Vognmænd og kunder skal mødes digitalt

Vognmænd og kunder skal mødes digitalt

331visninger 0 svar | 19. okt 2016
Den længe ventede online-platform fra IT-firmaet Wuxus er nu gået i luften. Det skete i fredags, hvor de første vognmænd og kunder kunne mødes digitalt.

Systemet har været to år undervejs, og de sidste måneder har udvalgte vognmænd testet systemet, som der nu er givet grønt lys til.

Wuxus kan bruges via en app til mobiltelefonen eller en tablet. Den er gratis at bruge. 

Vognmænd bliver digitale

- Den skal hjælpe vognmændene til at blive digitale, siger Carsten Kjær, som er idemanden bag platformen. 

- Med Wuxus kan vognmændene geografisk spore deres vogne i realtid og se, hvor meget ledig kapacitet, de har. 

- Vognmændene kan håndtere al opgavestyring og dokumentation via app'en - også fragtbrevene. De får redskaber til at lave en langt mere præcis og dynamisk ruteplanlægning, som også kommer transportkøberen til gavn i form af mere pålidelige leveringstider. 

- Platformen skal også gøre det nemmere og sikrere for transportkøbere at booke en godstransport. Med app'en kan de se, hvor bilerne befinder sig. De kan se, hvad tid de vil komme for at afhente godset, og hvornår det bliver leveret. De vil også kunne se anmeldelser af de forskellige vognmænd. 

Både Android og iPhone

Platformen kan tilgås fra en hvilken som helst browser og arbejder sammen med en tilhørende app til både Android og iOS. 

- Det er let og hurtigt at komme i gang, siger Carsten Kjær. 

- Al data håndteres i skyen, og derfor kræves der kun adgang til en PC eller en smartphone.

Adgang til – og brug af – infrastrukturen er gratis. Det er først, når der oprettes ordrer på platformen, at det koster. Her opkræver Wuxus vognmanden én krone pr. sending. 

- For en transportkøber er det gratis at booke en opgave direkte til en vognmand i sit netværk. Det er først, når transportkøberen har brug for at søge og finde ledig kapacitet i real-tid, at det koster 30 kr. 
Frem til 31. oktober er der begrænset funktionalitet, men derefter vil der være fuld adgang til alle grundlæggende funktioner.

Følg og få notifikationer ved næste nyhed




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Vognmænd og kunder skal mødes digitalt
x