Held og lykke med det.


  • #4   26. aug 2013 Der er ikke stor mangel på chaufførere, snarere tværtimod, og det er der du render i problemer... din fordel er at du netop ingen erfaring har og derfor kan du ikke tillade dig at være kræsen... Hvor dem som harkørt flere år måske er noget mere "forkælede" om man vil...

    Din næste fordel er at du bosiddende på øen, der er langt flere jobs der end her hvor jeg bor f.eks...

    Men glem nu alt om jobopslag, vil du ud at køre bil, så skal kikke firmanavne, slå dem op på nettet og kører ud til dem og sige dav...

    Du kan evt tilbyde at køre med en dag eller to gratis for lige at se det...

    Men umuligt er det ikke...

    Men som -TinGi- skriver, har du kun C, så vil jeg også på det kraftigste anbefale at du får et C/E kørekort, for det første er der mulighed for de sjovere opgaver, for det andet har du langt større muligheder generelt... smiley


  • #5   26. aug 2013 Så mødes vi også herinde Mr. Nobody, det er kevin inde fra FB gruppen lastbilchauffør smiley


  • #6   26. aug 2013 Men ikke noget med at være kræsen som Nobody også skriver, så skal der nok være en chance smiley


  • #7   26. aug 2013 Det var dig der frøs? smiley


  • #8   26. aug 2013 Jep smiley


  • #9   27. aug 2013 Jeg startede hos unicon 2 dage efter jeg fik mit kort til lastbil som 18 årig og blev pumpe chauffør som 19 årig efter sine dk's yngste pumpe chauffør. Så alt er muligt smiley

  • #10   27. aug 2013 Alle chauffører er jo startet på et tidspunkt uden erfaring så selvfølgelig kan det lade sig gøre at få job uden erfaring. Tiderne er så ikke de bedste til at komme ud at køre som ny chauffør disse år men med lidt ekstra benarbejde kan det godt lade sig gøre.
    Jeg ved at SCT, City, Thurah har ansat for nylig men selvfølgelig hvis der står en med 6 års erfaring og en med helt nyt kort så vælger de nok der erfarne.

    Så det gælder om at stå der den eftermiddag eller morgen de mangler en chauffør.

    Tror egentligt selv jeg måtte lyve lidt da jeg startede som chauffør - det gav nogle spændende oplevelser da jeg havde fortalt at jeg havde da kørt trækker / trailer i mange år og så aldrig havde prøvet det men det gik alligevel. smiley


  • #11   29. aug 2013 Kør ned og kør for kp logistik. De vil gerne tage folk uden erfaring, og du lærer at køre bil der

Kommentér på:
Job uden erfaring

Annonce