{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.627 visninger | Oprettet:

For sent at blive chauffør..? {{forumTopicSubject}}

Vil meget gerne høre jer chaufføres mening.
Har siden barndommen hvor jeg så Convoy, Langturschauffør og tog på Trucker udstillinger altid villet køre lastvogn. Men så gik der kæreste/kone og børn i den en tidlig alder, og det synes jeg ik er specielt forligenligt med et liv på vejen. Så det blev til lastvognsmekaniker som jeg stadig er i dag i en alder af 39. Det smager jo lidt af fugl. Nu er konen så blevet til exkonen, ungerne er vel flyttet om ca 5 år, og så går tankerne om at jeg burde realisere den gamle drøm om at blive chauffør. Men de chaufføre jeg taler med siger at chauffør erhvervet ik er værd at røre med en fjernstyret ildtang.. Fik lavet et førekort for et par år siden, da jeg havde en løs aftale om lidt weekend afløser med en vognmand. En god måde at snuse lidt til det, og høste erfaring. Men ord som finanskrise satte en stopper for det. Og nu er der noget der hedder chauffør udd bevis..ak ak.
Men hvad synes i, burde jeg glemme den gamle drøm, og så bare holde jeres lastvogne vedlige, ell skal jeg forfølge den gamle drøm.
Vil sætte meget pris på jeres mening, på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For sent at blive chauffør..?
  • #1   26. dec 2010 Du skal da følge din drøm, ingen tvivl der...

    Engang blev der søgt 20året folk med 30års erfaring...

    Det gør der ikke mere... der søges livs-erfarende folk, med hovedet på rette sted.

    "brian"... der vil kører med brøl, op og ned gennem byen, lyse op i landskabet og spille musik til ruderne rasler..... kan man finde overalt...


  • #2   26. dec 2010 Det er bare hoppe ud i det. Man lever kun en gang. Der er så mange der sidder og tænker tilbage på, hvad de skulle have gjort om i deres liv, når det er for sent. Og hvis man har en drøm. Prøv at lev den ud. Hvis du finder ud af, at det ikke var nået. Så har du nået, som du kan hoppe tilbage til. Selvfølgelig er der nogen dålige dage men det er opvejer de gode heldigvis. Der lidt arbejdsløshed, men du er mek så det er bedre en slet ingen erfaring. Håber at vi ses på vejen engang ;o).

  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #3   26. dec 2010 Det er sq sjovt du skriver det Carsten. Har de samme drømme, er 40år har også haft små weekend ture osv. Jeg håber jeg får mig taget sammen her til forår, også springe ud i det. Held og lykke.

  • #4   26. dec 2010 Er helt enig med de andre, hvis et er det du vil, så er det da bare at komme i hug, nej de ter ikke som for bare 10 år siden, og slet ikke som for 20 år siden, men derfor er det satdig det bedste arbejde man kan forestille sig... :o)

    Og om ikke andet kan du sige du har prøvet.
    Hellere prøve det af i et par år og ligge nøglerne på hylden igen og sige "Naaaahhhhhhhhh det var skutte lige mig!" end sidde som 89 årig på plejehjemmet og uden kørekort og tænke "Det KUNNE have været mig.....!"

    Så sæt igang....


  • Tom A
    Tom A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #5   26. dec 2010 Har Den Samme Mening som de andre, altså hvis du ikke nyder at være der du er og hellere vil ud og at køre Lastbil så synes jeg da at du skal forfølge den drøm.

  • Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #7   26. dec 2010 det bare at hoppe ud i det for du har kun det her liv så det bare at gøre det man drømme om

  • #8   26. dec 2010 Tak for jeres indput. Det er jo også det jeg allerhelst har lyst til.
    Der er så den hage at jeg har mine unger hver anden uge, hvilket jeg selvf nyder. Så indtil de er fløjet fra reden kan jeg ikke rigtig gøre noget. Er jo ik 7-16 job. Men vi snakker nok ik mere end ca 4 år, og til den tid er der måske også mere gang i Danmark.
    Men det er vel bare igang med lidt afløser ture så...
    Øh chauff uddannelsesbevis, er det et "must", kræver alle vognmænd det, og hvad er straffen for ik at ha det bevis, er det noget der håndhæves


  • Tom A
    Tom A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #9   26. dec 2010 Det der med chauffør uddannelsesbevis er noget man skal have men det skal tages efter hvornår du har fødselsdag og det skal fornyes hvert 5 år, (link fjernet) Du kan læse mere om det her.

