{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS til lastbil
  • #1   12. jun 2011 Tag en Tom Tom eller Garmin..

    og til alle andre, NEJ jeg gider ikke at høre noget om Kun Tom Tom, eller Nej kun Garmin..

    De er lige gode på hver deres områder, og dejligt simpelt at bruge smiley



    og så har Tom Tom lige haft gang i noget med overvågning af brugerne <-- hov nu gjorde jeg det selv smiley


  • #2   12. jun 2011 Jeg er enig i, at det bør være en af de to. Hvilken en er en smagssag, personligt kan jeg ikke ret godt enes med grafikken på Garmin, men brugerfladen er lige så simpel som på TomTom.

    Det Dennis nævner med TomTom er deres nye HD Live Traffic, så trafikopdateringerne ikke kun kommer fra trafikradio, men også fra andre brugere af HD Traffic. Så hvis der kører nogen med det der ryger i kø, så registrere TomTom, at hastigheden er for lav det pågældende sted, ligesom de registrere hvor lang tid der bliver brugt ekstra på at køre det pågældende stykke.

    Det er ikke voldsomt udbredt her i landet endnu, men det virker faktisk fint og er i de fleste tilfælde langt mere præcist end trafikradio - Ja, jeg har selv en. Det er gratis det første år og koster derefter knap 400 om året.


  • #3   12. jun 2011 Jeg ville helt klart vælge en Garmin.

    Jeg har af begge slags som der nævnes tidligere, bla. den tomtom der viser traffik via simkort, men den er jeg ikke imponeret af.

    Garmin derimod har jeg flere af i forskellige biler og der hvor den virkelig vinder for mig er ved at den selv finder ud hvilken gennemsnits hastighed den kører på forskellige vejtyper, dvs at hvis den der sidder i min 3500 kg sprinter passer ankomst tidspunkt med hvordan den kører, men den der sidder i min Unimog passer lige så fint og den kører vi max 60km/t i. Det synes jeg er en kæmpe fordel.


  • #4   12. jun 2011 Jeg har en tomtom

    og jeg er mega glad for min det er dejligt hvis du kører fragt fx og du ikke ved hvor butikkerne ligger / leveringsstedet. så kan du lave ruteplanlægning og det er super nemt og fungere bare smiley

    min kæreste har en garmin og han er også glad for hans den mangler dog nogle små ting efter min mening fx ved kø på motorvejen der skriver den ikke noget det gør tomtom smiley MEN det er en smagssag det er op til hvad man bedste kan lide også styresystemet i dem er jo vidt forskellige så det er mest hvad man er til! smiley


  • #5   12. jun 2011 Rene S

    Du har ret i, at Garmin er langt stærkere i at finde du af hvor stærkt den pågældende bil den sidder i kører og derfor er mere præcis med ankomsttidspunkt. Dog har jeg en ældre TomTom der også kunne finde ud af det - Men det kan min nye Go Live ikke - Mærkeligt i grunden.


  • #6   12. jun 2011 måårten ææs

    min tom tom kan sagtens finde ud af det smiley
    jeg ved så ikke lige hvad min hedder helt præcist men fik den sidste sommer til min fødselsdag smiley


  • #7   12. jun 2011 Jeg ville uden at blinke vælge Garmin, jeg har kørt med TomTom, Garmin, Navigon, Navman og så en jeg ikke lige kan huske hvad hedder, og Garmin vinder hver gang, brugerfladen er mere simpel, det er nemmere at navigerer i den under kørsel etc etc etc... vælg den hvor du kan indtaste højde og drøjde på bilen, den vil hjælpe dig i dagligdagen, det er sådan en jeg køber næste gang...

    Modellen kan jeg ikke huske, mener det er noget 1214 eller noget i den stil, men det er der nok andre der kan huske...


  • #8   12. jun 2011 Ole O > Kan du huske modelnummeret?


  • #9   12. jun 2011 Herr Ingenting... Det da den der hedder 465 etellerandet ered ikk?

  • #10   12. jun 2011 kan fiseme ikke høwe det...

    Øjeblik, Gogger det lige... ;o)


  • #11   13. jun 2011 Garmin Nüvi 465T siger Gogge.... Og så må det jo være rigtigt...

  • #12   13. jun 2011 Ole O > det er jo så også til at overleve synes jeg, men hvordan opdatere man den? er det via computeren eller er det noget den selv klare eller hvordan?

  • #13   13. jun 2011 har selv garmin nuvi 465 T og er IKKE imponeret den fryser tit og kan ikke bruge den før den før den løber tør for strøm og bliver sat i laderen igen og så har den problemer med lyden

  • #14   14. jun 2011 Lkw F > Den lyder ellers voldsomt interessant... Den ville jeg gerne se mere til...

    Kim K > Mon ikke bare du har været møg uheldig, den skal da bare byttes...


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #15   14. jun 2011 tomtom har også lavet en model til lastbilen, kan ikke huske hvad den hedder men det er noget i stil med tomtom works, og der kan du også taste alle vogndata ind og meget mere

  • #16   14. jun 2011 pioneer, vdo, clarion.

  • #17   16. jun 2011 Steven

    Jaaah en rigtig VDO Dayton med en ordentlig skærm. Ikke sådan en flytbar, men en fastmonteret, det funker!


  • #18   16. jun 2011 jeb, eller pioneer

Kommentér på:
GPS til lastbil

Annonce