{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Chaufføruddannelse eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej Lastbilgalleri.

Hvad går man glip af hvis man ikke tager en chaufføruddannelse på 3½ år, men bare tager de fornødne kørekort, EU beviser osv. i stedet. Handler det bare om ens mulighed for at få job, eller ligger der mere bag?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chaufføruddannelse eller ej?
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #1   19. dec 2015 Du får jo alle kort betalt hvis du tager en uddannelse og finder en læreplads

  • #2   19. dec 2015 Du får os lidt mere i timen når du er udd... Lige knap 5 kr mere i timen + du får jo os en masse kursuser/beviser med udd som kran osv

  • #3   19. dec 2015 Men er det jeres erfaring at det er nemmere at få job hvis man er uddannet, end hvis man bare har taget kort og beviser selv?

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #4   19. dec 2015 Personligt er jeg udlært chauffør og fortsatte i det firma jeg blev udlært i... Tager du alting selv, kommer du (i vognmandens øjne) som helt "grøn" og uden nogen som helst erfaring. Er du udlært "har" du trods alt kørt lidt og snust til jobbet og ved hvad for nogle udfordringer du kan risikere at møde + du måske har fået opbygget et lille netværk som kan hjælpe med et job..

  • #5   19. dec 2015 Tak for svar smiley Satsede også på at et godt netværk var nøglen i den branche smiley

  • #6   21. dec 2015 Hej Marcus.

    Jeg valgte for ca 3 må. siden at tage kortet igennem kursus... da jeg var blevet lidt interesseret i det med transport-branchen.

    Jeg valgte at nøjes med kursus da jeg gerne bare ville i job med det samme i stedet for alt det pjat med SU og elev løn osv. Plus jeg følte at uddannelsen var mere hvis man ville køre med Kran og truck osv. for som folk så siger, så kender man lidt mere til det hele.

    Jeg kunne dog ikke komme på nogen form for kontant hjælp efter endt kursus da ''rådgiverne'' ikke mente jeg ville køre lastbil eftersom jeg kun havde valgt at tage kortet i stedet for uddannelsen. De mente heller ikke at der var nogen som ville ansætte mig når det var sådan at jeg ingen uddannelse havde..

    Men jeg gik dog kun arbejdsløs i 3 uger så fik jeg en stilling som chauffør. smiley Som jeg er meget glad for

    Så jeg vil klart sige at det kommer meget an på hvad du gerne vil ud og køre. Og om du synes de 5,-kr ekstra er det hver :)?

    (Jeg havde desværre ikke noget netværk) men det lykkes alligevel smiley


  • #7   21. dec 2015 Det lydernu os bedre at man er udd hvis man skulle søge noget arbejde af en eller anden art



Kommentér på:
Chaufføruddannelse eller ej?

Annonce