  • #10   26. dec 2010 Jeg er enig med de andre. Har du en drøm bør du følge den.!!

    Da du er mek'er kunne du jo også søge et mekanikerjob hos en mindre vognmand, og samtidig pointere at du gerne vil køre lidt.. Så har vognmanden jo både en mekaniker og afløser i en og samme.. Det er der da flere, som sikkert gerne vil have.

    Held og lykke med det :o)


  • #11   26. dec 2010 Du godeste. Regler regler regler. Og selvf har alle østeuropæerne der køre rundt i landet også et sådan bevis...Nåe nej de er vel fritaget

  • #12   26. dec 2010 Jamen det kursus bevis skal du have selvom du er mekaniker og bare lige skal køre en prøvetur i en kunde lastbil. Og jeg syns faktisk ikke at den uge man sidder på skolebænken er så dårlig igen..

  • #13   26. dec 2010 Det kursusbevis er efter hvad jeg ved et EU krav så ALLE lande i EU har krav om det, ret mig gerne hvis jeg tager fejl...

  • #14   26. dec 2010 der er jo en grund til at det hedder et eu kvalifikations bevis

  • Tom A
    Tom A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #15   26. dec 2010 EK T: det passer ikke helt det du siger hvis du kigger i det link jeg har tilføjet så står der at mekanikere er untaget

  • #16   26. dec 2010 vil da mene det kan/vil være en fordel at du er lastvognsmekaniker, så de dagde der ikke er noget og kører kan du jo så lave lidt på vognmanden biler hvis de fejler noget.. så får han jo stadig noget ud af din løn selv om der ingen kørsel er.... synes bestemt bare du skal søge løs.. Det aldrig for sent for en god mand at søge nyt job jo...held og lykke

  • #17   26. dec 2010 Følg din drøm, det gjorde jeg da jeg begyndte at køre for små 4 år siden. havde kørt Europa tynd med den gamls siden jeg kunne gå, så jeg smed fruen på porten, tog et hængerkort, og afsted det gik.

    Vil dog lige Pointere MEGET kraftigt. Det er langt fra som i filmene du omtaler, de glade tider er for længst forbi, dermed ikke sagt at det ikke kan være hyggeligt at holde med en par gode kollegaer. held og lykke med jagten, på det rigtige job.


  • #18   26. dec 2010 Ja ka jo godt høre på jer gode folk hvad i mener jeg ska gøre..Og er nu også ret meget sikker på jeg sætter gang i det..Men som sagt har jeg jo sat et par unger i verden som også bor ved mig, så der går sq lige et par- tre år Og jo jeg er helt klar over de glade trucker dage er passe`.
    Ang det bevis, nej det ska mekanikere ikke have. Vi er jo også fritaget for at bruge førekort ved prøvekørsel af de lastvogne vi har repareret


  • #19   26. dec 2010 jeg er uddannet mekaniker lige som dig carsten, og har altid været tosset med at køre lastbil og har også brugt alt min ferie da jeg var yngere på passager sædet i en lastbil og nu har jeg kørt lastbil i noget der ligner 7 år og jeg har ikke fortrudt det. men det er ikke blevet sjovere med årene men jeg syntes du skal prøve det hvis du brænder for det

  • #20   27. dec 2010 Følg din drøm og spring ud i det smiley Det er ærgeligt at gå og ikke gøre de ting man drømmer om smiley
    Go fornøjelse med det:)


  • #21   27. dec 2010 Tom A

    Det var bare var en af faglærerne der sagde da jeg gik på det kursus


  • #22   27. dec 2010 hvis jeg var dig ville jeg nok fine noget afløser job som du kan køre til at starte med så kan du jo få en ide om hvad det indebære du må jo lære en del vognmænd at kende i dit jo som mekker måske du kunne finde en vognmand som mangleren mekaniker/chauffør så du prøver lidt af begge dele

  • mathias h
    mathias h Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #23   4. jan 2011 jeg følger min drøm og starter som chauffør uddannelse til august smiley
    glæder mig vildt men er lidt nervøs for det med lærepladser.
    men har heldigvis mange kontakter(:


  • #24   11. maj 2012 Hvordan gik det med drømmen ???? Er du igang ?

Kommentér på:
For sent at blive chauffør..?

Annonce