{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.422 visninger | Oprettet:

Pas på dem der arbejder på vejen....... {{forumTopicSubject}}

Et lille hint til de heldigvis få tilbage værende, der ikke har forstået budskabet.
http://stiften.dk/skanderborg/lastvognstog-smadrede-tre-lastbiler-og-en-varebil

Dette er den anden bjærgningsbil der bliver skadet på denne måde, indenfor de sidste 6 mdr........

Pas på dem der KAN være på vejen for jeres skyld. Nu er jeg dog stoppet med bjærgning'svogns kørsel, og rykket over i en ambulance. Og jeg har heldigvis kun været nærved og næsten 2 gange i mine 22 år ved Falck. men pas på alle kollegaer ude på gader og streder, gælder både folk fra Responce,Falck,Dansk Autohjælp,Børges Bjærgningsbiler osv.......
MVH
Henning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas på dem der arbejder på vejen.......
  • #1   15. aug 2011 Lidt flere billeder... http://www.alarm112danmark.dk/photogallery.php?album_id=2093

    - Men ja du har ret...


  • Jacob E
    Jacob E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #2   15. aug 2011 Det samme gælder os vejarbejdere, det ikke for sjov der er hastighedsbegrænsning, respekter det nu!

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #3   15. aug 2011 vejarbejdere er ikke så slemme de står som regelt i grupper a 10 og kigger på maks 2 arbejde...

  • #4   15. aug 2011 Satme ikke meget varevogn tilbage der da!

  • #5   16. aug 2011 Jacob E > Jeg respekterer det, og sænker gerne farten yderligere, hvis og kun HVIS der arbejdes, og der arbejdes i nærheden af hvor jeg kører, som f.eks. nede ved Vejle hvor der er 70 zone, på trods af at al vejarbejde foregår på den anden side af autoværnet der kører jeg det pisset kan rende... Måske farttavlerne ville blive mere respekteret hvis de stod mål med risikoen?

  • #6   16. aug 2011 Jeg kører lastbil. Og hver gang jeg ser noget i nød sporet. Falck arbejder eller vej arbejder, så slipper jeg altid gassen og skifter vognbane. For har selv arbejdet en del langs motorvejen så ved hvor vemmeligt det er at biler drøner forbi med 110 km/t 1 meter fra en. Og det osst tit dem i nødsporet lige hilse for at sige tak. Det dejligt at se de sætter pris på ens vognbane skift. Det får virkelig en til at gøre det igen næste gang man ser noget i nødsporet

  • #7   16. aug 2011 jeg arbejder selv på motorvej om natten en gang imellem og det er helt utrolig hvad hastighed folk kommer igennem den 50 km/t zone vi opretter så nu er vi begyndt at lave zik zak sikane så folk kommer ned i fart

    og det sjove er det er næsten altid lastbiler der er de væreste


  • #8   16. aug 2011 Mmmææææææææhhhhhhhh > Det kan måske være fordi de 50-zoner ikke har et klap med virkeligheden t gøre? Der er satme mange steder hvor fartgrænserne i vejarbejder er fuldstændig til grin, der er da ikke noget at sige til at folk, pkw som lkw, ikke respekterer de skilte når de kastes op som de gør... Forklar forøvrigt grunden til hvorfor man skal gå fra 110 til 70 til 50 hvor vejarbejdet starter, for så at kunne få lov at ligge den op på 70 igen (som brude være minimum 80 eller 90 de fleste steder)

    Jeg trækker ud ved arbejde i nødspor, jeg sænker farten ved arbejde tæt på min vognbane, men ellers så får bilen fuld skrue, det er både sikkert og vist...


  • #9   16. aug 2011 Jeg kører bare det der står på tavlen, så pisse travlt har jeg sgu heller ikke, at jeg ikke lige kan klare at køre 50, en kilometer eller to.

