{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel ?
  • #1   15. nov 2011 Lastbilchauffør er nok mere, hvis du skal have selve kørekort, beviser m.m. Det Tager lidt over et 1 år.

    Godschauffør er mere et speciale, hvor man osse får kørekort til kran og så videre. Man lærer flere ting, og får netop et speciale indenfor et område. F.eks. anlægskørsel.

    Jeg skal ikke gøre mig for klog på det område. Der er sikkert nogen der ved det bedre end mig herinde. Men står også mere detaljeret inde på UG:

    http://www.ug.dk/Uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/transportoglogitik/vejgodstransportuddannelsen.aspx


  • #2   15. nov 2011 Lastbilchauffør tager 1,5 år i lære og giver kun forvogn+hænger og eu-kval bevis...

    Godschauffør tager 2,5 år, der for du forvogn+hænger, eu-kval bevis, kran D... Resten kommer an på hvor du er i lære, der er mulighed for kran E, farlig gods, vintertjeneste osv...

    / Bülow... ( er selv i lære )


  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #3   15. nov 2011 Så hvis jeg ikke ønsker det der kran halløj så kan jeg ligeså godt tage Lastbilchauffør ? smiley



  • #4   15. nov 2011 Hvad vil du da gerne køre med. Det kommer nemlig an på det...

  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #5   15. nov 2011 Jamen jeg vil gerne køre med stykgods.. Til udlandet i måske fremtiden..

  • #6   15. nov 2011 Så kan du vel godt tage den med lastbilchauffør.

    Jeg vil nu alligevel råde dig til at spørge én vejleder, indenfor Vejgodstransportuddannelsen(f.eks.EUC) eller UG.dk

    De ved det nok bedst..... : )


  • #7   15. nov 2011 Så ikke at du lige skrev Victor ; ) .....

  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #8   15. nov 2011 Jeg har været igang med uddannelsen på EUC.. men nu starter jeg under egu.dk istedet.. Mere praktisk smiley

  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #9   15. nov 2011 Så vil jeg prøve at finde et firma hvor de tager Godschauffør ind smiley

  • #10   15. nov 2011 Det er jo med at få så mange kvalifikationer som mulig, mens man er i lære... Det er jo ikke sikkert du vil køre stykgods hele livet, det er heller ikke sikkert du kan finde læreplads hvor du kun skal køre stykgods...

    Ved godschauffør uddannelsen er der også en masse om ruteplanlægning, fragtbrev, surring og stuvning af gods og temperaturfølsom gods...

    / Bülow...


  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #11   15. nov 2011 Det er helt rigtigt bülow smiley

    Tit tænker jeg på bare at tage den korte nemme vej.
    Men har endelig fundet noget jeg vil lave og noget jeg kan li..

    Så kan ligeså godt tage hvad jeg kan få smiley


  • #12   15. nov 2011 Præcis Matias... Det er bare med at suge til sig med viden, når det er noget man brænder for...

    https://www.elevplan.dk/offentlig/default.aspx?sideid=speciale&speciale=702 Her kan du se hvad man for af fag og hvad man kan vælge som valgfag... Håber du kan bruge det...

    / Bülow...


  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #13   15. nov 2011 Men jeg skal ikke igennem sådan en skole uddannelse..
    Jeg skal igennem noget der hedder Egu.dk , tror du så stadig man skal have sådan et valgfag ? Men jeg tror da jeg vil vælge sættevogn smiley


  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #14   15. nov 2011 Tak for din mening så Victor H smiley

    Har du så fået kørekort til lastbil nu ? eller hvad laver du ?


  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #15   15. nov 2011 Kæft hvor lækkert man smiley

    Glæder mig til at jeg kan komme ud og køre lastbil.. Nu har jeg jo allerede bil kørekort.. Så spørgsmålet er om et firma ikke kan lade en tage det kørekort til forvogn og så komme igang og så hen af vejen tage hænger osv smiley


  • #16   15. nov 2011 Matias: Du kan ikke blive chauffør uden at skal på skole... Det er en erhvervs uddannelse, hvor det meste af uddannelsen foregår på lærepladsen og lidt tid på skole...

    Jeg har ind til videre fået forvogn + hænger kort, kran D, vejen som arbejdsplads og national & international transport... Skal på skole igen om 1,5 uge og have sættevogns kursus og EU-kval... Mangler farlig gods, kran E og et par fag mere...

    / Bülow...


  • TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #17   15. nov 2011 Nej, det er sandt..

    Men med egu.dk får man en mere praktisk uddannelse og mindre skole smiley


  • #18   16. nov 2011 som studievejleder må jeg vist lige hjælpe Matias her.

    En EGU uddannelse, er en Erhvervs grund uddannelse. Det vil sige man som udgangspunkt fjerner ALT det skolemæssige fra uddannelsen, og fylder hullerne med praktik istedet. Derfra går man så ind og vurderer hvilke skoleforløb eller kurser, som vil være gavnlige og samtidig også mulige for denne elev (som regel bogligt svage elever f.eks)
    Samtidig så er uddannelsen også kortet ned, så de kun tager imellem 1½ og 2½ år at tage.
    Fordelen er at man får en uddannelse, selvom man har sine boglige problemer, altså en mere praktisk uddannelse.
    Muligheden ligger så også i at man bagefter, kan supplere op i de boglige ting, så man ved at tage den manglende tid på skolen, så får man sin uddannelse på lige plan med andre.

    Men EGU er blot en udgangspunkt for at hjælpe især bogligt svage elever igang. Så de ikke tabes i systemet.

    (sidder som studievejleder for bogligt svage elever, så kender en del til EGU og STU.)


Kommentér på:
Forskel ?

Annonce