{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.584 visninger | Oprettet:

Kian H
Kian H
Tilmeldt:
13. mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

Kørekort CE ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i tvivl om hvad det er CE kortet giver en. Er det større lastbiler? Jeg HAR googlet lortet, men kan intet relevant svar finde :@

Ligesom den her?:
(link fjernet)

Eller er der ikke forskel på om det ellers er sådan en her?:
http://www.jklteknik.dk/uploads/pics/Haderslev_lastbil.jpg

Vognen/traileren sidder fast på den lille, men kan tages af og på af den store, Right?

Er der navne forskel på disse to "arter", eller er det hele bare det samme? Lastbil, trækker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort CE ?
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   13. mar 2013 Den nederste må du køre med kørekort C men så snart du skal have noget efter skal du have C/E.

    Kørekort C giver dig ret til at køre lastbil over 3.500 kg ( stort kørekort )
    Kørekort C/E giver dig ret til at køre lastbil over 3,500 kg samt påhængsvogn ( forvogn/hænger )


  • #3   14. mar 2013 Hvorfor ikek det Dave, du skal bare undgå broer på under 4,1 - 4,2 meter højde og derunder... smiley Jeg tror ikke den er meget over 40 meter når alt kommer til alt... smiley

  • Kian H
    Kian H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #4   14. mar 2013 Får man CE som lastbilchauffør eller skal jeg tage uddannelsen som godschauffør der er dobbelt så lang?

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #6   14. mar 2013 Dave den første skal bare køres som særtransport, det gør nogen af de udstillingbiler der køre rundt her hjemme.

    Kian du kan sammenlagt få køre kort til C/E på 10 uger, kortet til forvogn kan overstås på 6 uger gennem et kursus på AMU center eller hvad det hedder der hvor du er og hængeren / vogntog tager 4 uger så du behøver ikke at tage uddannelsen hvis ikke du vil bruge 4 år på skolebænken


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #8   14. mar 2013 Dave

    Jeg kan huske for nogen år siden der skulle Expert i Rønde have besøg af deres showtruck med trailer og det kunne de ikke få da de havde glemt at søge om tilladelse til det


  • Kian H
    Kian H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #9   17. mar 2013 Jeg skal jo have uddannelsen for at kunne få arbejde?


Kommentér på:
Kørekort CE ?

Annonce