    Når det så er sagt: Gi nu for helvede de vejarbejdere et kursus i skiltning. F.eks har jeg et par gange set en tavle med forkørselsret, det er jo fint nok hvis den er modsat i den anden ende, men ens tavler i hver ende? Nej vel smiley og man kunne sikkert blive ved.


  • #10   16. aug 2011 har det selv sån hvis jeg kommer på motorvejen og de er igang f.eks. med af skifte midter værn også vi skal igemmen de 2 biler de har stillet på selvom der står 70 km/t så kører jeg sq kun 50 km/t igemmen og det er fast hvergang..!!! og hvis der er nogle i nødsporet så trækker jeg ud hvergang uanset om der er nogle bag mig ( Overhaler ikke lastbiler hvis jeg kan se nogle bag mig i spejlene ud over hvis jeg kan se de er km væk fra mig.!! )

    og har da også mødt nogle mange gange der ikke er glade for at jeg sætter farten ned..!! og tænker jaja det er godt med dig din lille mide..!!!


  • #11   16. aug 2011 Nu er jeg underleverandør til FALCK, og det jeg oplever er at 9 ud af 10 lastbiler er flinke til at trække ud når man holder i nødsporet.

    Dem der er rigtig slemme det er familien danmark med deres trailer eller campingvogn, de blir bare i deres bane, og gerne lidt tættere på en godt er......

    Har tit overvejet og kalde en tavlevogn, så blir vejen spæret, så kan man da arbejde i fred....


  • #12   16. aug 2011 * Mr. Nobody *

    der hvor jeg arbejder er det nødvendig at kommer ned på de 50 for vi arbejder på motorvejen og vi spærre overhalingsbanen og nødsporet af så der kun er et spor farbar og og vi går frem og tilbage imellem de to spor så der skal farten ned på 50 basta


  • #13   17. aug 2011 Hartmann > Det er det jeg typisk gør, ligegyldigt hvilket køretøj jeg kommer i...

    Mmæææhhhh > Tør man spørge hvor det er henne? Som sagt, kan jeg se der er folk der arbejder tæt ved, så sænker jeg sgu gerne farten, også gerne under det der er skiltet med, men 70 km/t fordi motorvejen er lavet om ti len landevej med overhalingsforbud, den holder sgu ikke...

    Jeg ser fartgrænser som vejledende, for der er de steder hvor de bare er FOR lave, men der er til gengæld også de steder hvor de er alt for høje...


  • #14   17. aug 2011 Hvis vejarbejderne bare holder øje med hvor deres kegler står! Så skal jeg nok holde øje med hvor keglerne går!!

    Der går længe inden jeg får respekt for de aber der synes det er pisse sjov at male hele den ene side af bilen ind de deres pis tjære fordi taxa'en foran mig kørte som en hat..



  • allan t
    allan t Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #15   17. aug 2011 hahaha.... i sidder og sviner folk til, der på den ene måde har været uheldige og spiller hellige og fortæller om hvor dygtige i er til og overholde regler osv osv... men så lige pludselig når der er vejarbejde så er det sgu lige pludselig folks egne regler der gælder... hvorfor er det så svært og slå fart piloten fra og så vis dog de mennesker der arbejder på vejen den smule respekt og ta farten af... kommer sgu nok ikke mange minutter senere hjem af den grund....

  • #16   17. aug 2011 Vil sætter motorvejs skiltepotaler op så vi arbejder på motorvejen nogle få timer om natten i ny og næ her og der og imens vi hejser skiltet er motorvejen total lukket men lige op til vi hejser skiltet der er motorvej åben i et spor

  • #17   18. aug 2011 Allan T > nu ved jeg ikke hvem du hentyder til, men skulle det nu være mig, så find lige 3 steder her på LBG hvor jeg skriver at jeg overholder alle regler og aldrig slår en forkert fis...

  • #18   18. aug 2011 allan T:
    Synes du selv at du klare det meget bedre end de folk du omtaler?


Kommentér på:
Pas på dem der arbejder på vejen.......

Annonce