{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

John N
John N
Tilmeldt:
4. feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Chaufføruddannelse eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej LBG
Jeg har nu i snart 10 år brugt mit C kort til pakkedistribution, men efter en uges EU kval kursus sammen med en flok garvede truckere har jeg fået vakt en gammel drøm om at køre trækker til live igen.
Er det nødvendigt med en chaufføruddannelse, skoleophold, voksenlære etc etc, eller er det nok at tage CE kort og så er man køreklar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chaufføruddannelse eller ej?
  • rooney
    rooney Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Svar: 28
    #1   4. feb 2013 John

    Hvordan er det kursus , skal nemlig afsted i uge 8


  • rooney
    rooney Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Svar: 28
    #2   4. feb 2013 hvad laver´man ellers

  • John N
    John N Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   4. feb 2013 Jeg tænkte mere på, om jeg kan rende ud og søge job på en trækker, blot med et CE kort i hånden, eller om der er krav om noget yderligere uddannelse. Udover EU kval selvfølgelig.

    rooney, det er et vanvittigt spild af tid.
    Dag 1 gik udelukkende med førstehjælp. Dag 2 var surring og lastsikring. Dag 3 var energirigtig kørsel og præcisionskørsel på manøvrebane. Dag 4 var lovgrundlag og køre- hviletid. Dag 5 gik med smørrebrød og evaluering af lærer og kursusforløb. Jævnt fordelt over hele ugen var røverhistorier og øregas


  • #4   4. feb 2013 John, hvor meget erfaring har du?? mener hvis du har kørt over 4 eller 5 år kan du tage hele Chauffør uddanelsen på 1 år smiley

  • rooney
    rooney Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Svar: 28
    #5   4. feb 2013 førstehjælpskursus har jeg næsten lige været igennem.

    uha så kan man lige få banket de skide færgeregler på plads igen ( selvom det er nogen fanden har skabt i vrede)

    ja ja men vi må jo møde op og få det bedste ud af det, for uden kursus er ens kørekort jo ikke meget værd.


  • John N
    John N Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   4. feb 2013 Mikkel, jeg har kørt pakkedistribution som ufaglært i snart 10 år

  • #7   4. feb 2013 Prøv at snakke med enten Jobcenter eller en skole:) er selv lige startet på uddanelsen i slagelse. det er godt nok fuld uddanelse smiley kan prøve at høre min lærer om det imorgen også lige vende tilbage smiley

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #8   4. feb 2013 Jeg syntes da at EU kurset var meget spændene, jeg fik da noget ud af mit blandt andet prøvet kræfter med modulvogntog og førstehjælp

  • #9   5. feb 2013 Modulvogntog er da kun specielt når det går baglæns... frem af er der da ingen udfordringer i det...

    Men et kort svar på dit spørgsmål JOHN N:

    Hvis du har kørekort kat. CE og EU kval. så er det bare at komme afsted...
    Spørger man mig er uddannelsen spild af tid, men kan du finde en der vil give di gen læreplads så spring til, udover at få uddannelsen får du jo også noget endnu mere værdifuldt, nemlig erfaring, og det kan man ikke uddanne sig til...


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #10   5. feb 2013 Noboddy > Jeg fik da både slallomkørsel, dobbeltundvige manøvre, bakning i bås, bakning højre og venstre om og naturligvis til og frakobling

  • #11   5. feb 2013 Alex > Lige præcis... smiley

    Benny > Slalomkørsel?? Kunne du ikke finde ud af at kører fra venstre til højre og så retur... smiley smiley Hvilken opbygning var det? Det nemme, den svære eller den umulige?


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #12   5. feb 2013 Jojo men det var sgu ikke meget plads at gøre det på smiley

    Slalom forgik både med 2 akselt trækker med link og forvogn med dolly og sættevogn, lidt spændene da det forgik på en våd bakke gav man for meget gas skøjtede den rundt eller fedtede rundt.

    Det samme galdt da vi skulle bakke i bås og højre og venstre om


  • #13   5. feb 2013 Alex A. Ren nysgerrighed omkring eu bevis, er du sikker på den følger med automatisk, når du får hængerkort. For jeg har en kammerat der er igang med at tage il hænger, han har fået at vide, han skal tage eu bevis ved siden af, for sig selv

  • #14   5. feb 2013 Okay, tak for svaret

  • #15   6. feb 2013 Benny > Dolly-kombien er inge problem, jeg skal dog være ærlig og sige at jeg ikek selv har prøvet det, men vi har en i firmaet og dem der har kørt den, de siger det er noget af det nemmeste, der er det lidt værre med linken, blindområdet er jo noget større når man bakker med skidtet...

  • #16   9. feb 2013 jeg er lige blevet færdig med uddannelsen her i sommers og jeg kan da helt klart anbefale det der er flere og flere erfarne chauffør der gør det smiley

  • #17   10. feb 2013 Jean - Ja erfarne chauffører, altså chauffører der allerede ved hvad de vil resten af livet, men en ung på 18 ved ikke altid lige hvad han vil, og så er en uddannelse som der ikke kan bygges videre på sgu noget røv..

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #18   10. feb 2013 At bakke med dolly er lidt som at bakke med hænger okay skal så ærligt indrømme at jeg alsrig har været skrap til at bakke med det skidt så heller en kærre eller sættevogn. Men igen jeg syntes det var lidt af en udfordring

  • #19   11. feb 2013 Benny - Vi er helt enige, jeg vil også langt hellere have en kærre eller en sættevogn...
    Jeg har så fået at vide at grundet den lange akselafstand på sættevogn/dolly samt de ekstra aksler så er den mere "doven" at bakke med, hvilket gør det en del nemmere... smiley


Kommentér på:
Chaufføruddannelse eller ej?

Annonce