{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.834 visninger | Oprettet:

Johnny C
Johnny C
Tilmeldt:
12. dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Regler for privat brug over 3500 kg {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået kig på en gammel Unimog, men den model jeg har kig på kan ikke vejes ned under 3500 kg.
Bilen skal bruges privat.
Men hvordan er reglerne med skiver og så videre.
På mit arbejde har vi en sprinter 4600 kg som køre uden skiver fordi den køre under 50 km fra firmaet. Men gælder det også privat og hvad med de 8 timers kørsel, gælder det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for privat brug over 3500 kg
  • #1   12. dec 2012 Så længe der er betalt moms af pisset må du køre alt det du lyster i den smiley

    Og skiver skal ikke bruges til privat, dog skal fartskriveren virke og have lavet eftersyn.

    Det er sådan jeg har forstået det smiley Men du kan ikke få noget konkret svar nogen steder, så det er ikke sådan 100% til og finde ud af, for du får hverken Skat, politiet eller en synshal til og tage noget ansvar og give et 100% bindende svar pga det er en gråzone..


  • Johnny C
    Johnny C Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   12. dec 2012 Vil bare ikke købe noget jeg dårligt kan bruge, Nu køre jeg selvfølgelig ikke 8 timer om dagen i en unimog haha, men vil bare være sikker på reglerne

  • per sten n
    per sten n Tilmeldt:
    dec 2010

    Emner: 2 Svar: 9
    #3   12. dec 2012 hvis den er under 7500kg er du helt fritaget for køre hviletid. når du bruger den privat. jeg har selv en volvo fl 608 som jeg bruger til at fragte en rallycrossbil rundt med. den blev vejet ned til 7500kg.Og når du er fritaget for kørehviletid skal skriveren heller ikke være godkendt. jeg var også i tvivl om det. skrev så en mail til færdselspolitiet, hvor jeg kort forklarede hvad bilen skulle bruges til osv. 2 dage så var der svar med uddrag fra kørehviletidsregulativet som bevis på den var fritaget. han skrev også et direkte tlfnr. jeg ringende til ham betjenten for at få svar på om skriveren skulle være godkendt, og svaret var nej. og han sendt igen et uddrag som bevis. så de mail har jeg altid til at ligge i bilen.

  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #4   12. dec 2012 Som "per sten n" skriver er alt privat kørsel i VOGNTOG!!! under 7500kg undtaget k/h-forordningen. jvfr artikel 1.5.1 kapitel 3 litra h.

    Den er vigtig at huske det er 7500kg tilladt totalvægt inklusiv et evt. påhængskøretøj...



Kommentér på:
Regler for privat brug over 3500 kg

Annonce