{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.434 visninger | Oprettet:

Jan L
Jan L
Tilmeldt:
27. aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Bakke med hænger til CE kørekort {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at tage CE kort og skal lære at bakke med hænger.

Jeg har samlet et par videoer, som måske kan være til nytte for andre også.

Først en intro til hvordan det gøres:

http://youtu.be/d4VbIoWFwcE

Og her bakker jeg selv i Farming Simulator 2013:

http://youtu.be/uRS_xGMdySc

Skriv hvis I har brug for at vide mere om hvordan jeg sat Farming Simulator op med lastbil og spejle.

Og lad mig endelig høre hvis I har andre tips og tricks.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bakke med hænger til CE kørekort
  • #1   7. sep 2014 Det der er og bliver et "Teoretisk" tiltag.

    Uanset hvor meget du træner med modeller og Farming sim samt alt muligt andet.
    Så mangler der i 1000 vis af faktorer der afgør om man kan bakke eller ej.
    Begrænset udsyn, solen, ting bag bilen, ens afstandsbedømmelse, bilens faktiske længde, boogie oppe, eller nede, trækstangens længde, akselafstande...
    Skal jeg blive ved...?
    Der er kun én vej, sæt dig i en rigtig bil, sæt den i bak gear og øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve... Så lærer du at bakke i den rigtige verden, hvor ting måske er tættere på, måske går istykker når man rammer, og folk muligvis dør, hvis man bakker over dem. smiley


  • Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   7. sep 2014 Men det er en start som gør at min hjerne begynder at fatte hvad der sker bag mig. Nu skal der rigtigt nok øves en masse i virkeligheden. 14 køre lektioner ved AMU er alt for lidt. Gad godt råde over en bil nogle weekender, så skulle jeg øve og øve og øve smiley

  • #3   8. sep 2014 jeg har lige taget mit ce på uc fyn der hade vi ikke mere en 14 kørelektioner og det var alt rigeligt syns jeg vi skulle bakke højre rundt og lige tilbage og til min køreprøve skulle jeg bakke vogntogets længe lige tilbage langs kantsten, så jeg syns det var 4 nemme uger

  • #4   8. sep 2014 Hvis 14 køre lektioner er alt for lidt, så er man nok ikke på rette hylde!!

  • Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   8. sep 2014 14 lektioner rækker til kortet. Men det giver ikke erfaring. Jeg fik bekræfter i aften at min hidtidige tilgang er meget teoretisk. Men der jo en fornøjelse at blive klogere !

  • #6   9. sep 2014 jan l
    det er rigtigt jan erfaring får man jo ikke på køreskolen det skal du jo ud og have til hverdag man lære jo hele livet


  • #7   10. sep 2014 Imens du tager kørekort, forsøger du at køre lastbil. Når du har erhvervet det lærer du at køre lastbil smiley

  • Venning
    Venning Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #8   10. sep 2014 Da jeg tog kortet virkede det også som noget af en opgave i starten, men efter et par lektioner med bakning, og lidt øvelse på den bane som køreskolen havde, så begyndte det at gå bedre.

    Var da også så "heldig" at skulle bakke om hjørne til køreprøven, og selvom den ikke sad 100% i skabet, så var det godt nok.

    Og nu efter at have kørt med 25 meter med dolly i 8-9 måneder, så virker det som det mest naturlige i verden. Har nemmere ved at bakke med 25 meter trækket, end med en almindelig trækker/trailer, hvor dumt det end lyder.


  • #9   7. apr 2016 Jeg har så kun B/E kort pt men skal starte på lastbil til September. Jeg er næsten sikker på at jeg sagtens ville kunne "mestre" enten en sættevogn eller kærre bagerst. Mens at en hænger med styrbar aksel nok ville gøre mig mere end bare en smule nervøs...

  • Bo J
    Bo J Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   27. maj 2016 Hej Jan,
    Har du lidt data mht. opsætning af farming simulator - Jeg tænker her på lastbil model, påhængsvogn mm ?

    Mvh. Bo


Kommentér på:
Bakke med hænger til CE kørekort

Annonce